Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20

  • 70 916
  • 746
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 2 165
Подкрепям мнението на констанца. Peace
Търси правата на детето си!Пиши на Кезая.Интересувай се коя ДГ приема деца със СОП.Ако трябва звънни по телефона.Подай документи в друга ДГ.Покажи, че си информирана!Ако трябва сподели историята ми до Директора, за да разбере, че тези деца имат нужда от нашата любов и търпение.Резултатите няма да закъснеят. Wink
Късмет и ще чакаме да ни пишеш! Praynig

Любовта може да те излекува!Да те промени,да изкорени злото и да те направи стойностен!Тя е способна да превърне егоиста в раздаващ се без граници!Може да накара слепецът да прогледне!Може да пресуши сълзите ти завинаги!Може да те зареди с толкова много положителна енергия,че да те накара да преобърнеш света!Не спирайте да раздавате Любов!

Последна редакция: сб, 12 яну 2013, 10:03 от n_alex76

# 271
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Марги, аз също мисля, като констанца...
Ако не ви е много далече в Бояна има ДГ и има свободни места. Има група за деца със СОП. Според мен дори и да го оставиш в старата ДГ за него няма да е добре.
Марги, опитай със старата епикриза да изкараш ТЕЛК. Аз ттака направих и бяхме със същата диагноза. Поискаха ми още няколко прегледа от детски психиатър, детски психолог и невролог... това в случай че ще се забави обследването.
Също мисля, че ако се обадиш в СВ. Никола и обясниш положението ще те разберат.

# 272
  • Мнения: 1 738
Margi_Z_Margi_Z,
Тогава това е третото - отиди в "Св.Никола". Първо говори с администраторката, която записва децата. Мисля, че са мед.сестри, но и да не са, имат голям опит със случаи като твоя. Разкажи й и я помоли за съдействие да ви дадат по ранна дата. След като минете на ТЕЛК с каквато и да е диагноза, но с "чужда помощ", което няма как да не стане, ще започнете да получавате значително повече отколкото сегашните "детски". После може да кандидатстваш за "личен асистент". Сумата, която ще събереш не е много голяма, но ще ти даде известна свобода на избор за детето.

# 273
  • Мнения: 1 738
Здравейте,
Днес бяхме в Св.Никола.
Психиатърката, която ни прие, каза че трябва да се направят допълнителни изследвания и понеже според нея положението е доста смущаващо, ни записа за спешен прием.
В общи линии, според нея Боби освен типичните аутистични прояви, има проблеми с говора, хиперактивност и леко изоставане в развитието.
Моля ви да споделите как минават тези изследвания!
И това, че сме за спешен прием, означава ли че Боби наистина има форма на аутизъм и изследванията са за изясняване на диагнозата?
А и друго ме притесни. Психиатърката накара Боби да нарисува нещо, докато ние говорим. Той нарисува няколко различни по големина геометрични фигури, повечето от които бяха квадрати и правоъгълници, допряни една до друга, с различна големина и разбира се линиите на фигурите не бяха прави. На въпроса какво е това, той каза, че е кораб. Лекарката му каза дали има хора там и той отговори, че има но са вътре и не се виждат. Знаете ли какво означава подобна картина?
Извинявам се за разбърканите мисли, но съм доста притеснена. Все се надявах, че всичко ще мине с времето.

Аз не мога да ти отговоря на въпросите, както вероятно и повечето майки, които четат в момента темата. Пиша ти най-вече, за да не помислиш, че не се интересуваме от теб и това, какво става с Боби. Мисля, че повечето деца, на които е сложена диагноза от аутистичния спектър, не са приемани в стационара на "Св.Никола". Правилно ли съм разбрала, че ви предлагат да приемат Боби там? Дори и да е така, това не винаги означава, че става дума за нещо страшно.  Не се настройвай така. Желая ти от все сърце да няма причина за голямо безпокойство. Представи си например, че детето представлява интерес за тях с начина, по който пресъздава нещо (рисунката, коментар и др.) А и нашият спектър е огромен. Ако Боби е все пак от него, не го приемай като трагедия. Ще продължиш да работиш с него, както досега и може да ти се наложи да измениш нещо малко в някаква степен или посока.  Hug

# 274
  • Мнения: 271
Благодаря ви за съветите.Така и ще направя,но лошото е ,че те искат още понеделник да го вземем в 12.30.
Ще трябва да се борим с тях,да ни дадат отсрочка,за взимане на решение,за привеждане на идеите в действие.Ние все още сме в шок и не можем да мислим правилно.

# 275
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
Margi, аз мисля, че дори и да има законно право, то това е обвързано със срокове. Няма как да е от днес за утре.. В крайна сметка, ако се дърпа и не уважи молбата ви, и кажи да го направи по законен ред.
Аз никъде не можах да намеря това нейно законно право обаче.

