Очаквайки статистиката непозната, планетите нареждат се в полза на децата.7 КЛАС

  • 42 995
  • 765
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 3 915
А каква е причината при 6 паралелки в СМГ само една да е с немски, при положение, че има толкова желаещи?

# 136
  • София
  • Мнения: 62 595
На нас на РС изрично това беше обяснено, че ако не е записано детето на първо класиране участва автоматично на второ, но мястото от първо класиране му се пази.
  И аз имам нужда от обясняване като на девиантен дебил. Ако това което са ви казали на РС е така, то не противоречи ли на здравата логика? Как биха могли да се освободят места за второ класиране, ако никой не "пусне" такива от първото? Логично е, ако детето при първата подредба не се запише там където е класирано, то да губи мястото си.

Има деца, които са кандидатствали и се записват в училища извън този списък, например в АК, НГДЕК, Горна баня, може би и художествените и спортните. Те си подават документите за класиранията, а после освобождават места. Има и такива, които по някакви причини пропускат сроковете за записване, не подават документи в класираното училище за второ класиране, и отпадат.

# 137
  • София
  • Мнения: 1 659
Момичета, паксъм аз- дебила. Сега описвам ситуация, вие ме поправяйте. Минава първата подредба, който е доволен се записва и бетонира мястото. Остават Х места с незаписали се ученици. Идва втората подредба. На тези места идват нови деца, които ги харесват и също се записват, но според вашата логика, ако децата, които на първо класиране са "притежавали" тези места, но са решили да видят какво ще стане на второ и не са се записали, биха могли да се "върнат" Тогава какво става с вторите "собственици" на местата?


Децата, които на първо класиране са "притежавали" тези места, или отиват напред в желанията си и
ги освобождават, или пак се класират на тези места, т.е. те са отново сред "вторите собственици" на тези места.

А каква е причината при 6 паралелки в СМГ само една да е с немски, при положение, че има толкова желаещи?

Ти ми кажи, особено при таз годишната ситуация със 72 пълни шестици по математика и
поне още толкова порязани деца с 99.5 и 99 т.

# 138
  • Мнения: 1 385
В СМГ езика в 8 клас е на ниво, но после не се учат предмети на съответния език.
От сега трябва да се мисли за нагласите на самото дете след завършване на 12 клас. Naughty

# 139
  • Мнения: 79
Готови сме за пресконференцията...Някои тенденции и с просто око се виждат в категорията на отличниците - все по-зле по БЕЛ и по-добре по мат, като последното не е в състояние да компенсира изцяло първото. Момичетата са доста по-добри по БЕЛ от момчетата, а по мат - резултатът е долу-горен равен със съвсем лек превес на девойките. Момичетата дължат твърдо 61,8% от отличните оценки и по двата предмета и т.н. Е, остава само да са поанализира малко влиянието на прилаганите през трите години различни формули за трансформиране на точките в оценки, ама това са подробности.


Статистика за 2010-2012

Оценки по БЕЛ над 5,50 - общо
2010 – 1276, момичета – 902, момчета - 374
2011 – 918, момичета – 644, момчета 274
2012 – 543

Оценки по МАТ над 5,50 - общо
2010 – 469, момичета – 249, момчета - 220   
2011 – 515, момичета – 258, момчета - 257
2012 – 653, момичета - ?, момчета - ?

Оценки по БЕЛ и МАТ над 5,50 - общо
2010 – 536
2011 – 503
2012 – би трябвало да са някъде в интервала 370-420

Оценки по БЕЛ и МАТ над 5,50 - момичета
2010 – 331 (61,8% от общия брой)
2011 – 311 (61,8% от общия брой)
2012 – трябва да са някъде в интервала 230-260, ако процентът пак е 61,8

Оценки по БЕЛ и МАТ над 5,50 - момчета
2010 – 205 (38,2% от общия брой)
2011 – 192 (38,2% от общия брой)
2012 – трябва да са някъде в интервала 140-180, ако процентът пак е 38,2

# 140
  • Мнения: 144
Момичета, паксъм аз- дебила. Сега описвам ситуация, вие ме поправяйте. Минава първата подредба, който е доволен се записва и бетонира мястото. Остават Х места с незаписали се ученици. Идва втората подредба. На тези места идват нови деца, които ги харесват и също се записват, но според вашата логика, ако децата, които на първо класиране са "притежавали" тези места, но са решили да видят какво ще стане на второ и не са се записали, биха могли да се "върнат" Тогава какво става с вторите "собственици" на местата?

Мисля, че доста точно описах тази ситуация!
Ако детето бъде прието на второ класиране на по-горно желание, то тогава то ОСВОБОЖДАВА мястото си от първо класиране и е ДЛЪЖНО да се запише там, където е прието на второ класиране или да отиде на трето класиране.
В слувай, че детето не бъде прието на второ класиране на по-горно желание, то остава на мястото си от първо класиране и може да се запише или да остане на трето класиране, но тогава губи мястото си от първо или второ класиране.

# 141
  • Мнения: 47

Децата, които на първо класиране са "притежавали" тези места, или отиват напред в желанията си и
ги освобождават, или пак се класират на тези места, т.е. те са отново сред "вторите собственици" на тези места.

[
Разбраааах! Много благодаря! Къде съм тръгнала да зоря детето за елитна гимназия с такава майка!

# 142
  • Мнения: 27

Имам въпрос, дано не се повтаря  назад в темата, но... Ако детето подава документи в две области, примерно Пловдив и София и в Пловдив е класирано по първо желание, но то желае да поизчака второ, евентуално трето класиране в София. Какво се случва с класирането в Пловдив?

