Николай със златния "ролекс" заклейми сурогатното майчинство

  • 30 798
  • 779
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 5 710
Определено всеки има право на мнение.
Но , когато се изказваш,като митрополит, следва да дадеш аргументите на вярата.
И го е казал в обръщението си:
Да служи Богу и да измолва милост и прошка. Да утешава със слово и да даде съвет, кое според Божието Слово е правилно и кое не е правилно.


В обръщението му няма нито една дума, която да прилича на такава на духовно лице.
Всеки клюкарник, в който пишат хора с всякакъв умствен и образователен багаж продуцира и крайни изказвания за проститутките, продуктите и пр. Нищо ново не казва митрополита.
Освен това неговата роля не е да се изказва като гражданин, а като митрополит. Ако се изказваше, като гражданин щеше да прасне тук един постинг и да сме наясно. Нали?


Ако беше се отнесъл сериозно към въпроса,  щеше да приведе аргументи именно от Божието слово, да обясни на хората защо според православната вяра това Не е приемливо и съответно какво чака хората, които пристъпят към такава крачка - отлъчване ли, или децата няма да се кръщават и  тн. И какви са мерките, които БПЦ ще предприеме , за да се разграничи от това анти-православно дело. Дали му стиска да го направи е друг въпрос.

# 226
  • На земята, която е всъщност звезда.
  • Мнения: 2 542
Цитат
Извинявам се, но това е много ограничен поглед.

И аз се извинявам, но това не е ограничен светоглед , а добра информираност по въпроса. От лекции в университета Йейл. Разбира се в интернет и в доста книги има други становища, както и по всеки въпрос, всеки може да си измисля и да пише.
Но странно, че темата стана за прераждането и против църквата.
Най - добре ще е да се премести в красива мама с това - За и против златния Ролекс.

Aко разширим малко капаците, ще забележим, че часовникът е цитиран като символ на сребролюбието на свещеника, а сребролюбието е вторият смъртен грях според нашата църква. Което не е за "Красива мама".

# 227
  • Мнения: 10
Да,в смисъл :''Първо извади гредата от очите си...''

# 228
  • Мнения: 24
Това тема против личноста на митрополит Николай ли е? Или против мнението му за сурогатното майчинство? Или пък в защита на сурогатното майчинство и обясняване колко са тесногледи и ограничени всички,  които не го подкрепят?
И като не е за Ролекса, защо е в заглавието? На мен този часовник не ми харесва, не ми харесва и да го носи свещеник, но само от него не може да се направи извод доколко е алчен митрополита. И дори да е такъв това няма отношение към сурогатното майчинство.

Последна редакция: пн, 27 авг 2012, 12:44 от тиги

# 229
  • Мнения: 5 710
Това е тема, в която разглеждаме мнението на митрополит Николай , който претендира да изразява позицията на църквата, а ролекса е за 'цвЕт' и да се подсетим кой беше.
И да, човекът е компрометиран и по всяка вероятност загнило корумпиран.
Не съм психиатър, но и погледа му ме плаши.
Авторката сигурно го е споменала, защото е факт, че човек, който не демонстрира никаква човешка нравственост не би трябвало да се изказва по нравствени въпроси. Аз така разбрах темата.

# 230
  • Мнения: 24
Цитат
Авторката сигурно го е споменала, защото е факт, че човек, който не демонстрира никаква човешка нравственост не би трябвало да се изказва по нравствени въпроси. Аз така разбрах темата.
Е това не може да бъде истина, конституцията дава свобода на изразяването на всеки. По тази логика само морално чисти и възвишени хора имат право да говорят по нравствени въпроси.

# 231
  • Мнения: 5 710
Цитат
Авторката сигурно го е споменала, защото е факт, че човек, който не демонстрира никаква човешка нравственост не би трябвало да се изказва по нравствени въпроси. Аз така разбрах темата.
Е това не може да бъде истина, конституцията дава свобода на изразяването на всеки. По тази логика само морално чисти и възвишени хора имат право да говорят по нравствени въпроси.

аз съм много търпелива и пак ще повторя , защото съм сигурна, че си чела обръщението му - да, има право да се изказваа  и 3 постинга назад писах, ама не му обърна внимание. но няма право да се изказва от името на църквата, никой не го е упълномощил, и най-вече  материала, който е 'споделил' е на много ниско ниво за един 'кандидат на богословските науки'.
аз ако седна да прегледам евангелията сигурно за 2 дни ще изградя стройно и кратко обяснение  от 3 точки защо сурогатството е лоша идея и ще изляза с конкретни мерки които църквата би могла да предприеме спрямо хората, които взимат такова решение.
това логично ли ти звучи? или по-логично и аргументирано ти звучи напр. т6 от обръщението му?

# 232
  • Мнения: 4 892
Аз също мисля като 10 c's .

При мен винаги е стоял въпросът не дали имам право да се изказвам по дадена тема, а дали имам морално право. От друга страна, този човек сигурно си мисли, че има морално право.

