175 Немски трола пекат коледни сладки

  • 41 298
  • 730
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 379
Анири и така да е, както казваш, не виждам какъв е проблемът да се строят детски градини с европейски пари. Аз лично съм от тези, които чакаха по месец на списък преди официалния прием за детска градина и щеше да ми е по-леко, ако знаех, че след година мястото на детето ми ще е гарантирано. А какво ще кажете тогава за задължителното вкарване на децата в първи клас на 6г тук в Германия. Това не е ли осакатяване. Връстниците на сина ми от детската група в БГ сега тепърва са в предучилищна, а моят е вече първокласник. Да не говорим, че трябваше да навакса езика в движение, докато се мъчи с материала, вместо да си поиграе още 1 година в градината и всичко да стане естествено. Но аз пак смятам, че е за добро, защото грубо казано, "кучето скача според тоягата". Сега в първи клас е на целодневна програма до 16ч и се социализира и напредва много по-бързо, отколкото в градината, където беше само 5часа. Да не говорим за финансовия аспект. За тези 5 часа и обяда плащахме 380Е месечно. Как звучи това на фона на смешната такса за целодневна детска градина в БГ.
В предстоящия закон се дава право на родителите да избират по колко време да оставят децата си в градина. Какво още искат? Пълна свободия? То затова сме на този хал. Изобщо не ги разбирам тези постоянно мрънкащи и протестиращи в България. Искат да имат европейски живот, но не желаят да живеят по правила като европейците. Превръщаме се във втора Гърция, само дето нямаме 2 евро в джоба и никой не ни бръсне за ....

# 661
  • Мнения: 1 356
[/b]беше написала, че в различните провинции е различно - имате ли идея как е в Бавария?

Ами в Бавария е това което написах, до 4кл ги учат и след това децата кандидатстват в които у-ща ще продължат...ако  детето се справя , няма проблем за гимназия,ако учителите подбират само германчета, тогава е проблем. И трябва допълнителни реакции да се правят.

# 662
  • Мнения: 1 356

Сори, че съм подвела с инфото.

Стига сме дълбали - ясно е, че си отглеждам вундеркиндчета  Joy


Да от дълбането полза няма, но е добре да не се поставяме в подобни ситуации, в които има няколко пъти повторение на едно и също неверно нещо без да  е проверено дали е така. Не че има нещо лошо, това  тука е начин хората много да се изявяват както си поискат, но не съм съгласна да се правим на глупаци един друг. Защото истината цъфва и е кофти. И защото няма система по математика в Европа в която да учат материал от 7 или 8ми клас, в по-ранен клас тъй като за да стигнат до него, трябва да научат много други неща и младежите да са подготвени.
И тази сигурност как в едни провинции са много можещи , а в други не са, е меко казано излишна.

Тя и без това на тази тема най и подхожда да е занемарена само с положителни емоции, тогава дискусиите ще се опростят и нещата ще си дойдат на мястото. Всеки ще може да се хвали,колко всичко му е наред и как образователната система е за пример и за чудо и приказ.
Ок, нека така да бъде, щом като ви хареса.


Относно отглеждането на вундеркиндчета - при тази системата която съществува в ДЕ, много трудно това би се случило. Joy

