Консултация с логопед - тема 4

  • 237 846
  • 860
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 519

А да те питам дали има връзка това вадене на езика с бибата, че до около седмица малката цокаше биба. Ако тя е причината, обаче, хич няма и да помислям за връщане.

За мен не е проблем  биберона. Докога е кърмена?

Около месец е кърмена. Не пие от шише с биберон вече от около половин година. Както казах, до преди седмица се приспиваше с бибата и сега е голяма драма като я махнахме. За сега удържам фронта, но взех една за всеки случай, ако стане нетърпимо положението. За махането главната причина беше, че вади езичето при "с" и вместо "ш" казва "т". Rolling Eyes Според педито била малка още и тепърва щяла да си "усъвършенства" говора.

# 136
  • София
  • Мнения: 4 585

А да те питам дали има връзка това вадене на езика с бибата, че до около седмица малката цокаше биба. Ако тя е причината, обаче, хич няма и да помислям за връщане.

За мен не е проблем  биберона. Докога е кърмена?

Около месец е кърмена. Не пие от шише с биберон вече от около половин година. Както казах, до преди седмица се приспиваше с бибата и сега е голяма драма като я махнахме. За сега удържам фронта, но взех една за всеки случай, ако стане нетърпимо положението. За махането главната причина беше, че вади езичето при "с" и вместо "ш" казва "т". Rolling Eyes Според педито била малка още и тепърва щяла да си "усъвършенства" говора.

Някои деца са с по-силен сукателен рефлекс. Изчакайте, ако успеете да не връщате бибата.
За звуковете, които споменавате е рано. Те излизат по-късно, така че имате време.

# 137
  • Мнения: 542
Здравейте, отново  Confused
...
Синът ми е на 2г. 4м....
... Детето ми има м/у 30-40 думи, с които борави в активния си речник, но на 90% от тях произнася на "китайски". Така учи и повтаря всяка нова дума, която му кажа. От събуждането до заспиването "говори" без да спре, но не казва нищо смислено. В началото си мислех, че се глези, но вече знам, че не е така  Sad
Няма проблем със слуха, разбира абсолютно всичко и изпълнява всичко като "команди", но започне ли да ми говори.... аз го разбирам, защото съм по цял ден с него и по интуиция, но другите не го разбират.
...
Споделете в такъв случай логопед би ли помогнал и къде се крие "проблема".


Здравейте vany666,

От това, което описвате, синът Ви разбира и няма проблеми със слуха, но говорната му продукция е неразбираема. Детето има желание да говори и сигурно ще продължи, както и е възможно да има и естествено подобрение. Това, че вие го разбирате засега е положително, защото детето получава поощрение в комуникативен смисъл, но чуждото неразбиране може да предизвика негативни емоции. На него му предстои да разширява социалното си взаимодействие и все по-силна ще става обратната връзка, че желанията му не се възприемат от околните, по начина, по който очаква. Предполагам, че детето Ви не си дава сметка за собствената неразбираема реч, защото в мислите и представите му, думите звучат правилно. Възможно е да започне да си помага и с жестове. Моментът при вас е преходен като възраст и неговото самоосъзнаване като "говорител" тепърва предстои, но в същото време е важно да се формира и самообучителната полза на собствената говорна продукция. Това, което не се изгражда (или е силно затруднено при Вашето дете) е механизмът на самоконтрол или другояче казано - "Какво чух, че казах? Как звучи моят глас? Моята дума прилича на твоята и обратно..." Това, което изброявам е част от т.нар. слухова преработка и това е процес в мозъка, който е свързан с говорното и езиково развитие. Благодарение на този процес, койте се развива още в майчината утроба, децата започват да  разпознават гласовете, отделят като важни речевите звуци от шумовете, а в последствие обработват честотността на родния език и в момента на говорене се дава моментална  обратна връзка за експресията. Затова синът Ви в силното си желание да се изразява, продуцира интонационно (предполагам вярно), но артикулаторно - неразбираема реч. Когато му помагате за повтарянето и подкрепяте с внимание, зрителна помощ за движенията на устата, отделяне на думата и смислово натоварване - явно момчето подобрява някои думи и това е едно от нещата, които може да се прилагат в домашни условия.
Моят съвет е неотложно да направите обстойна диагностика на детето, за да се определят сферите, които ще са полезни като ресурс, за да подпомогнат говорното и езиково развитие.

# 138
  • Мнения: 11
Здравейте   bouquet С радост откривам тази тема.

Бих искала да заведа децата си на консултация с логопед. Моля да ми препоръчате някой в района на Стрелбище-Бели брези-Манастирски ливади-Иван Вазов, или в център Пумпелина (чувала съм добри отзиви за центъра, но не и за конкретен специалист там).

Дъщеря ми е на 5 г. и съска на някои звуци, а синът ми е на 3 г. и въобще пропуска буквата "р".

Благодаря предварително   bouquet

Здравей Креми, мога да ти препоръчам нашият логопед в "Борово" ако ти е удобно - в по-стари теми съм коментирала за това как работи и колко съм доволна и за да не се повтарям просто прегледай или се свържи- http://milea.bg/

# 139
  • у дома
  • Мнения: 1 179
Дъщеря ми е на 3г9мес.Не изговаря правилно-Ч,Ц,Ш,Щ.
Смучи си пръста и горната й челюст е издърпана леко напред,мисля,че е от това смукане.
Време ли е да се обърна към логопед.
Благодаря!
 

Моля за отговор от логопед.

# 140
  • София
  • Мнения: 2 117
Дъщеря ми е на 3г9мес.Не изговаря правилно-Ч,Ц,Ш,Щ.
Смучи си пръста и горната й челюст е издърпана леко напред,мисля,че е от това смукане.
Време ли е да се обърна към логопед.
Благодаря!
 

