Не желае да оцветява и да учи на 5г

  • 16 808
  • 262
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 2 478
Добре де какво да правят децата в ДГ? Да гледат филмчета и да бягат по цял ден...това ли е изживяване на детството? А светът, който им откриват книжките? И той ли е прецакване....
Много ме дразни масовата песен за "лошата" предучилищна подготовка...

# 196
  • София
  • Мнения: 62 595
Децата в ДГ трябва да прекарват повече време на открито, като така и така са сутрин от осем до шест вечерта! Така, както едно дете, което не ходи на ясла и градина прекарва поне  два часа на ден, а и бих казала два пъти по два часа на ден навън. Децата имат нужда да тичат, да скачат, да играят извън четирите стени на стаята, пък ако ще вътре да има всякакви модерни играчки.
Предучилищната подготовка е едно от малкото неща в образованието ни, което все още е най-добре, както и донякъде началното образование, в сравнение с основното и средното. Сама по себе си програмата е добра, а това, че на места учителките и родителите предпочитат децата да оцветяват с моливи, защото боите цапат, а с ножиците могат децата да се наранят, или ги карат да се мъчат над ченгелчетата, вече е друг въпрос. Все още по нашенско децата учат много песнички, стиховторения, поставят разни пиески, което е важно за развитието на речта и паметта. Обаче това неизлизане навън е проблем.

# 197
  • Мнения: 2 478
 
Обаче това неизлизане навън е проблем.

Абсолютно съгласна, но както писах и по-горе има многоооо родители, които са против и се получават конфликти.

# 198
  • Мнения: 13 196
Децата в ДГ трябва да излизат всеки ден, независимо от метеорологичните условия, е, в дни на "сибирски студ" или като в ония дни, през които бе отсечено борчето в двора на ДГ от ураганен вятър, ще се пропусне, да.

Децата да събират естествени материали от близкия парк- жълъди, кестени, листа, клонки, мидички- за деца, живеещи на морето, а не само и единствено да ползват "образователни книжки" за "ранно развитие" и да ходят на "Допълнителни занимания".

Да имат занимания с рязане, лепене, моделиране, конструктори, да разучават песни и танци.Не само  да "Оцветяват в контури", защото така трябвало и инак няма да знаят правилата.

Да слушат приказки, прочетени им от госпожите, нищо, че "днешните деца", особено ако майките им списват в БГ Мама четат от три годишна възраст, пак е полезно четене от възрастен- заради обогатяване на речника, обяснение на малко познати думи, заради запечатване на интонация, емоция, опит.

Да драматизират приказки и разказчета, да играят "ролеви игри", да знаят какво е "Пускам, пускам кърпичка" и "Студено-горещо" и още, и още.

Да строят пясъчни замъци и да готвят кюфтета от кал, през пролетта да наблюдават калинки и божи-кравички и поне веднъж на сезон да ходят "на екскурзия", където да наблюдават птици и дървета.

П.С. Ако сравня ДГ от моето детство и тази на сина ми- теоретично през около приблизително три поколения деца, единственият "+" на ДГ на сина ми е, че не го караха да яде насила.Вкл. за кратък период от време/ негово време/ попаднахме при една и съща госпожа.


Синът ми както писах, така и не се научи точно в ДГ да оцветява и рисува.Но това, което ме изплаши по-сериозно е, че в ПГ го попитах- През кой сезон зрее гроздето? И той ме гледаше много странно.Може би защото живеем до пазар, а може би не затова , а заради ДГ с нейните днешни приоритети и приумици разни.



# 199
  • Мнения: 5 940
Светкавица, напълно подкрепям.
Само, че децата и на градина да не ходят, пак не излизат от октомври-ноември до март-април и не
 правят това, което си изброила. На нашата най-близка площадка вчера за първи път от месеци се бяха събрали повече от пет деца.И децата в повечето случаи не изследват божи кравички, а просто стоят по съораженията, защото така разбират играта.   А че някои толкова пазят детството да не би да не се изживее, не означава, че не го разбират като гледане на телевизия и неаангажираност с нищо на детето.
И не е вярно, че ако детето може да чете, не може да играе на ролеви игри и не знае какво е коза, прасе и си мисли, че дюлята зрее през пролетта. По-скоро връзката е обратната. По-лесно се случват нещата, ако в най-ранна възраст се разберат природните закони.

Последна редакция: нд, 10 мар 2013, 08:00 от valerie

# 200
  • Мнения: 9 990
Неизлизането е заради родителите по-често, не заради градината. При нас родители  Настояваха да Не се излиза. Извън градината-зимен сън заспиват повечето-факт.

# 201
  • София
  • Мнения: 62 595
Зимата е толкова гадно, че и на мен не ми се излиза. Беше ми голяма мъка навремето зимното излизане, защото в кишата и боклуците децата нямаха какво смислено да правят - ни да се затичат, ни да се катерят, ни нищо. Градинките - пълни с кучета, лайна, клошари.

# 202
  • Мнения: 9 990
И това е така. Но в градината си беше заградено, чисто, зиме можеха на чист неопикан сняг да поиграят, ако пред блока е с лайна и е кално. Мърсотията е един друг проблем, който се преплита с всички останали и се получава това, което наблюдаваме повсеместно.

# 203
  • Мнения: 13 196
И това е така. Но в градината си беше заградено, чисто, зиме можеха на чист неопикан сняг да поиграят,

Точно така- дворът на градината- широк, чист, беше привлекателно място през всеки сезон- няма откъде да дойдат кучешки продукти, боклуци, цигарени фасове.Аз затова се ядосвах, когато не ги извеждаха- имаше такава версия, че родителите не се съгласяват.Щом казвате, може и това да е било причина.