# 663
  • На тавана. С Карлсон и Дребосъчетата.
  • Мнения: 434
MamaD, в БГ не се мисли за повишаване на качеството на образование, а за това как определени пари да се усвоят - голяма част за строене на нови сгради, а друга част, за да отидат в нечии джобове. Ако се мислеше за децата, щяха да работят върху допълнителни квалификации на персонала, по-високи заплати на учителите, по-малко деца в група, по-съвременни системи на обучение и т.н.
За теб детската градина в БГ може да е била вариант, но аз лично никога не съм я разглеждала като такъв и никога не съм подавала документи, за да влезе детето ми там. Радвам се, че не съм била задължена на подобна стъпка и съм сигурна, че детето ми е получило много повече, като е пропуснало тази институция, в която почти нищо не се е променило от соц времето насам.
Бях активен участник в създаването на един от първите родителски кооперативи в България и мога да кажа, че подобна инициатива изисква много повече ангажимент от страна на родителя, реално си е като да ходиш на работа, непрестанно има какво да се върши и организира, но нито за миг не съжалявам. Детето ми ходеше с удоволствие там ежедневно още от първия ден и винаги съм била в течение какво и как се случва с него. В резултат синът ми тръгна на градина в ДЕ на следващия ден, след като се настанихме в новия ни дом и се социализира повече от добре, защото е спокоен, сигурен в себе си, също и благодарение на това, че имаше активни познания по английски, придобити чрез четене на книжки, чрез малко разговорна реч вкъщи и в кооператива, с които си помага и досега там - все неща, които в държавната градина нямаше да получи.
И на мен ми е криво, като не достигат места в градините за хора, които имат нужда и нямат друга алтернатива. Но искам да имам избор за детето си, още повече ако виждам, че мога да му дам повече, при положение че не го запиша в държавна детска градина.
И още един пример ще дам, като за последно. Преди 3-4 години приеха задължителната предучилищна от 5 години, която влезе окончателно в сила от тази учебна година. Моя приятелка отиде да запише 5-годишната си дъщеря в кварталното училище, тъй като в противен случай беше заплашена от глоба. Оттам й обясниха, че имат групи само за 6-годишните, които детето може да посещава две години подред, а за цялата община Витоша в София имало само една група за 5-годишни в еди кое си училище в съседен квартал. Т.е. гласуват се закони, които задължават родителите на определени действия и ако те не изпълнят своята част от задълженията си, подлежат на глоба, а междувременно държавата не осигурява условията и грижата, която заявява, че се изисква по закон. И междувременно, все още недоизмислили какво да правят с 5-годишните, вече приемат да свалят границата за предучилищна към 4-годишните. Няма как да се убедя, че някой мисли за децата в БГ. Нещата, за съжаление, опират до съвсем други интереси.

Biskara, на какъв принцип кандидатстват децата в Бавария? Не съм чела тук да се държат някакви изпити? Знам, че в някои провинции учителят решава дали детето "става" или "не става" за гимназия, а в други родителите решават за децата си. А ти спомена и варианта, в който децата влизат в гимназията и ако се справят, остават, ако ли не - отпадат? Та, малко зациклих, но пак не разбрах как точно стоят нещата в Бавария. Embarassed

Последна редакция: пт, 18 яну 2013, 14:14 от Анири

# 664
  • Мнения: 1 356
Анири, ами стоят не в най-добрия вариант. В 4 клас до края на Април се решава кои деца къде ще продължат образованието си. Тези които има успех 2,33 и по-висок отиват в гимназии, тези които имат между 2,33 и 2,66 отиват в реалшуле и всички останали отиват в хауптшуле.
Преценката е на учителя, в много от случаите крайно субективна, когато не касае местни деца, и доста поддържаща когато касае местни.

В др. провинции има възможност децата да са насочвани от родителите си в гимназии, въпреки че нямат успех за тях.

# 665
  • Мнения: 337
Мама Д, и аз предпочитам детето ми да си поиграе още малко преди да тръгне на училище, обаче се получи така , че когато започна 3та група (точно на 5 годинки) и хоп имаше дни, когато нямаха време да излязат да поиграят на вън, защото трябваше да изпълняват учебният план. А ако бяхме избрали синът ни да ходи на предучилищна в училище, то възможността беше само до обяд. Цитат на директор на училище - "Не сме подготвени за толкова малки деца". По въпроса за по- нови сгради на детските градина съм ЗА, но .... от личен опит с община Варна Ви казвам , че   специално там децата ще са набутвани в стари, мухлясали и твърде малки стаи в апартаменти, който играят ролята на детска градина. Всеки иска неговото дете да е най - умното, най - доброто и  най- интелигентното, но лично аз смятам, че на 4 години децата имат нужда от спокойствие, игра и любов. Аз съм тръгнала на училище от 6 годишна , при 90 % от съучениците 7 годишни -еми все ми се играеше и не можех да се задържа мирна за  целия учебен час. Говоря пак само за себе си. Добре ами нали сме в Европейски съюз, защо не вземат да направят българската система като например немската или на някоя друга по- стабилна икономическа държава? Детето ми ходи вече втора седмица на градина забелязвам, че те само играят и нищо не учат.
И сега вкарвам един малък цицат Simple Smile "Съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов изрази недоумение защо трябва да има учебна програма за толкова малки деца, да им се задават учебни часове във времето, когато през играта, те се социализират и получават основни умения.
Според него изгодата от приемането на този текст трябва да се търси в две посоки. Първо, с него се прави силен жест към профсъюзите на учителите, което, според десния лидер, ако ГЕРБ поеме отговорността, не е лошо. Но според Костов да се карат хората насила, за да има назначени учители, не е добро решение. В условията на криза означава, че се задава задължение на държавата и в същото време се създава търсене, за да се изразходят едни пари, да има учители, коментира Иван Костов."
Моля никой да не се обижда просто изразявам моето мнение. Докато съм творяла са писали две дами - съгласна съм с Анири по повод квалификацията на учителите, има пенсионирани учители в детските градини. Ами аз лично видях какво може да се очаква от 65 годишна жена.  #Crazy . Нали Г-н Борисов постоянно твърди, че живеем в демокрация, обаче с тези задължителни неща според мен не сме. За таксата на детската градина - да 50 лв е, на пък нека не смятаме колко отделно даваме  в началото на всяка година, за да се подобрят условията на старите детск градина за децата ни и то само за 1 година, защото на следващата ги местят в различна група.  Аз лично съм дала около 200 лв. общо за 1 учебна година( за боядисване, малък ремонт, смяна на кабели, смяна на акумулираща печка с чисто нови радиатори  и др. такива). Не си мислете, че се оплаквам , направила съм го за децата. Във Варна не е по- различно, положението с училищата.

