Не желае да оцветява и да учи на 5г

  • 16 796
  • 262
  •   1
Отговори
# 210
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 495
"Изживяване на детството" аз го разбирам като достатъчно възможност за т.нар. свободна игра. Тогава когато децата играят без някой непременно да им избира занимания и да ги ръководи как, какво и колко да правят, следвайки някакви предварителни цели - език, реч, фина моторика и подобни. Просто в детската градина трябва да има някакъв баланс между организирани занимания и свободна игра, съобразени съответно с възрастта на децата.

# 211
  • Мнения: 9 990
И го има. Зависи от учителките, а не от програмата, като такава.

# 212
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 495
Съвсем спокойно може и да е в програмата. Така и родителите ще могат да се ориентират дали ДГ отговаря на изискванията им.  При нас в програмата е описано кога се излиза вън, кога има занимания в малки групи, занимания всички заедно, свободна игра и т.н.

# 213
  • Мнения: 9 990
Да, и при нас е била описана програмата, и според нея има достатъчно свободни игри. Ученето е 20-ина минути сутрин и после още двайсетина. Това, че всяка родителка е записала детето на танци, рисуване и карате + английски е съвсем отделен въпрос. Според програмата, тези неща са по време на свободните занимания.

# 214
  • София
  • Мнения: 62 595
Не помня коя потребителка беше, но преди време беше казала, че е учителка в ДГ и описа какво трябва да правят по програма. Оказа се, че и сутрин, и следобед имат по няколко "ситуации", както тя ги нарече, и дори беше казала, че не им стига времето, за да ги пусне в свободни игри.

# 215
  • Мнения: 9 990
Aз помня, Дидиа беше, учителка в една от градините при нас. Да, пак казвам, доста зависи от самия учител. При нас имаше по една-две ситуации, не по пет. Писах-двайсетина минути сутрин, двайсетина минути пак-вече зависи те как ще го направят сутрин пак или следобяда, но гледаха да е главно сутрин, защото следобяд спят и после са игри (а тези, на които не им се играе са на английски  Twisted Evil)

# 216
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 495
При нас учителите нямат чак такава свобода. Всяка група си има програма по часове (все пак относителни и не стриктни до минутата). Най-малкото детската градина няма да може да функционира ако всеки си прави каквото си иска. При нас самите групи се разделят на още по-малки групи (тук има по няколко учителя в група и всеки поема някоя), има ротация из помещения (и при заниманията и при свободната игра). Примерно имаме само един салон и едно специализирано помещение за изкуства, в които децата се редуват за някои занимания. Отделно се използват помещенията на някоя друга група докато тя е навън. Програмата я има на уебсайта на градината. Знаеш кога има занимания на малките подгрупи (и с какво се занимават), кога на цялата група, кога е свободната игра и т.н. Въобще ако няма подобна програма как се ориентира един родител за избор на ДГ? Това ми е много странно. Аз, примерно, не бих искала децата ми да попаднат някъде, където "нямало време за свободни игри" - като описаната ситуация.

# 217
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 495
Абсолютно съгласна, но както писах и по-горе има многоооо родители, които са против и се получават конфликти.

Ето един от случаите, в които е много удобно в групите да има повече учители. Едни остават с някои деца вътре. Други отиват с останалите навън.

# 218
  • Мнения: 5 940
ЧеКа, в България, особено в големите градове, свободата да избираш държавна детска градина, се свежда до това, че никой не може да ти забрани да се надяваш детето да бъде прието в градина, пък било то и  като 30-тата бройка в групата.
Във всяка детска градина има показана програмата. Според това, което съм чела, организираните занимания са не повече от 20 минути сутрин и 20 минути следобяд. Работи се по няколко системи, които в общи линии се припокриват. Моето мнение е, че ако искаш детето да има повече свобода, трябва да изкарва възможно най-малко време в градината. Защото и свободата да избереш занимание в рамките на градината, е пак ограничена. Момичетата играят с кукли, момчетата с кубчета, в повечето случаи. Не могат да тичат много, много в помещение, което не е с безкраен простор и е населено с много деца. Играчките също не са кой знае колко разнообразни. Книжките да не говорим. Децата също не си ги е подбирало твоето и т.н  