Добре, че поне през топлите сезони  децата излизаха навън- в целия град няма такова чисто и привлекателно място за игра, освен вероятно в дворовете на другите ДГ.

А по въпроса за гроздето и по темата- идеята ми беше, че взирайки се в "изпреварващите познания", често не се забелязват дребните пропуски, които са житейски по-съществени и естествени като знания.

# 204
  • София
  • Мнения: 62 595
ако ние живеехме сега като децата, и ние много вероятно нямаше да знаем кога зрее гроздето. Аз, че съм възрастен човек, на моменти ми се объркват представите, когато се отнася за такива неща, защото макар да съм брала грозде, сяла марули и п. дейности, започвам доста да се замислям по въпроса за такива познати плодове и зеленчуци като прасковите и марулите. Изобщо не съм изненадана, че детето не е сигурно кога зрее гроздето.

# 205
  • Мнения: 13 196
Аз затова казах- сигурно причината да не знае е, че живеем до пазар.Там целогодишно се продава грозде.Ама ми прозвуча леко шокиращо като каза "Не зная" Shocked

# 206
  • Мнения: 10 547
Нямам очаквания към детската градина, та дори и към училището, поне в начален курс. Искам само добро физическо обгрижване. За останалото, което тук се нарича обучение, първо, нямам вяра на масовите знания по начина, по който се предлагат и поднасят, и второ, предпочитам аз да положа основите им.

Докога е норматива в години за изживяване на ДЕТСТВОТО, защото всеки път ми убягва?  Simple Smile В 3 клас, съученици на племенника ми, все още го изживяват и това е основното извинение за част от поведението им.
Имам усещането от темите, през годините, че само у нас има неизживяно ДЕТСТВО, навсякъде другаде е просто детство.

Аз го наблюдавам при 23-годишни и се чудя от сега: как да не допусна грешката, децата ми да изживяват детството си в продължение на 40 години.
За това и по-горе писах, че научени веднъж на "пълноценно изживяване на детството си", осъмват с идеята, че то продължава вечно. А как осъмват, ме питаше Андариел, просто- като години наред са заспивали с тази мисъл.

# 207
  • Мнения: 5 940
Сега разглеждам книжката на "Моливко" за предучилищна диагностика. Не е вярно, че масовото образование не държи на важните неща. Има такива задачи - определи гласните звукове, по които думите си приличат. Оцвети квадратчетата им с червено, като долу са нарисувани сокол, кожа, кос и кофа. Тук детето трябва да разпознава две птици. Това е първата задача от поредицата картинки-по-нататък има нарисуван пън, елен и т.н

# 208
  • София
  • Мнения: 62 595
според мен не е баш така, да смятат, че детството продължава до 40, защото са научени пълноценно да го изживяват. Дори смятам друго - едно пълноценно изживяно детство дава доста добра основа за справяне в младежка и зряла възраст, защото на детето не му се е наложило да порасне преждевременно. Едно на ръка е, че твърде дълго младежите се заседяват в училище, но го има и другото - твърде отрано започват децата да бъдат зорлем сексуализирани, смятани за отговорни и на практика работещи повече от възрастните. Половин ден на училище и още половин подготовка правят цял работен ден, и то за деца в начален курс. Днешните западни деца като цяло може да са относително задоволени материално, но не мога да ги опиша като безгрижни или пълноценно изживяващи детството си, защото биват натоварени с големи очаквания, което пък, мисля, води до компенсиране в зряла възраст. Кога децата общуват с родителите си и по-възрастните членове на семейството? Кога работят заедно? Може преди сто години децата да са били на нивата, но на практика те са били приобщавани към разширеното семейство от съвсем малки, живеели са и са се учили предимно от близките си, нищо че трудът им често е бил тежък. А сега какво, от 3-годишни са като бройлери, без никаква или почти никаква връзка с някакви общи дейности с възрастните от семейството. Колко момчета виждат и участват, когато бащите им майсторят нещо по дома? Или са засадили едно дърво? В този смисъл разбирам хората, поддаващи се на новата мода да се забият по села и гори, и там с децата си да си да вършат смислена работа заедно. За мен е по-полезно дете на 5 да седне с баща си и да поправи миксера, отколкото да оцветява. Или да направи едни сладки с майка си.

# 209
  • Мнения: 7 330
Нямам очаквания към детската градина, та дори и към училището, поне в начален курс. Искам само добро физическо обгрижване. За останалото, което тук се нарича обучение, първо, нямам вяра на масовите знания по начина, по който се предлагат и поднасят, и второ, предпочитам аз да положа основите им.

Докога е норматива в години за изживяване на ДЕТСТВОТО, защото всеки път ми убягва?  Simple Smile В 3 клас, съученици на племенника ми, все още го изживяват и това е основното извинение за част от поведението им.
Имам усещането от темите, през годините, че само у нас има неизживяно ДЕТСТВО, навсякъде другаде е просто детство.

Аз го наблюдавам при 23-годишни и се чудя от сега: как да не допусна грешката, децата ми да изживяват детството си в продължение на 40 години.
За това и по-горе писах, че научени веднъж на "пълноценно изживяване на детството си", осъмват с идеята, че то продължава вечно. А как осъмват, ме питаше Андариел, просто- като години наред са заспивали с тази мисъл.
Вчера и аз се чудех точно по тази тема. От слъннцето беше изпълзяла невиждана маса народ. Сериозна представителна извадка за наблюдение. Но най-сериозно ме впечатли неадекватното инфантилно поведение на двойка родители на детенце с проблем.
Пани, има ли развитие? Твоят младеж си пробва териториите докъде ще му стигнат. Обаче колкото и да не ще, ще трябва да си има  натиск в някакви граници от ваша страна. Обаче наистина специалист трябва да ви даде насоки.  Hug

Общи условия

Активация на акаунт