Мислите ли, че трябва да има глоби за родители..

  • 10 800
  • 217
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 14 651
Добре, да кажем, че донякъде частното образование може да е изход, за училище говоря, защото детските градини по нищо не се различават от държавните такива, освен по по-хубавата база и наличието на психолижка. Порядките са си съвсем като като в държавните.
Но защо изборът да се ограничава между държавно у-ще и частно по програмата на МОН? Защо да са незаконни родителските кооперативи, които тъкмо набраха малка сила и хайде - порязват се с новия закон. И читалищата имат помещения, подходящи за полудневни подготвителни групи, ама не се насочват усилия да бъдат разработвани. Всички говеда - в стадото, отлъчване - само срещу солидно плащане.

# 136
  • София
  • Мнения: 15 227

Но защо изборът да се ограничава между държавно у-ще и частно по програмата на МОН? Защо да са незаконни родителските кооперативи, които тъкмо набраха малка сила и хайде - порязват се с новия закон. И читалищата имат помещения, подходящи за полудневни подготвителни групи, ама не се насочват усилия да бъдат разработвани. Всички говеда - в стадото, отлъчване - само срещу солидно плащане.
Има и чуждестранни училища, те не работят по програмата на МОН. Но подкрепям това да има повече алтернативи и те също да се финансират и от държавата, за да са достъпни за повече хора, така е в други страни.

# 137
  • Мнения: 1 356

Biskara, след като толкова ти харесва БГ системата, защо не си в БГ? (и не е нужно да ми отговаряш всъщност)

Хехе, очаквах кога някой няма да се въздържи и да зададе този въпрос. Ами причината е повече от лична, не мога да я обяснявам тук и не мисля че има някакво значение.
Всеки е свободен да заведе детето си да учи в която държава си избере, също и да работи в нея, и т.н....въпрос на личен избор.

# 138
  • Мнения: X

Biskara, след като толкова ти харесва БГ системата, защо не си в БГ? (и не е нужно да ми отговаряш всъщност)

Хехе, очаквах кога някой няма да се въздържи и да зададе този въпрос. Ами причината е повече от лична, не мога да я обяснявам тук и не мисля че има някакво значение.


Причината няма значение, но местожителството има. Нещата, които твърдиш за нашата образователна система се случват тук, в България. Повечето от нас, включително и аз, всеки ден се сблъскват с тази система, с нейните проблеми и недостатъци. Но и местожителството няма значение, когато пишеш откровени глупости, като тази:

Да, задължително е децата да ходят на детска градина.

# 139
  • Мнения: 13 405
Не мога да се съглася с теб, що се касае за класовете 1-4. След това е ясно че нещо се случва в 5,6,7 кл. и в 8ми като отидат в специализираните у-ща учителите се чудят какво да правят с тях, дали да и мпреподават  материала за 8 кл, или да се връщат в 5 отново.
Нека ти разкажа една история от началото на 80-те години. (Две десетилетия по-късно се оказа, че мъжът ми го е преживял по почти същия начин - макар и в друг град и друга година, т.е. случаят не е изолиран).
Учила съм 1-3 клас (тогава четвърти беше към прогимназиалната степен) по програмата на Сендов. 20 деца, 90% от които са заедно от детската градина, целодневно обучение със следобеден сън и игри, свястна учителка. При това бях на 6 години - не съм усетила никаква трудност или напрежение.
Идва 4-ти клас. Към нашия прибавят още 16 деца - така че ставаме 36. От тези 16 половината са пълни тапири, с извинение. Другата половина - меко казано не на нивото, на което е обучен и възпитан досегашният клас. Някои от тях са близо 2 г. по-възрастни от най-малките в досегашния клас. Към това се добавя схемата "смяна на познатата начална учителка с разходка по кабинети и серия посредствени преподаватели", която е в сила и до днес. В класа започва тормоз, липса на ред, двойки хвърчат, намалени поведения и т.н. И това се случва МНОГО преди пубертета! (Така че не е да кажеш, че има биологична причина.)
Ей богу, две-три години по-късно с облекчение отпраших към МГ!
----
Така че да ми се изтъкват доводи, че тези проблеми са нови, или че са резултат от демократичната слободия - хайде холан. Същата простотия си беше в кварталните училища, същият проблем "5-7 клас", за който сега кършат пръсти покрай ПИЗА, миза и прочие.

Последна редакция: пт, 31 авг 2012, 11:33 от Параход

# 140
  • Мнения: 1 356
ооо, я по-спокойно!
И като ви напиша че имах възможността детето да учи 2 години в добро софийско у-ще, какво ще промени това, в дискусията тук?
Естествено че системата има какво да се желае, но както написах по-горе е по-добра от много други системи в др. държави, касаещи 1-4 клас.

Дидева, отиди, поживей в държавата в която ти харесва обр. с-ма и детската градина, и проблеимте са ти решени.
И не ми обяснявай че пиша глупости, защото е тъпо. Вие като родители какво направихте,така че в детските градини да се променят нещата?

