СТРАСТИ - градините в София кампания 2012/2013

  • 144 541
  • 1 244
  •   1
Отговори
# 1 065
  • Мнения: 27
Здравейте, прочетох последните 20 страници, но не намерих отговор на въпроса, който ме вълнува. Детето ми е на 2 години с ЛКК със заключение "хронично-рецидивиращ ход на заболяването". Диагнозата не е измислена, а наистина детето има проблеми, който са частично преодоляни, а до приемането в ясла се надявам напълно да са решени. Говорих с директорките на близките 2 ОДЗ-та. Казаха ми, че нямало места и няма шанс да ни приемат, разбира се ако искам да си подам документите. Интересуват ме 3 неща:

1. къде и как може да се види колко деца кандидатстват по тази точка 2.2.4. ,както и доколкото разбирам има разбивка на заболявания вътре в нея.

2. как решава комисията кои деца да отидат на градина/ясла и кои не, при положение че има твърде много кандидати с едни и същи диагнози. Попитах и на сайта на ИСОДЗ, но там само ми казаха да си подам документите.

3. при положение, че сме с протокол има ли значение как ще подредим желанията си в системата?

Благодаря много за всяка информация /може и на лични/...Simple Smile

# 1 066
  • София
  • Мнения: 3 916
xandra , по-нагоре е обяснено, че законново децата под 3 години не се приемат по т.2.2.4

Приетите такива деца най-вероятно дори нямат ЛКК експертиза, а родителите им са дали подкуп за приема им.

Все пак да ти отговоря на въпросите:

1. В сайта може да видиш кои деца са приети по тази точка. Аз лично не знам дали има начин легално да кандидатстваш по  т.2.2.4 за ясла. Това са все приети деца, но не през системата

2. Не комисия, а директорите на яслата решават (самоволно) да приемат такива деца. Според мен родителите, дали повече пари са с предимство.

3. Има значение. Винаги има шанс да си ви приемат като нас простомсъртните.

# 1 067
  • Мнения: 1 703
Здравейте, имам и аз един въпрос:
С мъжа ми работим и двамата, аз съм и студентка в магистърски курс на обучение.
В системата на ИСОДЗ е записано, че "Ако едновременно работите и сте редовен студент, ползвате само една точка по К2 и К3 - сумата от точките по двата критерия не може да надвишава 2 т", това означава ли, че независимо че уча, понеже работя (в момента съм по майчинство) детето ми няма право да ползва тази една допълнителна точка?
Попитах ги и тях, но ми отговориха "В секция "Ръководство" на сайта на ИСОДЗ, е публикувано Ръководство за родители, там можете да прочетете информация за К3. В табличен вид за всеки критерий е разяснено как може да бъде заявен, кога може да бъде заявен и какви документи се представят при записване на класираното дете. Моля прочетете информацията за критерий К3. " Вмесрто кратичкото "Да, може."или "Не, не може."
А аз наистина, четох, четох и се обърках тотално  #Crazy

# 1 068
  • София
  • Мнения: 4 878
Няма как да се види колко кандидатстват по 2.2.4 щото се подават на място документите.

Относно приетите по 2.2.4 - в системата не са посочени всички. По-добре да се види от 1-ва страница справката от МОМН за посещаващите деца и да се засече с инфото от системата.

Щото за 65-то ОДЗ - според справката има 3 яслени групи с 90 деца общо.
По т2.2.4 има 5 приети деца от 2010 набор и 1 дете, прието през РГ.
По общ ред са приети 47 деца.
Раликата от 90 - 47 - 5 - 1 = 37 най-вероятно също е минала по 2.2.4. Но тази разлика от 37 деца не е отразена, щото като се изтипоса числото 37 + 5 = 42 в системата и няма да стои красиво до приетите по легалния начин 47 деца  Whistling

Кайлис, или в системата попълваш инфо, че си студент и при класиране показвш удостоверение за студент, или пишеш че работиш и при класиране представяш служебна бележка от работата ти. Не може и по двата критерия да получиш точка.

