СЕДМИ клас - първи срок - 6 тема

  • 35 281
  • 738
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 24 467
Джуди, успокоителна и земна както винаги  Heart Eyes
Най- вече реална.
Имам толкова примери- лекари със СПТУ и техникуми /от едно време/, МГ, ЕГ и СОУ, както и юристи /единият ми е със СПТУ по МЕТ, справя се момчето/. Деца, учещи в чужбина инженерна специалност, тук завършили ЕГ, МГ и СОУ. Филолог с МГ, международен шофьор с ЕГ и пак такъв със СПТУ по транспорт и такъв- инженер /наскоро се пенсионира, но зарязал инженерството в полза на други работи, за което ми е споделял, че никога не е съжалил/. Имам ел. инженер, който се препитава като готвач по кораби и напоследък- аниматор в САЩ. Много доволен.
Хората не в гимназия, във ВУЗ се променят коренно, та и след това. Какво остава за децата.
Всякакви хора. Всякакви съдби.
Което по- скоро ме кара да мисля, че общите правила хората си ги измислят, за да се успокояват, че правейки Х, ще им се случи У. Или въздържайки се от нещо се гарантира друго. 
Нуждата от сигурност, предвидимост и осъществяване на личните планове и желания кара хората да го правят и то далеч не само с образованието.
Пък често нещата, особено когато се работи със суров човешки материал, и то в развитие, не са баш тъй лесно предвидими и ясни.
..............
За глинените деца:
Някои деца не са глина, а са направо бетонни блокчета- тежки и непоклатими, излети веднъж си остават стабилни и непроменливи, обаче еднакво нужни, дори често по- потребни и основни от интериорния глинен дизайн.
Други са ми като дървени трупчета- стават за дялкане, чудеса от тях могат да се направят, а и не са чупливи, но искат особени специални способности. Приличат на металните- студени, тежки, яки, но подлежащи на обработка, ако им се намери метода, специалиста и машината. 
 Laughing
Абе за мен случаите са много, много повече от 2-3.
...........
Дали става въпрос за дете или възрастен- за всеки човек първото и най- важно е той да обича това, с което се занимава, да му е интересно и средата около него да го удовлетворява. Ако и като се промени се сменят и дейности и среди.
 

# 511
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462

...........
Дали става въпрос за дете или възрастен- за всеки човек първото и най- важно е той да обича това, с което се занимава, да му е интересно и средата около него да го удовлетворява. 

Джуди, така мисля и аз. Сигурно съм една от малкото, която съветва синът си да отиде да учи в това училище, в което ще му е интересно. Аз искам да ходи с желание на училище и след това да се реализира там където ще се чувства удоволетворен и на място.

# 512
  • Мнения: 8 989
Покрай цялата плява от сложни изречения, които имат да се зубкат, например, често остават непроявени/незабелязани куп други интереси.
Моят син индикации за нови интереси не е давал след 4-ти клас, добре, че тогава имаше повече време, че да прояви някакви заложби.

Спомням си как една мама писа, че синът й няма с кой да излиза навън, защото всичките му съученици прекарват свободното си време зад компа, много тъжно ми стана. Все пак добре би било да има подходяща среда, моят не е от децата, за които училището е само извор на знания, че да се абстрахира от всичко и само да учи ли учи, обожава да рита с момчетата, да общува...
Та за наркотиците разбрах, сега кажете в кое училище децата не са нон стоп по компютрите, че и по това да избираме.  
 Joy

ПП. Напоследък се сблъсквам и с все повече възрастни, които току що са осъзнали какво искат да правят, имам приятели, които започнаха да рисуват на дърти години, други да свирят на инструмент,  а някои изкараха второ висше, първото за мама и тате, второто вече за тях си. Или пък смениха изцяло попрището си.

Та и за това не е късно, де, като успокоение, ако сбъркат сега, спокойно, животът е пред тях, има да правят грешки тепърва и да ги поправят, няма как да ги предпазим от всичко.
Може би трябва все пак да ги оставим за малко да си поемат дъх и да се ориентират.

