СЕДМИ клас - първи срок - 6 тема

  • 35 285
  • 738
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 1 970
Ползите за завършилите ЕГ се свеждат, освен до допира до съответната история дух и култура, естествено, до по-добрите възможности да се научиш да говориш наистина добре съответния език, подчертавам ненапразно "възможности", защото, ако на времето дипломата за завършена ЕГ беше сигурна гаранция за чудесно ниво на владеене на езика, сега това важи със сигурност за АК, Лайстунгите на немската и отчасти за другите паралелки там и може би за испанската и първа АГ. Във френската има немалко деца, които, забележете, ходят на уроци по френски преди да се явят на изпитите за ниво и сертификат, за да успеят да наваксат проспаните и пропити часове по френски в които не са влезли... Има подобни деца и от други ЕГ, просто палитрата е пъстра и вече това, че си от ЕГ ти дава наистина една добра възможност да си вземеш изпита, но ще го вземеш ли, зависи от самия теб, дали си успявал да устоиш на изкушенията младежки и да отделиш малко от ценото време за да се заровиш в дебрите на граматиката примерно. А като се усетиш, то вече станало страшно... Езикът не е история или физика - дати и формули...
Естествено, с пълна сила важи за всички училища, но все пак ЕГ дава повече възможности за езика, все пак някои предмети са на езика (освен в АК и Лайстунга, където почти всичко е на немски и английски), както бяха преди години ВСИЧКИ предмети в езиковите - от 9 до 11-ти клас - имаше си учебници на Просвета на езика, изпадали сме в абсурди в горните класове да наричаме солта хлорид на натрия (буквален превод на френското понятие), просто не сме свикнали на българския термин натриев хлорид... примерно.
За лайстунга на немската - нека кажат завършилите или родители на деца на немската, на приятел детето отказа да се запише в лайстунга, защото после кандидатства на общо основание в немски университет, а с другата диплома кандидатства като чужденец и е по-конкурентоспособен, така обясняваше. От друга страна обаче, не всички специалности, които имал възможност да кандидатства с немска диплома можел да желае с чужда...
За американската диплома на АК - върши работа за американските университети, а и за немалко европейски(там обаче си се иска българската) - познават училището и определено е добър атестат. А и чисто практически - едно е да си учил всичко на английски, естествено че няма да имаш проблем в изразяването за време, каквото изпитание е САТ-а или ще говориш много по- свободно пред камератана изпитващите онлайн на Тойфел или Иелтс, отколкото ако си ходил само на учител, или си учил сам, нали... Така че, дават предимство за кандидатстване езиковите, а и не само за кандидатстване, ако случиш на гимназия и учители (и компания..)те учат на организация, подреденост, постоянство, неща, които са много ценни в съвременните ВУЗ-ове (не говоря за повечето нашенски), където истинският чанч всъщност не е влизането, а взимането на изпитите и излизането.... Ето там много българчета имат проблеми, там е истинското учене, което често не са подозирали, че ще им се случи, записвайки се в желания университет...
Затова е важен добрият избор, мисля..

# 526
  • Мнения: 24 467
Ползите за завършилите ЕГ се свеждат, освен до допира до съответната история дух и култура, естествено, до по-добрите възможности да се научиш да говориш наистина добре съответния език, подчертавам ненапразно "възможности",....

За жалост...
Аз знам за редица деца, учещи английска паралелка, ходещи на уроци по английски пък. Не от един клас или випуск, при това.

Нова, детето, за което говоря, държи приравнителен след VІІІ клас, започва ЕГ в ІХ, имало свободно място. Подготовката- по учебника за VІІІ клас езикова, който имали.

Рая е права, трябва да помните, май от преди две или повече лета, може и от по- рано, да се обсъжда тази нова "мода" в заобикалянето- детето бива прието в ЕГ в Х, по постоянен и настоящ адрес. Сменя адреса и прехвърля в ЕГ в У. Не го ли помните това?
На моя позната синът учеше в нашата МГ, заминаха да живеят в София и той записа СМГ. Нейде преди 4-5 години беше. По мои спомени беше ІХ или Х клас.

Андариел, въпросът бе, че може да се постигне това, което се желае и че има начини. Всеки сам си знае каква е цената за него. Един плаща курсове две- три години по ред солено в VІ и VІІ клас, друг- две години само език, трети- директно в чужбина на езикови ваканции /не съм сигурна, дали пък това не е най- добре/. Резултатът на практика може да е еднакъв- отлично владеене на езика и прием в дадено учебно заведение в чужбина. Зависи от целите.

