Искрено и лично за строгостта

  • 12 774
  • 216
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 28 706
Како, ти спомняш ли си за Ранчев.

Помня го. За разлика от теб изобщо не съм възхитена от личността и методите му. Не знам що за престъпници е превъзпитавал с бой в Сградото, но определено този човек е бил роден за надзирател в концлагер.
Има строгост и строгост, водеща до извращения. Не си падам по втория тип, нито към манталитета на ченге, което счита всеки срещнат за престъпник. Едно е да уважаваш някого за това, което е като човек и личност, друго е той да ти налага респект със силови методи, особено, когато си в ръцете му и цялото ти бъдеще е заложено на карта.
Ама ти продължавай да го считаш за герой, щом те влече...  Да не би да те тресе Стокхолмски синдром?  Laughing
За мен има един директор от онова време, пред когото всички негови ученици се прекланят, и той се казва Кънчо Матев.  Wink

# 106
  • Мнения: 6
Како, ти спомняш ли си за Ранчев.

Помня го. За разлика от теб изобщо не съм възхитена от личността и методите му. Не знам що за престъпници е превъзпитавал с бой в Сградото, но определено този човек е бил роден за надзирател в концлагер.
Има строгост и строгост, водеща до извращения. Не си падам по втория тип, нито към манталитета на ченге, което счита всеки срещнат за престъпник. Едно е да уважаваш някого за това, което е като човек и личност, друго е той да ти налага респект със силови методи, особено, когато си в ръцете му и цялото ти бъдеще е заложено на карта.
Ама ти продължавай да го считаш за герой, щом те влече...  Да не би да те тресе Стокхолмски синдром?  Laughing

Ами не съм само аз, да го считам за герой. Пусни едно търсене в Гугъл за Недьо Ранчев и виж какво става. Училището, на което беше директор, носи неговото име, има клуб по джудо на негово име, има ежегоден турнир по джудо в Ст. Загора на негово име, ....
Я виж тука какво става:
Цитат
Комитет ще предлага инж. Недьо Ранчев за почетен гражданин посмъртно
27 Ноември 2007 - Старозагорски новини Стара Загора

Непосредствено след приключването на III мемориал "Инж. Недьо Ранчев", проведен в старозагорската зала "Берое", старши-треньорът на едноименния местен клуб по джудо и самбо Христо Лазаров обяви интересна новина. Представители на СК по джудо и самбо "Недьо Ранчев", на Средното спортно училище "Тодор Каблешков", на Професионалната гимназия по строителство "Недьо Ранчев", спортни деятели, общественици и журналисти от печатните и електронните медии подемат инициативата създателят на заралийското джудо и самбо да бъде обявен за почетен гражданин на Стара Загора. Иначе III възпоминателен турнир "Инж. Недьо Ранчев", проведен в старозагорската зала Берое" (бивша БСФС), беше уважен от съпругата на именития джудист, треньор и съдия - Росица, и от неговия син - Лазарин, а всички гости бяха впечатлени от отличната организация.

# 107
  • Мнения: 5 710
Съдейки по резултатите, май са нужни повече учителки от 1вия вид.
Съжалявам, Аrgent.
В крайна сметка, ако от преподаването й има файда, май е от малкото бели лястовици, макар както казах на мен тази жена да ми се струва фосил  Rolling Eyes

http://today.actualno.com/news_383583.html#13343949119841&if … ;parent_refresh=1

# 108
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Аrgent, съжалявам, че си мислиш така. Опонирането и различността на мненияна не означава на всяка цена омраза.
А относно клишетата, намери си друго оправдание, дори и използването на думата ,, клише ,, е вече клише.
Много от пишещите тук вкл. и аз  сме на мнение, че учителите отдавна не са това, което бяха. Ако не си успял да ни разбереш виж Кака, тя го е обяснила като за научен труд, достатъчно обстоятелствено.
Премисли своята метода на работа с учениците и виж къде са твоите грешки, въпросната госпожа я остави предполагам, че не и остава много до пенсия.
Не изключвам и възможността, че изнесените факти за нея са малко преувеличени, имайки предвид негативните емоции, които е създавала на бившия и ученик  Grinning

# 109
  • София
  • Мнения: 62 595
ох, толкова книги изчетох, и пак не мога да го преглътна това с обожението към деспотичните учители! Ей на, този хем ги биел, "строг, но справедлив", хем ревали за него, хем почетен член ще го правят! Напомня ми на онзи Иванов. Като четох какво пише Никсана, по същия начин пишеха и учениците на Иванов в темата за неговата школа - резултати, резултати и пак резултати, изграждане на принадлежност чрез тормоз, представян като постижения...  ooooh! Страшна работа е човешката природа!

