Отговори
# 105
  • Мнения: 448
То, че е входа за парка, ами е и до детска градина и на главен(Моряшка и 1 Май за тези от Аспарухово) път от пазара до парка където стотици майки и деца минават именно от там, да отидат в парка. Няма нито неравности, нито светофар, а само пешеходна пътека. Не всеки спира, а понякога се събират по 3-4 колички, колелета и се чака. Децата от там минават с колелетата си също.

# 106
  • Мнения: 36
Ако става въпрос за Варна, почти съм сигурен, че няма да стане. Там Вашия кмет и "инж." Стоян Димитров, който разписва тези неща са против каквото и да е да се прави по улиците. Даже пари за боя не искат да дават...

# 107
  • Мнения: 12 722
За, понеже българските шофьори или 90% от тях са пълни бездарници и невежи зад волана. Пък на пешеходна пътека винаги пресичам и съм си с предимство. Стъпя ли нека спират. Не ги чакам. Малко трябва човек да си отстоява правата. Пък и аз искам на едно място да сложат до парка ни, заради децата и ще пусна молба в общината дори. Като няма шофьори в България, как иначе.

Много хубаво правиш. Ако учиш и дъщеря си така...

# 108
  • Мнения: 448
За, понеже българските шофьори или 90% от тях са пълни бездарници и невежи зад волана. Пък на пешеходна пътека винаги пресичам и съм си с предимство. Стъпя ли нека спират. Не ги чакам. Малко трябва човек да си отстоява правата. Пък и аз искам на едно място да сложат до парка ни, заради децата и ще пусна молба в общината дори. Като няма шофьори в България, как иначе.

Много хубаво правиш. Ако учиш и дъщеря си така...

С нея не рискувам. Нека се пази пък като порасне дано до тогава нещо се промени. Иначе аз винаги съм спирал на колички и деца.

# 109
  • Мнения: 50 599
Стъпя ли нека спират. Не ги чакам. Малко трябва човек да си отстоява правата.

Е те това е глупост на квадрат ooooh!

За природни закони да си чувал? За инерция, спирачен път, време за реакция?
Да имаш идея дали се виждаш вечер и в дъжд?

То бива глупост, ама толкова да не се пазиш сам е направо идиотщина. Освен ако написаното не е само на думи де.

# 110
  • Мнения: 8 984
Принципно е редно шофьорите да забелязват знаците за пешеходни пътеки и да намаляват, а не един като спре двама да му се нанижат.
Не смятам, че е коректно при наличието на пешеходна пътека да се обсъжда инерция, спирачен път или каквото и да е. Има ли пешеходна пътека, шофьорите трябва да са нащрек, не пешеходците.
А това, че учим децата си преди д а стъпят на пешеходна пътека да се оглеждат като гърмяни зайци е единствено заради самите тях и оцеляването им, а не защото е редно така да бъде. Нормално е и пешеходците да се оглеждат, разбира се, всичко се случва, но има доста места, където пешеходните пътеки са буквално игнорирани от шофьорите.

# 111
  • Мнения: 12 722
Аз дори като съм с предимство, се оглеждам като гърмян заек. Като съм с кола, де.

# 112
  • Мнения: 8 984
Аз дори като съм с предимство, се оглеждам като гърмян заек. Като съм с кола, де.

И аз, особено когато спирам на пешеходна пътека, очите ми все са в огледалото за задно виждане.

# 113
  • Мнения: X
Принципно е редно шофьорите да забелязват знаците за пешеходни пътеки и да намаляват,
  Peace
Да спазват ограниченията, т.е. знаците!
Стъпя ли нека спират. Не ги чакам. Малко трябва човек да си отстоява правата.
За природни закони да си чувал? За инерция, спирачен път, време за реакция?
Да имаш идея дали се виждаш вечер и в дъжд?
Черна станция , съгласна съм с всички Ваши постове!
mipopov, първо Вашата организация да се заеме с превенция!
1. Децата, които са жертва на пешеходни пътеки са на 11г и 12 г.
/били са БЕЗ придружител/
Те нямат адекватно поведение, а по закон до 14г трябва да са с придружител!
2. Детски площадки - безопасни и регламентирани!
/ Да, с огради, за да не "изкача" топката, която бива гонена първосигнално/

Вашата организация е сформирана през 2012г, а хората oт1916г „изследват”!!!


