За несправедливостта спрямо учителите и родителските своеволия

  • 8 995
  • 152
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 439
Никой не отрича,че има недостатъчно компетентни учители. Има такива хора във всички професии. Но не знам друга сфера,в която всеки да се бърка и да дава съвети как другия да си върши работата. Ето за това негодуват учителите. Няма диалог с отсрещната страна,която би трябвало да е най-заинтересувана защото се отнася до децата им.Всеки е пристрастен щом става въпрос за детето му,но трябва и малко обективност.Дано има повече загрижени родители,които да си партнират с учителите,а не непрекъснато разни оплаквачки,които нямат понятие от методика да изявяват претенциите си.Трябва диалог,а не несправедливи,заядливи и тенденционни нападки.

# 106
  • Мнения: 3 784

Ali, да предположим примерно, че аз имам противоположно на твоето мнение, а именно, че език се учи баш с безумно повтаряне и "зазубряне" на фрази и конструкци и че писането на думи по н пъти е излишно, а Пенка има трето виждане по въпроса. И трите не сме учили методика, за разлика (може би) от госпожата, но имаме своите претенции. Какво се случва?
Права си, не отричам  Peace. Но при положение , че преподавателката е млада и почти без опит, може да се вслуша в мнението на колежка с голям стаж при малки ученици. Аз не искам да я уча как да си свърши работата , а просто да се консултира с някой, който да я насочи.
 А фразите са си за научаване , аз говоря за елементарни изречения : Тя е лекар и Той учител ли е?
 Върха на сладоледа беше , когато онзи ден имаха да напишат няколко пъти той има.../ тук стои различно число/ стотинки. И при всяко написване трябваше да има превод. Ами не го одобрявам, честно!
 
 

Али sun, изчетох постовете ти само дотук и мисля да спра, защото при първия ти посъчувствах, при следващите поповдигнах вежди, а на този вече се подразних. Пиша не за да си излея раздразнението, а защото си дадох сметка, че щом влияят така на абсолютно непознат, представи си какъв ефект ще окажат върху учителката на детето ти. Изключително погрешно е (както са написали и преди мен) да се тръгва с "рогата напред", и макар че "не си таксиджийка", реагираш твърде арогантно за нещо, което, честно казано, не е в твоята сфера на компетенции. Не бих коментирала работата на учителката, след като не съм била в неин час и не съм виждала резултати, но има какво да се каже в защита на описаните дотук задания, има какво да се каже и срещу тях. Въпросът е точно в това, че извън контекст (а ти също си извън нейния контекст, защото нито си запозната с плана и, нито си в часовете и) не може ей така да се определи дали са добри или лоши. И да подходиш с "тя е млада, значи не може" и "аз знам по-добре, защото при едното ми дете сработи това, значи всичко друго е погрешно" е много грешна идея. Надявам се, не си отишла да и обясниш как трябва да отиде да вземе уроци от по-възрастна колежка - не би било от полза нито на теб, нито на детето ти. Просто си представи обратната ситуация - някой, който няма идея от твоята работа, но е чел по въпроса, идва да те напътства как да я вършиш и ще разбереш за какво говоря. 

# 107
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
...Не харесвам слабите преподаватели по чужди езици, какъвто е масовият случай, но поне се опитвам да разбера причините в системата ни, довели до назначаването им,...

Никсе, да разбирам ли, че е допустимо кадърните по чужд език да бягат от масовите училища и да си търсят другаде работа? И кои са причините според теб?



# 108
  • Мнения: 3 784
Допустимо или не, е напълно логично.

# 109
  • София
  • Мнения: 20 109
...Не харесвам слабите преподаватели по чужди езици, какъвто е масовият случай, но поне се опитвам да разбера причините в системата ни, довели до назначаването им,...

Никсе, да разбирам ли, че е допустимо кадърните по чужд език да бягат от масовите училища и да си търсят другаде работа? И кои са причините според теб?






Ето, както очаквах - избирателен коментар, по останалото - нищо. Laughing

Но мен  като ме питат, аз отговарям. Допустимо или не - факт е, хората с език си намират навън далеч по-добре платена работа и никой не може да ги съди за този им избор.