# 110
  • Мнения: 18 316
 Споделяш искрено, лично, уж дискретно и твърде обстоятелствено -  неколегиално и непрофесинално.
Методиката, която прилага колегата ти граничи с патология, колкото и аз да съм привърженик на строгостта. За съжаление обаче, ученик/студент трудно може да бъде мотивиран да се държи адекватно, да е подготвен и всичко, което се очаква от него, ако не е наясно, че противното ще доведе до стрес под различна форма. За това не са виновни учителите.

# 111
  • Мнения: 329
ПП Искрено се надявам, че си достатъчно интелигентен, за да не скачаш да ми се обясняваш или да репликираш поста ми. Той не е отправен само към теб, а и към всички останали млади учители, които четат тук.
А ти - ако искаш, помисли върху думите ми. Ако не - подмини и забрави.
Аз казах, каквото исках да кажа.  Peace

Сийке, благодаря за времето, което си отделила и за изчерпателния пост. Казах, че ще бъде полезно и за мен самия да си извадя някои изводи за себе си от вашите отговори. Аз от своя страна искрено се надявам да не приемаш коментара ми като репликиране на твоя пост. Няма какво да репликирам, защото съм напълно съгласен с него. Peace Искам само да изясня нещо, защото ми се струва, че става едно объркване, не само от твоите думи, но и назад някъде


Затова ще си позволя да коментирам твоя метод. Не ми се иска да го приемаш като заяждане, а като мнение, с което ако искаш се съобразявай, ако искаш недей. Виждам, че като почти всеки млад учител си решил да следваш либералната линия на преподаване, да се опитваш да си приятел с учениците ти. Няма лошо.

Дори и да съм млад преподавател, съм наясно, че стремежът да се харесаш на учениците, да им бъдеш приятел и да правиш всичко в тяхна угода е много коварна пързалка. Повярвай ми, аз не съм такъв преподавател. Това, че не одобрявам подхода и поведението на колежката, съвсем не означава, че позволявам часовете ми да се превръщат в междучасие. Точно тук е моментът да изясня това нещо. Учениците винаги се пробват да превърнат часа в анархия, така че за тях да е един безкраен купон, който в крайна сметка след години се оказва в техен минус. Много добре си давам сметка за това и не го допускам по никакъв начин. Имам си начини, чрез които го постигам,  Не мога да ги опиша в един постинг, а и не смятам, че е необходимо. Тези начини, както сами можете да се досетите, в повечето случаи не се харесват особено от учениците, но когато се наложи да действам с по-твърда ръка, го правя без да унижавам или тероризирам никого.  Ако по някакъв начин, хипотетично, някой ученик от училище влезе в темата и го питаш "Какъв ви е господина?", сигурен съм какви ще са болшинството от отговорите: "Ами не е от най добричките" или "Чупи ни ръцете от диктовки и писане, но поне обяснява граматиката достъпно и оценява справедливо". Simple Smile Говоря ти с цитати, защото миналата година директорката беше пуснала анонимна анкета сред учениците, която изследваше нивото на преподаване, педагогическите способности и самите личности на учителите. В последствие педагогическия съветник ми показа отговорите на учениците в моите класове. Относно дъвките и шапките съм съгласен за етикета. За мен всъщност е от първо значение, че всички в час вършат това, което е необходимо и техният и моят труд дават резултати. Не ми е целта точно тук да се хваля, затова няма да споменавам какви. Но точно тези резултати и анкетата, за която споменах, се оказаха решаващи ръководството да ме остави за постоянно в училище миналата година. Дъвката, шапката, подстриганата коса, изпилените нокти, дъската, изтрита без нито едно бяло петънце... всичко това са издребнявания, поне според мен, които няма да повишат знанията и успеваемостта на подрастващите. Какво ще стане, ако по дъската са останали бели линии от гъбата? Нали все пак е изтрита! По същата логика - имам едно момиче, което се класира на челно място на Олимпиада, областен кръг. Цяла зима ми стоеше с шапка от онези издължените, които приличат на коледен чорап. Но така или иначе знанията са си знания и трудът й си е труд с или без шапка - те остават същите. Това ми е мисълта. Просто се опитвам да обясня защо не съм крайно против дъвките или шапката в час. Естествено, покрай тези неща, съвсем не означава и че бих позволил да се яде, пие или да се стои със слушалки в ушите. Има си някои допустими граници, които, ако не се прекрачват, нещата са ок.

