СЕДМИ клас - първи срок - 2 тема

  • 40 883
  • 746
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 15 232
Още няма информация-края на ноември или декември.

# 151
  • my own world....
  • Мнения: 1 077
Пуснах мухата за 8 клас и езика, но тук трябва пояснение - аз намирам езиковата година за изключително полезна, стига да има кой да ти е поднесе Wink В нашия случай -в  НПМГ си беше една пропусната година - имаха 18 часа английски седмично, но попаднахме на кофти преподавател и затова децата дремаха цялата година. Кучето скача според пръчката  - това го казвам за всички, които биха заели позицията - ами децата са си виновни Wink
Още малко за миналата година - по другите  2 предмета, които учеха МАТ и БЕЛ положението не беше по-розово - по математика смениха точно 4ма учители.... (и това е "математическа" гимназия...), а по БЕЛ писаха диктовки и се изпитваха на тропи и фигури...нито 1 съчинение, само диктовки  baby_neutral  Единственото хубаво е, че тази година учителите по биология и химия са страхотни!

# 152
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Дааа, трудно им е кадрите по математика, защото напускат заради ниски заплати.


Темата наистина е безкрайна.

За пробните изпити, има и в самите училища, а и в доста гимназии. Вече съчетават и Националната проверка за седмокласници с Олимпиадите.

Закона за просветата приеха ли го  newsm78 . Аз нещо ни новини слушам ни нищо.

# 153
  • София
  • Мнения: 19 967
Нова, и тази тема има много нюанси. Thinking Хората претеглят и плюсовете, и минусите за себе си. PeaceДоколкото знам баш състезателите на СМГ са в английските паралелки. Вероятно една немалка част от тях са с  повече от високо ниво по английски и ученето му в 8 клас  от АБ е отегчително, но избират тези паралелки заради горната причина. Други деца пък до 7 клас са учили интензивно примерно немски в 20 ОУ и 73 СОУ, отиват в СМГ и получават 2 в 1 - желаната отлична подготовка по математика, съчетана с понаучаване на английски на добро ниво. Има  такива деца и по 1 АЕГ, и по 2 АЕГ, и в СМГ, които, колкото и да ни изглежда странно,  до 8 клас са имали досег с английския само при гледане на ТВ, при седене на компютъра и т.н, без да са го учили нито в училище, нито на курс, за сметка на друг чужд език. За тях пък годината не е загубена въобще. Остава и групата с едно средно ниво на владеене, което бързо се достига и подминава при интензивно учене в 8 клас. Не зная защо се шири идеята, че  училите английски няма какво да научат през една такава година. Има и още как.Тук заставам напълно зад мнението на Lady_A, че езиковата година не е загуба никъде, стига обучението през нея да е водено от наистина добър преподавател.В противен случай.. Twisted Evil

# 154
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако учителите са свестни, ще научат, особено при толкова много часове на седмица. Забелязвам, че напоследък английският се подценява, а знанията на децата се надценяват. Отдавам го на широкото разпространение на езика. Дори човек да ползва езика, ако не го е учил системно като граматика, лексика, то знанията му са откъслечни и винаги ще му куца. Курсовете не покриват кой знае колко много материал за веднъж на седмица по два часа, ако ще да са го учили до седми клас. Това ще им стигне в училище точно за един срок.

# 155
  • София
  • Мнения: 19 967
Ако учителите са свестни, ще научат, особено при толкова много часове на седмица. Забелязвам, че напоследък английският се подценява, а знанията на децата се надценяват. Отдавам го на широкото разпространение на езика. Дори човек да ползва езика, ако не го е учил системно като граматика, лексика, то знанията му са откъслечни и винаги ще му куца. Курсовете не покриват кой знае колко много материал за веднъж на седмица по два часа, ако ще да са го учили до седми клас. Това ще им стигне в училище точно за един срок.

Точно така е, в масовия случай (разбира се, винаги има изключения) школите за 7 години изкaрват децата до ниво подготовка  за изпит за FCE. Него държат в 8 клас и то, ако не прекъснат изучаването на езика за година заради ученето на друг. А това не е недостижимо , някакво супер високо ниво, което дълго време да те държи с много гърди напред в паралелка с 18 часа английски и ДОБЪР преподавател пред неучилите до момента или пред тези с по-скромните входни познания. И когато разбереш, че все пак има какво и най-вече от кого да научиш, годината  не  може да е загубена.

Последна редакция: пн, 22 окт 2012, 00:13 от eine in Rente gegangene Nixe

# 156
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Русалке, те претеглят, ама доста пъти и не могат да претеглят и се оливат със заплесии, ама ние родителите си баем, а те са си добре.

# 157
  • София
  • Мнения: 19 967
Русалке, те претеглят, ама доста пъти и не могат да претеглят и се оливат със заплесии, ама ние родителите си баем, а те са си добре.

Ееееее, то затова при опции за избор, в претеглянето на + и –  не е лошо  да участват всички - най-вече детето,  но защо не  и мама, и тате, и кака, и бате.. hahaha Joy Пък белким  с дружни усилия улучат  правилния за конкретния случай вариант.

# 158
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Абе, опиташ ли се това при момчетата е съвсем друга ситуацията.

# 159
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
При сина ми в Милениум ще има пробен изпит на 17. ноември - не остава много време Simple Smile

Дотук от подготовката му съм доволна - на преразказа в школата има 5.75 bowuu (втората най-висока оценка - първата е пълно 6 на една девойка). На бързото контролно по математика в школата има 6 - но там не смея да се радвам, защото го знам какво може реално... но да речем, че съм леко обнадеждена, че уроци,школа и натиск дават някакви резултати.

