И тригодишните с тест, този път за градина

  • 13 916
  • 255
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 14 654
Oх, на мен ми казват, че детето ми не проявява интерес към учебния процес и не може да се съсредочи, обаче как да повярвам на тея глупости, като го виждам всеки месец на турнирите по шах как седи на стол неподвижно и съвсем съсредоточено за по 4 пълни часа? А после на скапания училищен концерт - донеси си медалите да покажеш какви възпитаници имаме!
И как да си обясня, че изкарва само шестици, без да е отворил и един учебник, и без да е написал и едно домашно? Сигурно единствено заради проблемите му със съсредоточаването. Може ли дете, което чете Беляев и Жул Верн да бъде обвинено, че не се съсредотава в текстчетата в читанката?
Това не го пиша, за да си похваля детето колко е умно, защото това така или иначе е вярно и без да го пиша, а за да дам пример, че ще излезе с проблем, понеже му е тъпо в училище. И в градната не му даваха да мисли. Трябва да рисуват дърво, но той рисува вкаменелости, които някога са били дървета. Извод - не е разбрал задачата.

# 46
  • out of space
  • Мнения: 8 573
ЗА съм само ако е по желание на родителите.
ПРОТИВ съм ако е задължително.

Лично аз не бих си стресирала децата с каквито и да било тестове ако видимо нямат проблем с развитието си.

Видимо според кой? Кой преценява, че детето видимо няма проблем? Родителите?
Приемете, че има и други родители, не толкова отговорни, не толкова вглеждащи се, за които са важни съвсем разнични неща.
Давам съвсем реален пример: 3 и половина годишно, с очевидно огромни проблеми в речевото развитие (говори само с отделни думи, казани по бебешки, разбира го само майката, цяло просто изречение не може да направи, например "мама, папка" вместо "мамо, гладен съм"), проблеми в емоционално отношение (болезнено ревниво и собственически привързано към майката, неспособно да играе в група, дори и само с още едно дете, емоционално неуравновесено и агресивно), изключително проблемно при хранене. За майката (по ирония на съдбата ресурсен учител) беше по-важно детето да няма сополи и да си изяде супата (яде само пред ТВ-то, хранено само от майката!), от колкото да се позанимае с него да играят заедно, да наредят пъзел или да разгледат книжка. Майката отказва да провери дали детето има някакъв проблем, въпреки намеците от роднини и приятели.
Аз лично смятам, че е по-добре такива тестове да са задължителни, но да се правят както трябва. Претупани отгоре-отгоре - няма смисъл.

Видимо според мен. Видимо за моите деца. Отговарям единствено за себе си.
Изобщо не ме интересува дали ще тестват твоето дете или децата на Айше.

# 47
  • Мнения: 10 547
Янечек, никой не отрича, че училището не е за изключително умните деца, за масовите.

# 48
  • Мнения: 14 654
Е да, ама умните ходят в масови училища и усилията са към едно приравняване-затъпяване. Само искам да кажа, че тестовете хващат средата, а много умните и много тъпите (образно казано) са деца с проблеми.
По повод тестовете за интелигентност: мъжът ми като дете е бил обявен за изоставащ от учителя по география и по негово настояване го пращат на тест. Очаквал е резултатът да е под 100, но не - 195, после шеметни успехи в областта на математика, но географчето е опитало да го сломи.

# 49
  • Мнения: X
Ери, разбирам гледната ти точка, но Здравното или Образователното министерство се интересуват не само от твоето, моето и на Мамасита детето, ами и от детето на Айше от Факултето и на Пенка от Долно Сусурлево. Редно е да има определен някакъв минимум умения, който минимум едно здраво 3-годишно да може да постигне. Достатъчно гъвкав мимимум. И ако детето не знае какво е горе-долу (топло-студено, голям-малък ), ако не прави разлика между зелен и червен цвят, но пък може да дои крава, да те преджоби професионално или да пуска смс със снимка от айфона на баща си, редно е да му бъде помогнато да настигне връстниците си. Явно родителите му не правят усилия в тази посока или не могат да преценят реално нивото на отрочето си или откровено не им пука.
И пак повтарям - в идеалния случай.
Конкретно за тези тестове съм скептична.

# 50
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Защо всяка нова идея се приема остро ?

...

Защото има неграмотни хора и реагират първосигнално.

# 51
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Ери, разбирам гледната ти точка, но Здравното или Образователното министерство се интересуват не само от твоето, моето и на Мамасита детето, ами и от детето на Айше от Факултето и на Пенка от Долно Сусурлево. Редно е да има определен някакъв минимум умения, който минимум едно здраво 3-годишно да може да постигне. Достатъчно гъвкав мимимум. И ако детето не знае какво е горе-долу (топло-студено, голям-малък ), ако не прави разлика между зелен и червен цвят, но пък може да дои крава, да те преджоби професионално или да пуска смс със снимка от айфона на баща си, редно е да му бъде помогнато да настигне връстниците си. Явно родителите му не правят усилия в тази посока или не могат да преценят реално нивото на отрочето си или откровено не им пука.
И пак повтарям - в идеалния случай.
Конкретно за тези тестове съм скептична.