# 666
  • На тавана. С Карлсон и Дребосъчетата.
  • Мнения: 434
Biskara, благодаря ти много за отговора! Hug Сега вече ми стана ясно! Peace

# 667
  • Мнения: 11 513
Анири, ами стоят не в най-добрия вариант. В 4 клас до края на Април се решава кои деца къде ще продължат образованието си. Тези които има успех 2,33 и по-висок отиват в гимназии, тези които имат между 2,33 и 2,66 отиват в реалшуле и всички останали отиват в хауптшуле.
Преценката е на учителя, в много от случаите крайно субективна, когато не касае местни деца, и доста поддържаща когато касае местни.

В др. провинции има възможност децата да са насочвани от родителите си в гимназии, въпреки че нямат успех за тях.


При нас се дават свидетелствата за завършен първи срок в 4 клас и с тях се  кандидатства. До края на февруари трябва да са записани!

# 668
  • Мнения: X
Аз нещо не схванах как разпределят в Бавария. Как така хем има ясни критерии според успеха, хем учителката определя? newsm78 Или от тези с успех над 2,33 само някои отиват в гимназия по нейна преценка?

# 669
  • Мнения: 379
Аз меко казано недоумявам вие какво очаквате от децата на 4 години - да си отиграят или да се подготвят по-добре отколкото в детската градина. Нещо си противоречите. Моето дете и си игра и се подготви добре в детската. Имаше допълнително уроци по английски, спортове и рисуване, организирани от директорката срещу смешно доплащане /не бяха задължителни/. Детската градина беше чисто нова, а сградата модерна и оборудвана. Но за да я посещаваме, пътувахме от съседен квартал. И какво от това. Нали претендираме, че правим всичко за доброто на децата си.
Единствено съм съгласна, че учителският състав е понякога смазващо закостенял и незаинтересован, но в училищата в БГ положението далеч не е по-розово, напротив. Децата цял живот живеят под шапаката на някоя институция и колкото по-рано се интегрират в системата, толкова по-безболезнено се осъществява това /не е мое мнение, а на психолози/.  Освен това изключително не одобрявам на децата да се внушава колко са "изключителни" и "специални" и "различни" от връстниците си, защото са отгледани в къщи. Съпругът ми е отгледан от баба си до училищна възраст, а аз съм посещавала и ясла и градина. Той е можел да чете и смята на първия учебен ден, а аз не. В резултат той губи интерес към обучението през първата година и е изключително стресиран от учебната атмосфера - няма приятели и се чувства нещастен. Аз напротив - много ми беше кеф и винаги съм била много добра ученичка.

Анири, примерът с твоето детенце изобщо не е адекватен, защото то не е започнало първи клас в България. Все пак тук не става въпрос за деца, които заминават в чужбина. Апропо и такъв случай имам пред очите. До 4 години детето е отглеждано в БГ без да е ходило на градина и, когато родителите се местят в Германия, детето категорично отказва да се приспособи в немска градина. Вече година по-късно, то ходи на градина, но не иска да говори немски. А е почти на 6. Много ще им е трудно в първи клас.