# 112
  • Мнения: 304
Много от пишещите тук вкл. и аз  сме на мнение, че учителите отдавна не са това, което бяха.


Много от моите учители все още преподават. Дали за 10-15г. те са се променили чак толкова много като характер и маниер на преподаване? Защо с мен и моите съученици са се справяли без да се люшкат от крайна строгост до свободия, а с днешните деца имат в пъти по-големи трудности и са ми разказвали потресаващи истории от учителското си ежедневие? Промените, които се случват през годините в училище, още по-ускорено се случват в семейството и балансът става все по-труден, за съжаление. Със сигурност проблемите не са само от едната страна.


Уточнявам, че аз не съм учител, ако това има значение. Peace

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
не виждам нищо лошо в това млад учител да е се старае да изгради някакви приятелски отношения с децата. По мои наблюдения и с моите деца, те гледат на младите си учители-мъже като на по-големи братя или братовчеди и нещо подобно, но със сигурност търсят авторитета им, но не както са бащите, а точно като на братя. Девойките, сега, са друга бира, те започват да се превъзнасят и въздишат по младия учител, особено ако е симпатичен. Ама, фенки, толкоз им е акълът! Моите деца имат млади учители-мъже и приятелските отношения ни най малко не пречат на реда и дисциплината в час, дори децата много съвестно си учат, защото виждат, че учителят се стреми да обяснява разбираемо, да им измисля някакви игри и закачки, свързани с предмета, че и чисто човешки. То, да си учител не е само да си изпееш урока от седем до един, а и да има човещина.

# 114
  • Мнения: 329
Аrgent, съжалявам, че си мислиш така. Опонирането и различността на мненияна не означава на всяка цена омраза.
А относно клишетата, намери си друго оправдание, дори и използването на думата ,, клише ,, е вече клише.
Много от пишещите тук вкл. и аз  сме на мнение, че учителите отдавна не са това, което бяха. Ако не си успял да ни разбереш виж Кака, тя го е обяснила като за научен труд, достатъчно обстоятелствено.
Премисли своята метода на работа с учениците и виж къде са твоите грешки, въпросната госпожа я остави предполагам, че не и остава много до пенсия.
Не изключвам и възможността, че изнесените факти за нея са малко преувеличени, имайки предвид негативните емоции, които е създавала на бившия и ученик  Grinning


Помпадур, и други хора от форума са ми опонирали в различни теми... например Andariel, и други има, да не ги изброявам. Но те не ходят целенасочено и упорито след мен във всяка тема да се заяждат по най-явен и неприкрит начин и без аргументи. Сийка се е аргументирала и аз съм напълно съгласен с казаното. Твоите думи са стрелба във въздуха. Както вече казах, не си присъствала в нито един мой час, не се познаваме и на 0.001%, на базата на какво вадиш генерални заключения за моята работа? Ами ти нямаш и най-бегъл поглед върху нея. Фактите относно обсъжданата жена не са преувеличени ни най-малко. Нямам подобна цел. В темата се включиха две бивши ученички от училище, които потвърдиха казаното от мен. Дамата е много добър специалист и добър преподавател. Никой не се е разболял от нея, всеки е завършил и оцелял. Но всички можехме да си спестим някои огорчения и грозни ситуации.

имайки предвид негативните емоции, които е създавала на бившия и ученик  Grinning

От позицията на времето, всички негативни емоции са отдавна преодолени и загърбени. Аз уважавам тази жена и никога не съм имал някакви пререкания с нея. Не ми харесва обаче фактът, че й се случва "да пресолява манджата" и взискателността й често приема уродливи граници. И всъщност, съвсем не съм целял темата да се превърне в обсъждане на жената Х, въпросът беше дали родителите биха преглътнали децата им да живеят в стрес, но със солидни знания по даден предмет. Необходим беше и някакъв пример, който дадох с тази жена, за да илюстрирам мисълта си, и оттам нататък темата се превърна в психопортрет на колежката.