# 1 069
  • Мнения: 88
Здравейте, имам и аз един въпрос:
С мъжа ми работим и двамата, аз съм и студентка в магистърски курс на обучение.
В системата на ИСОДЗ е записано, че "Ако едновременно работите и сте редовен студент, ползвате само една точка по К2 и К3 - сумата от точките по двата критерия не може да надвишава 2 т", това означава ли, че независимо че уча, понеже работя (в момента съм по майчинство) детето ми няма право да ползва тази една допълнителна точка?
Попитах ги и тях, но ми отговориха "В секция "Ръководство" на сайта на ИСОДЗ, е публикувано Ръководство за родители, там можете да прочетете информация за К3. В табличен вид за всеки критерий е разяснено как може да бъде заявен, кога може да бъде заявен и какви документи се представят при записване на класираното дете. Моля прочетете информацията за критерий К3. " Вмесрто кратичкото "Да, може."или "Не, не може."
А аз наистина, четох, четох и се обърках тотално  #Crazy

Здравей,
в секцията "Въпроси и отговори" в системата е разяснено:
"5.8. Аз съм редовен студен и едновременно с това работя. Мога ли да ползвам две точки по К2 и К3?
Не. Може да ползвате само една точка – или като работещ, или като редовен студент. Сумата от точките по К2 и К3 не може да надвишава 1 за всеки родител."

Общо взето има 2 варианта:
- с таткото да получите 2 точки по К2, по К3 няма да имате точка.
- таткото получава 1 точка по К2, а ти като студентка 1 точка по К3

# 1 070
  • Мнения: 1 703
Благодаря за разясненията!  Hug

# 1 071
  • Мнения: 27
Последен въпрос - кога се подават документите в градините - директорката каза началото на април, а виждам че свободните места се обявяват на 25.02.?

# 1 072
  • София
  • Мнения: 3 916
xandra, документи за какво?

За кандидатстване по т2.4.4 - когато ти каже директорката на яслата, защото това е нерегламентиран прием и зависи от нея.

За прием: след като ви приемат (в началото на май), имате две седмици да съберете документите и да ги представите, за да запишат детето.

# 1 073
  • София, Люлин-8
  • Мнения: 1 760
xandra , по-нагоре е обяснено, че законново децата под 3 години не се приемат по т.2.2.4

1. В сайта може да видиш кои деца са приети по тази точка. Аз лично не знам дали има начин легално да кандидатстваш по  т.2.2.4 за ясла. Това са все приети деца, но не през системата

2. Не комисия, а директорите на яслата решават (самоволно) да приемат такива деца. Според мен родителите, дали повече пари са с предимство.

3. Има значение. Винаги има шанс да си ви приемат като нас простомсъртните.


Относно наредбата няма да коментирам, защото си имам виждане по въпроса.
Както стана ясно вече независимо от това дали е в разрез с нея или не има прием на ясленчета в ОДЗ-тата по т.2.2.4. xandra опитай нищо не губиш освен разправиите по събирането на документи.

1. Има легален начин за кандидатстване разбира се, подаваш всички документи в градината и ти издават входящ номер.
 xandra както ти е писала
Няма как да се види колко кандидатстват по 2.2.4 щото се подават на място документите.

Относно приетите по 2.2.4 - в системата не са посочени всички. По-добре да се види от 1-ва страница справката от МОМН за посещаващите деца и да се засече с инфото от системата.


2. Няма такова нещо като самоволно решение на директорките. Сформира се комисия 2 пъти годишно (април и септември) и тази комисия разглежда документите на кандидатстващите деца. Като според представените документи (вид и тежест на заболяването възможност за социализация, както и ресурсна база на ДГ) се преценява дали детето да се приеме или не. Дали се спазват тези неща или директорката пише на листче на комисията кои деца да приемат вече друг въпрос , но комисия трябва да има. Например в градината в която ние кандидатстваме директорката не е медицинско лице, а е бивша учителка по музика, няма как да прецени кой деца с ХЗ могат да бъдат приети.

3. xandra Моят съвет е да си подредиш градините в системата, защото в никакъв случай протоколът не ти гарантира прием. А така ще имаш възможност да участваш и в общият прием, ако ти откажат по т.2.2.4.

И последно xandra съветвам те да си подадеш документите сега и да ти издадат един входящ номер, за да не изпуснеш срока април месец. Ако ти откажат да ти ги приемат сега, то поискай писмен документ с датата в която трябва да депозираш документите си април месец.

Успех ти желая  Hug

И ние сме на ЛКК днес и началото на март мисля да ги подам пък каквото стане стане.