Аз каквото дотук съм прочела, ако дете е класирано по първо желание, трябва да се запише. Ако не се запише, губи мястото си. То и реално погледнато след първо класиране или се записваме, или подаваме заявление за второ класиране, но когато детето е класирано по първо желание няма какво да очаква от второ класиране, защото не може да иде и да каже "ще изчакам да видя дали няма да ме приемат на по-предно желание", защото по-предно няма.

Така че deadline ако детето е класирано в Пловдив по първо желание, но реши да поизчака второ в София, и затова не се запише в Пловдив - ще загуби мястото си в Пловдив и ще чака в София.

Не би ли следвало сценария за кандидатстване в два града да е следния:
Класирането нали е регионално. Пример : Имаме два региона – Пловдив и София. Детето е прието първо желание в Пловдив и по-задно в София. Записва се в Пловдив, за да запази мястото си, като същевременно подава заявление за второ класиране в София. Класира  се за желано училище в София. Изтегля докумените си от Пловдив / освобождава място за трето класиране/ и се записва в София.

# 143
  • София
  • Мнения: 62 595
Момичета, паксъм аз- дебила. Сега описвам ситуация, вие ме поправяйте. Минава първата подредба, който е доволен се записва и бетонира мястото. Остават Х места с незаписали се ученици. Идва втората подредба. На тези места идват нови деца, които ги харесват и също се записват, но според вашата логика, ако децата, които на първо класиране са "притежавали" тези места, но са решили да видят какво ще стане на второ и не са се записали, биха могли да се "върнат" Тогава какво става с вторите "собственици" на местата?


Ако на втори етап те класират на по-предно желание, задължително се записваш по него. Ако не мръднеш напред, се записваш по мястото от първото класиране или се отказваш изцяло от всичко. Ако се откажеш изцяло от всичко, трябва да подадеш ново заявление за трето класиране като видиш къде какви места има свободни. Лично аз не бих стигнала до трето класиране, защото там е комарджийска работа.

# 144
  • Варна
  • Мнения: 3 307
Inlexa - образно казано местата се освобождават отгоре надолу. Значи ако дете Х, прието на първо желание не се запише, неговото място се освобождава (и то не може да се върне!). На освободеното място идва дете У, което на първо класиране е било прието по второто си желание и така дете У вече на второ класиране е прието по първо желание и трябва да се запише (не може да се върне на второто си желание). На освободеното място от детето У идва дете Z и т.н.
С други думи придвижване нагоре в класацията може да стане само ако не са се записали деца, прието по първо желание. И понеже имаше и такива коментари, как мястото от първо класиране се пази във всички случаи - не, не се пази ако си приет по първо желание и не се запишеш. Не съм проверявала как стоят нещата при кандидатстване в две различни области и съответно прием в едната по първо, а в другата по второ, но по пътя на логиката мястото по първо желание няма как да се пази. Моля, все пак който има такъв казус, изрично да провери от достоверен източник.

# 145
  • Мнения: 145
 Crazyизвинявайте, и аз да питам, може би питан въпрос....НО...

 CrazyАко примерно пишем 1желание 91 НЕГ, 2 желание 9 ФЕГ , и не сме приети дори и на второто място, имаме ли второ класиране ние да отидем на 2желание или чакаме някоя дупка от трето класиране  Crazy

Така беше нали, ???затова се пишат повече желания да не отпаднем от класирането????

# 146
  • Мнения: 144
baigun, благодаря за винаги отличните мнения! Дали може да се направи някакъв бегъл анализ за диапазона 10-12? Или в диапазона на оценки 5-6?

# 147
  • Мнения: 47
Inlexa - образно казано местата се освобождават отгоре надолу. Значи ако дете Х, прието на първо желание не се запише, неговото място се освобождава (и то не може да се върне!). На освободеното място идва дете У, което на първо класиране е било прието по второто си желание и така дете У вече на второ класиране е прието по първо желание и трябва да се запише (не може да се върне на второто си желание). На освободеното място от детето У идва дете Z и т.н.
С други думи придвижване нагоре в класацията може да стане само ако не са се записали деца, прието по първо желание. И понеже имаше и такива коментари, как мястото от първо класиране се пази във всички случаи - не, не се пази ако си приет по първо желание и не се запишеш. Не съм проверявала как стоят нещата при кандидатстване в две различни области и съответно прием в едната по първо, а в другата по второ, но по пътя на логиката мястото по първо желание няма как да се пази. Моля, все пак който има такъв казус, изрично да провери от достоверен източник.

Разбрах, още веднъж ви благодаря. Аз нелепо съм допуснала,че тото почва още след първото, а не след второто класиране. Знам,че публикуваха мамите цитати от наредби, но никак не се справям с административния български Embarassed

# 148
  • София
  • Мнения: 157
В нашия случай повлиява - учителите пишат като текуща оценката за кандидатстване (както я наричаш). Ако има 65т. - 6.000, не се явило на втори модул, оценката за кандидатстване става 5.000.Колкото по-висока е оценката, съответно пада повече при неявяване на ІІ модул. Това се опитвах да разбера коя оценка трябва да се счита за текуща в училище. Благодаря, Дидева.
Това е недопустимо, доколкото знам. Търсете си правата!

# 149
  • Пловдив
  • Мнения: 711
Съвсем ми се омотава главата вече от чудене как да редя училищата след най-желаното. ooooh! Та за към момента най-голямото ми чудене е относно ЕЛИТНИТЕ и не чак толкова ЕЛИТНИТЕ, но прилични училища.

В по- ЕЛИТНО с нежелана паралелка или в по- НЕелитно, но с желана паралелка?
Мами, моля ви за вашето лично мнение. Как вие бихте избрали за детето си?
 
П.С. Просто изперквам вече с тая подредба.

Общи условия

Активация на акаунт