Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 9

  • 68 037
  • 748
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 1 946
Ще попитам утре за датата, амааа ако ми се забави датата страх не страх, паля си пежото и правя една обиколка на квартала Grinning
Аз идея си нямам как протича изпита, просто ти казват на къде и си караш ли?
Инструктора спомена за някакви точки, но не пожела да ми каже коя грешка колко точки е, за да не ме стресирал. Някой от вас да знае Wink))

# 121
  • София
  • Мнения: 208
Витаминка,като те чета и усещам,че си почти вече готов шофьор Peace Peace PeaceБраво!
А аз днес не се бях наспала,хич не бях в кондиция и 2 пъти угасвах  колата Embarassed Embarassed EmbarassedЩяхме уж на полигон да ходим,ама инстр.реши да упражним пак наклоните.
Потегляхме под наклон,ха надолу,ха нагоре......ръчна,без ръчна,със спирачки/моят инструктор се шегува и вика ..с крачна... Joy/ и за мой късмет точно аз като карах се струпаха някакви цигани  с каруци на пътя,изпускаха бутилки,спираха да ги вдигат,биха се по улицата...шоу и аз шаш и паника,а инструкторът ми вика:"Нищо,тъкмо ги използваме като живи конуси,които да ги заобикаляш" Joy Joy JoyОх,та така,днес не ми е ден.........

# 122
  • Мнения: 20 519
Витаминка, внимавай да избягваш грешките, които водят директно до невзет изпит. За другите, при които се отнемат точки, само ти трябва по време на изпита да почнеш да си броиш грешките и точките  Wink От тази гледна точка е много прав инструкторът ти.

# 123
  • София
  • Мнения: 1 946
Ох, ужас... просто не знам какво трябва да знам. Иначе си карам Simple Smile
Но се притеснявам и за това искам да знам дали съм подготвена.
Куца ми преценката за далечината на колите в огледалата, особено при минаване от най-дясна в най-лява лента... ако е чисто, няма проблем, но като ми се забутат коли и направооо идея нямам дали мога да мина или не ...
Също до скоро мислех, че мога да спра отстрани на стопа, за да имам видимост, а то те късали ако не спреш точно пред него... но аз си мислех, че е важно просто да спреш преди кръстовището, защото понякога стопът е на 5 метра преди кръстовището и няма шанс да имаш видимост.
Сега спирам, давам първа, точа се бавно към кръстовището, спирам пак, оглеждам се и тръгвам...
Но чак вчера разбрах, че е задължително да спра точно пред знака, въпреки, че инструктора всеки път ми прави забележка, ама мислех, че той така настоява  Joy
evelin, и аз така бях миналия четвъртък, голям ужас, кисела, сънена и като инструктора ми каза, че колата ми щяла да загасне но ми хванал съединителя на всеки светофар само това ми беше в главата и само глупости правех  Sick

# 124
  • Мнения: 20 519
Със стопа най-вероятно си решила така, защото никой не спира пред знака. Всички щофьори, които са ме возили, го минават или като знак без предимство или спират малко след него, за да виждат кръстовището. Аз по същия начин бях решила, че на жълто няма проблем да се мине и останах много изненадана, когато инструкторът ме информира, че на изпита това води директно до късане.

# 125
  • София
  • Мнения: 1 946
Дааа, моят приятел винаги ми е повтарял, че 2 метра след знака е разрешено да се спре... глупости на таркалета. За жълтото да, когато карате с 40км/час на колко секунди решавате, че няма да минете Grinning Иначе следя и пешеходния светофар, когато няма брояч, скоро го научих Simple Smile

# 126
  • Мнения: 41
Стопът е много важен, задължително преди него и колата да СПРЕ, 0км. в час.  Mr. Green
Директно късат и за мианване на жълто, червено, влизане в насрещното и ако изпитващия се намеси в управлението, не са ли ви показвали картата?  Hug

# 127
  • Мнения: 12 209
Както и ако закачите с гумите на колата бордюр - води се ПТП.

# 128
  • Мнения: 41
О, да, но това предпоалгам се подразбира.  Mr. Green

# 129
  • София
  • Мнения: 1 946
Не не са ми я показвали тази карта, каквато и да е. Иначе съм 20ти час, но другия четвъртък имам вътрешен изпит Simple Smile

# 130
  • Мнения: 41
Стискаме палци, не мисли за какво могат да те скъсат, карай си спокойно.  newsm01

# 131
  • Мнения: 393

Аз идея си нямам как протича изпита, просто ти казват на къде и си караш ли?
Инструктора спомена за някакви точки, но не пожела да ми каже коя грешка колко точки е, за да не ме стресирал. Някой от вас да знае Wink))


Витаминка,

Малко инфо и от мен. Изпитът по практика протича по следния начин: първо ви събират в учебния център, където в едни бланки попълвате трите имена, ЕГН , номер на лична карта. Изпитващият сравнява данните ви с тези от личната карта и ви казва какви претенции има за изпита. В зависимост как сте подредени в списъка се явявате на изпита, който започва от учебния център или близо до него. Изпитът трае 25 – 30 минути, но може да се удължи до 35 мин. Маршрутът го задава даяджията, като по принцип се кара направо и когато трябва да се завие той ти казва „наляво”/”надясно”. Имаш право да попиташ за посоката ако нещо се отплесне и не забележи, че не може да се върви направо. Маршрута за изпита са в района на кормуване, поне за мен беше така, т.е. по познати места. За документацията се попълва изпитен протокол и контролна карта. Тази контролна карта описва на какво точно се държи. Направих си труда да я намеря, беше в сайта shofior.com и по-точно тя е част от Инструкция № 3 за организиране и провеждане на изпитите на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство, 14 октомври 2011г.

