ВТОРИ клас - първи срок - 1

  • 48 751
  • 759
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 755
Хм, явно учителите имат свое виждане за реда по БЕЛ. При нас има 1-2 деца закъсали с материала, но като цяло, класът се движи с нормално темпо. Преразкази досега са правили устно, писаха писма и съобщения, правят диктовки, работят допълнително с учебно помагало в часа по БЕЛ-СИП, преписват текстове, а домашното им винаги е в УТ + няколко упражнения от учебника. За съчинения по картинки не съм чула, но пък са правили рисунки, по даден текст.
Днес ми се похвали, че бил отличник по английски, то нали моето дете е от скромните  Wink Браво на Интелект /школата/, пиша им 6.  Laughing

# 151
  • Мнения: 1 884
Прибрах го от занималния. Та, преразказ са правили в занималнията един път. Госпожата дава за първи път. За сега в къщи правим диктовки и упражнения. Преразказ още не съм му давала. Аз смятам, че на моя син още му е беден речника и той по-принцип трудно се изразява.Затова наблягам на четенето и диктовките. После ще му дойде времето и на преразказа.

# 152
  • Пловдив
  • Мнения: 1 352
И ние още не сме правили преразказ писмен. Правили са опити устно да разказват, но иначе са на поздравителните картички по въпросното ФКРУ по БЕЛ.

# 153
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 152
Нашите отдавна правят преразкази. Не съм броила колко точно са направили досега, но поне 3-4 има, така на око. Говоря само за училище, за занималнята - нямам идея. Правили са рисунки по текст, както и съчинения по картинки.

# 154
  • Варна
  • Мнения: 2 483
, не се сърди на Косьо, нали идеята е, че се учи. Не го стресирай, ами вместо това го карай да ти преразказва различни неща, които е чел или гледал - така без да се усети, ще прави упражнения с удоволствие. После усложни задачата и прочетете заедно приказка, в която после той да ти замести определени думички със синоними. И така нататък... Има и едно помагало - "Съчинявам и преразказвам за 2 клас" - виж дали ще ти е полза.

Класът на Ники отдавна правят преразкази - в началото заедно целият клас, после имаха за домашно (мисля, че беше една приказка от Лев Толстой - "Ученият син"), а по-миналата седмица - и напълно самостоятелен преразказ в клас по развитие на речта. Според мен стратегията е да го научиш да прави план на преразказа - нахвърля ли важните моменти, оттам нататък е лесно. Мисля, че и факта, че класната на сина ми изисква всичко да се преразказва - и текстовете по четене, и уроците по ОС, както и да презентират устно проектите си също мотивира децата да разказват. И най-важното - четете, четете, четете заедно с детето. Радвам се, че моето дете обича книгите. Познайте какво виждам тази вечер - връщам се от работа, а Ники скръстил крака на дивана и чете биографията на Беър Грилс (бях я подарила на баща му, защото й е фен), но двамата обичат да го гледат заедно по Дискавъри. В един момент малко се изплаших - дали момчето ми вече е пораснало, щом като до вчера четеше приказките за муминтролите, а днес се увлича от това как се оцелява в природата? А на мен все още ми се струва, че е моето малко зайче.

Колкото до съчиненията - правили са и описание по картинка ("Есен"), и по преживяване ("Лятната ваканция"), правили са и обратното както Лулумба е описала - да нарисуват картина като настроение по стихотворение от читанката.

Харесва ми още една инициатива на госпожата - всички архаични думички, които са посочени в учебника и читанката като полета от тълковен речник трябва да се знаят. Аз съм му направила речник на непознатите думи по БЕЛ да си ги попълва. Но когато изпитва децата в клас, не просто ги пита какво означават думите, а им дава кръстословици, в които да ги попълнят. На децата ужасно много им харесва това

Тонита, браво за английския!

Последна редакция: вт, 30 окт 2012, 21:46 от Manzhelka

# 155
  • Мнения: 1 884
Manzhelka аз се сърдя на баща му. LaughingПрави му мечешка услуга. Сега чете "Старогръцки легенди и митове " и после го карам да ми разказва. Хубавото е ,че разказите хем  не са свързани , хем от време на време се споменават имена от предишни разкази. Така си припомня какво е чел преди няколко дни.
Направо ти завиждам за това, че Ники чете с удоволствие. На Косьо все още не му е любимо това упражнение. Но аз продължавам да го провокирам с книги на различна тематика ,за да открие тази която ще чете с удоволствие.
Знам го това помагало.Само него нямаме. LaughingПак ще го погледна и ще реша дали да го взимам. намислила съм още два сборника по математика да купувам. Blush

# 156
  • Мнения: 984
Здравейте!
Момичета, смятам, че когато човек греши, трябва да си признава грешката. Тя, госпожата също е човек и аз бих разговаряла с нея. Peace
За преразказите - ние май не сме правили писмен или аз не съм установила. Понеже се прибирам след 18 часа, нямам време да пишем домашни, но тя е написала всичко в занималнята. Много съм доволна.
Почивните дни се занимаваме допълнително. А  ФКРУ има днес, но снощи като погледнах тетрадката видях, че са писали картичка, писмо, обява. И това е като теми в началото на учебната тетрадка. А не мисля, че учителите имат свободата да разместват темите. Все пак всички се движат по една учебна програма. newsm78

# 157
  • София
  • Мнения: 9 517
Аз съм говорила с госпожата за нейни грешки и винаги е имало положително отношение от нейна страна - в смисъл на другия ден му взима тетрадката и си поправя грешката, но много зависи от госпожата и от тона на разговора - винаги съм била любезна и никога до сега на нож.

