отзиви за emag.bg

  • 244 332
  • 902
  •   1
Отговори
# 810
  • Мнения: 34
Виждам че темата не е активна от доста време, но няма как да не споделя моята горчива история с Е-маг
Прилагам е-маil, който разпратих на няколко институции, като съм отделила важните части от тази безумна драма :
Здравейте,
...
Ще ви опиша ситуацията и се надявам да получа съдействие от вас или коментар как би трябвало да се процедира.
Поръчахме телефон Nokia Лумия 925 от е-маг, получихме телефона преди точно три дни, видимо работещ. Но днес той се изключи и няма никакви звукови или светлини  сигнали да работи. Пуснат на зарядно от около 2 часа няма промяна - телефона е с дефект и не работи. И така аз се оказах с не работещ телефон за 300лв ( стандартната му цена е около 600лв), закупих го в някакъв пропорционален период, но никъде в обявата не беше описано че е в промоция е включено и  режим на работа три дни от получаването.
И от тук започват безумните разговори с Е-маг и фирмата им партньор -

Име: ДИДЖИТЕК ООД

Булстат: 030007837

Адрес: гр. София, п.к 1784, Младост 1, бл.39, вх.Г, ап.3

МОЛ: Елена Колева

Телефон за връзка: 02 995 18 58; Поддръжка Nokia: 0700 144 11

E-mail:digiteq@emag.bg

IBAN: BG08RZBB91551001700401

и адрес, който ми беше продиктуван :

гр.София  ул.Владимир Башев 10 тел. 02 995 18 58
След разговор с изключително не любезна,не възпитана и буквално крещяща ми от отсрещната страна госпожа, която ми обясни че може и счупен продукт да ми е изпратен е-маг не носят абсолютно никаква отговорност, тъй като телефона е закупен от фирма партньор, въпросните ДИДЖИТЕК ООД. Изпратиха ми е-mail с телефон "на който да звънна, ако искам ,за да ми обяснят как ставало ". Обадихме се и след няколко разговора ми съобщиха, да им изпратя не работещия телефон с куриерска фирма до адрес който ми продиктуваха по телефона, заедно с банкова декларация и моята сметка по която да ми преведат парите, като срока за това е до 1 месец, евентуално ако няма забавяне...?!
И тук идват въпросите ми -
Аз изпращаме устройство с мой лични данни, на незнайна фирма без абсолютно никакво удостоверение или документ за да потвърдя това, без наложен платеж, без гаранция че някога парите ще ми бъдат върнати? По какъв начин аз доказвам че изпращам не работещ телефон? При получаването може да счупят телефона, да го заменят, да направят хиляди неща за който аз да нося отговорност след това и аз нямам никакво доказателство че това не е така. Аз как да съм сигурна, че ще получава сумата заплатена за не работещия им телефон? Изобщо безумна история, и най-лошото е че това е практика. На въпроса аз ли поемам доставката или те, отговор не последва, мънкане по телефона и "ами, май да, не знам... ще проверя" и повече нито успях да се свържа с въпросната фирма, нито получих обаждане от тях. Ако по този начин се процедира, много хора накрая ще си останат и без устройства и без пари, и без възможността да си защитя правата по какъвто и да било начин. За мен това е измама, поругаване правата и достойнството на клиента, който би трябвало да има право, но не и в тази фирма . Те изпращат Не работещи устройства, отказват да върнат заплатената сума, а я задържат в рамките на месец в който оперират с нея. Погледнато през малко пречупена крива, то това си е лихварство, което е незаконно, ако в крайна сметка съм длъжна да заплатя и сумата по доставката. Както беше описано в e-mail получен от е-маг. В една нормална държава, със спазващи се закони тази процедура е подсъдима. В случая аз искам този неприятен случай да достигне до повече хора, за да имат едно на ум като поръчват и накрая остават без продукта, без пари и с усещането че са измамени и дори са изтърпели няколко скандала.
Аз няма да изпращам телефона с куриер, защото се притеснявам че ще бъде постъпено некоректно с моето доверие. Ще посетя лично обектите и ще изискам логичен отговор на въпросите си, дано го получа и в крайна сметка си тръгна със сумата, която заплатих за повредена техника.
И тук е коментара ми, не е важно дали си заплатил 20-200-2000 или повече, важно е правата ни да се спазват и подобно не коректно и меко казано обидно отношение да се избегне! За т1ова в настоящия момент за мен е по важно подобна история да достигне до максимален брой клиенти на Е-маг и
Диджитек ООД
Благодаря ви много за отделеното време, надявам се да се свържете с мен и ако успеем да направим този, а съм сигурна че има и още подобни случай, достъпен за повече хора за да ги предпазим от подобна "измама" и горчивото чувство, което остава след като се пазарува от Е-маг и Диджитек ООД."