# 233
  • София
  • Мнения: 4 877
аз ако седна да прегледам евангелията сигурно за 2 дни ще изградя стройно и кратко обяснение  от 3 точки защо сурогатството е лоша идея и ще изляза с конкретни мерки които църквата би могла да предприеме спрямо хората, които взимат такова решение.
това логично ли ти звучи? или по-логично и аргументирано ти звучи напр. т6 от обръщението му?

Нито ти, нито той, нито който и да било може да формулира позиция срещу СМ въз основа на евангелията, защото когато те са писани, такова явление не е съществувало. Въпросът не е богословски, а морално-етичен.

# 234
  • Мнения: 5 710
аз ако седна да прегледам евангелията сигурно за 2 дни ще изградя стройно и кратко обяснение  от 3 точки защо сурогатството е лоша идея и ще изляза с конкретни мерки които църквата би могла да предприеме спрямо хората, които взимат такова решение.
това логично ли ти звучи? или по-логично и аргументирано ти звучи напр. т6 от обръщението му?

Нито ти, нито той, нито който и да било може да формулира позиция срещу СМ въз основа на евангелията, защото когато те са писани, такова явление не е съществувало. Въпросът не е богословски, а морално-етичен.

Е хайде по-сериозно.  Rolling Eyes
Да цитирам за 5ти път думите на митрополита в обръщението за ролята на бПЦ
Да служи Богу и да измолва милост и прошка. Да утешава със слово и да даде съвет, кое според Божието Слово е правилно и кое не е правилно.

Значи, аз по-назад казах каква е позицията на Католическата църква и тя е много стройна и базирана именно на библията ( на какво друго може да се основава позицията на една църква освен на базисните си ?). Всяко нещо, което не е основано на това, на което претендира да е е нелогично и не го представялява.

Обръщението му с извинение е едно словоблудство, в което за проблемното зачеване са казани 3 думи, приведен е един пример , който е несериозен - става  в-с за измолването на рожба от Йоаким и Анна. Ако ТОВА е позицията на църквата, то тогава абсолютно всичко , което се прави в сферата на проблемното забременяване би трябвало да е против православната вяра.

Аз разбира се, за разлика от митрополита се изказвам само от мое име - опитвам се да видя аргументите на православната вяра в обръщението му, и такива на немирам. Намирам само въпроси, които да му задам.

# 235
  • Бургас
  • Мнения: 382
аз ако седна да прегледам евангелията сигурно за 2 дни ще изградя стройно и кратко обяснение  от 3 точки защо сурогатството е лоша идея и ще изляза с конкретни мерки които църквата би могла да предприеме спрямо хората, които взимат такова решение.
това логично ли ти звучи? или по-логично и аргументирано ти звучи напр. т6 от обръщението му?

Нито ти, нито той, нито който и да било може да формулира позиция срещу СМ въз основа на евангелията, защото когато те са писани, такова явление не е съществувало. Въпросът не е богословски, а морално-етичен.
няма такъв филм, много модерно изказване. в библията има отговор за всичко. винаги.

# 236
  • Мнения: 3
Познавам две момчета, които са братя,но дефакто отраснаха като първи братовчеди т.е.единият от тях е даден на леля си,която е бездетна и сега лелята му е майка.Това не е ли вид сурогатство?А от баба си съм се наслушала на подобни истории.В не далечното минало е било често срещана практика сестра да износи бебе предназначено за брат й и обратното брат да даде бебето си на бездетната си сестра.Баба ми смяташе това в реда на нещата, макар че беше религиозна, а и по него време всяка неделя хората са посещавали храма. Не ми е минавало през ум да питам как се е отнасял дядо поп към тези ситуации,но  но след като е нямало поучителни проповеди по темата сигурно са ги приемали….Какво се е променило  от тогава? И защо сега едно духовно лице си позволява да отправя тежки думи,които както се каза тук безброй пъти не са аргументирани със словото божие?

# 237
  • Мнения: 5 710
Това е по-скоро осиновяване, но по същество идеята може и да е същата /защото са ги давали и от немотия, или пък заради имоти/
една жена ражда бебе , за да го даде на друга.
прабаба ми например е имала 4 деца, едното го е дала на сестра си, която не е имала деца.
На най-близката ми приятелка баща й е бил осиновен от бездетните си леля и чичо. Това е била широка практика допреди има няма 60-70 години.
На мен сурогатството в сегашния му вид ( т.е сурогатката  си има точно определена роля), ми допада повече от това например да гледам детето, което съм създала и родила да казва 'мамо' на сестра ми, например.

# 238
  • Мнения: X
Познавам две момчета, които са братя,но дефакто отраснаха като първи братовчеди т.е.единият от тях е даден на леля си,която е бездетна и сега лелята му е майка.Това не е ли вид сурогатство?

Бих ти препоръчала първо да си изясниш понятията.

"Това не е ли вид сурогатство" не е.

# 239
  • Мнения: 3
Една жена износва бебе с ясното съзнание,че ще го отстъпи,бебето ще е за кръвен родственик.Възможно е да не е сурогатство в чист вид,но се доближава.Поне аз мисля така.

Общи условия

Активация на акаунт