Математически турнири - 19

  • 84 681
  • 750
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 107




СОФИЙСКИ МАТЕМАТИЧЕСКИ ТУРНИР ЗА УЧЕБНАТА 2012/13 ГОДИНА

Тържественото награждаване  на 12.12.12 г. (сряда) 13 ч. в залата на Еврейския културен дом (бул."Ал. Стамболийски" №50)

VIII -ма част
седмокласници

Последна редакция: пт, 14 дек 2012, 01:46 от M8M8

# 301
  • Мнения: 107



СОФИЙСКИ МАТЕМАТИЧЕСКИ ТУРНИР ЗА УЧЕБНАТА 2012/13 ГОДИНА

Тържественото награждаване  на 12.12.12 г. (сряда) 13 ч. в залата на Еврейския културен дом (бул."Ал. Стамболийски" №50)

IX-та ( последна) част
от VIII-ми  до XII-ти клас

# 302
  • Мнения: 50 971
Така че, до 6-ти клас включително, мисля, че са аут от евентуален лагер в Хонг Конг.

Принципно, това състезание е тъмна Индия за мен. Доколкото си изясних как седят нещата:
Първи кръг е квалификация за IMAS със заветна цел - лагер в Хонг Конг.
Втори кръг, освен продължение на 1-ви кръг е и квалификация за IMC, което тази година е в България.
Тоест, куп деца според мен ще участват на 2-ри кръг. Но само като квалификация за IMC, а не като продължение на борбата за лагера (става дума за малките класове, от 7+ май ще има участници)
И SMG, и 125-то мисля, че са отебали тазгодишен лагер в Хонг Конг за ниските класове.


Е, хайде де, много тъмни конспирации търсиш Grinning

Кой знае дали този лагер си струва, а и дали е в Хонг-Конг. Май някъде прочетох друг град в Китай.

А за IMC няма централни квалификации. Там се канят училища- когато е в чужбина до 4 от България. Тази година, понеже сме домакини, може и да са повече. И всяко училище си подбира отбор както реши. Квалификации на национално ниво има само за балканиади и олимпиади.

# 303
  • Мнения: 50 971
Да се включа относно задачата за жирафа за първи клас!
Условието , което са получили децата , което е различно от официалната книжка със задачите на организаторите!!! не може да бъде коректно за 1 клас и никакви доводи за анализ не  могат да минат.
1. 2 долепени квадрата правят 1 правоъгълник, както и 2 допрени правоъгълника с обща еднаква страна в случая краката . Отстрани е изнесено - контур на правоъгълник с тиренце- контурите са ясни и са далеч повече от 5
2. всеки квадрат е правоъгълник и това би следвало да е ясно на всички! Ако в една купа има 3 ябълки и 2 круши на въпроса колко круши има отговорът е 2, а на въпроса колко плода има, отговорът е 5! Като едното по никакъв начин не противоречи другото!
Как аджеба се вижда, че контурите на фигурите са ЯСНО разграничени не разбрах. Според мен не са! Още повече, че децата са получавали черно бели копия- снимано на снимано, но и на "оригиналите" такова разграничаване няма! Организаторите бяха много активни в събирането на такси, но сега не отговарят. Поне могат да се извинят за грешката , която явно са допуснали, вместо да замазват със подменени условия. Аз така и не видях те какво мислят по въпроса, тъй като отговори на задачите за 1 клас не видях.

В правото си да се включиш, но нека те попитам нещо. Къде в условието прочете, че се търсят правоъгълници? Аз не знам даже дали първокласниците вече са минали геометричните фигури newsm78
Забрави за натрупаното образование какво бил квадратът и какво правоъгълникът и погледни с очи на първолак. Фигурката е съставена от плочки (фигурки). На хубавия чертеж това се вижда ясно, респективно тук може да има претенции към организаторите.  Но от децата се иска просто да преброят фигурките и толкоз. Т.е. най-простият възможен подход като за 1 клас. Задачи за намиране на брой геометрични фигури се дават в по-високите класове. Освен това разграничаването на квадратната плочка от правоъгълната в "условието" дава достатъчно основание да не се навлиза в дебати квадратът правоъгълник ли е.

