ОСМИ клас е лесен, а чуждите езици песен- 2 тема

  • 41 491
  • 753
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 5 180
Чета и да споделя:) Как мразя да оформям, поставям оценки.. Някой ще каже, че това е най-лесно. Да, но не:) Това, че учителката е изпитала детето и то е изкарало 6, не значи непременно 6 за срока. Това означава постоянство, научен последен материал от учебното съдържание. Което, наистина значи много. Нека продължава все така. С постоянство.. Математиката се усвоява само с постоянство. Сигурна съм, че ако е така, учителят ще постави в края на годината заслужена оценка.  Много пъти оценка (5) е по-стимулираща от оценка (6).  bouquet

# 76
  • София
  • Мнения: 62 595
Ганис, нищо лично към теб,  твоя си работа как оценяваш учениците, просто написаното от теб ни напомни за този подход. Стимулиращата петица като идея направо ме вбесява като подход, и то още от времето, когато аз самата бях ученичка (да, случвало се е да ми го въртят този номер учители "защото аз мога, пък Иван не може)! Най-омразно ми е било, когато на родителска среща се започне "той/тя може повече, затова ще му отавя петица", и в следващия омент за друго дете "той/тя може повече, но е неуверен, затова му пиша шестица". Е, ха сега де, защо при еднакво "можене повече" на единия се пише по-ниската оценнка, а на другия по-висока?  Излиза така, че наказваме децата за това, че имат повече способности, но "носят" заради устойчивите си психически характеристики или това, че изглеждат уверени и не хленчат, а поощряваме тези, които също толкова са способни, но проявяват неустойчивост или изглеждат неуверени. Не знам как ще се стимулира дете, което ще стигне до извода, че е ощетено, защото на кантар са му писали петица вместо шестица. Все едно човек като е на работа, на работника с възможности, който стои и като пчеличка работи, но си мълчи, да го поощряваме като му намалим заплатата, и да му обясняваме, че така го стимулиране. Едно такова положение как действа на възрастните? Теглят една кратка или дълга и се демотивират, особено ако разберат, че на друг работник му увеличат заплатата, а представянето и възможностите му са сходни.

# 77
  • София
  • Мнения: 5 180
Андариел, мисли, каквото искаш. Не ти, а аз съм всеки ден в училище! Оценката е доста деликатно понятие за учениците и за родителите.
Цитирам "Тя си имаше петици и една шестица, можеше спокойно да й остави 5 и без да я изпитва пак, но както и да е. "
Какво значи, можеше спокойно да не я изпитва?
Оценката не значи всичко. Щом учителката е изпитала детето, дори и да му е оставила 5, значи е преценила, че трябва да я изпита! Това не значи, че трябва непременно да пише 6 за срока.
Учителят има право да изпитва ученика! Във всеки час!

# 78
  • София
  • Мнения: 4 316
Докато родителите са "вторачени" по-скоро в оценките на децата си, а не се интересуват от  реалните знания, които имат, ще има учители, които ще използват оценките за психологически манипулации. Peace
П.П. Петицата е хубава оценка, неистовият стремеж в България към шестици ме ужасява и определено съчувствам на учителите за натиска, на който са подложени.

# 79
  • София
  • Мнения: 18 229
Така е, поне принципно. Оценките на един и оценките на друг може да са еднакви и пак единият да има 5, другият 6 за срока , при това съвсем основателно. Peace Примерно едното дете не взима участие, не напира да докаже, че наистина е за 6. Другото е активно, заинтересовано, показва, че  системно учи. Ще кажете - въпрос на характер. Е , да, но не в малко страни по света съществен процент от крайната оценка е именно участието в час , активността. Peace

Далеч съм обаче  и от мисълта да приема, че 5  непременно е стимулиращо. Самата Ганис знае даже за кой случай говоря. И не става дума за вторачване от страна на родителя   в шестицата на всяка цена, а в убедеността му, че наличните знания  по точно този предмет отвсякъде покриват изискването за 6. А и самите оценки също. Но на учителката нещо й прещракало, видите ли, и много хубаво " стимулирала" детето с 5  за годината заради непредадено домашно във време, когато  е било болно. След което последвало изгонване от учителската стая, в която детето  занесло чинно  домашното си  още в първия ден, в който се  върнало на училище. И тази петица е преболедувана  от детето не от бележкарство, негово и на родителите, , а от много голяма обида.. И какво щеше да стане, ако тази несправедливост беше оставила своя отпечатък под формата на тотално отсвирване и намразване на предмета?  Та всичко е малко относително с тези оценки. Rolling Eyes Винаги ще има недоволни.

