Шестгодишен първокласник?

  • 6 805
  • 96
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
Учителките бяха на мнение че при положение че знае целият материал за 1 група няма за какво да цикли на едно място.
Ей това ме хвърли в оркестъра, честно. Shocked
Детето ти е още за яслена група, няма 3, а са го записали във 2 група?!

# 16
  • София
  • Мнения: 44 225
не, не бих.  не виждам никакви плюсове.

# 17
  • Мнения: 8 297
Детето ми е набор 2009 и трябва да е първа група.

# 18
  • София-Лагера
  • Мнения: 2 662
не, не бих.  не виждам никакви плюсове.
Peace

# 19
  • София
  • Мнения: 9 517
не, не бих.  не виждам никакви плюсове.
не само, че не виждам плюсове, но съм видяла само минуси - синът ми тръгна на 6 г. и 10 м. /декемврийче е/, щерката ще тръгне на 7 г. и 9 месеца /януарче/

# 20
  • Мнения: 2 090
Против съм и не го пуснах на 6 години. Поради всички причини, изброени по-горе.

# 21
  • Мнения: 2 216
И аз не виждам плюсове, затова не бих

# 22
  • Западен парк
  • Мнения: 395
Малкият ми син е януари 2008-ма. Когато кандидатствахме, системата го прие във втора яслена група(нашето ОДЗ няма първа яслена). Три часа след като го заведох първия ден, ме извика директорката и горещо препоръча да бъде преместен в първа градинска група. Видели го как се храни, облича и поведението му между другите му наборчета, някои от тях по-малки от него с почти десет-единадесет месеца. Съгласих се при условие, че ако не се впише, ще го върнат обратно в набора му. И до сега (трета година) на всеки два-три месеца настоявам учителката му да ми обяснява отношенията му с децата и справянето му с материала.
Преценка за първи клас ще направим чак догодина, като завърши шестгодишна подготвителна. Ако покаже разлика в справянето със задачите спрямо останалите деца, ще остане още една година в градината или ще го запишем на предучилищна в училището да изчака набора си. И за това ще разчитам пак на учителката, да прецени кое ще е по-добре за него и да препоръча подход. Решението, разбира се, ще го вземем в къщи след разговор с малкия.
Успех в твоето решение, и на детето с училище!

# 23
  • Младост 4
  • Мнения: 91
Не бих пуснала детето си на 6 години на училище. Peace

Проблемите се появяват много след 1 и 2 клас. Появяват се тогава, когато материалът стане по-сложен и абстрактен, когато децата навлизат в пубертета и се налага да се справят и с по-различни неща от уроците, когато трябва е мотивирано и да се бори с по година и половина по-големи съученици за влизане в добра гимназия след 7 клас.

Често чета за януарчета, пуснати с предния набор на ДГ и на училище. И защо? Детето се е родило с късмета да е първо, да е най-голямо, най-силно, най-високо и т.н. (особено важно за момченцата Simple Smile), а мама и тате го поставят в колектив, в който винаги ще е последно и догонващо... И тук изобщо не става въпрос за учебния материал...

# 24
  • София
  • Мнения: 44 225
аз пък в по-горните години не виждам голям проблем, аз съм родена юни и съм тръгнала на 6 години и няма и 3 месеца... в по-горните години никакви проблеми не съм имала.... за мен зора и най-усезаемите разлики са именно в първите класове.
Освен това просто не виждам защо 1 година повече да си няма работа с  напрежението от у-щето.

# 25
  • Мнения: 445
Ами не е винаги късмет да си най-голям. Моята майка ми е казвала, че в училище страшно е искала да бъде малка, защото е била от най-големи - родена март. И си е мечтаела децата й да са края на годината. Аз съм родена в края на декември, тръгнала съм на 6г.8м., помня много ми беше интересно, а в края на предучилищната вече скучаех. С нас имаше много деца от следващия набор, тогава беше почти задължително родените първата половина на годината да тръгват на 6, имах и съученичка, която тръгна преди да направи 6, навърши ги на 20-ти октомври. По нищо не се отличаваха от нас и никой от тях не мисли, че нещо е загубил, напротив спечелили са, по-ранно завършване, после на висше образование, по-ранно започване на работа по специалността. Моето дете беше с термин януари, почти съм убедена, че ако се беше родила януари пак щеше да е с набор 2009. НО естествено зависи и от детето, ако се вижда че няма да се справи и ще му е трудно няма смисъл.

# 26
  • Мнения: X
Мен единственото , което ме спира е споменатото от 2-3 съфорумки по-напред.
Ако детето върви по-дребно и сред наборчета би се чувствало зле, не мога да си представя как би било, ако е най-малко.

# 27
  • Бургас
  • Мнения: 10 822
Не,не бих.

# 28
  • София
  • Мнения: 1 262
Зависи изцяло от детето и неговата зрялост и подготовка  Peace
Няма универсален правилен отговор.

Мога да се съглася, че основните разлики идват през пубертета. Аз бях най-малката в класа си (тръгнах на училище на 6 г. 6м.) и все вървях последна с новостите (цикъл, гърди, гадже и т.н.)  Laughing

# 29
  • София
  • Мнения: 18 110
Не само бих, а и го направих. И за миг не съм съжалявала - нито в основното, нито в прогимназията, нито сега в гимназиален курс. Peace  Голямата ми дъщеря тръгна на училище на 6 години и двадесетина дни. Родена е през втората половина на август. През годините по параграфа справяне с материала никога не е отстъпвала на по-големите си съученици. А физически също не е била никога  най-дребната, та от километри да й личи, че е по-малка на възраст от останалите, от някои даже доста осезаемо като число - с над година и половина. В златната среда е  сред девойките в класа  -  и като ръст,  и като килограми, и като физическо съзряване . Peace

Всичко е индивидуално. Няма формула. За милионен път сигурно пиша из форума, че имам още две девойки. Преценявайки най-вече емоционалната им Неготовност за училище на 6, ги пуснах на 7. Но не от горчив опит с каката (понеже нямам такъв), а от трезва преценка на техните възможности към  тогавашния момент. Още едно решение, за което никога не съм съжалявала. Peace

Общи условия

Активация на акаунт