Както и да е, всеки има право да приеме тази задача както му харесва. Един да си извлече поуки, друг да се ядосва. Според мен първият подход е по-добър. А който не иска да се ядосва да изчака със състезанията поне до 2 клас, когато задачите имат и текстови условия Peace

# 304
  • Мнения: 13 210
В ранна възраст децата могат да имат заложби и да покажат успехи.Но това е възраст, в която почти всички са добри, ако някой се е занимавал с тях.

В 4-5 клас си проличава истинският талант, който включва и състезателен хъс, и търпение, и умение да анализираш и ред др. проявления.

П.С. За жирафа- стана ясно вече, че оригиналното условие и това, което е дадено на децата се различават.Там, където са отброени вярно фигурите, независимо от изчислението, задачата е оценена максимално.



# 305
  • Мнения: 1 782
А за IMC няма централни квалификации. Там се канят училища- когато е в чужбина до 4 от България. Тази година, понеже сме домакини, може и да са повече. И всяко училище си подбира отбор както реши. Квалификации на национално ниво има само за балканиади и олимпиади.

Аха, май е така. Объркани са ми тези междунадордни състезания.

# 306
  • Русе
  • Мнения: 2 209
А за IMC няма централни квалификации. Там се канят училища- когато е в чужбина до 4 от България. Тази година, понеже сме домакини, може и да са повече. И всяко училище си подбира отбор както реши. Квалификации на национално ниво има само за балканиади и олимпиади.

Аха, май е така. Объркани са ми тези междунадордни състезания.

А имате ли представа дали има други училища от страната, в които се е провеждало това състезание. Аз лично разбрах за него от вас, а считам че МГ-Русе има доста добър потенциал, особено нашия випуск - 6кл., а и сегашния осми, които имаха отбор спечелил 2-ро място в Хонг конг.

# 307
  • Мнения: 296
Цитат
Да се включа относно задачата за жирафа за първи клас!
Условието , което са получили децата , което е различно от официалната книжка със задачите на организаторите!!! не може да бъде коректно за 1 клас и никакви доводи за анализ не  могат да минат.
1. 2 долепени квадрата правят 1 правоъгълник, както и 2 допрени правоъгълника с обща еднаква страна в случая краката . Отстрани е изнесено - контур на правоъгълник с тиренце- контурите са ясни и са далеч повече от 5
2. всеки квадрат е правоъгълник и това би следвало да е ясно на всички! Ако в една купа има 3 ябълки и 2 круши на въпроса колко круши има отговорът е 2, а на въпроса колко плода има, отговорът е 5! Като едното по никакъв начин не противоречи другото!
Как аджеба се вижда, че контурите на фигурите са ЯСНО разграничени не разбрах. Според мен не са! Още повече, че децата са получавали черно бели копия- снимано на снимано, но и на "оригиналите" такова разграничаване няма! Организаторите бяха много активни в събирането на такси, но сега не отговарят. Поне могат да се извинят за грешката , която явно са допуснали, вместо да замазват със подменени условия. Аз така и не видях те какво мислят по въпроса, тъй като отговори на задачите за 1 клас не видях.

В правото си да се включиш, но нека те попитам нещо. Къде в условието прочете, че се търсят правоъгълници? Аз не знам даже дали първокласниците вече са минали геометричните фигури newsm78
Забрави за натрупаното образование какво бил квадратът и какво правоъгълникът и погледни с очи на първолак. Фигурката е съставена от плочки (фигурки). На хубавия чертеж това се вижда ясно, респективно тук може да има претенции към организаторите.  Но от децата се иска просто да преброят фигурките и толкоз. Т.е. най-простият възможен подход като за 1 клас. Задачи за намиране на брой геометрични фигури се дават в по-високите класове. Освен това разграничаването на квадратната плочка от правоъгълната в "условието" дава достатъчно основание да не се навлиза в дебати квадратът правоъгълник ли е.

