ПЕТОКЛАСНИЦИ - Тема 52

  • 45 576
  • 739
  •   1
Отговори
# 705
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Класното на Калоян по БЕЛ беше в началото на декември - подробен преразказ на Легенда за рома, учебник на Булвест. Получи си го едва онзи ден - отличен, 2 листа А4, тук-там някоя запетайка.
Днес са правили по математика, съмнява се в едната подточка на задачите с неизвестно число, ще видим.
Тест след ваканцията правиха само по английски, другата седмица ще правят по история.

Благодаря за насоките за кремчето - определено действа много добре и единствената засега пъпка изчезна Peace.

# 706
  • София
  • Мнения: 3 824
Браво на отличниците! Класното на моят младеж мина днес. Имали са тест с 40 въпроса: 20 синтаксис и 20 по литература; някои с отворени отговори. Два часа са имали да го правят, но за съжаление - последните два.

dundi73, може би ти си много по-млада, а аз определено много неща съм забравила, но със сигурсност по мое време сказуемите не се деляха на именни и глаголни. И друга терминология ми се стори много различна, но не мога твърдя със сигурност. Както казах, още не съм си припомнила материала Wink

Дидева, Стейси, благодаря за ценните предложения. Ще ги букмаркна засега и ако го закъсаме ще се снабдя с тях Simple Smile

# 707
  • Пловдив
  • Мнения: 9 736

dundi73, може би ти си много по-млада, а аз определено много неща съм забравила, но със сигурсност по мое време сказуемите не се деляха на именни и глаголни. И друга терминология ми се стори много различна, но не мога твърдя със сигурност. Както казах, още не съм си припомнила материала Wink


Не съм от най-младите, но може би по наше време някои неща ни ги поспестяваха или просто не се задълбочавахме толкова. Важното беше да знаем къде се слагат запетайките и това е. Обаче още си спомням схемите на изречения, по които създавахме бисери от типа на "Две гарги летели, особено първата и най-вече втората" /това беше в 7 клас по един учебник с жълти корици. Щом го помня, явно този материал ми е бил кошмарен за учене/.

# 708
  • София
  • Мнения: 3 824
Не съм от най-младите, но може би по наше време някои неща ни ги поспестяваха или просто не се задълбочавахме толкова. Важното беше да знаем къде се слагат запетайките и това е. Обаче още си спомням схемите на изречения, по които създавахме бисери от типа на "Две гарги летели, особено първата и най-вече втората" /това беше в 7 клас по един учебник с жълти корици. Щом го помня, явно този материал ми е бил кошмарен за учене/.
Именно, не съм сигурна, че синтаксисът с цялата тази терминология присъстваше дори и в 7 клас.

Днес младежът е супер щастлив (и ние вкъщи покрай него) - изкарал е страхотен резултат на олимпиадата по информатика, днес са им ги казали на курса  Simple Smile Те задачите не бяха сложни, но все пак..

Последна редакция: нд, 13 яну 2013, 21:37 от Елл

# 709
  • Варна
  • Мнения: 6 342
Елл, да поздравиш младежът!  Grinning

Дидка от няколко дни е прегърнала един глобус.  Confused Само за протоци и острови ми приказва.
 Не ѝ дреме за задачи и помагала по български в момента. Confused

# 710
  • София
  • Мнения: 3 824
Благодаря  Hug

# 711
  • Мнения: 956
Не съм от най-младите, но може би по наше време някои неща ни ги поспестяваха или просто не се задълбочавахме толкова. Важното беше да знаем къде се слагат запетайките и това е. Обаче още си спомням схемите на изречения, по които създавахме бисери от типа на "Две гарги летели, особено първата и най-вече втората" /това беше в 7 клас по един учебник с жълти корици. Щом го помня, явно този материал ми е бил кошмарен за учене/.
Именно, не съм сигурна, че синтаксисът с цялата тази терминология присъстваше дори и в 7 клас.

Днес младежът е супер щастлив (и ние вкъщи покрай него) - изкарал е страхотен резултат на олимпиадата по информатика, днес са им ги казали на курса  Simple Smile Те задачите не бяха сложни, но все пак..
Поздравления!

# 712
  • Мнения: 30
Здравейте! И аз  съм от онова поколение ,което учеше и знаеше.А сега какво става- учат,учат и нищо не знаят. Главичките им пълни със всевъзможна информация,която не могат да запомнят.За пореден път се убеждавам,че тая учебна система НЕ ДЕЙСТВА.

