Първокласници - набор 2005 г. - Тема 11

  • 30 455
  • 739
  •   1
Отговори
# 615
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 462
Момичета,имам проблем с обясняването на една задача.Как ли не го въртях и суках,зайчета рисувах и кво ли не...Мойта умница не разбира и това си е  smile3555 Става въпрос за 3-2=1(например)и после обърнато- 1=3-2.Смятането не е проблем.Не може да разбере по никой начин,как става обръщането,и че всъщност е едно и също.Дайте ми съвет как да й го обясня,моля.

Представи изразите от двете страни (в случая от едната страна имаме само 1 число) като кутии, в които са скрити числата. Може да си ги представите на везна - блюдата са на едно ниво, защото имаме равенство. Ако ги разменим - пак си остава в разновесие. Ако е неравенство, при размяната се сменя наклона на везната, сменя се и знака  < c > или обратното.

# 616
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 28 128
Здравейте.

Мина родителската ни среща. Вики е с отличен резултат от "входното ниво". Доволна съм. Laughing Настана истинско брожение срещу "побойника". Учителката е уведомила родителите, психолога и директора. Сред голям скандал, който го отнесе бабата на момчето, защото родителите така и не се появиха (имаше доста бащи дошли точно за среща с тях), се пусна молба от нас детето да бъде преместено. Госпожата каза, че то реагира с прекалено голяма агресия към всички и всичко. Нормално е децата да се дразнят един друг, или леко да се сблъскат неволно и т.н., но то превръща всичко в мерене на сили. Крадяло, изяждало обяда на някои деца, нарочно дразнело другите, дори имало и насинени. Ужас просто.

Госпожата ни разказа повече за това докъде са стигнали и какво предстои. Разгледахме помагалата, които се попълват в училище. Вики се справя добре. Напомниха ни да говорим с децата, да ги разпитваме и да ги поощряваме да разказват. Наблегнаха за това да говорим за дисциплината, да не се ходи по два пъти до 00, или да пият вода. Отделно парите ги разсейвали. Питали кога ще ги пуснат до лавката, или че са гладни и трябва да се заситят. Телефоните също са голям дразнител. Някои деца не се смущавали да звънят и по време на час. Госпожата напомни кога е удобно да се звънни - по време на голямото междучасие и след обяда преди да започне занималнята.

Решихме да купим голям пъзел за земята. Когато вали, или децата се уморят ще сядат върху нещо да си разказват приказки, или да играят игри докато си почиват от задачите. Госпожата по занималнята каза, че след обяда и около 13 ч. децата рязко се уморяват и дори им се приспива. Отделно някои са дребнички и краката им нон стоп висят от столовете и ще е добре да сменят позата и да се отпускат. Утре ще отидат да купят пъзела.

Дадохме си отново електронните пощи. Започват да ни изпращат материали за самоподготовка и интересни неща, които биха могли да ни бъдат от полза както за учебния процес, така и за възпитанието. Ще ми е любопитно какво ще ни изпратят. Всеки момент очакваме да "заработи" и електронния дневник.

Това, от което ми стана мило беше, когато госпожата ни поощряваше да бъдем винаги положително настроени към това, което правят малките, дори и да не е точно както трябва. Описа ни как им грейват лицата, когато получат печатчета пчелички, колко сияещи са. Направо гласът й заглъхна и очите й се наляха със сълзи. Каза да не преставаме да им повтаряме колко добре се справят, да се опитваме да им изграждаме самочувствие, че могат да се справят с всичко.

За темата - носи шише с 500 мл. вода. Винаги е изпито до дъно. Peace

# 617
  • Пловдив
  • Мнения: 2 807
Днес за пръв път влязох в конфронтация с баща на "наш"съученик.
Проблемът - моето дете и негов приятел убедили дете от класа да им даде неговите 2лв. срещу техния 1лв., като му казали, че може с 1-ния лев да си купи солети, че и да му върнат ресто. Детето се прибрало вкъщи, разказало на майка си, майката се обадила в училището, че детето й е измамено и трябва да му се върнат парите. Аз контакт с майката не съм имала никакъв.
1. Родителите на двамата "деятели" ги разпитваме подробно и обясняваме, че така не се прави. Двамата му връщат по 1 лев и мачкат каскета, щото разбират, че са сгафили. Извинили са се на детето и при децата всичко е ок.
2. Майката на пострадалото дете обяснява на всеослушание, че детето й е измамено от нашите деца (моето и на другите родители), без въобще да е събрала информация какво и как се е случило (а след като съм разпитала 2-мата "извършители" съм разбрала, че нейното дете е послъгало как и какво е станало точно, тя не е питала участниците в инцидента, а само своето дете).
3. Днес виждам майката на пострадалото дете, представям се и я питам какво се е случило от нейна гледна точка + счита ли проблема за решен. Обаче скача мъжът до нея и ми заявява в прав текст, че е бащата на "пострадалото" дете и е безкрайно възмутен от тази измама, от тази проява на селски тарикатлък, ама то децата копирали всичко от родителите си-селски тарикати. Питах го как си позволява да ме квалифицира при положение, че ме вижда за пръв път в живота си, поради що ме нарича селска тарикатка, когато съм дошла при него да изясним ситуацията - но нямало какво да му говоря, аз трябвало (ама вече съм закъсняла) да говоря на сина си-измамник и селски тарикат...