Хубаво, добре обяснено и като цяло идеално.
Но аз все пак някак си съм против някоя лелка на заплата да рови в главата на детето ми. Изобщо, против съм излишната намеса на чужди хора със съмнителни умения да се бъркат в живота на семейството ми. По тази причина преди години отказах да заведа сина си на логопед, въпреки неимоверните усилия на родата.

# 52
  • Мнения: 6 365
Със сигурност децата знаят, усещат и разбират повече, отколкото можем да
измерим. Това важи и за други хора, не само за децата. Едва ли някое детенце от Забърдо
примерно няма да знае какво е топло-студено, макар ако види на книжка
тропически остров и иглу, да се затрудни да определи кое е топло и студено, нали?

Знанията, приложимите знания, имат много различни измерения. Това, което
е приложимо пред устремената даскалица, може да е вредно в реалния свят.

Между другото, смята се, че Анаис Нин пишела неграматично...

# 53
  • Мнения: X
В този ред на мисли, се сетих за теста на моята щерка при педиатъра , когато беше на 3.
Минава спокойно всички упражнения за физ.развитие, моторика, зрение и прочие, последно е речевото развитие. Последна задачка - противоположности. Лекарката пита:
- какво е обратното на топло? Отговор - студено
- какво е обратното на ден? Отговор - нощ.
- какво е обратното на малко? Отговор - голямо.
- какво е обратното на жена? Отговор - вдигане на рамене. Детето очевидно се затруднява.
Лекарката се опитва да помогне :- "Мама е жена, нали? А тати какъв е?"
Детето светва и отговаря: -" Идиот!"

Разбира се, случката влезе в семейния ни фолклор. Педиатърката ни винаги като ни види, се сеща за това и се смее от сърце.

Детето тогава говореше свободно на 2 езика, с хубави дълги изречения, ползваше сложни думи, тоест явно нямаше проблем в речевото развитие. Но наистина му липсваха понятията мъж-жена и на двата езика, някак не бяхме го обсъждали и говорели по въпроса с нея. Поправихме се веднага, разбира се.

# 54
  • Мнения: X
Оф, те от образователното министерство "оправиха"  образованието на учениците, сега се хванаха да "оправят " и детските градини, барабар с бебетата........   
Това, човек да остане без работа, лоша работа.     Laughing   ......само се чуди какви глупости и щуротии да измисля.

# 55
  • Мнения: 21 478
Е, моето пък тригодишно има говорен дефект и ходи на логопед задължително! два пъти седмично в детската градина.
А входни нива се правят всяка година от края на първа група до завършване на гимназия. Сега ще има такова и преди постъпване в първа група. Дано да приземи едни и отвори очите на други.
И аман от обобщения, че на учителите не им пука!

 Mamacita Bandida, индивидуален си за близките, в обществото си част от масата.


 Peace
 Всяка година в детската градина се прави диагностика на децата индивидуално. Ако има педагог тук сигурно може да обясни по-подробно. Не е никакво чудо голямо и даже и не обясняват на родителите.

# 56
  • Мнения: 443
В темите за хвалби двегодишните си пускат клипове на компютъра, пеят и рецитират на английски и хинди, подреждат пъзели от по 2000 части и рисуват минимум като Микеланджело.
Като опре до тестове и резултати - изведнъж се оказва, че в първи клас не умеят да четат, не могат да оцветяват в контури, и им липсват базисни моторни умения...
Аман от генийчета в някаква област, на които мама им завързва връзките на обувките докато пораснат достатъчно, за да им ги завързват жените им...
Подкрепям.

# 57
  • Мнения: 723
Дори да приемем, че идеята е добра, теста ще обхване само посещаващите детски градини. А тези извън детските заведения? Конкретно за ромчетата ми е питането. Някой ще ходи в махалата да ги тества ли?

# 58
  • Мнения: 22 444
И за мен е интересно как ще се тестват деца, които не са в "системата". Не ходят на детска градина.

Днес случайно гледах в сутрешния блок на БТВ как заклеймяват Родителските кооперативи. И една дама, бог знае от къде обясняваше как така изобщо не и е ясно защо се създават и кооооолко много държавата се грижи за децата в детските градини. ))) И била със 100годишни традиции. )

# 59
  • Мнения: 14 654
Целта е да се обхванат от възможно най-ранна възраст и с малоумния ЗПУО 4-годишните тръгват на градина задължително!!! Какво ще се глезят вкъщи - аре в месомелачката и да ги подлагат на всевъзможни тестове. А с цигани на никого не му се занимава, те ще си живеят без промяна.

Общи условия

Активация на акаунт