Относно езиковите гимназии да кажа при мен как беше - бях учила 7 години немски преди това, в читалище и после в алианса. Подгответо в гимназията беше песен и хвърляне в бурните води на пубертетското социално общуване, без почти никакъв спомен за учене - единственото, за което помогна, е че ми систематизира граматиката и не ми беше излишно упражняването й наново. И имаше допълване на лексиката заради специалните предмети, които после учехме на немски. Според мен децата ни си я заслужават тази почивка след зора в седми клас Laughing

Но това няма да ме накара да сложа английската гимназия сред тези, за които ще се борим, просто защото английският на детето е на значително по-високо ниво, отколкото беше моят едно време след алианса, предвид че той го ползва ежедневно и непрекъснато, за разлика от мен. И освен това много държа да знае поне два езика на много добро ниво до завършването на гимназия. Но пък знам, че си му трябва и по-структурирана подготовка по английски, така че след подгответо в Немската (положителна настройка!!! Mr. Green) ще си тръгне пак на курсове по английски, за да си държи сертификатите вече. Две години ще има прекъсване, но нямам притеснения как ще се оправи после, езиците си му вървят.

# 160
  • Мнения: 6 290
Hedra -   до колкото разбирам вие се целите към немска гимназия, без детето да е изучавало езика досега.? Ако е така, то това съвпада с моите планове ( оптимистични Mr. Green). Но мъжът ми е в паника, защото е учил немски и знае колко труден е езикът, особено когато детето не го е изучавало досега. До колкото разбирам от постовете ти, си литератор. Моля, би ли ми дала съвет в тази насока - е ли добре да се цели към  неизучаван език  , или да разчита на познатия английски. Казвам познат, защото той не е нищо друго. Макар, че се учи от 1-ви клас, знанията му са като на малко циганче български.

# 161
  • София
  • Мнения: 19 967
Ще си позволя да не се съглася с написаното от Hedra, поне не изцяло. Peace

Училите немски до 7 клас естествено в началото са напред и им е нужно много малко да поучат вкъщи - да си напишат домашното само и да научат някоя евентуално непозната дума. Но това в никакъв случай не е цяла година аванс и време за почивка. Често, амбицирани, че започват от нулата, неучилите езика деца изпреварват училите  интензивно до 7 клас. Това не го казвам наизуст, а от двукратен опит. Веднъж лично мой и веднъж с  дъщеря ми. И в моя клас в 91 НЕГ някога имаше учили в алианса, и в класа на дъщеря ми имаше деца, ходили на школи, на уроци или учили в 20 ОУ, 73 СОУ или 35 СОУ. Не казвам, че не знаят, напротив, но подведени от това, че са го учили толкова години, надценяват себе си и понякога пропускат верния момент, в който трябва вече и те сериозно да се включат в ученето. PeaceСтатистиката показа, че  много от училите го до 7 клас на НВО по езика и на изпита за лайстунг се справиха по-зле в сравнение с деца, чули немска реч за първи път в първите учебни дни на 8 клас. Peace

G.D - Труден, труден, ама колко пък да е труден..  LaughingДобър ли е учителят, съвестно ли е детето, учи ли езика с желание - всичко ще е наред. Peace

# 162
  • България, София
  • Мнения: 644
Познавам и деца от немската паралелка на СМГ.
Интересно ми е какво е нивото на преподаване на езика.
Дали след подготвителната година се учат предмети на немски?

# 163
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Познавам и деца от немската паралелка на СМГ.
Интересно ми е какво е нивото на преподаване на езика.
Дали след подготвителната година се учат предмети на немски?

В СМГ ли - не не се учат.

За ниво има мами от немската паралелка, но не помня какво са споделяли.

# 164
  • София
  • Мнения: 19 967
Познавам и деца от немската паралелка на СМГ.
Интересно ми е какво е нивото на преподаване на езика.
Дали след подготвителната година се учат предмети на немски?

Преразказвам казаното ми от познато дете. В 8 клас нивото на преподаване е отлично. Peace И неучилите научават много, поставя се една отлична основа за надграждане в следващите години, но не вече толкова в СМГ, колкото навън - на курсове и уроци. Премети на немски от 9 клас не учат, все пак това е математическа гимназия, а не езикова. Показател за това, че преценката на детето е правилна, е много доброто представяне на семегейци от немската паралелка на олимпиадата в 8 клас и на НВО. Нагоре нещата логично претърпяват промяна. Не може в езиковата да имаш 4 предмета на езика и още 6-7 часа отделно немски, в добавка и немски преподавател и принципно да не си по-добре от дете в СМГ със само  4-5 часа седмично от 9 клас нагоре. Но получили отлична основа, според детето много отиват да доучват немския навън. И в край на краищата в 12 клас пак ще го знаят, като ще са и много добре подготвени по математика, при която пък  като знания децата от езиковите   ще им дишат праха. Изключения има и в двете посоки, но те са единици. Въпросното дете ходи допълнително на немски, но е много доволно от получилото като езикова подготовка в 8 клас в СМГ и въобще не намира годината за загубена. Не бива да правим обаче  сравнения, тъй като езикова и математическа не са за правене на паралели. Зависи какви са ни приоритетите.. Език или математика. Две в едно на  наистина отлично ниво човек няма да получи никъде - нито в езиковата, нито в СМГ.

Общи условия

Активация на акаунт