Позицията на родителя, с което моето дете е действало в комбина - з''би ги, защо дават пари на дете, което не може да се оправя с тях. Обикновена детска хитрост.
Моята позиция - постъпката на нашите деца е за порицание, бяха порицани и си понесоха последствията. Убедена съм, че не са оценили постъпката си по начина, по който я оценяваме възрастните и трябваше да им се обясни кое всъщност е нередното. Съмнявам се да пробват пак.

Обаче поведението на бащата на "жертвата" беше ..... неприемливо за мен. Вие как бихте постъпили/реагирали?

Последна редакция: чт, 04 окт 2012, 22:28 от jul

# 618
  • София
  • Мнения: 2 437
 LaughingПредполагам. Дребният каза, че чистачките много крякали и врещяли да не се източва водата, което ме наведе на мисълта, че водата е почти изворна   Mr. Green

Chupsi, според мен започнете с по-малки числа 2-1=1  и 1=2-1 . Вземи пръчици (от тези цветните) и ги подреди на масата II-I=I и I=II-I . Покажи от ляво (ако трябва сложи отговорът, т.е. една пръчица отдолу) и от дясно. Хубаво е - и = да не приличат на пръчиците от цифрите...напиши ги на лист. Много сложно го обясних, дано ме разбра. Така визуално би трябвало да разбрере.

jul, важното е детето ти да разбере. Изобщо не се занимавай с бащата, как те квалифицира и какво мисли за теб. Това е едно ниво над градинската размяна на играчки.

# 619
  • Пловдив
  • Мнения: 2 807
Децата разбраха, че не е редно така. Едва ли ще повторят.
Обаче, признавам си, мен такива ГСП-та ме шокират периодично. Как учим децата си при положение, че възрастните реагират по този начин...

# 620
  • София
  • Мнения: 12 148
А какво е ГСП-та?
Иначе по-важното е детето да разбере,че е постъпило неправилно.

# 621
  • Пловдив
  • Мнения: 2 807
Груби селски прояви  Laughing

# 622
  • Мнения: 498
Аз съм силно впечатлена как са успели да го убедят да си даде 2 лева за 1 лев доброволно. В переспектива мисля, че двете момчета трябва да учат икономика, а излъганото момче да наблегне на аритметиката. Покрай този случей ще поработя с дъщеря ми с числата до 100 да съм сигурна че прави разлика между левове и стотинки Wink

# 623
  • София
  • Мнения: 2 437
сега е момента да се поработи над задачата 2-1=1 и 1=2-1  Laughing

jul,  и аз нямам отговор. Обикновено не им падам на нивото да се обяснявам. Усмихвам се и казвам, че няма как да се получи разговор. Извинявам се и толкова. Пасивно е, но освен да го набия...което не мога да направя...не виждам друг изход. Не ми се е налагало покрай децата, но се сблъсквам с подобни мъдреци.

# 624
  • Пловдив
  • Мнения: 2 807
виртуална Това беше първото нещо, което установихме - било е плод на убеждение и изцяло доброволно - по мнение и на 3-те деца в ситуацията, включително "жертвата".

Мръндарина, покрай работата си имам чести сблъсъци с "екземпляри" и се справям успешно с тях. След тази случка обаче си сипах едно питие. Не бях подготвена. И определено ще се зачудя следващия път, преди да потърся разговор. А изясняване на ситуацията е основното нещо за взимане на вярно решение, според мен.

Мда, работете над уравненията, аз явно нямам грижи в тази насока  Mr. Green

# 625
  • Мнения: 349
Момичета,имам проблем с обясняването на една задача.Как ли не го въртях и суках,зайчета рисувах и кво ли не...Мойта умница не разбира и това си е  smile3555 Става въпрос за 3-2=1(например)и после обърнато- 1=3-2.Смятането не е проблем.Не може да разбере по никой начин,как става обръщането,и че всъщност е едно и също.Дайте ми съвет как да й го обясня,моля.

