ВТОРИ клас - първи срок - 1

  • 48 660
  • 759
  •   1
Отговори
# 135
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 149
Ааа, да, и аз не давам след училище да се учи.  Naughty Понеже не ходи на занималня и този срок са втора смяна, ученето е сутрин у дома. Баба й я надзирава за домашните и обяснява, когато нещо не й е ясно. А баба й беше един от най-добрите софийски начални учители преди да се пенсионира (заради нея идваха от другия край на София деца). Та си имам качествена домашна занималня (да ни е жива и здрава бабата). bouquet
Домашни има много - по математика са обикновено минимум 2 страници задачи, имат и сборници, разни помагала от училище, където също има домашни. Засега успява да си подготви всичко на този режим.
Чете обикновено вечер каквото тя си реши. Събота и неделя са за игри и разходки. Но от ноември ще тръгва пак на плуване, което е в събота и неделя. Засега това е единственото извънкласно занимание, което оцеля след нейното пресяване. Свиренето не го броя, защото е у дома (и там учителят е под ръка Mr. Green).

lulumba, Tonita давайте да направим едно дружно катерене  Wink

Супер идея.  Peace Този уикенд уж щял да е без дъжд и слънчев. Ако е така, ние задължително ще сме в Коколандия. Може да се разберем нещо. Само времето да позволява. Peace

# 136
  • Мнения: 843
ЗА ЧХ, и малките състезатели:), истината е че турнира е със сложни, повечето логически задачи, с малко време за решаване и ужасен регламент. НО поне е така за всички участници, така че успех на състезателите!

*** А колкото до подготовката, гледам че на школата в СМГ ги готвят***

# 137
  • Мнения: 2 755
Хрисима, защо да спираш детето. Може да се депресира, но може и да му е стимул, да се занимава повече, ако обича математиката. Моят син с такива състезания добива реална представа за знанията, които е натрупал. Точно със състезанията го смъквам на земята и го карам да се старае повече и да полага повече труд Simple Smile
Точно с тази цел го записах за ЧХ. Тези състезания са един добър коректив, дори и с този...ммммм, странен, според мен, регламент. В това състезание, освен знания трябва и стратегия. Много съм любопитна, как ще се справи.


lulumba, Tonita давайте да направим едно дружно катерене  Wink

Супер идея.  Peace Този уикенд уж щял да е без дъжд и слънчев. Ако е така, ние задължително ще сме в Коколандия. Може да се разберем нещо. Само времето да позволява. Peace
С удоволствие, но този уикенд няма да можем. Е, ще има и други хубави дни. Времето е пред нас  Hug

За домашните- като чета, какво пишете, установявам, че изискванията на нашата учителка са в "златната среда". Нито са претоварени, нито пък са с домашни минимум. Работят с допълнителни помагала и по математика, и по БЕЛ, и по английски език. Проекти не са правили, както и писмени преразкази, засега.

# 138
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 149
На нашите тази година проектът е много приятен и лек - забравих точното наименование, но нещо от рода на аз и природата. Имат разни ходения насам-натам по паркове, следващият срок ще ходят и по музеи, а отделно работят някакви природо угодни неща в клас.

# 139
  • София
  • Мнения: 9 517
За домашните- като чета, какво пишете, установявам, че изискванията на нашата учителка са в "златната среда". Нито са претоварени, нито пък са с домашни минимум. Работят с допълнителни помагала и по математика, и по БЕЛ, и по английски език. Проекти не са правили, както и писмени преразкази, засега.
и при нас така, като класната набляга на математиката, а госпожата в занималнята - на българския, добре се получава - всяка седмица се връща с допълнителни тестове по математика, снимани от сборник и с допълнителни диктовки по български. Гледам, че започват да преминават към писмен преразказ, получава му се горе-долу, обаче математиката му куца яко - в смисъл движи се в златната среда - вчера ми се връща - искал да ходи на математическо състезание, ама на него логиката съвсем му е объркана, или поне няма нищо общо с логическо мислене - седнахме да решим един тест от предишните състезания и се отказа - много я обича тази математика, ама хич не му се удава... здраве да е, явно другаде му е силата  Peace

# 140
  • Мнения: 298
Здравейте,оправихме горе-долу дисциплината,но оценките не.Днес ми донесе тройка по математика,обаче гледайки теста открих два негови верни отговора,отчетени като грешки.То и самото дете ме попита мамо тук къде ми е грешката.Иска ми се да говоря с класната,ясно е,че не го е направила нарочно,не се проверяват лесно 30 теста.Мъжа ми не дава да говоря с нея защото било рекламация,не било приятно мажела да се засегне,но аз не мисля така.
Ето и двете задачи 4м празно квадратче 40дм моя син е сложил равно,тя му е задраскала и е писала,че 4м е по-голямо.И втората 20дм празно квадратче 1м+1дм,той е писал,че 20дм е по-голямо,тя му е задраскала и е писал,че е по-малко.Ох дано разбирате написаното.
Аз и синчето искаме да кажем на класната,не да се заяждаме,съпруга не дава.Това най вероятно няма да повлияе на оценката,но все пак.Вие какво бихте ме посъветвали или какво бихте направили в такъв случай.

# 141
  • Мнения: 1 734
rosikosefi , според мен трябва да говориш. Аз лично бих искала среща с класната и съвсем приятелски (без обвинения и др. под.) бих поговорила.

