Математически турнири - 17

  • 83 391
  • 751
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 4 444
Поздравления на НПМГ за изключително адекватното поддържане на сайта!

А какво е това "ДА", което трябва да се попълни на бланката? Ще бъде ли обяснено на участниците?

# 61
  • София
  • Мнения: 12 131
Аз искам да попитам, колко деца от едно училище, трябва да се запишат за СМТ за да се проведе на територията на самото у-ще? Има ли въобще такава опция?

Необходимата бройка деца за да може училището да бъде домакин на турнира е 20 /да се проведе на територията на училището/.

От колко часа е СМТ ?
От 11ч до 12:30.
Ще използвам случая и за запис, защото детето ми е 1 клас и ще следя темата. Тук както винаги има най-много информация.

Специално за 1 клас СМТ е с продължителност 45 минути т.е. от 11.00-11.45 часа.

# 62
  • Мнения: 60
Момичета, какъв тип е задачата с мухата за 3 и 4 клас - 19 задача от 2011 Ч. Храбър? И как се решава?
А, за Малешков няма ли пуснати задачи от предишни години онлайн?  Rolling Eyes

# 63
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Oх, изби ме на смях питането "какъв тип".... Щото отговорът май трябва да е: тип "умен съм бил, сетил съм се". Задачата е лесна, но ключовите думи са: "под", "вдясно", "по диагонал нагоре вдясно".
Не е ли грешка да се търси типизация във всички задачи?

Иначе дъщеря ми след доста прилични 2 тренировки за ЧХ, имаше една трагична и си казах, че няма да тормозя детето. Без мен явно се справя по-добре. бтв в у-ще бяха решавали от 2011, който преди това тя бе решавала вкъщи и беше сбъркала задача, която вкъщи бе решила правилно.
Хубав е турнира, де, с хубави задачи. Чак ме хваща яд, че мин. година не се пробва. Още повече, че след него е имало лагери  Sunglasses

А от Габрово да чакаме ли медали, или грамоти (май е имало слух и за материални награди?), че там изтървах какво стана с награждаването.

# 64
  • Мнения: 4 992
На сайта на "чернозризеца" не виждам Ст.Загора. Да разбирам, ли че тук няма да се провежда?

# 65
  • Мнения: 60
Тинкърбел, питам за тип задача, за да открием повече такива задачи, защото ако в четвърти клас може да се  разпишат всички възможности, както сме направили, в 5-6 има доста повече за разписване и едва ли така се прави! Simple Smile
Ако някой може да отговори на питането ми, моля да го направи, на другите подмятания оттук нататък няма да обръщам внимание!   bouquet

Последна редакция: пн, 29 окт 2012, 12:28 от mese4ko

# 66
  • Мнения: 5 160
Момичета, какъв тип е задачата с мухата за 3 и 4 клас - 19 задача от 2011 Ч. Храбър? И как се решава?

Ето от темата за 2 клас- с описано решение ...
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/11/CH-2010-2-otg.pdf

# 67
  • Мнения: 60
lorenca , много ти благодаря!    bouquet

# 68
  • Мнения: X
Тинкърбел, питам за тип задача, за да открием повече такива задачи, защото ако в четвърти клас може да се  разпишат всички възможности, както сме направили, в 5-6 има доста повече за разписване и едва ли така се прави! Simple Smile
Задачата наистина е типова. Разгледай внимателно решението от линка на  lorenca и после се опитайте по описания начин да решите варианта на задачата за 5-6 клас. Пътищата не се проследяват, а се изчислява техният брой. Много често и задача от вида примерно " колко правоъгълника има на картинката" се решава с изчисляване, а не с броене.

А от Габрово да чакаме ли медали, или грамоти (май е имало слух и за материални награди?), че там изтървах какво стана с награждаването.

През последните две години имаше медали. Ако детето се е класирало на 1-3 място и традицията се запази, ще получи медал и грамота.  Преди имаше грамоти и за участниците, класирали се до шесто място и дребни материални награди, но нещата непрекъснато се променят. Може би е най-добре да пишете на имейла на организаторите. Те ще ви дадат най-точния отговор.