Извода на цялата тази история :
Не пазарувайте от тези две фирми, да Е-маг понякога имат сполучливи продукти,но трябва много да стискате палци !

# 811
  • Мнения: 107
Напълно Ви подкрепям,защото аз преди три години закупих таблет за подарък на сина ми без да предполагам какво ме очкава по нататък.Работи два-три месеца.Върнах го два пъти като след втория ремонт беше още по зле.Исках да ми върнат парите.Не успях да се преборя с тях и така 300лв.от моя страна дадени ей така и синът ми остана разочарован.Затова от тогава техника от Е-маг не купувам,защото имам много познати,които имат същите проблеми с електроуреди закупени от този сайт.

# 812
  • Мнения: 380
Смисленото действие е тази история да се изпрати в КЗП, а не в разни форуми.

# 813
  • Мнения: 14 948
Смисленото действие е тази история да се изпрати в КЗП, а не в разни форуми.
Мислиш ли, че хората които са имали такива проблеми не са го направили?
От КЗП в България за съжаление много рядко си мърдат пръста, за да помогнат.

# 814
  • Мнения: 107
В повечето случаи жалбите отиват в кошчето.

# 815
  • около Варна
  • Мнения: 1 095
И аз съм бясна на емаг, за Коледа купих таблет на сина ми от там, след две седмици отказа да се зарежда, следва дълга одисея с разхождане на таблета до сервиза и обратно, а проблемът си стои. Това е близо половин година, днес го получихме след третия ремонт, отново не се зарежда, дори незареден този път. Детето се разплака, толкова се надяваше и го чакаше. Писах отново жалба, утре отново ще звъня. Никога повече няма да купя от там.

# 816
  • Мнения: 9 831
Смисленото действие е тази история да се изпрати в КЗП, а не в разни форуми.


Абсолютно! (ама в една "бяла" държава)
На практика се оказва, че отиваки на сайта на въпросното КЗП, да си пуснеш чинно жалбата, виждаш да виси инфо, с което същото КЗП уведомява, че то видиш ли на, нищо не може да направи по въпроса с ЕМАГ, и просто да не пазаруваме от там...толкоз!
Онези са тарикати-регистр. са си фирмичката в румънско, сервиза май и той там-и на нас: среден пръст!
А ако имахме държава и институции на място, би следвало тез да са персона нонграта, и ни едно копче да не могат да внесат...ама действителността, българска, е друга
Tired

# 817
  • София
  • Мнения: 940
Преди и аз пусках жалба срещу тях. Ами нищо не направиха, имали си право да продават продукти без ръководство на български. Просто ги сложих в черния списък и не пазарувам от тях!

# 818
  • София
  • Мнения: 9 850
От Емаг не съм купувала техника, няма и да купя. Само книжки (от техни партньори) и кучешка храна (от тях). Нямам проблеми с тези неща, доставени си бяха в срок и на много по-ниска цена от конкурентните магазини. За съжаление, спряха храната, която купувам на моите кучета и май се очертава да пазарувам само книги от там.

