Изисква ли се първолаците да могат да четат или са наши амбиции?

  • 8 660
  • 115
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 62 595
Четенето се спряга най-често от родителите като признак на напредналост. детето като може да чете, и айде, за какво изобщо ходи в първи клас, направо да му дадат Нобелова награда за физика! Родителското самозаслепяване е невероятно интересен феномен.

# 61
  • Мнения: 175
Четенето се спряга най-често от родителите като признак на напредналост. детето като може да чете, и айде, за какво изобщо ходи в първи клас, направо да му дадат Нобелова награда за физика! Родителското самозаслепяване е невероятно интересен феномен.

Не прочетох освен Вас, някой друг да твърди подобно нещо. Вие приравнявате четенето със знанията- и  не е нормално и да обиждате децата, които могат да четат! Всеки може и има право да знае толкова, колкото си иска и никой не е длъжен да се съобразява с незнанието на другите!

# 62
  • София
  • Мнения: 62 595
В този смисъл аз също не съм длъжда да се съобразявам с твоето незнание и ще бъде най-добре да те оставя да се самозаблуждаваш относно четенето, напредналостта и др., а аз да оставя знанието за себе си! И така смятам да направя.

# 63
  • Мнения: 175
Позволявам си да се самоцитирам - а ти се научи да четеш:

М.Д.
Да могат да четат децата в първи клас е нещо съвсем обичайно вече и не е нещото, което ще ги направи отличници в училище, защото по-рано или по-късно всички се научават де четат и дори децата, които могат, участват в часовете по-малко от останалите. Дъщеря ми постоянно се оплакваше, че госпожата рядко я изпитвала да чете.

 Не знам дали се научават от родителски амбиции или водени от собственото си любопитство, но е факт и е от значение толкова, колкото и на каква възраст децата проговарят- т.е. няма никакво значение. До края на година вече всички могат да четат, поне аз не познавам човек, който да не може.

Последна редакция: вт, 07 авг 2012, 23:00 от М.Д.

# 64
  • София
  • Мнения: 62 595
На мен ми не требе да чета, направо си искам Нобеловата награда! Може да пробваш да направиш буквите още по-големи, също и шаренки буква по буква!

# 65
  • Мнения: 349
Именно!  Невъзпитаните пречат, а не тези които могат да четат.

Това много ми хареса!!!!

# 66
  • Мнения: 5 160
Винаги съм била ЗА разпределянето по групи на децата според напредъка си още в първи клас.

Напредък и разделяне по кое време на годината на първи клас - вторият срок? Напредък в коя област?

# 67
  • Мнения: 7 275
Напредък в коя област?
По рождение.

# 68
  • Мнения: 5 160
Simple Smile Дори в гимназии и университети учащите не са на едно ниво:)

# 69
  • Мнения: 13 190
Четенето се спряга най-често от родителите като признак на напредналост.

В темата въпросът е за четенето дали и защо децата четат преди първи клас ,а  иначе не е напредналост.Както аз не намирам, че е напредналост смятането до 20 например или умножението преди втори клас.

Напредналост е богатият речник, извеждане на логическите връзки, правилна употреба на времена и широка употреба на времена, както и ред други възможности.

Но в темата въпросът е за причините децата да четат преди първи клас, факт е, че повечето деца четат вече от 3, 4 група.Мода ли е, амбиция ли е, но така или иначе едно като чете и на другото му се иска и така се получава.

# 70
  • Мнения: 2 594
Не вярвам амбицията на родителите децата им да могат да четат отрано да е мода.Ако е така,тази мода датира от моя първи клас който пък беше преди няколко десетилетия Mr. Green Аз обаче съм за ранната подготовка защото помня как в първи клас когато учителката попита коя буква как се произнася,всички вдигаха ръце,а аз се чувствах унижена и ми беше гадно че не зная.Оправданието на майка да не ме научи беше че"Не иска да ми отнема от детството"...В случая за мен беше много гадно изживяване всички да знаят буквите,аз аз не Confused Затова не искам моето дете да преживее същите неприятни моменти и ще се постарая да е подготвено отрано Peace

# 71
  • Мнения: 2 906
Именно!  Невъзпитаните пречат, а не тези които могат да четат.

Това много ми хареса!!!!


Какво точно ти хареса? Децата, които не могат да четат са по-послушни в тия часове, защото им е интересно да слушат. Няма връзка между възпитание и четене! Как го измислихте?!

Винаги съм била ЗА разпределянето по групи на децата според напредъка си още в първи клас.

Напредък и разделяне по кое време на годината на първи клас - вторият срок? Напредък в коя област?

Не го приемам за нормално. Хората са различни. Ако едно дете е математик, вероятно няма да му върви толкова писмената реч. Приемливи са допълнителни часове по предмета, който му спори. Какво ще правим - клас на нечетящите? На незнаещите? На по-бавните?

# 72
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Не знам колко от вас са имали точно първокласници, но като ви чета, по-скоро не. Разбира се, че децата ги разделят още от 1 клас - точно, за да не им е скучно. И това разделяне не е дискриминационно, а развиващо. И по математика, и по БЕЛ, децата бяха разделени на 3 групи - тези, които можеха да четат, трябваше да си носят книжка и да си четат допълнителния текст, който после разказваха, тези - които вече смятаха, решаваха текстови задачи, именно защото можеха да четат.

Проблема според мен е не дали знаят или не знаят да четат децата преди 1 клас, а до колко родителите въобще им обръщат внимание и когато започнат училище. Защото ми се струва, че много често прикрити под извинението "аз не съм амбициозен кукумицин" или "нека да си имат детството", всъщност запазват територията на собствения си мързел и липса на отношение към децата, което започнало от (и дооооста преди) 1 клас си продължава до края на 7 клас, щото нали аз не съм учител, то учителката да го ограмотява ...., а после и друг да го възпитава ...

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Къде са тези "повечето деца" дето четат на по 5-6 години? Аз вече помолих, ако има начални учители в темата, да напишат на база опита си средно по колко четящи деца имат на първия учебен ден от клас, а имат поглед и от випуска покрай колегите си. Моето предположение е, че просто родителите, чиито деца правят нещо като четене или се учат да четат, са по-словоохотливи и повече говорят за това, или човек субективно остава с впечатление, че "масово" или "повечето деца" четат, защото се фокусират върху това и така им се струва. Нека всеки да каже какво е било в класа на неговото дете, поне в класовете на моите деца имаше едно четящо дете на двайсет и отгоре деца. По едно! Дали са се променили нещата за 7 години и изведнъж "масово" тръгват четящи в първи клас?

# 74
  • Пловдив
  • Мнения: 3 556
Анди, и да има повече - броят се на пръстите на ръката. Аз бях в първи клас преди 25 години - четящи на прилично за възрастта ниво сме били точно 4-5 човека от 20 и няколко. При мен лично беше амбициозна баба. Имах две съученички с майки учителки, макар и не начални, а на едно момче бабата беше учителка и това сме били

Общи условия

Активация на акаунт