България- страна на полиглоти?

  • 19 292
  • 432
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 10 547
 fam, за да се стигне до синусите и косинусите минават осем години от началния етап на обучение, а той е, гръмко ще го нарека, основополагащият. Там е редно родителят да е позициониран успоредно с учителя.
До миналата година си мислех, че в началните класове е песен, учат се елементарни неща, които не биха се опрели и на най-посредствения. Оказа се, че още от първи клас има материал, който изключително много затруднява учениците, часовете са по 30 минути и, ако у дома не се помогне на детето, то остават сериозни празнини, които лъсват много грозно в пети клас, а стигайки до синусите и косинусите, вече са необратимо незапълними.

# 166
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229

Достатъчно е да има съвестен възрастен наблизо, който да пречи детето да виси на компютъра вместо да учи, например.
Естествено. Имах предвид родители, които сядат и научават уроците на децата си, пишат домашни заедно с тях и накрая им приготвят чантата. А иначе - и аз съм пазач и надзирател, помагам ако ме попита за нещо конкретно.
Най-силните ученици в моето училище, а сега гледам и при дъщеря ми е така - не тези зубрачите, а тези, които наистина вникват в материала, са тези, чийто родители не са наясно кога децата имат класни и контролни и не им проверяват домашните.

Мит е, че двата езика се усвояват естествено и лесно. Някои деца се справят, някои обаче се объркват ужасно.

Детето ми живее в двуезична среда. На 2 години е и прави ясна разлика между езиците. Дори ако използва дума от другия език започна да се поправя сам ( мляко....ноу , ноу, милк). Различава и хората говорещи съответния език и им отговаря на езика. Много важно е да знае обаче, че напр българският, е езикът на мама и тати, а на английски се говори в детската градина. Наблюдавам, че при английският му личи, че е учен от хора за които езикът е роден - още при произнасянето на елементарни думи се улавя разликата.
И при нас  с малката е така.

# 167
  • Пловдив
  • Мнения: 27 053
Трябва да има някакъв баланс мжеду да му висиш постоянно на главата и изобщо да не се интересуваш как върви училището.

# 168
  • Варна
  • Мнения: 1 383
Без да съм чела изследвания мога да го потвърдя от личен опит ( аз се определям като човек с математически заложби, мъжът ми- с лингвистични).

Хващам се за примера, защото е изцяло валиден за мен. Аз съм учила (и продължавам да уча) езика по детската система, въпреки ходенето на курсове - няколко и все скучни и активното учене в училище.
На мен курсовете и допълнителните занимания по език обаче ми помогнаха за напредъка по останалите предмети. Колкото по-натоварена бях с допълнителни занимания, толкова по-продуктивна бях в училище.

# 169
  • Мнения: 18 815
Защо пък точно от детската градина трябва да се започне изучаването на чужд език? Преди години чуждо- езиковото обучение се въвеждаше в 5 клас  имаше амбициозни, които завършваха езикови гимназии и разни филологии. Ама нали детето трябва да се обременява от невръстна възраст.

 Peace

Само няколко деца то нашата група не ходят на английски, моето и още 3-4, ние сме по танците  Mr. Green
Останалите мами сигурно бая ни се чудят, но нищо не може да ме убеди, че това ранно обучение е от полза  Stop

# 170
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Трябва да има някакъв баланс мжеду да му висиш постоянно на главата и изобщо да не се интересуваш как върви училището.

Абсолютно.
На същото мнение съм.

# 171
  • София
  • Мнения: 62 595
Извън темата.. Аз изпаднах в див шок, когато разбрах, че Hugh Laurie ( др Хаус)  е англичанин  Shocked. И много друго примери има, но темата е друга.  Blush
 
На изток, където също има тотална истерия по английския, единствено в училищата и университетите изискват дипломи. Всеки native speaker може да си намери добре платена работа без никакви усилия.

още на млади години играе в класическия Монти Пайтън.

Не съм забелязала чужденците, поне образованите такива, да обръщат голямо внимание на акцента или дребните и дори едрите грешки, които допуска някой на родния им език. На мен лично всичко това по нашенско си е чиста истерия, защото много майки толкова вече са откачили, че сакън, на детето, ако може, хич да не му личи, че е българче, че голям срам! Ама, срам, казвам ви, все едно те самите не са българки, а искат да са англичанки. Все едно гледам съвременна трактовка на Криворазбраната цивилизация! Жалки и смешни са ми такива майчета, ама от тях  и за тях спасение няма. За мен това издава вътрешна непълноценност. езикът е просто едно средство за комуникация. Вашното е да имаш какво да предадеш като съобщение чрез този език.