Последна редакция: чт, 21 фев 2013, 07:31 от romanol

# 1 074
  • Мнения: 877
Момичета, имам питанка:
Таткото е редовен докторант, в БАН обаче,което не е ВУЗ и не знам дали ще се приеме, освен това работи на трудов договор, но не се знае дали няма да го съкратят скоро. Затова не знам какво да пиша за него-учащ или работещ, защото не се знае дали към момента на записване (ако Дай Боже! ни класират Praynig), дали все още ще се води работещ и да не излезе, че съм излъгала?!
И в тази връзка-кога се подават документите-при записването след класацията или при започване на учебната година?

# 1 075
  • София
  • Мнения: 3 916
Добре де, сериозно ли вярвате, че приемът по т2.4.4 на ясленчета е прозрачен и законен? И че е за всеки, подал документи?

Няма смисъл да спорим всъщност. По-добре си действайте както си знаете и не се хвалете много много. Факт е, че такива като вас ги има много.

florin4eto, профилът на детето може да се променя, така че, ако съкратят таткото, ще го промениш. А за това дали ползва точка за докторант, нека някой друг се включи, че не помня.

Документи се подават при записване след класацията.

# 1 076
  • Мнения: 2 082
Момичета, имам питанка:
Таткото е редовен докторант, в БАН обаче,което не е ВУЗ и не знам дали ще се приеме...
Ето това е отговор на ИСОДГ на въпрос, подобен на вашия: "Работата в БАН не е работа във висше училище и не носи предимство" Но, все пак, можете да попитате в обратната връзка, защото той е докторант, а не работи там (доколкото разбирам).

# 1 077
  • Мнения: 877
marini, благодаря за отговора, аз видях това, което сте цитирали Вие, в системата на ИСОДЗ, но все пак Ви благодаря за отделеното внимание  Hug, аз точно затова се колебая какво да пиша, именно защото е докторант. Ще задам въпроса си там, да видим какво ще ми кажат!

Хм, още веднъж ще Ви подосаждам, мили мами, но ще споделя с Вас какво ми отговориха от ИСОДЗ след като ги попитах за казуса с "редовна докторантура в БАН-" не цитирам дословно, но общо взето "прочетете си Ръководството в сайта"!!! Ама аз щом питам там, значи вече съм го прочела това Ръководство и не съм намерила задоволителен отговор там, затова я има тази Обратна връзка, нали? За да отговарят на конкретни питания!!! Сега не знам какво да правя, да им пиша ли пак?  Rolling Eyes
Предварително се извинявам, че пак досаждам, ама...не знам какво да правя!  Embarassed

Последна редакция: сб, 17 май 2014, 05:17 от AnMary

# 1 078
  • София
  • Мнения: 4 878
florin4eto, питай ги отново дали като редовен доктарант ще може да ползва точката по К3. Демек - за тях докторант равнослилно ли е на студент.
Ако правилно хващам, това е твоят въпрос, нали?

А това за БАН -> "Работата в БАН не е работа във висше училище и не носи предимство" - мисля, че този отговор е свързан с ето този допълнителен критерий:
Детето има поне един родител, който работи в системата на столичното образование (включва педагогически и директорски персонал на постоянен договор в основните, средни и висши училища на територията на Столична община)
Което тр. да се тълкува, че работата в БАН не дава предимство по този допълнителен критерий.

# 1 079
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 746
florin4eto, питай ги отново дали като редовен доктарант ще може да ползва точката по К3. Демек - за тях докторант равнослилно ли е на студент.
Ако правилно хващам, това е твоят въпрос, нали?

А това за БАН -> "Работата в БАН не е работа във висше училище и не носи предимство" - мисля, че този отговор е свързан с ето този допълнителен критерий:
Детето има поне един родител, който работи в системата на столичното образование (включва педагогически и директорски персонал на постоянен договор в основните, средни и висши училища на територията на Столична община)
Което тр. да се тълкува, че работата в БАН не дава предимство по този допълнителен критерий.
Да, това е въпроса ми-дали се води учащ? Благодаря за отговора!


Имаше подобен поставен въпрос в РГ, но не за докторант, а за специализант, по спомен за медицина ставаше въпрос. Та погледнах, има го в Протокол № 42, но е само маркирано:
Постъпило е запитване във връзка с К3: за родители – редовни студенти, се получава точка, но не е уточнен въпроса за специализантите.
 – Какъв е статута на специализанта – работещ или учещ? Необходимо е да се провери и да се уточни.

Не помня обаче на следващите заседания да е коментирано нещо по въпроса. Не че горното дава някакъв отговор на въпроса де.

Общи условия

Активация на акаунт