ПЕТИЦИЯ за запазване на обучението в 5-7 клас в математическите гимназии

  • 39 931
  • 793
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 21 455
И тези високи резултати с каво точно им помагат за бъдещата им реализация? Бизнесът обръща ли им внимание? Наемат ли ги на отговорни и високоплатени позиции?
Да  разбирам ли, че резултатите на учениците в спортните училища и тези по изкуствата и културата им помагат страхотно за бъдещата реализация, бизнесът им обръща внимание и ги наемат на отговорни и високоплатени позиции и по тази причина там приемът в първи и пети клас се запазва?

# 16
  • Мнения: 41 008
Добре е да се наблегне на факта, че МГ-тата не получават никакви специални привилегии или финансиране спрямо другите училища. Т.е. за същите пари като другите училища те дават по-добро образование. И затова има много желаещи. Защо да им се отнема желаната форма на образование, след като не струва нищо??? А на когото не му харесва може просто да си остане в кварталното училище. Отиването в МГ съвсем не е задължително.

# 17
  • Мнения: 66
Подписах, успех!

# 18
# 19
  • Мнения: 21 455
Добре е да се наблегне на факта, че МГ-тата не получават никакви специални привилегии или финансиране спрямо другите училища. Т.е. за същите пари като другите училища те дават по-добро образование.
По повод на следното изказване:
Цитат
Ами може законотворците да смятат, че това че конкретни деца не са равни с други точно по тези науки, не значи нищо особено и затова не нужно да се отделя повече ресурс и внимание за тях. Всъщност значи ли?   
Попитах какво означава " повече ресурс и внимание", но не получих отговор.
Очевидно има хора, които смятат че приемът на петокласници в МГ носи някакво допълнително финансиране над обичайната издръжка за един ученик и някакви допълнителни привилегии за съответните училища.

# 20
  • Мнения: 576

Подкрепих петицията.
Не ми е ясно защо трябва да се разтурва нещо, което работи добре? Много дразнещо!
След като има желаещи родители децата им да учат от 4 клас в математическа гимназия, защо да няма? Че ще правят скомина на родителите с по-тъпи деца или какво?
Колкото повече се учи математика, толкова по-добре. Колкото по-отрано, толкова по-добре.
Още повече, учебните заведения с хуманитарна насоченост са предимно инкубатори за безработни.
Които после пълнят форумите с недооценени дървени философи.


# 21
  • Мнения: 1 310
До тук - добре. Но преди да преценя дали да подкрепя или не протеста, имам още питане. Колко деца приемат в математическите гимназии и колко от тях, или ориентировъчно какъв процент от тях, продължават в престижни университети?
Просто се сетих за спортните училища - приемат стотици деца, а веднъж на 10 години от тях излиза по един шампион.

# 22
  • Мнения: 939
До тук - добре. Но преди да преценя дали да подкрепя или не протеста, имам още питане. Колко деца приемат в математическите гимназии и колко от тях, или ориентировъчно какъв процент от тях, продължават в престижни университети?
Просто се сетих за спортните училища - приемат стотици деца, а веднъж на 10 години от тях излиза по един шампион.

http://smg-bg.info/index.php?option=com_content&view=article … B8&Itemid=179

Тук има информация за реализацията на ученици от СМГ. За съжаление, СМГ не си обновяват сайта регулярно. Най-добрият ни математик в момента (момче в 12-ти клас) вече има покана за Харвард. Доколкото знам има и момче в 10-ти клас, който има покана за след 2 години за Принстън.
(В случая говоря за покани по инициатива на университетите, иначе много от децата са приети без проблем и с добри стипендии в добрите унита)

# 23
  • Мнения: 1 310
И тези високи резултати с каво точно им помагат за бъдещата им реализация? Бизнесът обръща ли им внимание? Наемат ли ги на отговорни и високоплатени позиции?
Да  разбирам ли, че резултатите на учениците в спортните училища и тези по изкуствата и културата им помагат страхотно за бъдещата реализация, бизнесът им обръща внимание и ги наемат на отговорни и високоплатени позиции и по тази причина там приемът в първи и пети клас се запазва?
Именно за това питам и аз, тъй като ми изтъкнаха, че имало показателни резултати. И аз исках точно това да разбера - с какво точно са полезни тези резултати. Peace

А каква е обосновката на МОМН - защо искат да премахнат приема от 5 клас в математическите гимназии?

Последна редакция: нд, 19 фев 2012, 14:01 от Пипи Дългото чорапче

# 24
  • Мнения: 41 008
До тук - добре. Но преди да преценя дали да подкрепя или не протеста, имам още питане. Колко деца приемат в математическите гимназии и колко от тях, или ориентировъчно какъв процент от тях, продължават в престижни университети?
Просто се сетих за спортните училища - приемат стотици деца, а веднъж на 10 години от тях излиза по един шампион.