Аз си похвалих детето, обаче от няколко дни е страшна работа - задачите по математика му бягат, забравил е как се събира и изважда до 20, не си решава домашните в занималнята... учителката каза, че се плези в час - направо коренна промяна. Не знам, дали се умори, дали му стана трудно, но имаме пълен срив надолу. Вчера говорихме по въпроса, ще продължа да меля до победа  Mr. Green

# 158
  • Мнения: 1 884
Дзвер сега ще имат малка почивка от 4 дни,може наистина да се е уморил.
По въпроса за грешките снощи се прибра с една самостоятелна работа по Бел. Има 5,50 / с три грешки/ ,но една дума отбелязана с грешка от госпожата ,ме у вярна. Т. е. госпожата се е объркала. Прединя път си замълчах ,но сега  му обясних ,че трабва да говори с госпожата и да я помоли да му обясни въпросната дума.Той в началото не беше съгласен но после каза ,че ще говори. Искам да се научи сам да си отстоява правата.Иначе на диктовката няма нито една грешка. Другите две грешки са дребни и  не са фатални според мен.  И двете са   от бързане и недоглеждане/ нещо с което се борим от миналата година/, а не от незнание. Като цяло съм доволна и го похвалих.

# 159
  • Мнения: 298
Говорих с госпожата сутринта,оказа се,че не са взимали обръщането на дециметри в метри от това което са взимали,се оказва грешно.Преди малко ми се обади по телефона госпожата и каза,че грешката е нейна,защото целия клас не са разбрали за какво става дума и са допуснали същите грешки.Каза,че вместо музика ще имат  математика,за да им обясни пак.Та на този тест почти всички са направили много грешки,пълно е с двойки и тройки.Мисла,че ще им даде подобен тест за поправка на оценките.
Каза,че се радва,че идваме и питаме,защото това я е накарало пак да провери тестовете които са при нея и така е разбрала,че не са разбрали децата правилно.

# 160
  • София
  • Мнения: 1 861
Говорих с госпожата сутринта,оказа се,че не са взимали обръщането на дециметри в метри от това което са взимали,се оказва грешно.Преди малко ми се обади по телефона госпожата и каза,че грешката е нейна,защото целия клас не са разбрали за какво става дума и са допуснали същите грешки....
Честно казано, това не го разбрах! Значи децата са решили вярно задачите, без да вземат материала. Не мога да се сетя в какъв точно контекст вярното може да се окаже грешно?  newsm78 Струва ми се нещо госпожата съвсем се е омотала...
Както и да е...
Замислих се обаче за друго и ми е интересно мнението ви. Бихте ли говорили с учителката, ако откриете в контролното на детето си грешки, които тя е пропуснала да отбележи, дори и това да го "ощети" като оценка?

# 161
  • София
  • Мнения: 10 486
rosikosefi сега видя, че това беше правилният подход! Peace
Радвам се и на реакцията на госпожата! Hug

# 162
  • София
  • Мнения: 9 517
Замислих се обаче за друго и ми е интересно мнението ви. Бихте ли говорили с учителката, ако откриете в контролното на детето си грешки, които тя е пропуснала да отбележи, дори и това да го "ощети" като оценка?
за контролно - не знам, но всяка вечер откривам пропуснати от учителката грешки при проверка на работата на сина ми - карам го сам да си ги открие и поправи, където не успява - помагам. Не съм говорила с учителката по този въпрос, така че отговора най-вероятно е - не  Peace

# 163
  • Мнения: 298
Здравейте,благодаря на всички.
Ето я и развръзката,госпожата е згрешила,признала си е и се е извинила на децата.Явно преди това наистина се е омотала нещо та и мен омота.Важното е,че всичко е на ред,но ми е интересно какво е мислела дори когато и показах.Явно се е объркала.Хубавото е,че е обяснила на децата  и неща които не им бяха ясни и синчето вика мамо,чак сега разбрах и вече му е лесно.

# 164
  • Мнения: 1 884
И аз да си похваля детето. Говорило е с госпожата и тя си е признала грешката и е казала ,че неговата дума е вярна.

Замислих се обаче за друго и ми е интересно мнението ви. Бихте ли говорили с учителката, ако откриете в контролното на детето си грешки, които тя е пропуснала да отбележи, дори и това да го "ощети" като оценка?
за контролно - не знам, но всяка вечер откривам пропуснати от учителката грешки при проверка на работата на сина ми - карам го сам да си ги открие и поправи, където не успява - помагам. Не съм говорила с учителката по този въпрос, така че отговора най-вероятно е - не  Peace
И аз така откривам пропуснати грешки и го карам да си открива.

Общи условия

Активация на акаунт