Честито на шофьорите - фарове цяла година

  • 21 742
  • 475
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 36
Хайде стига с тези фарове! Покрай тях никой не обръща внимание и на другите промени, които се обнародваха днес:

http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=946B … BF7A2?idMat=67080

http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=4973 … C85D2?idMat=67008

И да мрънкате и да не мрънкате, ще карате на фарове вече... Преди имаше едно такова мрънкане и за коланите.
И спазвайте правилата, че вече се започва с ефективените присъди!

# 451
  • Мнения: 4 587
Попов, ти ли си правителственият човек в темата?

# 452
  • Мнения: 36
Попов, ти ли си правителственият човек в темата?

 smile3532

Казал съм кой съм и ако се разровиш в по-старите ми постове ще разбереш. Но не отричам, че аз съм един от тези, които искаха тези промени в законите, особено в НК и НПК. Е, за фаровете не сме искали, но аз лично съм съгласен. Не съм съгласен с някои други промени в ЗДП...

Последна редакция: ср, 08 авг 2012, 07:10 от mipopov

# 453
  • Мнения: 24 467
Хайде стига с тези фарове! Покрай тях никой не обръща внимание и на другите промени, ...

Да де, това пишем от началото на темата всички!
Другите проблеми са истинските. Това са бошлаф съчинения. Нали пиша това- и с бели обувки да те накарат да ходиш- ще ходиш, нищо, че няма смисъл, пари да не плащаш за глупости.

"§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3)През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."  Sunglasses

§ 30. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник” с изключение на § 1, който влиза в сила една година след обнародването на закона в „Държавен вестник”.

§.1 е предвижда на кръстовища с интензивно движение да се поставят устройства за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал.

# 454
  • Мнения: 599
"§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3)През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини."  Sunglasses

Какво? Нали се писа вече ( ама кой да чете ), че си има коли с фабрични дневни светлини. Тези, които нямат, карат на къси. След 5 страници сигурно пак ще има неразбрали Crazy

# 455
  • Мнения: 24 467
Нека цитираме закона, това е източникът, в темата има толкоз много плява, че човек може да се обърка. Включително и за датата, от която се прилагат правилата, както вече видях дори на предходната страница.  Sunglasses Като видях и какви спорове и плетеници, че дневни светлини и къси било едно и също... Искрено препоръчвам да се изчетат промените в ДВ, а не темата от тези, които искат да знаят в какво точно се изразяват промените.

Надявам се поне цитирането на закон да не ви нерви рано сутрин. Няма защо.

Последна редакция: ср, 08 авг 2012, 08:38 от Judy

# 456
  • Мнения: 9 990
Пуснете теми за другите промени.Или една Обща тема за Промените в Закона за движение по пътищата, няма да е лошо.Така дейните и знаещите всички промени могат да дават така ценната информация за наистина важните неща, покрай тях и за маловажните, които, може да са маловажни, ама като залегнат в закон е добре да си се спазват.
Моите наблюдения-за месец , в района, в който живея се направи една нова пешеходна пътека.Добрата новина.Лошата-че знакът за нея е леко невидим.И другата лоша новина, че по пътя останаха две безумно замислени отдавна пешеходни пътеки, на завой, без видимост, за едната съм писала-излиза от храсталака и човек е абсурдно да се види ако е застанал и чака.Друго-да-сложени са на някои места броячи  на светофарите, което е ок.

# 457
  • Мнения: 24 467
Ми аз цитирам само промените, които имат връзка с темата.  Laughing Цитирам ги, не ги преразказвам.

Надявам се на солидни и редовно прилагащи се глоби за пешеходци също, вкл. за тези, дето прескачат мантинели и ограждения, притичват или се влачат като овце по пътя и по шосетата, велосипедисти, които забравят, че колелото, което героично са възседнали, е превозно средство и за управлението му също си има редица правила. Паркиралите и спрели коли до пешеходните пътеки, от които нямаш никаква видимост- било като пешеходец, било като шофьор.

# 458
  • Мнения: 13
Първо - фаровете се включват при запален двигател, иначе излишно си товариш акумулатора. И второ - точно, защото никой не можа да ни убеди в смисъла, ще го правим заради 50-те лева. За това, кой колко шофира не подхващам спор - за мен точно тези, които не шофират много са най-големите защитници на промяната.
Аз вече казах, че съм ЗА и то не, за да ме виждат по-добре, а за да мога аз да ги виждам по-добре. Шофирам по около 22000 км на година и то не само градско. Изобщо не смятам, че шофирам малко. Напротив, точно опита ми последните 4-5 години ми е създал мнението, че фаровете са полезно нещо, особено извън града.

# 459
  • Мнения: 9 990
Ох.Това последното-особено.Вчера свириха спирачки пред Южния парк за Пореден път.Пешеходни като слънце, шофьорите като цяло си внимават, обаче колите така наспирали плътно, че НУЛЕВА видимост.НУЛЕВА. TiredЕдин ден и камион огромен имаше, а ченгетата седяха безучастно отсреща и се хилеха на проскърцването на спирачки.Мислех да спра-с две деца съм в колата, и да ги попитам-кое е смешното.....ама....

# 460
  • Мнения: 28 671
Надявам се на солидни и редовно прилагащи се глоби за пешеходци също...

Глобите са солидни, друг е въпросът дали ще бъдат прилагани редовно.

§ 22. Създава се чл. 178д:
„Чл. 178д. Наказва се с глоба в размер 200 лв. лице, което, без да има това право, паркира на място, определено за превозно средство, обслужващо хора с трайни увреждания, или за превозно средство, приспособено и управлявано от хора с трайни увреждания.“
§ 23. В чл. 179, ал. 1, т. 5 думите „сигналите на пътните светофари“ и запетаята след тях се заличават.
§ 24. В чл. 183 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 се създава т. 5:
„5. управлява велосипед без светлоотразителна жилетка в нарушение на чл. 80, т. 1.“
2. В ал. 4:
а) точка 1 се отменя;
б) точка 3 се отменя.
3. Създават се ал. 5 и 6:
„(5) Наказва се с глоба 100 лв. водач, който:
1. преминава при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването;
2. не осигури предимство, когато преминава през пешеходна пътека.
(6) Когато нарушението по ал. 5, т. 1 или 2 е повторно, водачът се наказва с глоба в размер 200 лв. и лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок един месец.“
§ 25. В чл. 184 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 т. 6 се отменя.
2. Създава се нова ал. 2:
„(2) С глоба 50 лв. се наказва пешеходец, който:
1. преминава през огражденията от парапети или вериги;
2. не спазва светлинните сигнали на пътните светофари и сигналите на регулировчика.“

# 461
  • Мнения: 24 467
Затуй не спрях само до "солидни".  Simple Smile
А го правят и денем и нощем, и лете и зиме. И ни фарове имат ни други светлини пешеходците.
За останалите наистина опасни водачи- също.

# 462
  • София
  • Мнения: 3 099
... Изобщо не смятам, че шофирам малко. Напротив, точно опита ми последните 4-5 години ми е създал мнението, че фаровете са полезно нещо, особено извън града.

Подкрепям! Няма какво да се тръшкате, промяната е страхотна.

# 463
  • Мнения: 274
СЪщо подкрепям! Особено през лятото, когато платното лъщи, листата на дърветата, тревата ако щете......едни светлини никак, ама никак не са излишни. Редовно карам извънградско и ми се е случвало да забележа кола само по фаровете.....

# 464
  • Мнения: 4 587
Какво стана, отчетохте ли ефект от светенето? Изключая нарасналите продажби на крушки Н4, Н7 и горива.

Общи условия

Активация на акаунт