Последна редакция: пн, 29 окт 2012, 12:39 от Анонимен

# 69
  • Мнения: 3 379
Днес ходих до Кортезов за сборника за второкласници и го питах къде се провежда Салабашев. Каза, че със сигурност в 107-мо и в май в СМГ, но и в други училища, да му пиша да провери.

Тинкърбел, питам за тип задача, за да открием повече такива задачи, защото ако в четвърти клас може да се  разпишат всички възможности, както сме направили, в 5-6 има доста повече за разписване и едва ли така се прави! Simple Smile
Задачата наистина е типова. Разгледай внимателно решението от линка на  lorenca и после се опитайте по описания начин да решите варианта на задачата за 5-6 клас. Пътищата не се проследяват, а се изчислява техният брой. Много често и задача от вида примерно " колко правоъгълника има на картинката" се решава с изчисляване, а не с броене.

Мога ли да помоля за малко разяснение? Ако гледаме решението на задачата с мухата за втори клас, сборът от числата в полетата, от които може да дойде мухата, не е 8, а 10 - ако разбирам правилно, естествено, тъй като броя трите съседни квадратчета на това с тортата (горе, вляво и по диагонал). Ние също се чудехме на тази задача, а и на решението й...

Последна редакция: пн, 29 окт 2012, 12:49 от SZA

# 70
  • София
  • Мнения: 1 659
Мога ли да помоля за малко разяснение? Ако гледаме решението на задачата с мухата за втори клас, сборът от числата в полетата, от които може да дойде мухата, не е 8, а 10 - ако разбирам правилно, естествено, тъй като броя трите съседни квадратчета на това с тортата (горе, вляво и по диагонал). Ние също се чудехме на тази задача, а и на решението й...

По диагонал може само нагоре-надясно, т.е. до T може да се стигне само отгоре и отляво.

Накарахте ме пак да чета задачи за 3-4 клас  Laughing

# 71
  • Мнения: 3 379
О, да, извинявам се  Embarassed Ами, така е, човек който е завършил изкуство не трябва да решава задачи  Sunglasses, ама като се налага...

# 72
  • Мнения: 60
Дидева, благодарности, мисля че разбрах, довечера ще видим с малката!  Laughing

# 73
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Задачата наистина е типова. Разгледай внимателно решението от линка на  lorenca и после се опитайте по описания начин да решите варианта на задачата за 5-6 клас.

OK, съгласих се. Красиво решение. Евала, ако някое дете се сети само.

Аз пак да паля фитилите, но в точно този случай 1 задача е напълно достатъчна, за да се разбере логиката. Оттам нататък можете да си измисляте колкото си искате подобни. Но не мисля, че на ЧХ ще има отново такава задача, хеле пък тази година. Това му е хубавото и заради това не може да се сравнява с едно КМС, или ВМС да кажем.

През последните две години имаше медали.
10х. Дано и тази да е така. Много се радват децата на медали. Може би защото по принцип дипломи се получават за какво ли не. А медал вече звучи гордо и специално. Сигурно ще ги пратят до у-щето, пък децата ще си ги вземат от у-ще. Аз само се сетих да питам, че да не съм офтопик и да ме трийнат.

И пак в контекста на предното питане за типа на задачата. Задачата на Хитър Петър за 5-и клас специално влязох да видя дали сте я коментирали. Но не бяхте... А е една много интересна задача. По-трудна от тази за 8-и клас. А дали е "типизирана"?  Sunglasses Аз до някакъв алгоритъм, водещ до еднозначно решение, не стигнах. Останах си с пробите и грешките. Интересно дали някой е виждал решението на организаторите (не 3-те чертежа, дето са точно - умен съм бил, сетил съм се, ама мнооого умен съм бил, че да се сетя за 1/2 час)

Последна редакция: пн, 29 окт 2012, 15:28 от Тинкърбел

# 74
  • Мнения: 5 160
Тинкърбел,
хайде да не е Тип, но - логика на решаване,
защото малките наистина броят.
А математиката не е в броенето.
Както с тухличките- колко са на 19-ия ред, а ако питат на 119-ия....?

Тези Мухи са ги давали две поредни години, с лека размяна на посоката на движение, като започват от втори клас, та и в другите класове ......
Да, вероятно трета година няма да повторят:)

Дидева, в тази връзка- как се изчислява брой на триъгълници?

Общи условия

Активация на акаунт