За учебниците и ученето в първи клас...

  • 14 910
  • 158
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 1 007
Е след съгласна е ь, след гласна й, просто е. Защо ги объркват с всички тия обяснения  Rolling Eyes

Защото ги карат да броят и звуците Laughing За мен - напълно излишно, ама ...

# 151
  • София
  • Мнения: 62 595
Да ви кажа честно, сами, сами да учат, а в пети клас става "оле, майко, шестицата станала четворка", и учителите на първата родителска вземат, че се изредят с приказките "децата не знаят да разказват, не могат да учат, свикнали са на занималнята да им пишат домашното, очакват от нас да им обясняваме като за първолаци, не се сещат да си научат урока..."! Такъв шок изживяват деца и родители в пети клас, страхотна картинка е! Материалът в начална степен може да изглежда дебилно лесен, но се оказва така само на повърхността.

# 152
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Много е относително. Има деца, които учат с компания и имат по-ниски оценки и повече несигурност в знанията си от деца учещи сами. Имам предвид горната част на началните класове. За мен основния проблем е външната мотивация и външния контрол - мама/баба задава темпо, поставя задачи. Оставено без нея детето не учи само.. Не ги харесвам и не ги практикувам. Понеже съм доволна от учителката. Иначе бих. Но и това, и стреса 5-ти клас ще отпаднат за по-малките деца, като паднат оценките в началните класове.

# 153
  • Мнения: 3 447
За мен основния проблем е външната мотивация и външния контрол - мама/баба задава темпо, поставя задачи. Оставено без нея детето не учи само..
Да, и на мен така ми се струва. Че детето свиква някой да го юрка и без тая "патерица" не може да се самоорганизира.

# 154
  • София
  • Мнения: 62 595
Говорим за различни неща, но вече не ми се обяснява, толкова сте убедени и двете, че всичко ви е ясно!

# 155
  • София
  • Мнения: 1 942
За мен основния проблем е външната мотивация и външния контрол - мама/баба задава темпо, поставя задачи. Оставено без нея детето не учи само..
Да, и на мен така ми се струва. Че детето свиква някой да го юрка и без тая "патерица" не може да се самоорганизира.

А според мен е точно обратното - постепенно в по- големите класове  " патерицата" отпада, и детето се " юрка" самО. Но както е казал Айнщайн -  " Всички обобщения са грешни, включително и настоящото."  Simple Smile

# 156
  • Мнения: 1 007
За мен основния проблем е външната мотивация и външния контрол - мама/баба задава темпо, поставя задачи. Оставено без нея детето не учи само..
Да, и на мен така ми се струва. Че детето свиква някой да го юрка и без тая "патерица" не може да се самоорганизира.

Не се притеснявайте, няма такава опасност Simple Smile По-скоро е обратното - ако се натрупат пропуски, става трудно, детето се обезкуражава и в определен момент му отпуска края. После го упрекват в мързел. А то не е мързел, а невъзможност да продължи - някога някъде някакви знания са се затлачили, ама кога, къде и как - един Господ знае. Това особено важи за математиката, но и не само за нея. Може би ако образователната система беше идеална, нямаше да се налага нашата намеса, но ...

# 157
  • Мнения: 13 423
Може би ако образователната система беше идеална, нямаше да се налага нашата намеса, но ...

Това е истината.

# 158
  • Мнения: 2 906

Цитат
ьо са 2 букви и 1 звук
не е точно така. 2 букви и 1 звук (напр. в думата Петьо) са "ть". "о" си е една буква и един звук.

Омекотяването не променя факта, че буквите са две. Децат в 1 клас учат, че ь е буква без звук.


Да, но обяснява защо в "Петьо" звуците са четири. Т.е. "ь" трябва да се обвърже с "т", а не с "о". Значи, от една страна, вкарват в 1-ви клас понятията меки и твърди съгласни, но от друга - не използват тази информация за целите на правописа. И така от ученика се очаква да наизусти, че "йо" и "ьо" (звучащо по един и същи начин) веднъж е такова, а друг път друго. Никой не му обяснява каква е причината.

В 1 клас не се въвеждат  понятията твърди и меки съгласни. Писах - на децата простичко се обяснява, че единствената буква в българската азбука, която е без звук, е ь. А такива неща те лесно запомнят. И след това, срещайки тази буква в думите, те просто намаляват броя на звуковете с 1.

Общи условия

Активация на акаунт