Контролна карта (Приложение № 4.2 )
1. Заемане на мястото на водача и подготовка за потегляне                 
2. Контрол върху МП                 
3. Използване на командните органи                 
4. Потегляне, включване и излизане от движението                 
5. Престрояване, завиване и преминаване през кръстовище                 
6. Разположение върху платното за движение                 
7. Съобразяване на скорост                 
8. Поддържане на безопасна дистанция и странично разстояние                 
9. Реагиране на пътните условия и останалите участници в движението                 
10. Осигуряване на предимство                 
11. Съобразяване със средствата за регулиране на движението                 
12. Спиране, престой и паркиране                 
13. Разминаване, изпреварване и заобикаляне                 
14. Управление при особени условия                 
15. Други изисквания на ЗДвП                 
16. Преминаване през стрелки.

**По тези изисквания се отчитат основни и второстепенни грешки.
Прекратяване на изпита при:
А. Навлиза при забраняващ сигнал на светофар или регулировчик; срещу движението в пътен възел или път с еднопосочно движение; без спиране при знак "Спри!".
Б. Намеса на комисията, когато действията на изпитвания са опасни за другите участници в движението.
В. ПТП.

# 132
  • Мнения: 41
Ако не каже нищо, а не може направо, избираш по-лесното-надясно.

# 133
  • Варна
  • Мнения: 414
Аз като ви чета и почвам да се стресирам, още повече че изпита ми ще е съвсем скоро  Grinning Важно е да не правим основните грешки, заради които късат. Второстепенните грешки, ако не са много, смятам, че ще имаме успех.
Поне тук във Варна инструктора ми каза, че не казвали подвеждащи посоки, например да се завие наляво, а да е забранено навлизането в тази посока. Ние трябва да преценяме с каква скорост и как да караме. Просто изпитващия трябва да види дали можем да се справим в пътната обстановка, дали можем да владеем колата, скоростите и да не представляваме опасност в различите ситуации.

# 134
  • София
  • Мнения: 1 946
Значи нищо ново и непознато за сега, не е толкоз страшно, просто си караш като на кормуване, просто до теб е даяджията  Laughing
Лана, много ми беше полезно, много благодаря, аз не успях да го намеря!
За скоростта, аз винаги карам с темпото на другите коли пред мен, светне ли им стопа, пускам газта и аз леко намалям със спирачка... на големи празни булеварди карам със 50, иначе с 30-40... абе както другите коли, понякога се отплесвам и карам по-бързо та инструктора ми се кара, да не гоня другите коли, защото те превишават, а аз не трябва Simple Smile
Оня ден ми беше много смешно, редя се за ляв завой, изчаквам другите коли, а пред мен друг човек с ляв мигач... след него си карам и изобщо не се замислям, той пък правел обратен завой, та без малко и аз вместо на ляво да обърна след него  Joy
Дай да видим тези контролни точкиии...
Контролна карта (Приложение № 4.2 )
1. Заемане на мястото на водача и подготовка за потегляне         -  сядам, нагласям си седалка, огледала, колан, ръчна, паля, включвам скорост и тръгвам... до тук добре Grinning       
2. Контрол върху МП                 - това не ме плаши, много се наслаждавам на управлението Simple Smile
3. Използване на командните органи                 - това какво е, използване на мигачи ли?
4. Потегляне, включване и излизане от движението                 - тук е ок.
5. Престрояване, завиване и преминаване през кръстовище                 - престрояванее... както казах от най-дясна в най-лява малко се затруднявам като има повечко коли, но ще видим Simple Smile Другото е ок.
6. Разположение върху платното за движение                 - тук е ок.
7. Съобразяване на скорост                 - ок.
8. Поддържане на безопасна дистанция и странично разстояние                 - винаги гледам да си има достатъчно такава, а от страниии... в повечето случаи се караме с инструктора дали ще мина или няма да мина  Laughing Естествено той е прав, но на мен не ми се рискува без бой да одраскам колата  Joy
9. Реагиране на пътните условия и останалите участници в движението                - тук мисля, че е ок
10. Осигуряване на предимство                 - и тук на теория е ок, но иди разбери кое е регулирано, кое не с тези смотани липсващи знаци и несложени, счупени, махнати и т.н. Значи... зависи от маршрута Simple Smile
11. Съобразяване със средствата за регулиране на движението                 Светофар, регулировчик - ок
12. Спиране, престой и паркиране                 - ууу.... тук ще се узоря, спиране и престой според условията, мисля че в повечето случаи е ок, но паркиране... за сега сме паркирали само назад перпендикулярно на тротоара... ще го помоля да наблегнем на паркираниците, въпреки, че всеки път ме кара да спирам тук-там и да паркирам, ама последния път на Кауфланд спрях точно така, че да заема хубаво две места Simple Smile))
13. Разминаване, изпреварване и заобикаляне                 - и тук ок, като изключим проблема с огледалата и преценката за разстоянието на другите коли, ако са по-близо...
14. Управление при особени условия                 - след проливния дъжд преди 2 седмици на междуградско и градско с едни огрооомни коловози направени от тировете, през които като минеха колите направо изливаха 2 тона вода на колата не мисля, че нещо може да бъде по-лошо като условие. Малко по-ниска скорост и внимание с дистанцията и шофирането си е съвсем нормално. Ааа... да, дори е по-добре, пешеходците веднага се изпокриват и прибират и няма никой на пешеходните Grinning
15. Други изисквания на ЗДвП                 - това не го разбрах
16. Преминаване през стрелки.               - какви стрелки, за отбиване на пътя, през такива си минаваме всеки ден след един светпфар в Левски.

Общи условия

Активация на акаунт