ВТОРИ клас - първи срок - 2

  • 57 902
  • 734
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 9 988
ами орех гигант, мечка стръвница, мома хубавица....

# 601
  • София
  • Мнения: 7 469
Така ми хрумна де, може и да не е.  Joy

# 602
  • Мнения: 5 160
ами орех гигант, мечка стръвница, мома хубавица....

Това е като горните примери, просто Епитетът може да следва Съществителното, а не задължително да е преди него. Творци Wink

# 603
  • София
  • Мнения: 9 517
това ми обясни моя позната - начална учителка за епитетите:



червенокос мъж мина по улицата- не е епитет

но той дойде-червенокос,красив и помъдрял и носи голям чувал -е


но не това е проблема - много им е рано за епитети  Peace

# 604
  • Мнения: 928
 doh Грам спомен нямам, да съм учила подобно нещо в училище. Май в първи клас бяха предмет, описание и действие по мое време  Rolling Eyes
Ще трябва в събота или неделя да отворя учебниците и да видя какво учат, че съвсем го изпуснах, а и да се просветя ooooh!
Днес беше горд, че е донесъл диктовка без грешка. И понеже за преразкази говорехте още преди празниците - при нас още не са започнали.

# 605
  • София
  • Мнения: 10 219
Бейби, по какви учебници сте по БЕЛ, та не сте започнали още с преразказите, че ми стана интересно? Всичките ни познати второкласници, макар и по различни учебници, правят преразкази от началото на учебната година.

# 606
  • Мнения: 5 790
Снощи и аз питах за епитетите. Отговори ми, че са ги взели, но не й е много ясно за какво става въпрос.
Не знам как ги мислят тези учебници, но ми се струва малоумно да караш деца 2-ри клас да учат епитети. Баща й дори няма спомен да ги е учил в училище. Аз съм наясно, че съм завършила хуманитарна гимназия, но съм убедена, че сме ги учили в доста по-горен клас.

# 607
  • София
  • Мнения: 10 219
При нас за епитети не са учили.
Понеже дъщеря ми досега не епроявявала желание да ходи на състезания, а и аз не съм била склонна да я запиша, но Аз и числата ще е в тяхното училище и тя е решила да се запише....та на въпроса- Аз и числата  е от по-лесните състезания, ако мога така да ги нарека, нали? Принтирах и задач,те от миналата година и ми се струва, че нямат нищо общо с тези, които сте пускали тук от други математически състезания.

# 608
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Да,по-лесни са.Една идея по-трудни и завъртяни от ученото в клас. Peace

# 609
  • София
  • Мнения: 9 517
Бейби, по какви учебници сте по БЕЛ, та не сте започнали още с преразказите, че ми стана интересно? Всичките ни познати второкласници, макар и по различни учебници, правят преразкази от началото на учебната година.
В учебника по БЕЛ на Просвета преразказите са накрая - ако учителката кара точно по учебника, нормално да не са правили - нашата прескача напред-назад и по български, и по математика, и по литература  Peace

и ние решавахме днес един от тестовете на Аз и числата - мъка - с това умножение съвсем сме забравили събирането и изваждането...

# 610
  • София
  • Мнения: 10 219
И ние сме на Просвета.  Peace Обаче тетрадка номер 3 по БЕЛ е за преразкази, имат веднъж седмично час по преразказ .
Иначе учебника по БЕЛ ни обясни класната, че е разделен образно казано на две части. Затова в едни часове учат по първата част, в други- по втората, общо взето няма объркване сред децата.

# 611
  • София
  • Мнения: 9 517
И ние сме на Просвета.  Peace Обаче тетрадка номер 3 по БЕЛ е за преразкази, имат веднъж седмично час по преразказ .
Иначе учебника по БЕЛ ни обясни класната, че е разделен образно казано на две части. Затова в едни часове учат по първата част, в други- по втората, общо взето няма объркване сред децата.
няма объркване и при моя, просто не виждам друга причина да не са преразказвали още  Peace

# 612
  • София
  • Мнения: 1 310
Вале, как не са ги учили, Али има определение за епитет в тетрадката по Четене.

Момичета, сериозна молба за помощ по отношение на епитетите и прилагателните. Ще ми обясните ли разликата, ама точно и кратко като за човек без филологическа мисъл, просто да ми стане ясно, защото съм забравила, а се намесвам активно в учебния процес и искам да е адекватно.

# 613
  • Мнения: 2 885
За много години, момичета!  Hug

Бях писала, че в БГ съботното училище тук са по учебниците на Просвета и правиха преразкази в Т3 още миналата година преди ваканцията. Всеки учител си има учебен план и си върви по него. Децата сега са на ед.ч и мн.ч и различните родове. Учудващо добре се справя, засега.

# 614
  • София
  • Мнения: 1 861
Вале, как не са ги учили, Али има определение за епитет в тетрадката по Четене.

Момичета, сериозна молба за помощ по отношение на епитетите и прилагателните. Ще ми обясните ли разликата, ама точно и кратко като за човек без филологическа мисъл, просто да ми стане ясно, защото съм забравила, а се намесвам активно в учебния процес и искам да е адекватно.
Прилагателното е част на речта, която означава признак, качество или свойство на предметите и явленията.
Епитетът е художествено/поетично определение, което носи емоционален заряд, или иначе казано има „украсяващ ефект”, за разлика от логически необходимите определения, без които се губи смисъла, т.е. не винаги прилагателното е епитет. Терминът „епитет“ се отнася само до тези думи, без които, ако произнесем изречението, пак ще разберем същото, но някаква подробност няма да бъде подчертана.

Пример: 1. Тя го погледна със слънчева усмивка/стъклен поглед.
               2. Разхождам бебето само при слънчево време./ Стъклените маси са по-трудни за подръжка от дървените.

В първия случай определенията „слънчева/стъклен” спокойно могат да отпаднат, без да се губи информация (освен чисто емоционална такава), докато във вторите прилагателното е логически необходимо и не е епитет.

Освен това не е задължително епитетът да е прилагателно, а може да е и всякакви думи или съчетания от думи, които изпълняват службата на прилагателни имена.
Пример: „величествена планина” / „планина, която поразява с величието си”
              „поет-гигант”

Нашите още не са учили за епитети, но май сме още на съществително. Учуди ме обаче, че правят трансформиращ преразказ, мислех, че се учи в по-горните класове - все пак 7-мокласниците с това кандидатстват...

Общи условия

Активация на акаунт