Родители, изискайте да бъдат оградени и със статут детска площадка! Да затворим децата както животните в зоологическата градина!

Хайде да престанем с егоистичното мислене и да помислим първо за живота на СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЕЦА!


mipopov
,
За площадките не съм го измислила аз, а  Английската организация RoSPA (The Royal Society for the Prevention of Accidents – Кралско Дружество за Предотвратяване на Злополуки), основана през 1916 г., с цел да помага на органите и структурите на държавно и местно ниво за повишаване безопасността на обществените места.
"Врати и порти – достъп до площадките за игра и местата за скейт спортове"
http://rospa-bulgaria.org/index.php?option=com_content&view= … =10&Itemid=42

"Огради на площадките за игра"
http://rospa-bulgaria.org/index.php?option=com_content&view= … =28&Itemid=18

Хубаво е човек да се информира, преди да сравнява децата с животни в зоологическа градина!
"През месец март 2008 година РоСПА – България бе акредитирана от Комисията за акредитация и упълномощаване към Български съвет за доброволна акредитация и упълномощаване като “Орган за контрол от вид А на съоръжения и елементи на площадки за игра” и отговаря на стандарта БДС EN ISO/IEC 17020:2005 – “Общи критерии за дейността на различните видове органи за контрол”.
http://rospa-bulgaria.org/index.php

# 114
  • Мнения: 448
Аз имам винаги едно на ум. Правя го като съм сам и ако не може да спре ще се дръпна. Имам спокойствие и рефлекси, идеята е да ги накарам поне да забият спирачки ако не щат да спрат. Не съм идиот.

# 115
  • Мнения: X
Бях предучилищна възраст, когато майка ми започна да ме учи как да пресичам правилно, как да се оглеждам преди да преска уличното платно, как да минавам само на зелен светофар и всички за моята безопасност на улицата.  Спомням си, че излизахме на вън само с тази образователна цел. Това бяха "ония времена", по времето на соца, където не ни водеха и не ни вземаха от училище и думата "движение" имаше съвсем друг смисъл и измерение.

След това сме имали много часове в училище по "Безопасност на движението", но основите, които майка ми положи да ме научи да пресичам правилно мога да кажа, че и до днес изпълнявам стриктно и са се запечатали у мен.

За съжаление обаче сега виждам все повече майки с детски колички, с малки и не толкова малки деца, които не им дават никак добър пример как се пресича улица. Те си мислят, че като кажат на детето си, че е с предимство на пешеходната пътека и всичко е ОК.

По мои наблюдения всяко второ дете пресича на червен светофар или на неправилно място, прибягвайки някоя оживена улица.

# 116
  • Мнения: 36
Принципно е редно шофьорите да забелязват знаците за пешеходни пътеки и да намаляват,
 Peace
Да спазват ограниченията, т.е. знаците!
Стъпя ли нека спират. Не ги чакам. Малко трябва човек да си отстоява правата.
За природни закони да си чувал? За инерция, спирачен път, време за реакция?
Да имаш идея дали се виждаш вечер и в дъжд?
Черна станция , съгласна съм с всички Ваши постове!
mipopov, първо Вашата организация да се заеме с превенция!
1. Децата, които са жертва на пешеходни пътеки са на 11г и 12 г.
/били са БЕЗ придружител/
Те нямат адекватно поведение, а по закон до 14г трябва да са с придружител!
2. Детски площадки - безопасни и регламентирани!
/ Да, с огради, за да не "изкача" топката, която бива гонена първосигнално/

Вашата организация е сформирана през 2012г, а хората oт1916г „изследват”!!!