# 219
  • Мнения: 9 990
Програмата я има на уебсайта на градината. Знаеш кога има занимания на малките подгрупи (и с какво се занимават), кога на цялата група, кога е свободната игра и т.н. Въобще ако няма подобна програма как се ориентира един родител за избор на ДГ? Това ми е много странно. Аз, примерно, не бих искала децата ми да попаднат някъде, където "нямало време за свободни игри" - като описаната ситуация.

Въпреки, че това е друга тема, наистина но:
Родител избира градина след проучване на място, не по интернет. Допускат. Можеш да разпиташ каквото се сетиш и те интересува. Програмата се казва, стои на видно място на таблото.
И извън темата пак-по-често срещан случай е децата да имат програма, но Нищо да не правят и да са на свободни игри. Пример-старата група на едното ми дете. В един момент просто спряха, правят там неща от Моливко от време на време. И само игра. Ама вътре, защото пет родителки не искат децата им да излизат (да, повече учителки би било решение, но не е приложимо към момента). Mr. Green
Та-до учител е. И до директор-ако се интересува, минава по групите и следи.  Mr. Green

# 220
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
Напълно разбирам родителите, които не искат децата им да излизат навън като са на ДГ. Аз съм ЗА излизането навън, но то просто няма условия. В нашия двор люлките ги няма, пързалките са изтръгнати. Има само един мръсенпясъчник дето е станал няправо бетон, препикаван редовно от улични котки. Големите групи ги изкарват катое хладно, но като ги видя през оградата направо изтръпвам - разгащени с голи кръстове, поради липсата на уреди единственото, което правят е да ровят в мръсния пясък. Малкия веднъж ги изкараха през зимата за да ги заведат до съседната сграда да гледат куклен театър. Цял ден стоял с мокри чорапи, защото без да иска стъпнал на мокрия под докато се преобува. Става въпрос за първа група т.е. още не може да се преобуе сам. Така серазболя, че още не може да се възстанови.

# 221
  • Мнения: 9 990
Говорим за места, където Има условия-чист, заграден двор с налични съоръжения, тревни площи, всичко е ОК. Обикновено детскоградинските деца имат по един кат дрехи резервни в гардеробчетата. За всичко има решение, просто зависи от родители+персонал.
ПП. В първа група се обличат и събличат сами обикновено, едно неможещо дете не е проблем за госпожата-ще помогне, но родител трябва да изговори всичките тези неща предварително. Съвсем друга тема е това... Peace

# 222
  • Мнения: 13 194
. Аз съм ЗА излизането навън, но то просто няма условия. В нашия двор люлките ги няма, пързалките са изтръгнати.

При нас имаше хубави,нови люлки, достатъчно пространство,пейки, пясъчник, място за тичане.

През топлите дни следобедно време бяха навън, но понятието "топли дни" за съжаление се тълкуваше от всеки различно.
Иначе децата си имат дрехи за преобличане в шкафчетата и никога не е имало проблем помощник възпитателките/ или "лелите", както ги знаем/ да преобличат и преобуват децата.

# 223
  • Мнения: 10 547
О, и аз бях голям фен на излизането навън в ДГ, докато не изведоха детето ми на 10-на градуса по тънка блузка, защото не му намерили якето. Когато ми каза, че през цялото време му е било толкова студено, че държало едно кестенче в ръка, за да се стопли, запалих така моторетката, че учителката като ме види, още ми се извинява за "инцидента".
Отделно постоянно сварвах есента деца, облечени със зимни якета на 20 градуса +, разменени леви с десни чепици и какво ли още не.

# 224
  • Бургас
  • Мнения: 8 506
Точно това ми е идеята. Не винаги мобеш да разчиташ на персонала. Има такива, които си вършат работата, но не всички са толкова съвестни. На мен не ми се рискува.

Общи условия

Активация на акаунт