# 141
  • Мнения: X
Добре, ще се изразя по-спокойно. Ще заменя " откровени глупости" с " неверни неща".
Аз нямам проблеми. Синът ми е в училище, което и той, и ние като негови родители харесваме.
Що се отнася до детските градини, аз бях доволна от тази, която посещаваше детето ми по време на  задължителната предучилищна подготовка.

Вие като родители какво направихте,така че в детските градини да се променят нещата?
Много ми харесва, когато живеещи в чужбина съфорумки се разграничават от нас като родители. В рамките на 24 часа го виждам за втори път.
Аз, като родител, и някои други съфорумци, свършихме доста неща, за да предотвратим една промяна, предвидена в проектозакона за училищното и предучилищното образование, макар тя вече да не засяга нашите деца, а по-малките от тях. Но темата не е за родителския ни принос към промяната на образователната система, а за глобите.

# 142
  • sofia
  • Мнения: 9 250
Вие като родители какво направихте,така че в детските градини да се променят нещата?
Този тип въпроси са ми от любимите.
И какво да направя, за да не са 30 деца в 4-та група? В първа започнаха 25 деца.
Другият отговор касае училището - освен да сменям учители, докато попадна на такъв, който си върши работата, друго не мога да направя. Най-малкото, защото се обижда, като и намекнеш, че не си върши работата, както трябва. О, и с директорката съм говорила, и с психоложката, и с логопеда. Мнението на последната съвпада с моето, но к'во от т'ва!
Конкретен пример - моля класната да проведе консултация с детето, за да му помогне с даден материал. Толкова се насили да бъде любезна и сътруничеща, че чак й пролича напъна. Консултацията беше бутафория (от това, което ми разказа детето).

# 143
  • Мнения: 1 356
Да, Параход, съгласна съм с теб, проблемите не са от днес, но това не означава,че не трябва да се казват и положителните неща.
Много ми харесва, когато живеещи в чужбина съфорумки се разграничават от нас като родители. В рамките на 24 часа го виждам за втори път.

Изобщо не се разграничам, ама хич! Ето, питате, казах ви че детето учи в София 2 години, заради моя командировка. Какво повече, съвсем съм с наясно със ситуацията и не мога да кажа че всичко ми харесва, даже напротив, има какво да се желае. Но в сравнение с немското у-ще (което е в елитен квартал и много добро), това в София беше прекрасно, най-вече от гледна точка на обучение и подготовка. Това и беше идеята ми да се включа,че трябва да оценявате това което има в БГ, все още.
Това че повечето,които живеят в чужбина казват че всичко там е наред, не означава че е истина. Особено, това което касае държавните образователни системи.

# 144
  • София
  • Мнения: 15 227

Това че повечето,които живеят в чужбина казват че всичко там е наред, не означава че е истина. Особено, това което касае държавните образователни системи.
А дали можеш да си представиш, че не само ти си в чужбина и някои от нас имат пряк поглед върху повече от една страна, за да могат да формират мнение? Не знам защо някои пресни емигранти смятат, че са на Марс и никой нито е бил там, нито е там. Ако направиш средно аритметично нашето образование е екстремно зле на фона дори на испанското, да не говорим за френското, и като съдържание, и като база, и най- вече като мисъл за децата.

# 145
  • Мнения: 1 356
Бояна,какво значи пресен емигрант, много ми е интересно, и дали имаше предвид мен, с тази квалификация?

А колкото до испанското, френското - изобщо не го коментирам, въпреки че имам познати и в двете държави, защото не съм там и каквото и да кажа ще бъде безпочвено,....това чул съм, знам от еди кой си и т.н., пък ти седиш в Бг и се бориш със системата там, не означава че имаш представа какво се случва в тези страни в детайли.

# 146
  • София
  • Мнения: 15 227
Бояна,какво значи пресен емигрант, много ми е интересно, и дали имаше предвид мен, с тази квалификация?

А колкото до испанското, френското - изобщо не го коментирам, въпреки че имам познати и в двете държави, защото не съм там и каквото и да кажа ще бъде безпочвено,....това чул съм, знам от еди кой си и т.н., пък ти седиш в Бг и се бориш със системата там, не означава че имаш представа какво се случва в тези страни в детайли.


Това, че ме четеш във форума как ти дава увереност да твърдиш къде седя и какво правя?

# 147
  • Мнения: 3 675
Да попитам вие какво училище бихте избрали за децата, кварталното или най-реномираното/ните , макар и в друг квартал.Лично аз като му дойде времето на моето, ще го запиша в това, в което и аз съм учила.

# 148
  • Мнения: 24 855
На мен от другата година ми предстои това изпитание. Решила съм да го запиша в друг квартал, на майната си, обаче училището е основно и съм сигурна, че е относително добро. Кварталните, в които аз съм учила ги знам много добре какви са.
 Общо взето откакто и аз бях ученичка още, средното образование е едно време, което трябва да преседиш в училище за да си някъде и толкоз.
 От всичко, което чувам, явно не се е променило към добро.

# 149
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Училищата се променят, сменят се директори, учители, партии, ...
И аз си обичам моята гимназия, но няма да учи детето ми там.

Общи условия

Активация на акаунт