Моля за отговор от логопед.

Бихте ли уточнили в какво се изразява
проблемът? Заменя "Ш" със "С", "Щ" със
"СТ" и т.н., или е нещо друго - например
езикът й е между зъбите, когато ги
изговаря и т.н.?

# 141
  • у дома
  • Мнения: 1 179
Да-заменя -Што е С когато е пред гласна
Щ е СТ
Ц е ТС
пп благодаря за отделеното време

# 142
  • София
  • Мнения: 2 117
dgidgi, при такива замени бихте могли да
изчакате по простата причина, че тези
звукове излизат по-късно в детското
езиково-говорно развитие. Бихте могли
да изчакате до към 4,6г. и ако дотогава
детето не се е справило само, да потърсите
логопед. Аз не бързам да поставям звукове,
за които не е дошла възрастта на детето,
защото се изисква и съответната зрялост
за това. Стига проблемът да е само в това,
а детето да няма друг тип проблеми, налагащи
започване на работа и на много по-ранна възраст.
Моята собствена дъщеря мина през такъв период,
казваше "сапка", "сал", вместо "шапка" и "шал".
Т.е., при някои деца се случва да минават през
такъв период сякаш на търсене на правилната
артикулационна поза, след което с напредване
на възрастта им, успяват сами да се справят.
При други се налага логопедът да помогне.
Всичко това казвам с уговорката, че не съм
виждала лично детето Ви и ако нещо
продължава да Ви притеснява, следва да
направите консултация.

# 143
  • у дома
  • Мнения: 1 179
 Sophia L.   bouquet

# 144
  • София
  • Мнения: 929
Здравейте,

искам да ви помоля за упражнения и думички и изречения, които са подходящи за развитието на правилното изговаряне на "Р".

Синът ми току що навърши 6 год и от септември месец ходи на логопед. Произнасяше Р като френското Р, от гърлото, а не с езика. Според мен има огромен напредък, но логопедът постоянно ми повтаря, че не работим добре в къщи и по този начин не помагам на детето да напредва. Имаме списък с думички и изречения, които повтаряме в къщи и за мен се справя повече от чудесно, тоест не виждам какво повече да направя, а ми е неприятно, когато ми казват че не правя достатъчно усилие. Другият ми страх е да не го уча на нещо неправилно, още повече че аз говоря френски език и това Р за мен е напълно нормално. Логопедът ни обяснява, че езикът е мускул, който трябва да се тренира като всеки друг, а не че детето има някакъв друг проблем.

Благодаря предварително!

# 145
  • София
  • Мнения: 2 117
pkrassimira, явно Вашето дете вече е стигнало до
втория етап - автоматизация на звука на ниво
повторна реч. На този етап действително се изисква
много упоритост и работа в къщи, за да може детето
да автоматизира новото умение и постепенно да го
прехвърли в самостоятелната си реч. Щом имате
написани думи и изречения, следвайте материала,
който логопедът Ви дава и отделяйте всеки ден
по малко време да повтаряте. Просто на някои деца
им е необходимо повече време, докато почнат да
използват правилния звук. В тази връзка, не е коректно
да се бъркаме в работата на колегата, който видно е,
че си върши добре работата, щом вече имате поставен
звук и дори го автоматизирате. Тъй като не знам точно
докъде сте стигнали, попитайте логопеда кога можете
да започнете да правите деликатни забележки на детето,
ако при говорене не използва правилния звук.

# 146
  • Мнения: 521
Здравейте, бихте ли ми препоръчали някой логопед в Люлин? Дъщеря ми е на 2г. 7м. , произнася полувинчати думи примерно огледало-одало, не искам - никам, панталон-пон и много още. Също така размества срички шапка - пашка, има голямо желание да говори но ако не успее се ядосва и повече не повтаря. Ако иска да каже нещо бързо го обръща на бебешки и съвсем нищо не и разбираме.
Благодаря ви.

# 147
  • Мнения: 248
Здравейте,

Искам да попитам притеснително ли е, че синът ми, който е на 1 г и 1м доста често си плези езика? Ако да, симптом на какво заболяване е? Към какъв специалист да се обърна?
В допълнение - той е недоносен близнак, роден в 35 г.с. с тегло 1900 гр. Проследяван от невролог, провеждана рехабилитация по Войта, към момента няма двигателно изоставане или патология в двигателното развитие.

Благодаря ви предварително.

# 148
  • Мнения: 307
Здравейте,

Искам да попитам притеснително ли е, че синът ми, който е на 1 г и 1м доста често си плези езика? Ако да, симптом на какво заболяване е? Към какъв специалист да се обърна?
В допълнение - той е недоносен близнак, роден в 35 г.с. с тегло 1900 гр. Проследяван от невролог, провеждана рехабилитация по Войта, към момента няма двигателно изоставане или патология в двигателното развитие.

Благодаря ви предварително.
Здравейте,
във връзка с горния цитат искам и аз да попитам нещо. Синът ми си плезеше доста често езика като бебе, кърмих го до 1 годинака. Сега има саливация и израснала трета сливица веднъж я оперирахме, държи си устата леко отворена, езика не прави връзка с горното небце. Не си държи устата место отворена, но на моменти го улавям, че я е притворил, а не затворил напълно. И с, ш, ц, ч произнася междузъбно, както и т и д, но вече по малко. Как и кога ще се изчистят тези нарушения при детето? Ходи на логопед от 3 годишен.

# 149
  • Мнения: 115
Здравейте!
Моля ви за препоръки и координати на добър логопед в Пловдив. Става въпрос за сина ми, който е на 2 г. и 10 м. и не говори. Изобщо. Нито дума.
Благодаря ви предварително.

Общи условия

Активация на акаунт