Трябва ли да променя възгледите си за обучението?

  • 2 309
  • 32
  •   1
Отговори
# 15
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
А има ли някой от нас с дете ученик, което пише с лявата ръка? И може ли да каже как такова дете се научава да изписва буквите. Нали би трябвало да му се показва начина на изписване и то да го повтаря. Да, но левичарите изписват буквите по различен начин, т.е. аз няма как да му покажа.
Аз си го представям, като да му напиша буква, а детето да си я изпише пречупено през собствената му призма, т.е. то само да си измисли начин, по които да достигне до крайния резултат  newsm78 или бъркам?

# 16
  • Мнения: X
Детето ни е на същата възраст като вашето и е в предучилищна тук . Пише букви , рисува, моделира, не чете все още ,говори на двата езика (налага се да комуникира на 3 ) и даже смятам,че много ги натоварват за възрастта й. Но тук това е системата и лека-полека ги подготвят за 1ви клас ,другата година когато ще са на 5 и половина и ще се преполага да четат сами.
Отколкото за роднините- по-малко контакти ,с хора,които и теб са натоварвали с години ,и на които не искаш/можеш да се противопоставяш и си следи детето за интереси,затруднения и афинитети .
Тук никой не насилва деца левичари да сменят ръката при писане , а просто ги оставят да пишат ,рисуват с водещата си ръка без драми Hug

# 17
  • у дома
  • Мнения: 7 947
А има ли някой от нас с дете ученик, което пише с лявата ръка? И може ли да каже как такова дете се научава да изписва буквите. Нали би трябвало да му се показва начина на изписване и то да го повтаря. Да, но левичарите изписват буквите по различен начин, т.е. аз няма как да му покажа.
Аз си го представям, като да му напиша буква, а детето да си я изпише пречупено през собствената му призма, т.е. то само да си измисли начин, по които да достигне до крайния резултат  newsm78 или бъркам?


И двете ми деца са левичари-големият е в 4 клас,малкият наесен ще бъде първокласник...На баткото показвах буквите във въздуха -откъде се започва и на къде се продължава-той повтаряше и после си се справяше ,но не отричам,че му беше много трудно...иначе по принцип изписва буквите точно както ги изписвам аз.
Тогава много ми помогна този сайт
Правилно изписване на главните букви http://www.logoped-bg.info/abv/gbAnStart.html
Правилно изписване на малките букви http://www.logoped-bg.info/abv-rm.html#

Последна редакция: чт, 03 яну 2013, 22:25 от svetlaem

# 18
  • при късмета
  • Мнения: 25 440
Та с две думи, детето смята мъжа ти за по-умен, според тази теория.  Thinking Само да не се обидиш. Peace

Не се обиждам, с баща си учи буквите и да прави бели, но предпочита аз да чета и обяснявам приказките.Баща му го научи да се облича сам, аз да се храни и т.н. Но наистина си избира кой модел да приеме за каквото и да е. А много често просто сам преценява как му е най-лесно да научи нещо като сам е заинтригуван.
Имаме буквар и сам искаше да учи от него, но доста букви забравяше.После ми попадна ето това
http://www.torrentv.org/2958808/download-4-%D0%98%D0%B3%D1%80%D0 … -rar-torrent.html
Интересно му е като сам реши,че иска да го пусна и така научи буквите които не знаеше.Сега се е захванал с цифрите.Още не пише сам обаче и  не ме притеснява това.
Ако твоето дете не иска да пише само, не го пришпорвай, ще поиска.

# 19
  • Мнения: 472
Синът ми е на 5 и не може да чете и пише. Догодина ще бъде в първата подготвителна група и не мисля да го насилвам да учи от сега. Имаме азбуки, занимаваме се, познава доста от буквите и цифрите до 10. Има време за всичко и напълно те подкрепям. Или ограничаваш до минимум срещите на детето с роднините, което понякога е невъзможно или влизаш в директен конфликт и обясняваш възгледите си.

# 20
  • Мнения: 10 547
Едното ми дете пише с лявата ръка, вече е във втори клас. Нито съм показвала как се изписват букви, нито съм държала ръка. Ненапразно се повтаря по пунктир поне до средата на първи клас.

# 21
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
Линковете са доста полезни. Инаистина ме ориентирахте доста в обстановката  Heart Eyes
Мисля да предприема тактиката на Касита. Той сам да си изгради начин на писане. Аз забелязвам, че не му идва отвътре изписването на буквите и цифрите, както аз го правя. Той всъщност пише три букви - неговата, моята и на баща си и цифрата едно. Но например аз като пиша единица я почвам така да се каже отгоре, от по-късата страна, докато детето я почва отдолу нагоре. Като го накарам да я изпише по моя начин, му се получава значително по-грозна цифра.

# 22
  • Мнения: 3 180
Не разрешавам на никой да ми се меси във възпитанието на детето.
Против съм ранното обучение, писане и учене. Следвам детето, когато и каквото иска. Почти на 5г. знае азбуката, цифрите, пише някои букви, знае някоя друга дума на английски.......изчели сме цялата енциклопедия за човешкото тяло, много му е интересно, но всичко това само когато той има интерес и изяви желание.

# 23
  • Мнения: 2 215
Недей да променяш възгледите си, защото и да искаш, няма да се получи, но и се вслушвай /понякога/.
Във всеки има доза истина, познание и мисъл.