Доста варианти са дадени по-горе на начини за обяснение и разбира се  всичките са добри.
Ако обаче детето не може да се справи с какъвто и да било писмен вид на задачата, съветвам те да опиташ съвсем нагледни обяснения.
Вземи някакви предмети (бонбони е подходящо  Laughing) и ги размествайте. Би могла да ги поставяш върху лист, върху който са написани предварително знаците + = и т.н.
Преди това обаче трябва да си напълно убедена, че детето свързва правилно цифрата с броя предмети. (Например напищи 2 и го накарай да ти даде два бонбона, след това и с другите цифри)
От опит зная, че много деца в началото не могат да направят връзка между графичния знак и практическото значение. Т.е пишат 2,  казват "две", но не го свързват с два предмета.
Едва ли при вас е такъв проблемът, но все пак за собствено успокоение го провери и елиминирай.

Пиши после за резултата.  Peace

jul отвратителна ситуация. Определено ГСП  Laughing Дано не ти се случват повече контакти с въпросния баща-закрилник  Grinning

# 626
  • София
  • Мнения: 7 059
Това, от което ми стана мило беше, когато госпожата ни поощряваше да бъдем винаги положително настроени към това, което правят малките, дори и да не е точно както трябва. Описа ни как им грейват лицата, когато получат печатчета пчелички, колко сияещи са. Направо гласът й заглъхна и очите й се наляха със сълзи. Каза да не преставаме да им повтаряме колко добре се справят, да се опитваме да им изграждаме самочувствие, че могат да се справят с всичко.

Благодаря ти, за "напомнянето"  Hug
Аз напоследък съм доста изнервена и само се карам на детето за щяло и не щяло. Не, че малката не е достатъчно разсеяна и не си заслужава смъмрянето, но в последно време забравям, че е дете.
Всъщност не забравям, защото всеки път когато направи някаква глупост си спомням за себе си и как нещата се повтарят 1:1. Но желаейки най-доброто за нея вероятно съм завишила критериите. А то пък да бяха едни критерии...
Все мисля за това как аз съм придобила толкова образователни степени, винаги съм била отличничка, а не мога да се похваля с някаква блестяща кариера или финансови успехи, дори не си харесвам работата  Embarassed Но пък някак не мога да казвам на детето си: "Ученето не е най-важното за успеха, най-важното е да си хитра и комбинативна"
Вероятно защото така мен са ме възпитавали, но сега майка ми често ми казва: "Защо повтаряш моите грешки и се караш на детето - нали трябва да се радваш, че е усмихнато и здраво"
Така че, аз ще се опитам този уикенд да си нагушкам първокласничката и дано времето е хубаво та да се разсеем по парковете и да не остане време да мисля как си хвърля чорапите на всякъде и маже с пръст по учебната тетрадка.

# 627
  • Пловдив
  • Мнения: 10 539
jul, съвет от мен. Никога не отивай да говориш лично с родителя на детето /отсрещната страна/ по какъвто и да е повод. Човекът, с когото трябва да разговаряш, е учителката. Както "жертвата" е послъгала, бъди сигурна, че и "извършителите" не си казват всичко на 100 %, абсолютно нормално за възрастта им, особено като са осъзнали, че са "сгазили лука". Хората, сиреч родителите, са различни, реагират по различен начин. Затова разговори с отсрещната страна само в присъствието на учител, директор, педагогически съветник. И ще избегнеш изблиците на ... как беше ГСП.

# 628
  • София
  • Мнения: 7 059
Между другото, от съседна тема видях този сайт и ми се струва с много полезни игри за първокласници и предучилищна, ако е пускан извинете ме!
http://elasnas.bg/page/software

# 629
  • Мнения: 13 424
Пак се повтарям, но в нашето училище в първи клас пари не се носят, такива са правилата.Правилото се отнася до всички деца, независимо дали ходят/ не ходят на занималня.Сандвич от дома, закуска или плод от училище, за целодневните- училищен стол.Все нещо ще си хареса детето, все нещо ще изяде.Нашата госпожа непрекъснато ни напомня да не прехранваме децата, да не им слагаме прекалено храна.И добре прави.Но поне децата са лишени от изкушението да купуват каквото и да е или да има драми с изхарчени/откраднати/ неравностойно разменени пари.

В класовете, в които има проблем с парите ,бихте могли да предложите да се вземе решение от родители да не се носят пари.И без това както новостите, така и стресът за децата са големи, нужно ли е още един фактор, създаващ проблеми- парите?

Общи условия

Активация на акаунт