Затова смятам, че нищо не е прекалено в закона, който така или иначе вече се прие. А за г-н Костов и неговите демагогски политиканствания не искам и да чувам ... Надявам се и него скоро да не го споменават хората, както мнозинството "демократи", закърмени с политикономията на социалиЪзма и комуниЪзма.

# 670
  • Мнения: 1 356
Веч, момичето пита изрично за Бавария, и в нея свидетелството се дава в края или средата на Април, и след това записването е Май, така беше и миналата година, и всяка една досега.


Синьо, какво не ти е ясно? Децата трябва да покрият оценка по 3 предмета - немски, математика и Човекът и природата(образно казано). Общата оценка от 3те трябва да е  2,33. Т.е. две 2ки, и една 3ка. Може да имат и 1-1-1, или нещо подобно. Всяко дете с успех 2,33 и по-висок има право да бъде прието в гимназия. Родителите подават документи в гимназиите около мястото където живеят, и след това в гимназията решават дали да го вземат детето. Ако му откажат по някакви причини, напр. много далече от дома, тогава го насочват към подобна като тяхната гимназия в др. район. Общо взето децата от грундшулетата излизат по район горе долу толкова, колкото гимназиите в техния район могат да поемат.

Относно учителките - някои имат субективно мнение, и не пускат чужденци, т.е. не им пишат хубави оценки. Тук имам примери много около мен, в някои у-ща са по-нормални, в други не. Където квартала е населен с по-ниска класа хора или чужденци -  правят проблеми. Там където има повече  международни фирми, университети или институти, са по-нормални.
Общо взето докато не отидеш да и обясниш на учителката в прав текст какво се очаква от нея, трудно биха се получили нещата. И е доста изнервящо, защото идвайки в една доста развита държавата и много богата провинция каквато е Бавария се очаква образованието да е горе долу на ниво.  А то не е, и се изпада в доста неприятни ситуации.

Последна редакция: пт, 18 яну 2013, 16:39 от Biskara

# 671
  • Линдау
  • Мнения: 72
Здравейте,
точно вчера търсих информация за оценяването и приема в гимназиите и попаднах на този сайт, мисля че е обяснено чудесно, как, къде и с колко се влиза.
http://www.note1plus.de/4-UeZeugnis.htm

# 672
  • Мнения: 311
Аз май без да искам провокирах дискусията за училищата Simple Smile Въпреки това ми бяха изключително полезни всички мнения, защото аз сега планувам да го преместя след 1ви или 2ри клас, но нещата се променят,може и да си останем тук. Всъщност ако от край до край детето  си учи в немската система може би няма проблем и всичко си е наред, движи се по тукашните изисквания, покрива си ги и са ОК нещата. При прехвърлянки от БГ и обратно може би има проблеми, но нито ще сме първи, нито последни, надявам се да се прехвърлим без стрес за детето.
Аз съм 1 месец преди термин, ако някой новобранец като мен има въпроси за разни майчинства и т.н. да ми пише, може да съм полезна с прясна информация. Иначе много се вълнувам от предстоящото раждане тук, сигурно има някои от вас, които са раждали и тук и в БГ и знаят колко различно протичат нещата тук. Много се "истерясва'' излишно в БГ според мен, толкова естествено и нормално приемат тук хората бременността и майчинството. От една страна съм много уплашена след първото ми раждане в БГ, от друга нямам търпение да видя дали наистина ще е толкова спокойно и приятно всичко, което се случва в родилната зала тук:)) Пак да кажа ако някой има въпроси от този порядък да каже.

# 673
  • Мнения: 145
Добър вечер, свят!

От една страна съм много уплашена след първото ми раждане в БГ, от друга нямам търпение да видя дали наистина ще е толкова спокойно и приятно всичко, което се случва в родилната зала тук:)) Пак да кажа ако някой има въпроси от този порядък да каже.

Шеки, леко и безболезнено раждане ти желая! Толкова сладко си го написала, че и на мен ми стана любопитно.

Ами, Честита Нова Година! Всичко най-добро ви желая!

Четох с интерес дискусията за училищата. "В спора се ражда истината". Ми така е. Бискара, евала за дебрите, в които си достигнала по темата.