Както и да е, всеки има право да приеме тази задача както му харесва. Един да си извлече поуки, друг да се ядосва. Според мен първият подход е по-добър. А който не иска да се ядосва да изчака със състезанията поне до 2 клас, когато задачите имат и текстови условия Peace
не съм съгласна, че дете 1 клас не може да осъзнае, че квадрата е и правоъгълник, това е математически вярно, другото са волни тълкувания кой какво може да си помисли. Също така не съм съгласна, че е нормално първокласник да реши задача с отрицателни числа. Плочки на черно бялото копие трудно се различаваха, а пак да подчертая отстрани бяха изнесени не цветово оцветени плочки, а КОНТУРИ на фигури. Така или иначе задачата е некоректна, изводи винаги могат да се извадят! Като например, че и организаторите грешат и че всичко е за пари. По една или друга причина не се борим за максимален брой точки, а за принципно неверните неща, които се представят на децата. По тази причина не виждам защо броим всички правоъгълници, ами не само тези, които изглеждат съвсем като изнесения отстрани!? т.е. да не броим по- малките и по големите, щото видите ли не изглеждат баш така. Математиката е точна наука и си има определения за всяка фигура и те са си в сила от 1 клас...

# 308
  • там някъде
  • Мнения: 235
Първо поздравления за хубавата тема   bouquet Много е полезна и обогатяваща. Адмирации и за страхотните резултати на децата. Отскоро чета темата и ми се иска да ви попитам за ваши лични впечатления относно подходящи сборници за подготовка за състезанията по математика за деца в 3-ти клас. Пазара е пълен с различни видове на много издателства и аз се обърках.
Благодаря предварително!
Поздрави на всички  Simple Smile

# 309
  • Мнения: 50 971

не съм съгласна, че дете 1 клас не може да осъзнае, че квадрата е и правоъгълник, това е математически вярно, другото са волни тълкувания кой какво може да си помисли. Също така не съм съгласна, че е нормално първокласник да реши задача с отрицателни числа. Плочки на черно бялото копие трудно се различаваха, а пак да подчертая отстрани бяха изнесени не цветово оцветени плочки, а КОНТУРИ на фигури. Така или иначе задачата е некоректна, изводи винаги могат да се извадят! Като например, че и организаторите грешат и че всичко е за пари. По една или друга причина не се борим за максимален брой точки, а за принципно неверните неща, които се представят на децата. По тази причина не виждам защо броим всички правоъгълници, ами не само тези, които изглеждат съвсем като изнесения отстрани!? т.е. да не броим по- малките и по големите, щото видите ли не изглеждат баш така. Математиката е точна наука и си има определения за всяка фигура и те са си в сила от 1 клас...

Търсиш под вола теле, но определено си в правото си да го правиш, свободна държава сме в края на краищата. Аз само се опитах да дам някаква друга гледна точка пък всеки сам да си преценява. Не че го разбирам този плам и хъс в 1 клас, но е факт, че колкото по-малки са децата, толкова повече емоции и амбиции виждам тук. С годините минава Peace

# 310
  • София
  • Мнения: 7 673
Черна станция, права си, но е факт и, че 4-та поредна година СМБ са в издънка със задачите с фигурите за първи клас. Не би било зле да се позамислят. Първокласниците не са нито малки, нито глупави и трябва да се подхожда и към тях с необходимото уважение.

# 311
  • София
  • Мнения: 2 814
Черна Станция, Светкавица, Ирина, Stella Maria, благодаря за споделеното мнение.  Hug
Моето дете преди 1-2 години беше по-напред от другите -/смятане с двуцифрени, умножение и деление с едноцифрени/, сега като че ли се изравнява с масата, може би аз не съм се занимавала повече напоследък, разчитайки на "таланта му" и това е повлияло  newsm78
Както и да е, времето ще покаже Peace

# 312
  • Мнения: 296

не съм съгласна, че дете 1 клас не може да осъзнае, че квадрата е и правоъгълник, това е математически вярно, другото са волни тълкувания кой какво може да си помисли. Също така не съм съгласна, че е нормално първокласник да реши задача с отрицателни числа. Плочки на черно бялото копие трудно се различаваха, а пак да подчертая отстрани бяха изнесени не цветово оцветени плочки, а КОНТУРИ на фигури. Така или иначе задачата е некоректна, изводи винаги могат да се извадят! Като например, че и организаторите грешат и че всичко е за пари. По една или друга причина не се борим за максимален брой точки, а за принципно неверните неща, които се представят на децата. По тази причина не виждам защо броим всички правоъгълници, ами не само тези, които изглеждат съвсем като изнесения отстрани!? т.е. да не броим по- малките и по големите, щото видите ли не изглеждат баш така. Математиката е точна наука и си има определения за всяка фигура и те са си в сила от 1 клас...