Имаше едно хубаво послание, не го помня съвсем, завършваше нещо от сорта, че целта на майката, помагайки му, е не детето да се превърне в нея, а да стане себе си.
Това за моделирането и шлайфането, трябва да внимаваме, за да не изваеме собствения си образ, докато си мислим, че само поизглаждаме детския.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 12:19 от нова

# 513
  • Мнения: 12 287
Много хубаво си го казала, нова! Напълно  съм съгласна с теб. Peace

# 514
  • София
  • Мнения: 62 595
Важното е какво показва извадката, а не какви хора ние познаваме. Има бисери и при прасетата, ама кой иска точно неговото прасенце да попадне сред по-големи прасета от него! Професионалните гимназии дават професия, те затова се казват и професионални, а езиковите дават по-високо ниво на владеене на език, затова се казват и езикови, ПМГ - повече във фундаменталните науки. Силният клас/випуск тегли и по-посредствените. В гимназията до голяма степен човек се оформя, защото свиква с определен начин на мислене, пък после какво ще прави може да го сменя на всеки три години, ако иска. Пет години за 19-годишният живот на един младеж е колко, около 1/3 от живота му, и то точно в пубертета, когато ценностите вече се оформят почти изцяло е доста по-сериозно от това дали от техникума ще отиде учи медицина, пък като стане на 40 изведнъж няма да кривне и да стане горски. Както се казва "с какъвто се събереш - такъв ставаш".

# 515
  • Мнения: 8 989
За мен няма нищо по-важно от това човек да е щастлив, има стотици деца, които няма да завършат медицина, което не ги прави автоматично нещастни, както има и безброй други, които ще станат посредствени и нещастни доктори.

Нямам нищо против езиковите, да не речете, че ги отричам, те са една чудесна възможност за децата да научат език и най-вече, да заминат.
За съжаление това е истинската причина така да се котират езиковите сега, каквото и да си говорим тук за среда и т.н, трамплинът е важен за навън.

За професионалните училища - след няколко години, когато на ред са наборите с високата раждаемост, нещата ще се подредят по-добре, при по-голяма конкуренция, след като се напълнят езиковите с отличниците с пълно 6, тези с по 5.50 ще почнат да пълнят техникумите, та там вече децата ще са по-ориентирани и по интереси, според мен.

# 516
  • София
  • Мнения: 62 595
според мен не е само заради заминаването, а защото дават в комплект знаене на език и общообразователна подготовка. Също като при нас навремето - най-желани са езиковите, ако няма в града езикова - математическата, и нататък реалните гимназии и техникумите.

# 517
  • Мнения: 24 467
....ако сбъркат сега, спокойно, животът е пред тях, има да правят грешки тепърва и да ги поправят, няма как да ги предпазим от всичко.
Може би трябва все пак да ги оставим за малко да си поемат дъх и да се ориентират.


То дори не е грешка, а преминаване през определен етап, от който все нещо ще се придобие като опит и знания. Може и някога да влязат в употреба, дори след коренна промяна.


...........
Дали става въпрос за дете или възрастен- за всеки човек първото и най- важно е той да обича това, с което се занимава, да му е интересно и средата около него да го удовлетворява.  

Джуди, така мисля и аз. Сигурно съм една от малкото, която съветва синът си да отиде да учи в това училище, в което ще му е интересно. Аз искам да ходи с желание на училище и след това да се реализира там където ще се чувства удоволетворен и на място.

И аз така. Само държа да се овладее материала по задължителните основни предмети. Изборът не е моя. Моят си го правя за мен. И се моля и за късмет, както писах- хубав клас с що- годе добри учители.
.......................
според мен не е само заради заминаването, а защото дават в комплект знаене на език и общообразователна подготовка. Също като при нас навремето - най-желани са езиковите, ако няма в града езикова - математическата, и нататък реалните гимназии и техникумите.
До дете е, стига да бъде оставено на мира. Никога аз не съм имала желание за ЕГ и МГ и не съм кандидатствала за такива.

# 518
  • София
  • Мнения: 62 595
Дума да няма, важно е да бъде оставено на мира. Но и е хубаво да знае какви са възможностите и перспективите. Има някои стратегически моменти, които е добре родителят да изясни първо за себе си. Само дето накрая всичко се определя от оценките и родителските сметки, че и детските сметки, излизат криви. Много деца, които искаха да учат определен език или да учат в определено училище в крайна сметка отидоха там, закъдето им стигна балът.