Аз имам скромен опит и все съм доволна от всичко. Ходя си през ежедневието, ей така, на моменти не мога да разбера на същата земя ли съм. Ето един пример, за да поясня предните 2 изречения:
Синът е в 1ви клас (поянение за тези, който не са ме 'виждали" и тези, дет 'не са ме запомнили", мен и моето семейно положение), целоднвено училище (не училище + хорт), истинско GTS в Баден-Вюртемберг. Учителката е възрастна (края на 50-те), много спретната (с една приятелка й викаме Марта Стюарт) и строга. Зачислих си един термин с тази учителка и останах очарована, значи внимание към детайла, не само детето, семейството, кое, кога сме дошли, от какво има нужда детето, къде да се набляга, как се справя и пр.  Разправям на мъжа ми - ми жената е супер, проведохме много приятелн разговор, много съм доволна.

И така си крача няколко месеца.. Срещам 2ма други родители (гъркиня и италианец) и те като почнаха да ми говорят как трябвало да се пенсионира, колко трудно се общувало с нея, за най-малкото нещо пишела забележка, била предубедена и не обичала ауслендърите.. Аз направо зяпнах.. И ги питам, чакайте бре, кво по-ауслендърско от мен в околията и такова нещо не съм видяла, даже съм много доволна...

Същия този родител скоро го питах записал ли се е за родителката вечер да си подаде оплакванията, ми не, нямал време. Еми са, сори, ама не може само да се оплакваш и да не идеш да пробваш да се сработиш, да видиш как седят нещата...

Та искам да кажа, че истината е в очите на гледащия, кой от коя камбанария.

Така, това е един ограничен дребничък "берихт" само от грундшулето. Чакам следващите предизвикателства на немската образователна система, които май по-скоро са предизвикателства на хората, на които ще попаднеш.

Системи (БГ-ДЕ или "у дома или в детската") не мога да сравнявам. Избирам за себе си и това е. Синът ми е ходил на детска в БГ и щеше да си ходи кат пич до края, защото според моите "родителски възгледи" за детето е важно да е с деца. "До края" го изкара в местната детска. 

Също от вашите писания си обясних защо ходи с такова желание на училище. Мислех, че е късмет, ама явно е учебна програма Grinning

Вярно е това, че го раздават яваш-яваш, няма кой знае какъв зор. Ей го февруари на прага, а те не са взели цялата азбука...  За сметка на това спасяваха дъждовни червеи, готвиха здравословна супа и броиха колко различни вида листа има в района около училището.

Аз нямам забележки. Приемам, че те разбират повече от мен и са го измислили добре до края.
Но както вече споменах, аз съм си все доволна, направо ненормална работа. Ама в момента ежедневното ми щастие и спокойствие се крепи на това да виждам усмихнато и любопитно лице и желание "да тръгваме!" сутрин.

# 674
  • На тавана. С Карлсон и Дребосъчетата.
  • Мнения: 434
MamaD, аз лично нямам никакви конкретни очаквания, изисквания и амбиции спрямо 4-годишните деца, от Министерството на образованието в БГ обаче излизат с предложения за тестове за 3-годишните, покривания на материал след всяка градинска група и подобни.
Освен това моето дете не си е стояло вкъщи в БГ, а целодневно в родителския кооператив, както споменах в предишния ми пост. Просто там групата е от максимум 10 деца с двама възрастни, а майката е активна част от живота му (а не е отпращана от входа на сданието да си ходи по живо - по здраво).
Детето ми никой не го натиска да учи и не го сравнявам с когото и да било. Просто в по-малка група или в семейна среда чисто физически е възможно да му се обърне повече внимание и за мен това е по-добрият вариант, отколкото държавната БГ детска градина. Това, за което се борят родителите, които разсъждават подобно на мен, е именно да имат право на избор и да не плащат глоби, при положение че имат различни възгледи и възможност да отделят време и финанси, за да осигурят нещо повече или по-алтернативно на децата си от това, което предлага държавната детска градина.

Ей го февруари на прага, а те не са взели цялата азбука...  За сметка на това спасяваха дъждовни червеи, готвиха здравословна супа и броиха колко различни вида листа има в района около училището.
...
Ама в момента ежедневното ми щастие и спокойствие се крепи на това да виждам усмихнато и любопитно лице и желание "да тръгваме!" сутрин.

Звучи прекрасно и напълно съвпада с моята представа за това как трябва да учат децата в ранна възраст! Hug

Sheki, аз ще ти пиша на лични - ей така, да поближем стари рани и да се заредим позитивно за предстоящото. Wink

Общи условия

Активация на акаунт