А ти какво искаш, 100% шампиони ли??? В науката и бизнеса няма място за стотици гении. Но пък има глад за технически грамотни специалисти на високо ниво. На Запад има як отлив от техническите специалности, защото всички гледат лекото - филологии, психологии, икономики. И се отваря много сериозна възможност за добре платена работа в последствие, и на първо време за следване в техническите университети. А там добрата подготовка и успехите от МГ се ценят при приемането и помагат при изкарването.

# 25
  • Мнения: 1 310
Ти четеш ли изобщо?! Веднъж на 10 години - един шампион!  ooooh!
 Пак да попитам - каква е обосновката на МОМН за спиране на приема от 5 клас в МГ?

# 26
  • Мнения: 939
А каква е обосновката на МОМН - защо искат да премахнат приема от 5 клас в математическите гимназии?
Казват, че според новия проектозакон "гимназия" означава обучение от 8-ми до 12-ти клас. Затова карат математическите гимназии или да се пререгистрират като средни училища или да се откажат от приема след 4-ти клас.

Пререгистрацията би довела до 2 проблема:
- средно училище означава обучение 1-ви - 12-ти клас. Т.е. мат.гимназии ще трябва да осигурят база и учители, но е любопитно как ще се кандидатства в първи клас. В момента след 4-ти клас приемат деца,  които на състезания са показали постоянни резултати и следователно имат интереси и възможности в областта на математика. А в първи клас как ще стане?
- ще трябва СМГ например да се преименува на СОУ, но СМГ вече е наложена, разпознаваема марка

# 27
  • Мнения: 561
До тук - добре. Но преди да преценя дали да подкрепя или не протеста, имам още питане. Колко деца приемат в математическите гимназии и колко от тях, или ориентировъчно какъв процент от тях, продължават в престижни университети?
Просто се сетих за спортните училища - приемат стотици деца, а веднъж на 10 години от тях излиза по един шампион.

А ти какво искаш, 100% шампиони ли??? В науката и бизнеса няма място за стотици гении. Но пък има глад за технически грамотни специалисти на високо ниво. На Запад има як отлив от техническите специалности, защото всички гледат лекото - филологии, психологии, икономики. И се отваря много сериозна възможност за добре платена работа в последствие, и на първо време за следване в техническите университети. А там добрата подготовка и успехите от МГ се ценят при приемането и помагат при изкарването.

Пипи, кое точно не е ясно?
Целта на всички, вкл. и на МОМН, надявам се, е да има максимално добро образование, което да подготвя българите в един тежък, конкурентен и вече обединен общоевропейски пазар на труда.
Има държавни училища, т.е те са общински(имам предвид не са частни), които без допълнително финансиране и с повече услилия, по-добра организация и по-добро менажиране подготвят деца, които показват безспорни резултати. И не става дума само за отборите с медалите, а за всички, които се явяват на НВО. Не става дума и само за СМГ. Във всеки по-голям град най-доброто у-ще за 5-ти и 7-ми клас е местната ПМГ (МГ). И това достижение, този модел следва да бъде затрит, заради недомислие или някакви интереси ?  Питаш за спортните и факта, че вадят по един шампион на 10 год. Може и така да е, но за това има много фактори в организацията на професионалния спорт. Питала ли си се, как се справят в сегашните си състезания с връстниците от другите държави ? И дали, щом има деца, които имат интерес и талант в спорта не заслужават да се учат в специализирано училище адаптирано за тях. Заслужават и ще се учат, защото закона тях ги запазва. А за МГ не важи правилото за ранно откриване и развитие на таланти, при положение, че моделът е изграден, учебните програми са готови и са доказали ефективността си.
Никой, никой умен човек не променя нещо, което работи, никой умен човек не прави реформи без да стъпи на фундамента, на постиженията от старата система. А ако не са умни тези, които правят реформите следва ние да им налеем ум в главите! Grinning

# 28
  • Мнения: X
Често медалистите направо получават покани и стипендии от унита от Бръшляновата лига например.

Тя бръшляновата лига е в САЩ. Значи държавата (т.е. всички ние) трябва да обгрижва генийчета, които евентуално ще вземат стипендии за САЩ? А не може ли родителите им на генийчетата да инвестират в развитието им (частни уроци примерно), а не държавата?

# 29
  • Мнения: 6
Прави са от Министерството като искат да забранят приема в математически гимназии от 5 клас. Математическите гимназии с какво са по специални от другите гимназии че да искат специално отношение към тях - или ще си станат гимназии като всички други и ще приемат само завършили основно образование деца или да стават нормални училища и да приемат от първи клас.
То на тоя принцип че децата които проявават някакви математически таланти трябва да бъдат обгрижвани още от 5 клас, дайте децата които обичат историята да отиват в училища по история от 5 клас, децата които обичат биологията да отиват в училища по биология, които обичат литературата да отиват в училища по литература и т.н и т.н....

Общи условия

Активация на акаунт