Лайстунг паралелките не ги ли отсвириха вече? Не бяха ли нещо от сорта на нелоялна практика? Някъде четох, но тези, които са по- навътре в нещата ще кажат, надявам се.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 15:23 от Judy

# 527
  • София
  • Мнения: 62 595
Не си правете илюзии, във всички гимназии като дойде време за сертификат, се ходи на куросве! Доста деца ходят и текущо. Също искам да кажа за илюзиите за знаенето на езика само с учене по курсове - пак опират нещата до практиката! Винаги си личи кой е завършил езикова гимназия, винаги, особено когато опрат нещата до учене на ниво университет. Човек по курсове ще усвои ли някаква минимална, базова терминология по фундаменталните науки? Защото аз досега на такъв курс по нашенско, който да ме научи на термините по биология и химия примерно, за да си чета учебниците по медицина на съответния език, не съм попадала. Дори тук да учи някаква специалност на чужд език, пак ще е в по-неизгодна позиция от завършилите езикова. Е, освен ако не са учили в чужбина някоя друга година!

# 528
  • Мнения: 12 288
 Andariel ,винаги има изключения. Големият ми син завърши втора немска ,но в момента учи в Холандия с английски,който научи във Фарос.  Peace

# 529
  • Мнения: 24 467
Не знам дали важи за всички гимназии и всички деца, но аз знам за доста, които ходят на курсове за сертификат. Едва ли са 100% от децата, но са доста, наистина. Някои- почват в Х клас, други- след подготвителния- различно. Не знам, не ми е опряло това на мен, но са споделяли- и родители, и деца, и учители дори.
Не споделям и обобщението, че доброто овладяване на езика от курсове е илюзия- то се вижда от децата, покрили различни нива и приети, учещи и завършващи в университети в чужбина.
Няма две деца и две съдби еднакви.
............
Ето, че и Незито се е включила с подобен личен пример.

# 530
  • Мнения: 6 283
Имам преки наблюдения върху дете от лайстунг паралелка в първа немска. Тази година завършва. Обучението е по немски стандарт. Излиза с немска диплома. Кандидатства в Германия наравно с квотата на германчетата. В периода на образованието си прави езикови ваканции организирани от училището всяка година. Самото училище дава много възможности( проекти, практика) за пътуване до Германия. Разноските разбира се са за собствена сметка. Децата от тази паралелка са невероятни.  В масовия случай и вторият език е подсигурен надлежен документ  ( в случай че предпочетат английско говорящ ВУЗ. Такива има не един и два и в Германия. Каквито и принципни бля-бля да си пишем, чест прави на всяко дете преборило се за тази паралелка. А уверена съм - светът е отворен точно за тези деца. Другите нека се кандидатират за политици в БГ.

# 531
  • София
  • Мнения: 62 595
Изключенията са ясни, те затова са изключения!  Peace Важното е какво се случва с повечето деца, защото аз приемам, че моите са от обикновените и каквото е за другите, това ще е и за тях.

# 532
  • Мнения: 1 705
E, а  влизането в елитна езикова за съжаление, не означава, че автоматично ти влиза езика в главата, пък дори и да си попаднал на прехвален преподавател.

Направо съм разочарована от нивото на преподаване на език при големия, като се започне от осми клас, когато дори ходихме и на уроци. Wink А попаднахме на една от най-желаните даскалици. Е, после с уроци нещата станаха перфектни, ама защо затова ли беше този зор да влезе именно там...

Така че моят ентусиазъм относно кандидатстването е доста охладен от предишен опит. Едиствено си заслужава усилието заради средата, която е непостижима никъде другаде.

А и ще се яви на изпит за DSD сертификат безплатно.  Mr. Green



А колкото до лайстунг паралелките, аз лично не съм сигурна ,че си заслужава усилието да се готвиш за пет немски матури и две български. А немската диплома при кандидатстване масово не се използва, защото е неизгодно.

А иначе децата са идеални не само в лайстунга, а във всички паралелки.  справка - моя младеж и щерката на русалката повече. а и други от темата, които се спотайват. Mr. Green

А за да си дойдем на думата, ще има пробен в СМГ по математика на 17.02.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 15:47 от paleto

# 533
  • Мнения: 24 467
Палето, а тази година има ли ги тези паралелки? Нещо ми се върти, че четох във форума, но едва ли ще го намеря...
И моят ентусиазъм е охладен, по подобни причини.
=============
Тъжно е, когато изключенията станат правило- като например "във всички гимназии като дойде време за сертификат, се ходи на куросве" /А/, "защото, ако на времето дипломата за завършена ЕГ беше сигурна гаранция за чудесно ниво на владеене на езика, сега това важи със сигурност за АК, Лайстунгите на немската и отчасти за другите паралелки там и може би..." /С/ + споделеното от Палето.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 15:50 от Judy

# 534
  • Мнения: 8 989
Стефан, съгласна съм с теб за атмосферата- начините на обучение, стилът, общността, извънкласните дейности...
Това за мен, не просто езикът, е ценно, ако го има и където го има.
А след 5 години не се знае накъде ще ги отвее,  с перфектен немски в Шотландия, или с испански в Германия...
В много от университетите не преподават ли на английски?

Каквито и принципни бля-бля да си пишем, чест прави на всяко дете преборило се за тази паралелка. А уверена съм - светът е отворен точно за тези деца. Другите нека се кандидатират за политици в БГ.