# 115
  • Мнения: 329
Споделяш искрено, лично, уж дискретно и твърде обстоятелствено -  неколегиално и непрофесинално.

Да, още в първия пост писах, че от колегиална гледна точка не е много коректно и затова не споменавам нито имена, нито конкретното училище. Въпреки че бившите ученици веднага се досетиха и за учителя, и за училището. Нали все пак трябва да има някакъв пример, който да обясни за какво точно става дума в темата. Ако не е конкретната госпожа, ще е някой друг. Тя не е вълк единак, има достатъчно подобни учители. Но темата съвсем не беше създадена с цел да се обсъждат разни хора. Имаше си конкретен въпрос, на който някои отговориха, без да изместват темата в ненужна посока:

Бихте ли допуснали детето ви да бъде притискано, но все пак да бъде идеално подготвено, със солидни знания по някакъв предмет, дори и това да става заради страх и чрез осъществяване на психически натиск?

Това е въпросът. Ако желаете да отговорите, можете да го направите. По-нататък, всякакво обсъждане на автора (което е виртуален синдром във форума)  без това да е обвързано с конкретиката на темата, опити за психоанализа и категоризации относно съвършено непознат човек според мен са чисто виртуално заяждане и нищо друго.

# 116
  • Kопенхаген
  • Мнения: 663
Argent , веднъж ти казах и пак ти го повтарям не се ласкай толкова. Вижда се, че продължаваш да разбираш изкривено вниманието ми към твоите теми. Да го обявяваш на всеослушание, а това не особено типично за зрал мъж.
Целите ми са много по- големи от това да се задявам с хлапаци по форумите.
И друго има, аз не обичам да се тралям много, за мен не са типични публикации половин страница, обичам да казавам с малко думи много неща. Това, че на теб ти е необходимо повече обяснение е отделен въпрос.
А относно колежката ти, харесва ти, нехаресва ще си я траеш до като се пенсионира.
А между другото много подобни на теб стоят в основата на отстраняване на колеги с доноси и друга помия.
Хайде със здраве и гледай да не ти натрошат много яйцата!

# 117
  • Мнения: 18 316
Е,  повечето са отговорили, че такова поведение е абсурдно. Ако искаш, дай да анализираме твоя подход, защото така, както си поставил въпроса - да се гавря с децата или да съм им приятел в смисъла, който влагаш - и двете не работят (твърдението ми за втория вариант е и от личен опит). Очакваш да ти кажем, че предпочитаме за децата си учител като теб ли, не те разбирам много добре.

# 118
  • София
  • Мнения: 62 595
аз дъвки и шапки в клас не бих допуснала, ама негова си работа. Приятелството си е приятелство, но отношенията все пак са ученик-учител.

# 119
  • Мнения: 329
 ooooh! Помпадур, аз не говоря само за темите, на които аз съм автор - ти вървиш навсякъде след мен, не казваш нищо съществено, въпреки че твърдиш уж че така си обичала, а целенасочено и упорито сипеш злоба. Повече от явно е, не виждам какво друго човек може да си помисли, четейки постингите ти.

Хайде със здраве и гледай да не ти натрошат много яйцата!

До какви изводи може да достигне човек от това?  Stop

А относно колежката ти, харесва ти, нехаресва ще си я траеш до като се пенсионира.
А между другото много подобни на теб стоят в основата на отстраняване на колеги с доноси и друга помия.
Хайде със здраве и гледай да не ти натрошат много яйцата!

1. Жената в момента с нищо не ме обременява, за да се налага да я трая. Преподава си нейния предмет, аз - моя. За милионен път - конкретиката на темата не е тази жена, тя беше просто илюстративен пример. Доста хора, които писаха тук го схванаха.

2. А това последното - писане на доноси, отстраняване на колеги...  ooooh!  през ум не ми е минавало. В какъв свят живееш, за да пишеш подобни щуротии? Ако изобщо си убедена реално в това, което си написала. Защото подозирам, че всичките тези писания са тенденциозни, както тези, така и всички останали в десетината теми, в които се занимаваш упорито с мен. жената, която споменах, нито ми е смъртен враг, нито ми е трън в очите, за да се занимавам с доноси. Даже и да беше, едва ли някога въобще щях да се сетя да се занимавам с нея по този начин. Думи нямам.

Общи условия

Активация на акаунт