# 819
  • Мнения: 773
И аз пазарувам основно храна за кучето от тях. Снощи късно пуснах поръчката и на обяд получих SMS, че утре ще  я доставят.
Между другото си мисля, че сменят видовете храна според наличностите. Така, че може да си проверите пак дали са пуснали вашия вид.

# 820
  • София
  • Мнения: 9 850
Няма да го пускат повече нашия вид храна, информацията е от партньора им, зоомагазин. А я пускаха с отстъпки до 60лв., жалко.

# 821
  • София
  • Мнения: 1 641
За инструкциите на бг не е така, длъжни са да прилагат, но пращат ксерокопия. Пуснах жалба в кзп и искане за обезщетение, защото си купих такава от въпросния представител на марката за бг.
Емаг ми пратиха талон за стойността на претенцията ми към тях.
А фирмата по начало е румънска и се разрастна към нашия пазар.

# 822
  • София
  • Мнения: 940
Frozy на мен това ми отговориха:

Моля имайте предвид, че търговецът не е длъжен да предостави упътване на български тъй като в закона няма упоменато такова задължение на същия, когато той предлага стоките и услугите си чрез електронна търговия. Условието документите на стоките да бъдат на български са само за тези, които са закупени от място.

С оглед на гореизложеното ви уведомявам, че ЕПЦ България счита жалбата ви за неоснователна и следва да не бъде разгледана.

С уважение,
Ива Боцева
Консултант на ЕПЦ България

# 823
  • Мнения: 6 383
Звучи нелогично особено, ако става дума за електрически уред на 220V. В гаранциите пише, че не носят отговорност, ако уреда не е ползван, както пише в указанията за употреба, тогава ако се повреди кой носи отговорност - търговеца или купувача? Без указания как ще знам как се ползва правилно? Ако е фотоапарат, пак добре, но уред работещ на 220V, може да е опасно.
Цитат
(От официалния сайт на КЗП! Изглежда на Emag им е практика...)
17.07.2013 г.
КЗП: Внимавайте със сайта Emag.bg
За кратък период от време в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили 6 жалби срещу румънския сайт Emag.bg.
Сайтът е насочен към пазара в България. Той е изцяло на български език, посочен е телефон за връзка в София и разширението на домейна е „bg”.
В жалбите си потребителите се оплакват, че продуктите не са придружени с инструкции за употреба на български език. Посочват се неверни технически характеристики на предлаганата за продажба техника. Търговецът не удовлетворява рекламациите им за дефекти стоки или, ако приеме, това става трудно и извън срока, предвиден по закон.
Във връзка с тези жалби КЗП изпрати сигнал по европейската система за обмен на информация и сътрудничество при защита на потребителите. Искането на КЗП е за предприемане на действия от компетентния контролен орган в Румъния, който да извърши проверка на търговеца и да наложи санкции в случай че бъдат констатирани нарушения.
http://old.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=5597
И наистина в закона не е уточнено, че важи и за онлайн търговците.
Скрит текст:
Цитат
Раздел III
Указания за употреба на стоките


  Чл. 13. (1) Стоките, чиято употреба изисква наличието на технически познания, стоките, съдържащи опасни вещества, или стоките, чиято употреба предполага наличието на специални умения или спазването на специални изисквания за безопасност, трябва да бъдат придружени от указания за тяхната употреба, изготвени от производителя.
 (2) Указанията за употреба на стоките съдържат информация, необходима на потребителите за правилното и безопасното използване и инсталиране, свързване, поддръжка или съхраняване на стоките. При необходимост указанията за употреба съдържат списък със съставните части и детайли на стоката.
 (3) Производителят, търговецът и всяко друго лице, което пуска на пазара стока по ал. 1 от внос, е длъжно да осигури указания за употребата й на български език.
  Чл. 14. При поискване от потребителя и когато стоката позволява това, търговецът е длъжен да покаже начина на нейното действие.

# 824
  • Мнения: 12 689
Какво значение има? В закона пише "търговецът". Щом е регистриран като търговец и има данъчен номер, няма значение какви маркетингови канали ползва за продажбите си.

Общи условия

Активация на акаунт