# 519
  • Мнения: 24 467
Ако толкова иска да учи чужд език самото дете, не майка му и баща му, ще намчери начини- начини поне днес има различни. Ето пак личен пример- дете се прехвърли в началото на ІХ клас с приравнителен в ЕГ. Други две пък напуснаха ЕГ след VІІІ и се преместиха в други училища, не бяха доволни. Помните и влизане в ЕГ по други градове и после- прехвърляне в града Х. Имам и деца, които направиха езика изцяло на курсове и заминаха за чужбина, те нямаха за цел ЕГ, а да научат език. Едното е с МГ, другото- с ПГТ.
Ако човек иска- винаги може. Стига да налучка какво наистина иска.
Няма как да знаят децата предварително дали ще им хареса нещо или не. На някои не им харесва и не на всяко родителят го заставя йок непременно да му изпълни личните стремежи. Ето тези от ЕГ, дето се прехвърлиха в други училища след подготвителната, от тях знам, че не харесваха точно учителя си по език /единия/ и не желаеха да им преподава повече, а начин за смяна не беше предвиден.
Толкоз е конкретно всичко- дете, конкретен клас или учител, конкретни случки дори, че аз, лично, по никой начин от години не обобщавам. Решаваме в крачка- харесва ли ти тук, какво ти пречи, търпи ли се или не, искаш ли нещо друго и т.н.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 13:50 от Judy

# 520
  • Мнения: 8 989
Това с приравнителния при какви условия е, в смисъл, само за деца, които идват от друг град или друга държава ли е?  За езикова конкретно.

# 521
  • София
  • Мнения: 62 595
не е съвсем така и практиката го доказва. Може всичко, но на каква цена? Език се учи най-лесно и най-добре в условията на езиковите гимназии, също както математика и фундаментални науки се учат най-лесно и най-добре в ПМГ, счетоводство в Търговските гимназии и тн. Това, което се учи четири-пет години в гимназията трудно може да се навакса с курсове, защото най-малкото практиката куца. При двоен хорариум, а в някои училища и троен, съвсем логично и знанията и уменията ще са по-добре закрепени.

# 522
  • Мнения: 18 833
Това с приравнителния при какви условия е, в смисъл, само за деца, които идват от друг град или друга държава ли е?

Не, по мои спомени ако дете идва от друг град, но същата специалност не държи приравнителни.
Ако идва от друго училище, специалност- задължително държи приравнителен. Беше свързано с хораруима часове и то е логично, как ще навакса ако няма основа?

# 523
  • Мнения: 8 989
Има много ученици, научили езици и взели сертификати извън ЕГ, не знам някъде да има справка на издадените такива на випуск, но те със сигурност са много повече от броя на децата, излизащи от съответните езикови, особено английски, като най-популярен език.
За китайски, норвежки, арабски и всякакви екзотични езици- най-добре все още си е в съответното училище.

Лайстунг паралелката на Немската осигуряваше немска диплома, Русалката ще каже най-добре, а това беше предимство преди да влезем в ЕС, сега има ли някакви други ползи за завършилите езикови, в смисъл, нещо, свързано с по-нататъшно кандидатстване и обучение, стипендии и такива работи?
Навремето и към Френската имаше разни екстри.  newsm78

За приравнителните имам предвид, ако не те приемат след 7-ми клас може ли да те приемат след 8-ми с изпит по езика , не са ли пълни паралелките и такива неща?
Има ли го като вариант?

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 14:47 от нова

# 524
  • Мнения: 1 007
Има много ученици, научили езици и взели сертификати извън ЕГ, не знам някъде да има справка на издадените такива на випуск, но те със сигурност са много повече от броя на децата, излизащи от съответните езикови, особено английски, като най-популярен език.
За китайски, норвежки, арабски...- най-добре все още си е в съответното училище.


Е, то най-лесното е да го изпращаш през ваканциите в страна, в която се говори съответният език - по-ефективно (и по-скъпо!) е и от курсовете извън ЕГ Laughing Език може да се научи всякак. Но една ЕГ ти дава не само език, а и изобщо по-добро средно образование, което пък се дължи на средата, изискванията на средата към училището, традициите в самото училище, създадени пак благодарение на средата и т.н.
Разбира се, всичко най-добро може да постигне и всеки индивидуално, но вече с повече усилия, повече средства, вкл. финансови. Тук говорим за оптимален вариант за постигане на каквото и да е. А една ЕГ за дете, което още не е решило към какво да се ориентира като професия (или поне кое да изключи като вариант), е най-доброто.

Общи условия

Активация на акаунт