# 276
  • Мнения: 15 827
Аз никъде не можах да намеря това нейно законно право обаче.

Какви права за бога. Директорката е жена с липса на всякакъв морал която говори откровенни лъжи в лицето на един родител.. Сетете се и за Доника и техните злоключения - това е шаблона за действие на "дребните административни кадри" виждат някой "смачкан" от ситуацията и почват и те да го мачкат. Има си има начини тя да разбере че не може д а коли и беси, въпросът е какво ще става с душичката малка в градината докато родителите ги няма... И това че казва че плачел в градината направо ми се сви сърцето като го прочетох...

Доника и Н_алекс
забравих да ви кажа по обсъжданата от нас тема за ресурсното, че тази година понеже нали знаем че вече няма ресурсно имаме по специален индивидуален план който е изготвен от ресурсната ( която явно е на щат към градината) и вече утвърден не от ресурсен център а от директорката на градината. Освен всичко като текс по графи и направления , отзад има доста място отделено за забележки на родителя към учебния процес към плана към учителките както с критики така и с предложения. Аз отново писах че желая да се държат към него като към другите деца и д апомагат в случй когато той иска помощ или е видимо че има нужда от такава, като първо опитват с допълнително пояснение към поставената задача, после с визуални стимули ако се налага и едва накрая с помощ в решаване на самата задача ако детето вече никак не може да се справи.Предполагам че и вие трябва да имате подобни индивидуални планове кпоито да направите съвместно и така всички д абъдат доволни от това което се планира да се направи.

Последна редакция: сб, 12 яну 2013, 11:30 от _re_ge

# 277
  • София
  • Мнения: 3 249


Доника и Н_алекс
забравих да ви кажа по обсъжданата от нас тема за ресурсното, че тази година понеже нали знаем че вече няма ресурсно имаме по специален индивидуален план който е изготвен от ресурсната ( която явно е на щат към градината) и вече утвърден не от ресурсен център а от директорката на градината. Освен всичко като текс по графи и направления , отзад има доста място отделено за забележки на родителя към учебния процес към плана към учителките както с критики така и с предложения. Аз отново писах че желая да се държат към него като към другите деца и д апомагат в случй когато той иска помощ или е видимо че има нужда от такава, като първо опитват с допълнително пояснение към поставената задача, после с визуални стимули ако се налага и едва накрая с помощ в решаване на самата задача ако детето вече никак не може да се справи.Предполагам че и вие трябва да имате подобни индивидуални планове кпоито да направите съвместно и така всички д абъдат доволни от това което се планира да се направи.
За съжаление програма не съм видяла. Нищо не съм видяла дори. Ресурсната не смята за необходимо да осъществва контакт с мен. На всичкото отгоре тази седмица не се осъществи обещаната среща с ресурсния учител, логопед и психолог и взе да ми писва. То бива безотговорно гледане на работата, ама чак толкова. На ресурсно подпомагане се води от 15.10. Тази среща я мотат от тогава. Видяло се е, че ще трябва да търся платен учител, но и парите са си фактор. Ако и детето оказваше съдействие да работим в нас - ок. Той всячески ме бойкотира. С непознат тън мън няма. Слуша и изпълнява  ooooh!

# 278
  • Мнения: 1 738
Във връзка с обучението на нашите деца в ДГ и училищата, имайте предвид, че новият закон още не е влязъл в сила. Обсъждането му на второ четене е приключило в комисията по образование на НС на 28.12.2012г.  Ще има обсъждане в НС и не се знае, дали ще бъде приет преди изборите.
Така че, все още са в сила Законът за народната просвета и Наредба 1/2009г., касаеща нашите деца. Тези, които не я познават, могат да я намерят тук http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/p … 2009_deca_SOP.pdf

Това означава, че ресурсните учители са към съответните центрове. Там, където има назначени от директорите, те са по някакви проекти. Но на каквото и подчинение да са, никой няма право да нарушава действащата наредба, където точно са записани правилата за ресурсно обучение.

Марги и всички, които имате конфликтни ситуации, трябва внимателно да се запознаете с тази наредба, за да можете в разговор да я цитирате. Директорите на ДГ/у-щата я познават прекрасно, но не и част от родителите на деца със СОП.

# 279
  • Мнения: 2 165
_re_ge, аз само подписах индивидуалната програма, но не ми дават екземпляр.Имам добър диалог с детската учителка и голямо желание за работа от нейна страна. Peace
Подкрепям идеите й за работа с Хриси и според мен работим в правилната посока. Simple Smile

# 280
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773
dessy, за обследването при нас искаха талон 7, който е за прием, но не сме оставали в стационара. Само по документи се води, че е там. Дори ми бяха казали, че ако се наложи посещение при лекар трябва първо на тях да се обадя за да изпишат детето ... голямо безумие е това.
Обследването при нас беше с психолог, клиничен психолог (не знам каква е разликата) и логопед. Някои деца ги пускат в група с други деца.

