Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви документи са необходими при подаване на заявления за участие в първи етап на класиране?
Какво означава OMG и защо директорът на училището е важен?
Какви са разликите между математическа гимназия и езикова гимназия?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви документи са необходими при подаване на заявления за участие в първи етап на класиране?
-
Какво означава OMG и защо директорът на училището е важен?
-
Какви са разликите между математическа гимназия и езикова гимназия?
Разликите между математическа гимназия (МГ) и езикова гимназия (ЕГ) се крият в техните акценти върху учебните предмети. В МГ основният фокус е върху изучаването на математика, докато в ЕГ се набляга на езиковите дисциплини и хуманитарните науки. Учениците в МГ обикновено са заобиколени от други интелигентни и амбициозни връстници, което може да повлияе положително на тяхното обучение. От друга страна, учениците в ЕГ изучават немски като основен език, заедно с английския, което им предоставя множество възможности за избор след дипломирането.
-
Какви са впечатленията на майка, чието дете завърши езикова гимназия с немски език?
-
Какви са ползите от посещаването на езикова гимназия според майката?
. Отдавна следя форума, тъй като и аз имам седмокласник, но досега не съм се престрашавала да пиша. От Варна съм и молбата на Prolet за помощ ме развълнува. Бях в нейната ситуация преди 6 години с дъщеря ми. Тя беше в МГ-то от 5 до 7 клас и след изпитите имаше възможност да влезе навсякъде. Под влияние на леля й, която е преподавател по немски започнахме да я съветваме за ЕГ с английски. Мотива ни беше, че на тази възраст малко са децата, които знаят какви искат да станат, така, че по-добре да учат неща, които ще им бъдат полезни при която и да е професия, т.е. език. Тя обаче искаше да остане в МГ, тъй като там бяха приятелите й. Послуша ни, но 8 клас и тя, и аз се чувствахме ужасно. Виждах я, че не е щастлива, не харесваше децата, не харесваше учителите, всяко междучасие ходеше да плаче при едно друго дете от МГ, но от немските. В чудо се видях. Мислех си че няма да ни прости и че объркахме детето. В 9 клас си намери компания и нещата започнаха да се пооправят. Сега учи в Германия и е абсолютно сигурна, че не сме сбъкали. Дори съветва брат си да избере пак I ЕГ, но немски. Надяваме се да му стигне (11.053). Моята дъщеря беше в първа с английски. В девети записа курс по немски към гимназията, после учи 1 година с леля си, а после 1 година в Гьоте и взе сертификат DAF. Да, немския е труден, но тя го научи дори извън училище, не знам - ученето на езици доголяма степен е дарба. Малкия научи английския от Cartoon Network, когато още беше на английски и няма никакви проблеми с него без никакви курсове (гледа Discovery и Histori на английски). Затова сега сме решили ако му стигне бала да учи немски. Относно I ЕГ какво да кажа, пак е късмет на учители, има добри, както навсякъде има и не толкова добри. Но самочувствието на децата е друго, амбициозни са и болшинството заминаха да учат навън. Училището все още предполагам е ново, а май и най-после им построиха и спортна зала (по физическо играеха шах, защото нямаха салон). Но щом детето ми след 5 години е доволно, смятам че си заслужава. Така, че смело. Извинете ме за дългия пост. Дано съм била полезна