# 110
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
Но мен  като ме питат, аз отговарям. Допустимо или не - факт е, хората с език си намират навън далеч по-добре платена работа...

но по никакъв начин не бих преглътнала учител като горния, за когото се предполага, че  учи децата на грамотност.

Що пък грамотността да е за без пари? Това, че ти си грамотна съвсем не значи, че можеш да ограмотиш качествено. Същото се отнася и за учителя. За разлика от мен и теб той е учил за това.

Много често се забравя и това, че децата ходят на училище за забавление, а по време на веселбите, които си устройват в часовете, време за чиста наука няма. Аз лично не знам как да превърна едно скучно упражнение от домашната работа, което изисква попълване на пълен и кратък член, в забавно с т.н. игрови елементи. Нека кажат началните учителки как стават тези неща. За внуците ми определено ще се наложи. Нямах чак толкова време, за да обръщам внимание на детето, но за неговите деца ще имам и още как  Twisted Evil


Ето, както очаквах - избирателен коментар, по останалото - нищо. Laughing
Е, спокойно де, всичко по реда си  Peace

Разгледах линковете. На тази учителка трябва да ѝ се препоръча темата на Сийка "Защо пишете някой хора"  Laughing  И по-лошо ще става ooooh! Последният /с видовете сложни съчинени/ не го разбрах.

# 111
  • София
  • Мнения: 20 109
Но мен  като ме питат, аз отговарям. Допустимо или не - факт е, хората с език си намират навън далеч по-добре платена работа...

но по никакъв начин не бих преглътнала учител като горния, за когото се предполага, че  учи децата на грамотност.



Що пък грамотността да е за без пари? Това, че ти си грамотна съвсем не значи, че можеш да ограмотиш качествено. Същото се отнася и за учителя. За разлика от мен и теб той е учил за това.

Много често се забравя и това, че децата ходят на училище за забавление, а по време на веселбите, които си устройват в часовете, време за чиста наука няма. Аз лично не знам как да превърна едно упражнение от домашната работа, което изисква попълване на пълен и кратък член в забавно с т.н. игрови елементи. Нека кажат началните учителки как стават тези неща. За внуците ми определено ще се наложи. Нямах чак толкова време, за да обръщам внимание на детето, но за неговите деца ще имам и още как  Twisted Evil

Чакай, ако има опциите въпросният учител по БЕЛ да си намери по-добре платена работа навън, също никой няма да го спре.  Peace В правото си е.

Подчертах, че не ми харесва наличието на преподаватели по чужди езици с ниско ниво на владеене на езика и не че ги приемам, но поне съм склонна да отдам незнанието им на факта, че това далеч не е тяхната специалност и знанията им са придобити само на курсове. Често по своята специалност те са съвсем други като ниво. Peace

Но да правиш паралел между тези случаи и учител по БЕЛ, който години наред е учил КОНКРЕТНО за това, с цел утре да предаде знанията си на децата ни....Питам пак, кои знания обаче, след като самият той е неграмотен. Питам те и друго. Как ще реагираш, ако това е учителят на твоето дете? Нима ще си затвориш очите? Едва ли. Но  на теория е лесно..

# 112
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
По твоята логика трябваше да затрупаме началната учителка с камъни, защо в тетрадките по време на лабораторно пишеше, че водата при замръзване се свива. Да ходи да мете улиците, щом не знае такива елементарни неща. Нищо че ги ограмоти перфектно и събуди любовта им към математиката.

Дали това е била единствената ѝ грешка? Поне това съм уловила при проверките на тетрадките. Кой ли знае с още колко безумия им е напълнила главите Tired

# 113
  • София
  • Мнения: 20 109
По твоята логика трябваше да затрупаме началната учителка с камъни, защо в тетрадките по време на лабораторно пишеше, че водата при замръзване се свива. До тези изводи са стигнали по време на час. Дали това е била единствената ѝ грешка? Поне това съм уловила при проверките на тетрадките. Кой ли знае с още колко безумия му е напълнила главата Tired

Не схващам твоята логика, тоест подозирам, че елегантно се измъкваш от конкретен отговор. Говорим за нещо далеч по-важно от това  дали си подвел детето  по физични и химични явления. Говорим за обучение на децата ни по БЕ - родния им език.