Родители, изискайте да бъдат оградени и със статут детска площадка! Да затворим децата както животните в зоологическата градина!

Хайде да престанем с егоистичното мислене и да помислим първо за живота на СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЕЦА!


mipopov
,
За площадките не съм го измислила аз, а  Английската организация RoSPA (The Royal Society for the Prevention of Accidents – Кралско Дружество за Предотвратяване на Злополуки), основана през 1916 г., с цел да помага на органите и структурите на държавно и местно ниво за повишаване безопасността на обществените места.
"Врати и порти – достъп до площадките за игра и местата за скейт спортове"
http://rospa-bulgaria.org/index.php?option=com_content&view= … =10&Itemid=42

"Огради на площадките за игра"
http://rospa-bulgaria.org/index.php?option=com_content&view= … =28&Itemid=18

Хубаво е човек да се информира, преди да сравнява децата с животни в зоологическа градина!
"През месец март 2008 година РоСПА – България бе акредитирана от Комисията за акредитация и упълномощаване към Български съвет за доброволна акредитация и упълномощаване като “Орган за контрол от вид А на съоръжения и елементи на площадки за игра” и отговаря на стандарта БДС EN ISO/IEC 17020:2005 – “Общи критерии за дейността на различните видове органи за контрол”.
http://rospa-bulgaria.org/index.php


Относно превенцията, ако ми кажеш за каква точно превенция имаш предвид, ще ти отговоря какво сме правили и какво продължаваме да правим.

Относно това, че тази организация е създадена през 1912 година, мога само да кажа, че това означава, че са минали през всички грешки, които са успели да направят в чужбина и в последствие са се поучили от тях, а именно:
- До преди 30-ина години всички специалисти по безопасност на движението са си мислели, че в населените места трябва да се предоставят повече възможности за автомобилите и повече ограничения за пешеходците. И как са разбрали, че това е абсолютно грешно? Ами просто видели, че по този начин автомобилите ставали все повече и повече, което от своя страна довело до нуждата да се правят все по-големи и по-големи улици. Въздухът ставал все по-мръсен. Инцидентите по улиците все повече и повече, както между автомобили и пешеходци, така и само между автомобили. Започнал да загива дребния и средния бизнес...
 Разбрали, че не е това начина и след много мислене  newsm78 измислили термина Traffic calming или Успокояване на пътното движение(трафика)...
Терминът се въвежда от (ITE)  
Международна организация от пътни инженери, транспортни проектанти и други специалисти, които проектират пътища в населените места с цел ограничаване на скоростта в интерес на безопасността, обитаемостта и стимулиране на дребния и средния бизнес.
Успокояването на Пътното движение е инсталирането на пътя на различни по вид ограничители на скоростта, стесняване на пътни участъци в населените места и други  мерки, за да се забави скоростта и за да се контролира обема на трафика с цел подобряване на безопасността на местните улици.
Това е доказано най-ефективния начин за намаляване на скоростта и численоста на автомобилите, за избягване на пътно-транспортни произшествия и за предпазване на жителите от неприятни инциденти.  За първи път се прилага в Европа, а по-късно постепенно започва да се прилага и в САЩ.
Успокояването на пътното движение доказано намалява инцидентите, сблъсъците, шума, вибрациите, задръстванията, замърсяването и дори престъпността.
Успокояване на пътното движение е едно самостоятелно прилагане на метода за управление на трафика.  Разчита се на законите на физиката,  за разлика от човешката психология, за да се забавят водачите. За разлика от не-физическите мерки, като например стоп знаците  или видеокамерите, водача няма друга алтернатива, различна от това да намали скоростта си.

Проучване по 43 международни програми за успокояване на пътното движение, констатира намаляване на пътните инциденти с 80-100%!!!
А специално „легналите полицаи” и повдигнатите пешеходни пътеки  намаляват шанса за нараняване или смърт сред живущите средно с 60%.