Светът е отворен за всички деца, не само за отличниците от лайстунга. Peace

Обсъждам лайстунга, не защото имам нещо против децата там, а и как бих могла, а търся информация каква е ползата, немската диплома на децата от тази паралелка не е ли по-ниска от дипломите в другите класове, в смисъл, че по-трудно се изкарват оценките, поне допреди една година беше така, и кандидатстването с такава диплома дава ли предимство в чужд университет, за да си струва по-ниския успех?



Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 16:09 от нова

# 535
  • София
  • Мнения: 62 595
Преподават. Английският за момента е универсален.

На курсове се ходи просто защото се ходи! Нито поколението е същото, нито системата работи по стария начин като качество, нито учителите са същите, нито нищо! За момента това е най-доброто, което може човек да очаква от държавната система. Има и частни училища, който иска може и там да си запише детето. Както става ясно, и АК вече няма това ниво, което имаше преди десетина години. ОСтаналите частни гимназии, поне доколкото чувам, не са кой знае какво в сравнение с държавните. Това е положението!

# 536
  • Мнения: 24 467
Не навсякъде и за всички специалности. Има университети, в които само определени специалности /програми/ са на английски, другите- на местния език.
http://www.study-in-germany.bg/
http://www.uniconsult.bg/index.php?m=729&lang=1
http://www.kadedaucha.com/?id=242&pid=1630
Трябва да се проучи предварително това, което се целИ.
Роднина завърши в Дания, първо започна на английски, но му бе необходимо и датски.
Посещава специализирани интензивни курсове цяла година.
http://www.universities4you.com/index.php?page=select_country&country=3
http://studyabroad.bg/countries/item/%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F
http://studyabroad.bg/home/item/%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-% … D0%B8%D1%82%D0%B5
Абе няма невъзможни неща тук. Стига човекът да го иска силно и сам да е убеден, че това е то, което иска. Да учиш това, което искаш, дори е по- възможно от това да станеш министър, да речем.  Laughing Понеже онова не ще само език, "Право" и китара, ами и други работи, които не се учат така.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 16:04 от Judy

# 537
  • Мнения: 1 705
Палето, а тази година има ли ги тези паралелки? Нещо ми се върти, че четох във форума, но едва ли ще го намеря...


Джуди, има си ги паралелките. Кандидатства се в края на осми клас, като май няма дете което да не се пробва.
Паралелките си заслужават от гледна точка на преподаването на немски  от немци. След като влязат, децата си карат живота две години, но после нещата стават сериозни и пада здраво учене. Чувам вече за няколко деца, които се отказаха, поради това. Но също и заради факта, че не виждат смисъл в 12 клас да държат седем матури, при условие, че за кандидатстване в Германия ще ползват пак  българската диплома.

Сега се сещам, че се говореше, че изтича споразумението между гимназията и немския отдел и се очакваше да се отделят в собствена сграда под егидата на посолството и Гьоте институт, но  не съм се интересувала сериозно. питах сина ми и според него нещата остават както досега.

Сега прочетох по-горе поста на нова, ами да вярно е, че всички искат да влязат там, ама не знам дали не е продиктувано от стадния принцип, където всички там и аз. както и от факта, че ние българите се лакомим по всичко чуждо. Wink

И да, и моят се пробва, не  успя за добро или за лошо. но беше много доволен от себе си, защото на устния изкара максимален брой точки, с голяма стойност, защото са признание за владеенето на езика от немец.

Последна редакция: ср, 16 яну 2013, 16:20 от paleto

# 538
  • Мнения: 24 467
Защо "си карат живота две години", не е ли напън от самото начало?
Или почват сериозно когато започне подготовката за тестовете?
Седем матури са си цифра, иначе, и щом няма смисъл...
Всяко нещо си се преценява към момента.
А в останалите паралелки не преподават ли пак немци, макар и да не влизат във всички часове?
...........
Абе наистина нещо се писа тук. Но съм далеч и не помня точно.

# 539
  • Мнения: 1 007



А колкото до лайстунг паралелките, аз лично не съм сигурна ,че си заслужава усилието да се готвиш за пет немски матури и две български. А немската диплома при кандидатстване масово не се използва, защото е неизгодно.


Може ли нещо повече за тези паралелки Simple Smile Предимствата са ясни, повече ме интересува защо някои все пак не ги предпочитат. Например след завършване на 12. клас може ли да се кандидатства и в български университети със стандартните предмети (химия, физика, история, география и т.н.), или влизането в лайстунг паралелка един вид ти затваря вратите за нашите университети (медицина, примерно; ако е филология, няма проблем).
Имам и още един въпрос към майките на по-големи деца (вече доста встрани от седмокласната тема): Към момента кои са силните специалности в България? Защото кандидатстването в чужбина е привлекателно, но искам да направим разумен избор и съответно да кандатстваме и тук, и там, пък като/ако ни приемат, тогава да избираме.

Общи условия

Активация на акаунт