Видях освен теста  и редактиран от учителката преразказ на детето. Написаното от ученика ВЛЯЗОХ е  редактирано на влязАх, поправен е верен пълен член, теста, предполагам,  го видя.. После  питаме защо децата масово пишат й вместо и. Ами защото има за жалост учители по БЕЛ, които пишат така. А това е страшно и е несравнимо  като тежест с  казаното за замръзването на водата.. Но нямам повече намерение да споря. Очевидно е, че никой от защитаващите безусловно учителското съсловие няма да има доблестта да признае, че по никакъв повод не би поверил детето си на такава колежка.

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 20:13 от eine in Rente gegangene Nixe

# 114
  • София
  • Мнения: 62 595
ами, учител, който в тетрадката по лабораторно пише такива очевидни глупости, за които биха писали двойка или биха го направили за смях някое дете, хич не ми печели уважението. Предполага се, че си е научила урока за лабораторното. Все едно учителят по математика в контролното да напише, че две плюс две е пет.

# 115
  • София
  • Мнения: 20 109
ами, учител, който в тетрадката по лабораторно пише такива очевидни глупости, за които биха писали двойка или биха го направили за смях някое дете, хич не ми печели уважението. Предполага се, че си е научила урока за лабораторното. Все едно учителят по математика в контролното да напише, че две плюс две е пет.

Не е така, Андариел. И учителят е човек и греши. Съвсем спокойно в бързината учител по математика може да напише, че 2+2=5. Това е видима техническа грешка.

Но учител по БЕЛ, който на три места пише грешно  Й вместо И (в съставен  собственоръчно по негови  собствени думи  тест), не допуска техническа грешка.. Той просто не си го знае. Има огромна разлика. И лошото идва, когато налага в главите на децата подобен "правопис" за правилен.

# 116
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
Съгласна съм, Никсе  Peace Не бих допуснала детето ми да бъде обучавано от неграмотен българик. Може би става въпрос за прецедент. Няма да се учудя, ако в темата завалят още линкове, подобни на твоите, които да доказват тезата, че учителите са неграмотни, некадърни и за нищо не стават. И без това само за това се говори напоследък.

Не съм им адвокат, но заради моите учители и заради учителите на детето ми, се чувствам длъжна да взема отношение. Някой някъде също се бил изказал ласкаво за учителите на децата си. По-хубаво от това - здраве му кажи.

Последна редакция: чт, 06 дек 2012, 20:54 от Саморая

# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
за болшинството от учителите на своите деца мога да кажа само хубави думи, но за останалите ми е много трудно. Опитвам се да им вляза в положението, ама хич не ми е кеф децата ми да са потърпевши, а аз да се чудя как да компенсирам.

# 118
  • Мнения: 2 906
Твърдите, че все едни и същи хора нападат учителската гилдия. Със същия знак изглеждат нещата и от другата страна, замисляли ли сте се? [/b]Все едни и същи учители във форума[/b]  ревностно и безусловно защитават  гилдията и си затварят услужливо очите за  слабите звена във веригата.

Не си затварям очите. Когато коментирам нещо, винаги намирам място да кажа оная приказка за стадото и мършата. А това, че все едни и същи... Да, защото хората ги е срам да кажат че са учители. Имам доста познати тук, в този форум, които не споменават и думичка за това какво работят. И аз прекрасно ги разбирам.

# 119
  • Мнения: X
Не си затварям очите. Когато коментирам нещо, винаги намирам място да кажа оная приказка за стадото и мършата. А това, че все едни и същи... Да, защото хората ги е срам да кажат че са учители. Имам доста познати тук, в този форум, които не споменават и думичка за това какво работят. И аз прекрасно ги разбирам.
Ако се срамувате от професията си, как изобщо можете да бъдете учители?

Общи условия

Активация на акаунт