# 142
  • София
  • Мнения: 10 473
Имали сме подобна случка и то съвсем наскоро. Wink
Оказа се, че госпожата беше написала несправедливо забележка на Лори за забравена тетрадка по РР.
Същата тетрадка аз изрично си спомням, че проверих, че беше в чантата и. Дори същият ден работят в нея и детето я предава за проверка и тя остава в госпожата.
Лори решава, че забележката и е за нещо друго и даже не прочита текста на забележката, иначе щеше да разбере още тогава грешката. Тя от неудобство прибира бележника в раницата и с наведена глава ми го носи за подпис. Вечерта чак разбира, за какво е била забележката и. ooooh!
Аз исках детенце да си попита само, защото наистина забележката е несправедлива и го отдавам на факта, че е нанесена по невнимание или и аз не знам какво. Дъщеря ми много се смути, че трябва да влиза едва ли не в конфронтация с госпожата и остави нещата така.
Но не и баба и. Mr. Green
Още следващият път, в първият удобен момент и го казва и реакцията на госпожата беше: "Ами да е гледала, пък, какво и пиша!" Shocked Shocked Shocked
Останах изумена и повече не коментирах пред детенце случилото се.
Но не смятам, че несправедливостта трябва да се премълчава.
Даваме лош пример на децата. Wink
Питай си смело!! Peace

# 143
  • Варна
  • Мнения: 2 133
И аз бих питала, най-малкото, за да не свиква детето, че на възрастните им е позволено всичко Simple Smile

На нашия му се събрало много дълго домашно - 6 стр., защото предното го "пропуснал"... настоя да си го напише точно в деня, за когато е домашното, т.е. днес в занималнята преди училище и - изненада! - забравил си помагалото в къщи....

P.S. Поправям се - не било за днес домашното...

Последна редакция: вт, 30 окт 2012, 20:08 от malina_m

# 144
  • София
  • Мнения: 324
rosikosefi, и според мен трябва да се говори с госпожата. Възможно е да се стигне до "нарочване", че даден ученик не се справя добре и дори и детето да започне да се старае повече, ако учителят го подценява, нещата ще се задълбаят. Така детето дори и да работи по-добре, все ще му се пишат ниски оценки и тогава защо ще иска да се старае повече?!?

Не оставяй нещата така!  Naughty

# 145
  • Мнения: 1 884
Вчера прави първия писмен преразказ. Като го накарах първо устно да ми го разкаже ,нямаше проблем, но после нещата закуцукаха. Grinning Ама  нищо нали му е за първи път.
Оставям ги с баща му да дописват/ аз водя малката на пеене/ ,връщам се и какво да видя. Той пише ,а баща му диктува. Питам аз това да не е диктовка , а синковеца отговаря ,че  баща му  диктувал преразказа. Мъжами много ги съжалява децата ,че ги товарят много в училище  и понякога водиме спорове. Аз изисквам повече. Може и да греша, но после в училще когато правят тестове и диктовки ,Косьо е спокоен и не се притеснява.

rosikosefi говорете с госпожата.
kopche без коментар по вашата случка.
Вярно ,че не им е лесно на госпожите, но защо да страдат децата.

 
rosikosefi, и според мен трябва да се говори с госпожата. Възможно е да се стигне до "нарочване", че даден ученик не се справя добре и дори и детето да започне да се старае повече, ако учителят го подценява, нещата ще се задълбаят. Така детето дори и да работи по-добре, все ще му се пишат ниски оценки и тогава защо ще иска да се старае повече?!?

Не оставяй нещата така!  Naughty
Това е абсолютно така, за съжаление. Спомням си  че по мое време , първото впечатление беше  много важно.

# 146
  • Мнения: 2 887
rosikosefi: Aз бих говорила.

Тя: Как за първи път преразказ? Още първите им часове по развитие на речта по учебна програма, бяха преразкази и редовно имаме за домашно.
(друг е въпросът, че според мен не им е мястото във втори клас и че много набързо по учебна програма ги прехвърлят тези неща, но никой не ме пита; с упражнения се научават все пак, но не очаквай от самото начало да му е лесно на детето)

Последна редакция: вт, 30 окт 2012, 16:25 от Arizona

# 147
  • Мнения: 1 884
rosikosefi: Aз бих говорила.

Тя: Как за първи път преразказ? Още първите им часове по развитие на речта бяха преразкази и редовно имаме за домашно.
(друг е въпросът, че според мен не им е мястото във втори клас и че много набързо по учебна програма ги прехвърлят тези неща, но никой не ме пита; с упражнения се научават все пак, но не очаквай от самото начало да му е лесно на детето)
Писмен за домашно имат за първи път. Ще го питам пак довечера ,може нещо да не съм разбрала, но аз всеки ден преглеждам тетрадките. А и той не е споменал.
По едно време се бях притеснила като  четях каво пишете относно домашните. Но при нас имаше 12 вдойки на входящото по БЕЛ и госпожата каза ,че има деца с които започват от А и Б. Та за какви преразкази тук да говорим. Само преписи правеха.
Според мен ние имаме малко домашни, затова аз давам допълнително. Миналата година ако разчитах само на домашните ,нищо нямаше да знае.По БЕл и Математика  си ги пише за 30-40 мин.
 Значи може още.

# 148
  • Мнения: 2 887
Аз говоря за учебната програма - 1 път преразказ на приказка, следващия път преписване на преразказа за поправка, след това 1 път преразказ на разказ, следващ час -поправка. После се преминава на други неща - съобщения, писма, съчинения по картинка и т.н.
Може ли да се усвои в часа преразказа по тази схема? Определено трябва да се прави допълнително като домашно, но и в преписите и диктовките няма нищо лошо, трябва да се научат на правопис все пак.

# 149
  • София
  • Мнения: 1 861
И ние тепърва започваме с преразказите или, както се изрази вчера госпожата, със създавне на собствен текст.  И причината определено не е в изоставащи деца, напротив - класът се е справил най-добре на "входното" от вс. паралелки. Очевидно учителите сами решават как да следват програмата.

Общи условия

Активация на акаунт