За да разберат къде е най-наложително първо да се успокои трафика, специалистите в чужбина въвели точкова система.
Въпреки, че този метод започва да се използва доста по-късно в US, точковата система се оказва доста успешна при създаването на програми за Успокояване на движението в Солт Лейк Сити, Юта, Вашингтон, Сиатъл, Портланд, Орегон… (информацията е от американски сайт)
След като улиците са идентифицирани, точковата система включва класиране на всяка една улица с точкава стойност, на базата на местните приоритети. Примери за видовете информация, които са подредени включват дали улицата генерира движение на пешеходци; близост до училище, парк, църква, магазин, жилищни площи, автобусни спирки; съществува ли бус лента или велоалея, брой мили, %-ното превишаване на скоростта, ограниченията на скоростта и обема на трафика.
Чрез изчисляване на стойностите по специфичните показатели, длъжностните лица в Общината могат да определят, оценят и класират отделните улици. Улиците с най-високи показатели се класират с предимство.

Мога да ти напиша още неща, но смятам , че това ти е достатъчно

И накрая да питам. Задължително ли е децата да играят в заградени площадки? Попитай психолозите да видиш как действат загражденията на детската психика!

И накрая да ти кажа разликата между тази и нашата организация. Едната организация прави бизнес за доброто на децата с цел печалба, а другата се опитва да убеди власт имащите да не повтарят грешките на западните специалисти, за да опази децата... и не само...

Така, че аз мисля(и не само аз явно), че ще е по-сигурно за децата да ограничим скороста и увеличим вниманието на шофьорите в близост до детските площадки, от колкото да ги затваряме само зад оградата, защото, дори когато отиват и се връщат към площадката, те пак ще са в опасност.

# 117
  • Мнения: 50 599
С повечето неща мога да се съглася, освен с това, че спъването на трафика водел до по-чист въздух. Точно обратното - колкото по-бавни се движат колите толкова по-неефективно работят двигателите и се отделят повече вредни газове. Именно затова най-мръсните райони в градовете са големите кръстовища, а не дългите прави.
Също така движението с ниска скорост струва и пари - пропуснати ползи от загубено време, повече изгорено гориво и пр.

Изобщо идеята е да се направи шофирането в (центъра на) града неудобно и хората да си зарежат колите. Това е крайната цел - да им писне и да не шофират. А не да карат бавно с произтичащата от това цена.

# 118
  • Мнения: 36
На кръстовищата е мръсен въздуха, защото колите работят при спряло положение, затова в чужбина масово кръстовищата стават кръгови. Например в Испания има градове, където всички кръстовища са кръгови. А бавното каране бълва по-малко изгорели газове от бързото каране! А колкото до това, че времето е пари. Сметни колко минути се губят при разлика например от 30 км/ч при предвижване от 10 км, например. Смешно малко е, нали? А като се има предвид, че при успокояване на трафика изчезват задръстванията, направи си сметката!
Забележка: Задръстване е, когато автомобила спре и стои на едно място, а не когато се движи с постоянна ниска скорост!

# 119
  • Мнения: 448
Цитат
А бавното каране бълва по-малко изгорели газове от бързото каране!

Това е леко не вярно и кой статистик неразбиращ от двигатели го е измислил.

Двигателя работи най икономично при около 3000-3500 оборота, или е най икономичен на 5-та при около 110-120 км в час, а тогава и най малко замърсява, а едва ли на 2-ра 3 та е икономичен и по чист. 5-тата е директна и се минава най голямо разстояние с единица гориво, а на 3-та със същото гориво минаваш по малко и моментния разход е много по висок. Как тогава ще е по чист, това са глупости. На права ако караш с 90, ще бълваш много по малко емисии от колкото ако караш с 40.

Общи условия

Активация на акаунт