# 713
  • Мнения: 623
Здравейте! И аз  съм от онова поколение ,което учеше и знаеше.А сега какво става- учат,учат и нищо не знаят. Главичките им пълни със всевъзможна информация,която не могат да запомнят.За пореден път се убеждавам,че тая учебна система НЕ ДЕЙСТВА.
Как искаш да действа, като то е написано с цел объркване, а не разбиране. Започвам да си мисля, че пишещите учебници са големи комплексари, сигурно си мислят, че са много интелигентни като напълнят урока с всевъзможни определения и РЕМАРКИ....
Миналата седмица детето дойде с учебника по български да го изпитам на 10-тина урока. След петия бях вече толкова объркана, главата ме болеше и ми стана жал за децата.
Точно тези години съм учила във френски лицей и там целта е да научиш правилата за правопис и времената. Включително и в 7-ми клас всяка седмица имахме диктовка. Целта е първо да си грамотен, да научиш основни неща, но като хората. Уроците са кратки и ясни, съпроводени с много нагледни материали, така че да събудят интереса на детето и то да запомни трайно получената информация.
Извинявайте ако съм станала досадна.

Елл, браво на момчето, нека си пожелаем по-често да имаме такива поводи за радости.

# 714
  • Мнения: 30
Здравейте! И аз  съм от онова поколение ,което учеше и знаеше.А сега какво става- учат,учат и нищо не знаят. Главичките им пълни със всевъзможна информация,която не могат да запомнят.За пореден път се убеждавам,че тая учебна система НЕ ДЕЙСТВА.
Как искаш да действа, като то е написано с цел объркване, а не разбиране. Започвам да си мисля, че пишещите учебници са големи комплексари, сигурно си мислят, че са много интелигентни като напълнят урока с всевъзможни определения и РЕМАРКИ....
Миналата седмица детето дойде с учебника по български да го изпитам на 10-тина урока. След петия бях вече толкова объркана, главата ме болеше и ми стана жал за децата.
Точно тези години съм учила във френски лицей и там целта е да научиш правилата за правопис и времената. Включително и в 7-ми клас всяка седмица имахме диктовка. Целта е първо да си грамотен, да научиш основни неща, но като хората. Уроците са кратки и ясни, съпроводени с много нагледни материали, така че да събудят интереса на детето и то да запомни трайно получената информация.
Извинявайте ако съм станала досадна.

Елл, браво на момчето, нека си пожелаем по-често да имаме такива поводи за радости.
Радвам се,че има родители,които мислят ,като мен.Благодаря mameva.Вчера преговаря по български ,че днес има тест.Аз до някъде му помогнах с обяснения и примери,но колко му е влезло в главата....не се знае.Почнах да чета ами то обяснения и чудо.Ако не му го обясня и дам примери за да схване смисъла....,мале мила.Сигурно Ви досадих ,но  smile3515

# 715
  • Мнения: 2 156
Здравейте! И аз  съм от онова поколение ,което учеше и знаеше.А сега какво става- учат,учат и нищо не знаят. Главичките им пълни със всевъзможна информация,която не могат да запомнят.За пореден път се убеждавам,че тая учебна система НЕ ДЕЙСТВА.
+1 Peace
Елл  bouquet

# 716
  • Варна
  • Мнения: 2 768
Специално пък учебника по български на "Просвета" е отвратителен.  Само  дете трудно ще учи по него, ако е отсъствало или е бляло в часа.
Ако са пропуснали да слушат в часа- не могат да си научат сами, трябва някой да им обясни урока. Rolling Eyes

# 717
  • Мнения: 2 156
И ние сме с "Просвета" ! Хубавото е,че госпожата не ползва и литературата/"Просвета"/,
а им диктува и изисква  само това, което в час са писали. На РС обясни за
начина на преподаване, както и лошо поднесения материал.
По география са на същия принцип.

# 718
  • Варна
  • Мнения: 2 051
Здравейте! И аз  съм от онова поколение ,което учеше и знаеше.А сега какво става- учат,учат и нищо не знаят. Главичките им пълни със всевъзможна информация,която не могат да запомнят.За пореден път се убеждавам,че тая учебна система НЕ ДЕЙСТВА.
Как искаш да действа, като то е написано с цел объркване, а не разбиране. Започвам да си мисля, че пишещите учебници са големи комплексари, сигурно си мислят, че са много интелигентни като напълнят урока с всевъзможни определения и РЕМАРКИ....

Аз пък си мисля, дали целта на съставителите не е да стимулират острата необходимост от посещение на частни уроци и школи по БЕЛ, където да ,,превеждат" уроците на децата на разбираем за 5-класник език. newsm78

Елл, браво на детето!  bouquet

# 719
  • ГОре на черешата...
  • Мнения: 11 511
Днес нашият по-голям син стана на 12 години! Нека е здрав, щастлива и все толкова добър!

Общи условия

Активация на акаунт