# 172
  • София
  • Мнения: 5 921
И не мен ми се стори забавно противопоставянето на "фанатиците", които искат да се учи английски от детската градина, и такива, които са против, че ще му развалят на детето британското произношение. Laughing

# 173
  • Мнения: 4 300
Не съм забелязала чужденците, поне образованите такива, да обръщат голямо внимание на акцента или дребните и дори едрите грешки, които допуска някой на родния им език.
Е, ти изби рибата сега:)
По какво разбираш че някой обръща внимание на грешките?
Нали не очакваш да идеш на работна среща и някой да те поправи, или да ти върне писмото с подчертани в червено грешки?
Това как комуникираш говори много за теб и съвсем не мисля, че е без значение. На всякакъв език и на всякакви места, вкл. и във форума.

# 174
  • София
  • Мнения: 5 921
Е, ти очакваш ли някой чужденец, като си отвори устата, да ти реди перфектен български, а като не го прави, да си вадиш изводи колко е тъп и как не го е срам?

# 175
  • София
  • Мнения: 62 595
говоря за това, че обикновено са наясно, че за другия това е чужд език и няма как или е малко вероятно да го знае като роден. Винаги има някакви особености. В крайна сметка е важен обектът на комуникация, а не начинът на комуникация. Аз не съм на изпит по езика, че да ме поправят, аз съм специалист (не аз де, просто давам примера от първо лице) в своята си област, а не в областта на лингвистиката. Винаги човек е по-снизходителен откъм езикова компетентност към децата и чужденците.

# 176
  • Мнения: 24 649
  По снизходителен е, но трябва въпросния субект да владее езика свободно, та да не се затруднява на него да предаде специализираната информация. Като иде детето да пише дипломна работа по  в чужд университет, трябва не само да комуникира напълно , а и да напише въпросното нещо.
 Така че езика верно е само основата, но трябва да се владее напълно, а това няма как да стане просто така, от нищото и с часовете в училище, нито с някой хлабав курс..

# 177
  • Мнения: 4 300
Е, ти очакваш ли някой чужденец, като си отвори устата, да ти реди перфектен български, а като не го прави, да си вадиш изводи колко е тъп и как не го е срам?

С почти никой чужденец не съм говорила на български, а с тези, с които съм, е било все по личен повод и хората го говорят заради лини причини ( съпрузи, баби и т.н.).
Ако в  служебна, учебна или официална комуникация някой ми говори/пише 'развалено' си правя изводи, да.
Също както и когато чета неграмотни постове във форума.

пп. един от чужденците, споменати от мен, например чете тук, но не пише, защото не се чувства комфортно да пише с грешки и осъзнава последиците от това ( от допускането на много грешки и как това влияе върху възприемането ти от околните).

# 178
  • Мнения: 2 376
Искам да се запиша преди да прочета предишните страници, тъй като темата е интересна за мен.

Две неща ми правят впечателение. В западните страни, почти не съм попаднала на продавач, който да не владее един доста добър английски, с който да ми помогне в избора на стоки или поне да ми каже колко му дължа на английски. Нещо, което на съпруга ми тук рядко му се случва.

Наистина много хора прехвърлят неосъществените си амбиции на децата си. Аз също записах дъщеря ми на английски, но единственно защото, тя вече го знае, вероятно по-добре от много възрастни. Желанието ми беше да го чува и от други хора, не само вкъщи. Ако исках на 3 години да го учи, щях да я запиша в ДГ, в която се говори само на английски. Иначе, според мен, няма смисъл.

Прави ми впечатление, че хората, които не са напреднали много в образованието, са най-амбицирани децата им да постигнат много, което само по себе си е похвално, но рядко избират правилния метод. Мои познати и двамата с трудно завършено средно с борба записаха детето да учи в езиково училище от първи клас. Дотук добре, но къде виждам проблема, лично аз. Вместо да стимулират детето да се учи само, наемат учители, които помагат на детето да си пише домашните, те не могли. Друг пропуск, имат и други деца, според мен е ОК, другите деца да слушат преподавателя и да учат заедно с каката. Така мисля аз.

Аз също искам моите деца да бъдат образовани. Животът може да е къде къде по-лесен, когато имаш добро образование зад гърба си, но се надявам да не ги бутам след границата на възможностите им и смятам, че трябва да ги науча как да се справят сами.

# 179
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Ако трябва да пише дипломна работа в чужд университет, не се ли предолага, че преди това е учил няколко броя години във въпросния университет? Все за това време ще е схванал тънкостите на езика и академичния стил.
Както и в работата - всяко начало би било с трудности в езика и общуването, но ако човекът си тежи на мястото като специалист, все си мисля, че ще го "изчакат" да изглади езика. А това неминуемо се случва за месец-два, освен ако човекът няма някакви специфични мозъчни проблеми Rolling Eyes.

Последна редакция: чт, 29 мар 2012, 11:01 от 'Кафе с мед'

Общи условия

Активация на акаунт