Търсиш под вола теле, но определено си в правото си да го правиш, свободна държава сме в края на краищата. Аз само се опитах да дам някаква друга гледна точка пък всеки сам да си преценява. Не че го разбирам този плам и хъс в 1 клас, но е факт, че колкото по-малки са децата, толкова повече емоции и амбиции виждам тук. С годините минава Peace
Независимо дали детето е 1 или 12 клас си събират такса и като за такава беше редно да се вложи  нужния професионализъм. На подобни мероприятия трябва да има еднозначност и коректност в задачите. Това, че някой е недогледал не е причина аз да търся различни гледни точки, та да му оправдавам действията. Още повече, че видите ли това се било случвало и друг път. Ами да вземат да се извинят, да вземат да санкционират тези дето правят грешки и така...
и съм съгласна с *Ирина*
 
Черна станция, права си, но е факт и, че 4-та поредна година СМБ са в издънка със задачите с фигурите за първи клас. Не би било зле да се позамислят. Първокласниците не са нито малки, нито глупави и трябва да се подхожда и към тях с необходимото уважение.

# 313
  • София
  • Мнения: 7 673
Черна Станция, Светкавица, Ирина, Stella Maria, благодаря за споделеното мнение.  Hug
Моето дете преди 1-2 години беше по-напред от другите -/смятане с двуцифрени, умножение и деление с едноцифрени/, сега като че ли се изравнява с масата, може би аз не съм се занимавала повече напоследък, разчитайки на "таланта му" и това е повлияло  newsm78
Както и да е, времето ще покаже Peace
Щом си го има детето, има си го.
Нищо не можеш да прецениш от изминалите дотук състезания. Изчакай ВМС, когато има тексови условия и ще имаш повече яснота.  Peace

# 314
  • Мнения: 980
А за IMC няма централни квалификации. Там се канят училища- когато е в чужбина до 4 от България. Тази година, понеже сме домакини, може и да са повече. И всяко училище си подбира отбор както реши. Квалификации на национално ниво има само за балканиади и олимпиади.

Аха, май е така. Объркани са ми тези междунадордни състезания.

Миналата година отборите на малките ученици за IMC в Тайван и Po Leung Kuk в Хонг Конг бяха определени след 2 общи и за двете състезания контролни, проведени през м. април (ако не ме лъже паметта).

В контролните масово участваха деца от 6-ти клас и деца от 7-ми клас, които се вписват във възрастовите ограничения за определеното състезание (родени през 1999 или втората половина на 1998), докато в пети клас участието не беше масово, а учителката им по математика "покани" определени деца за участие в контролните - беше нещо като поощрение, доколкото си спомням.

Формата на контролните е същия като формата на двете състезания - 15 задачи със свободен отговор, без описание, за 90 мин. Всяка задача се оценява с 1 т. След първото контролно отпаднаха децата с по-малко от 7 т. и на второто продължиха тези със 7 или повече.

Отборът за Хонг Конг беше съставен от две деца от 7-ми и две от 6-ти клас и се представи доста успешно, а този за Тайван - от три деца от 6-ти и едно от 5-ти.  

За разлика от IMC и PLK, в които обикновено се състезават отбори на училища, доколкото разбирам предполагаемият IMAS си е абсолютно индивидуално състезание.

Аз отделих повече внимание на това състезание, защото ми се стори поне 1,5-2 нива, като типология и трудност на задачите, над ставащите все по-масови състезания като ЧХ, СМТ, Салабашев, Коледно и т.н. Според мен, едно състезание, в което има 25-30 души с максимален брой точки и още 60-70 класирани на 2-ро и 3-то място без съмнение дава повод за радост на доста родители, но някак си тежестта му като, че ли малко се стопява.

Ако въобще има 2-ри кръг на IMAS за ниската дивизия в България и допуснем, че са се явили някъде около 100-120 деца (общо в 125-то и в СМГ), на база на някои резултати предполагам, че към 2-ри би трябвало да продължат 10-12 деца с резултати над 70 точки, което разбира се е изцяло мое предположение.

Последна редакция: пт, 14 дек 2012, 15:16 от Ant12

Общи условия

Активация на акаунт