Следи и се води по детето, не се осланяй само на учебния материал, предвиден за възрастта, а по неговите особености. Вкараш ли го в матрицата от първи клас натам, нещата стават все по-трудни за контрол от страна на родителя. Разбира се, не е невъзможно.
Отсявай съветите и вземай само това, което се припокрива с твоето разбиране за отглеждане на детето
И най-важното е да се вглеждаш в него, то най-добре ще ти покаже какво му е интересно и кога е готово да приеме ново знание

# 24
  • София
  • Мнения: 46 873
За мен  твоят начин на мислне е по-прав... но трябва да се съобразяваш и с  детето. Има деца, които искат и имат нужда  да се научат рано да пишат, смятат, четат...не трябва да им се отказва, защото не им е дошло времето. Има други, по-бавнички, които ако ги накараш такива неща на 4-5 години го приемат едва ли не като насилие над личността...трябва да си усетиш детето.
Да ако не пише и чете в първи клас първите месеци ще му е нанагоре, ако пък може ще му е скука... и двете си имат и положителните и отрицателните страни.
Да не говорим, че децата различни неща ги влекат, едни искат да се учат да смятат, други предпочитат да се отдадът на приложни дейности и рисувани, трети имат нужда от повече физически упражнения...само ти може да кажеш какво е положението при твоето дете.
Но на 4 да чете никак не е нужно, за да е успяло после в живота...особенно четенето, трябва да е макс без натиск за мен, за да се запази удоволствието, иначе се получава като при теб...
А за лявата и дясната ръка, просто съм без коментар, тази простотия как трябвало с дясната, умря със соца.

Детето ми е десняк, но имам 2-ма мн добри приятели левичари, не изписват буквите различно, само държат химикала по-иначе, предимно, за да виждат текста, а не да го закриват с ръката си. Единият е и художник и дизайнер, никак не му пречи и  на това, че е левичар.
Иначе нормално на една възраст да пишат по-иначе  буквите и цифрите, особенно докато пишат печатни. Но за ръкописните е хубаво, а и наложително да се учат да ги изписват в правилният ред и посока, за да може после лесно и  бързо да пишат слято и четливо. Но това си идва с упражненията в първи клас без никакъв проблем.

Последна редакция: пн, 07 яну 2013, 09:46 от Angel_Dust

# 25
  • Бургас
  • Мнения: 11 024
Нищо не трябва да променяш.Ти като майка знаеш най-добре от какво се увлича детето ти.Съмнявам се ,че ако иска да научи нещо няма да го подкрепиш на пук на роднините.Всичко с времето си.

# 26
  • Мнения: 15 376
Аз съм левичар. Нямах никакви затруднения с писането, единствено омазването с мастило на тази част на ръката, която се плъзга по листа.

Дете на 4 години няма смисъл да бъде насилвано да пише.
Мамка му, основната му цел е сега да играе до полуда, а играейки учат.

# 27
  • Мнения: 5 940
Според мен майките сме много объркани последните години. Люшкаме се от едната крайност в другата- някои започват да обучават децата си да четат преди да са проговорили, водят ги на курсове по чужди езици преди да са казали "мама" на родния, а други заради някакви собствени неприятни преживявания в миналото щадят до такава степен децата, че спират естественото им развитие.
за левичарството просто е ненужно да се коментира, не виждам поради каква причина трябва да се върви срещу природата
но.. другото енциклопедии, книги, колкото повече, толкова повече. Детето с всяко научено нещо, научава и друго, защото въпросите се увеличават, любопитството му също, игрите му стават по-интересни.
Писането също може да бъде приятно занимание.

# 28
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ако отношението ти към ученето и учителите е омразно, то със сигурност ще го предадеш на детето си. В този смисъл трябва да се отпуснеш и да не преувеличаваш толкова много натиска върху ви.
Иначе за обучението на детето ти - останалите са ти казали все правилни неща - най-добре е да се водиш по детето, но и да му предлагаш все пак, не да криеш, че да не би случайно да види нещо в повече.
Нито едната, нито другата крайност са приятни. А от разказа ти в началото усещам по-крайно отношение към ученето и учителите.

# 29
  • Мнения: 931
Моето още не е на тази възраст, но си позволявам да взема отношение, понеже работя с деца на тази възраст и имам много наблюдения.
Първо, това, което всички са казали - децата показват кога проявяват интерес към буквите. У едни се появява по-рано (моят от гледане на клипчета е научил английските големите и малките и повечето български големи, и те наистина са му интересни от двегодишна възраст), у други идва чак към първи клас, и то с мъка Simple Smile Това, което е по-важното обаче в случая е, че между четене и познаване на буквичките има голяма разлика. Наблюденията ми показват, че повечето деца осъзнават това свързване на буквите в срички и думи едва към 6-годишна възраст. А що се отнася до изписването - ръчичките им придобиват нужната моторика за изписване на буквичката отново около 6г. при това в повечето случаи момиченцата (които традиционно рисуват по-добре), а момченцата - към 7-8 г. Тук говорим за истински правилно изписване на буквите - с по-малките е добро забавление да ги пишат така, както им харесва и им помага много да ги запомнят как изглеждат.
Разбира се, че има деца всякакви, това е съвсем обобщено. Ако се работи изрично с детето, естествено, че по-бързо ще се справи. Но в общи линии, ако не му е по-специално интересно, си е чисто издевателство да ги мъчи човек преди тази възраст. Да не говорим, че много пъти детето се фрустрира от това, че не може да изпише дадена буква и ефектът е обратен.

Съгласна съм и с другото - учебната програма в момента е толкова объркана и непоследователна и в много случаи изобщо несъобразена с възрастта на децата, така че е хубаво да не се осланяш и само на нея.

Общи условия

Активация на акаунт