# 281
  • София
  • Мнения: 170
Констанца,
Благодаря ти за милите думи!
В крайна сметка каквото и да е диагнозата, ще продължим да работим. Даже се надявам да ни кажат и нещо, което не знаем, за по-успешно справяне с положението. Защото и при нас положението с ресурсните е същото, както четох в горните постове. Ноември подадох молба за ресурсно подпомагане и все още няма индивидуална програма. Даже и логопед и психолог не го взимат. Никой не се интересува какво се случва с детето. Нали те си взимат заплатите, какво от това, че детето има спешна нужда от помощ.
 Диана,
Стационарът е дневен, както е било при вас. Казаха ни за около две седмици ще излязат с диагноза.
Всеки ден по един тест ли се прави?

# 282
  • София, Борово
  • Мнения: 1 773

 Диана,
Стационарът е дневен, както е било при вас. Казаха ни за около две седмици ще излязат с диагноза.
Всеки ден по един тест ли се прави?

при нас обследванията бяха за по 10 до 20 минути. Води се, че сме били там 1 месец.
Първият път 3 посещения за 1 месец. Реоценката беше за 1 час и 1/2 с изчакване на вън. Приети сме на 29.11.12 г. , а сме изписани на 14.12.12 г
Ние бяхме в стационара, защото екипа, който обследва Дари е там. Но повечето деца не са в стационара.
dessy, можеш да поискаш в епикризата да напишат препоръки за работата с детето.

# 283
  • Пловдив
  • Мнения: 1 406
     Доника, как така ресурсната не разговаря с теб? Още в началото на учебната година се изготвя програма от логопед, психолог и ресурсен учител след обследване на детето.Родителят я подписва, ако е съгласен.Програмата се съгласува и с редовния учител на детето. Ресурсната учителка е длъжна да води тетрадка в която се описва всеки отработен час и съответно родителят се разписва.Аз всяка седмица се запознавам с всичко записано в тетрадката, но ние имаме страхотна комуникация с ресурсната и психолога по принцип.Обърни се към директора на ресурсния ви център, най-малкото той е длъжен да следи за документацията.

# 284
  • Мнения: 15 827
_re_ge, аз само подписах индивидуалната програма, но не ми дават екземпляр.Имам добър диалог с детската учителка и голямо желание за работа от нейна страна. Peace
Подкрепям идеите й за работа с Хриси и според мен работим в правилната посока. Simple Smile

     Доника, как така ресурсната не разговаря с теб? Още в началото на учебната година се изготвя програма от логопед, психолог и ресурсен учител след обследване на детето.Родителят я подписва, ако е съгласен.Програмата се съгласува и с редовния учител на детето. Ресурсната учителка е длъжна да води тетрадка в която се описва всеки отработен час и съответно родителят се разписва.Аз всяка седмица се запознавам с всичко записано в тетрадката, но ние имаме страхотна комуникация с ресурсната и психолога по принцип.Обърни се към директора на ресурсния ви център, най-малкото той е длъжен да следи за документацията.

писах по този въпрос съжалявам че пак се повтарям- наистина всичко е така!
На редовната родителка среща в Дг 9 началото на Учебната година ) ми казаха пок оя система ще се обучват децата. Закупих си както винаги допълнителен комплект ( с детето правим това което е пропуснал или с което има затруднения в къщи ). Обсъдихме програмата с ресурсната на среща с нея . После направихме среща с ресурсната и двете учителки, имаше и детски психолог и логопед , които предложиха помощта си , но ние отказахме защото вече имаме такива. учителките казаха къде виждат неговите затруднения. Аз посочих това което виждам  като затруднения защото на моменти детето изгледжа като да е разбрало но в същност не е така. Ресусрната се включвва с редица предложения. обсъждаме вида помощ, броя занятия колко в групата колко извън. ресурсната предложи тази година едно занятие   на две седмици което не е в групата да е с друго дете със СОП с което съм съгласна по много причини. и така- срещата отне може би около час и половина. После ресурсната изготвя плана където всичко е описано - от характеристика на детето, затруднения, в какво да е подпомагано и по какъв начин. и както писах накрая графа критики предложения забележки на родителите. Накрая подписи на родител, двете учителки и ресурсен. На първа страница с утвърдил за подпис на директора.

 Този индивидуален план в няколко кеземпляра го разписах аз, учителките, директора , получих екземпляр. Освен това имаме тетрадка, където ресусрсна е задължена д апише всяко занятие какво са правили. а аз да се подписвам след всяко такова , с дата. На края на годината тетрадката отива в делото на детето. Както и всичко което са правили на индивидуалните занятия. За последното много съжалявах защото имаше страхотни работи на детето. Ресурсната ми позволи да задържа само една картина с акварел нарисувана от детето на тема моето семейство. Тя беше уникална - просто негласно я подменихме с друга. За което съм й адски благодарна.

Общи условия

Активация на акаунт