Последна редакция: вт, 22 яну 2013, 19:40 от eine in Rente gegangene Nixe

# 80
  • София
  • Мнения: 4 316
Така е, поне принципно. Оценките на един и оценките на друг може да са еднакви и пак единият да има 5, другият 6 за срока , при това съвсем основателно. Peace Примерно едното дете не взима участие, не напира да докаже, че наистина е за 6. Другото е активно, заинтересовано, показва, че  системно учи. Ще кажете - въпрос на характер. Е , да, но не в малко страни по света съществен процент от крайната оценка е именно участието в час , активността. Peace

Далеч съм обаче  и от мисълта да приема, че 5  непременно е стимулиращо. Самата Ганис знае даже за кой случай говоря. И не става дума за вторачване от страна на родителя   в шестицата на всяка цена, а в убедеността му, че наличните знания  по точно този предмет отвсякъде покриват изискването за 6. А и самите оценки също. Но на учителката нещо й прещракало, видите ли, и много хубаво " стимулирала" детето с 5  за годината заради непредадено домашно във време, когато  е било болно. След което последвало изгонване от учителската стая, в която детето  занесло чинно  домашното си  още в първия ден, в който се  върнало на училище. И тази петица е преболедувана  от детето не от бележкарство, негово и на родителите, , а от много голяма обида.. И какво щеше да стане, ако тази несправедливост беше оставила своя отпечатък под формата на тотално отсвирване и намразване на предмета?  Та всичко е малко относително с тези оценки. Rolling Eyes Винаги ще има недоволни.
Русалке,  Hug
Убедена съм, че много добре осъзнаваш, че случаи като описания от теб са по-скоро изключение.

# 81
  • Попово
  • Мнения: 329
Запис   bouquet и да вмъкна, че оценките имат значение, а петиците са стимулиращи (поне за моята девойка, но първо се разгневява на себе си и после се стяга максимално). Е, хубаво е, че има само 5-6 петици до момента, а за срока й се очертават само шестици. Ама ще видим. Класните по всичко са  шестици. Laughing
Ходихме на олимпиада по АЕ и не е споменала за предварителен подбор или някакво ограничение за участие (Може би защото е МГ и няма кой знае колко желаещи). Преминахме успешно и общинския кръг на олимпиадата по математика.
Изобщо справя се добре детето, като се има предвид, че е съвсем само и в нов, голям град. Много съм горда с нея и бях приятно изненадана как успешно се приспособи.

# 82
  • София
  • Мнения: 62 595
Родителите се вторачват в оценките точно толкова, колкото и в заплатите си.
Оценката затова се казва оценка, защото е количествен измерител на представянето и постиженията на ученика. Също както заплатата за възрастния е оценка за представянето и постиженията от еволюейшъна от началника всяко тримесечие или шестмесечие. Но за възрастните някак е ок да си гледат заплатите и да са недоволни и дори да си търсят нова работа заради това. С какво децата са по-различни в това отношение от възрастните? Те също полагат труд, време, усилия, също имат желание да бъдат оценени по достойнство и честно и да бъдат поощрявани с положителни действия и отношение, а не с отрицателни.
Колко възрастни познавате, които биха били съгласни да ги поощряват с намаляване на заплатата?

Ганис, тъй както началникът има право да проверява работата на подчинените си, така и учителят има това право, чеи задължение, под формата на изпитване. Аз не отричам правото на учителя да изпитва всеки час, а казвам, че в писането на по-ниска оценка не е поощряване, тъй както намаляването заплатата не е поощряване за работника.

# 83
  • София
  • Мнения: 4 316
Andariel, още първият път схванах примера ти с работника. Simple Smile
Но аз намирам съществена разлика между обучителен период /същност, цели и прочие/ и полагането на труд срещу възнаграждение, поради което не приемам примера ти за удачен в конкретния случай.

# 84
  • София
  • Мнения: 62 595
Къде точно е разликата? Освен в това, че работникът доброволно слага подписа си на договора и може да напусне, ако не го удовлетворяват условията, а детето малко трудно може да напусне, най-малкото защото е малолетно или непълнолетно и не е равностойно на възрастния, в чиято власт изцяло се набира. Нима трудът на детето струва по-малко или не се брои, само защото е в обучителна ситуация? Детето също произвежда продукт, просто консумирането на този плодукт е отложено във времето и не е срещу заплащане. Всеки труд може да се съизмери, включително трудът на обучаващия се. И той се съизмерва, както се вижда, иначе нямаше да има оценяване, а просто всеки щеше да си вземе една хартийка с "минава" "не минава".
 Хайде да не се залъгваме, ходенето на училище не е само и единствено за знания, а и за оценки, защото накрая оценките са важни при броене на зайците/пилците, а не точно знанията!  Peace

# 85
  • София
  • Мнения: 4 316
Хората сме различни и това е хубаво!
П.П. Ходенето на училище е И за знания, И за оценки! Баланс трябва - обичайно по-трудно постижим от крайностите.

# 86
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо да са крайности? Това с петицата за поощрение е често прилагано като подход. Вероятно тук всеки от нас може да се сети за своите или на децата си подобни случки и горчивината, която оставят. Дори не е точно за оценката, а за отношението. Някак излиза, че което магаре може да носи повече, него  го и товарим повече.

# 87
  • София
  • Мнения: 4 316
Аз говорех за оценката 5 по принцип, а не само за случая "по-ниската оценка като стимулиращ фактор".

# 88
  • София
  • Мнения: 5 180
Защо да са крайности? Това с петицата за поощрение е често прилагано като подход. Вероятно тук всеки от нас може да се сети за своите или на децата си подобни случки и горчивината, която оставят. Дори не е точно за оценката, а за отношението. Някак излиза, че което магаре може да носи повече, него  го и товарим повече.
Андариел, аз самта винаги се колебая за оценка, която да поставя за срока. Как ти,  би определила, дали детето ти е за 5 или 6?

# 89
  • София
  • Мнения: 3 125
Leila, струва ми се, че дъщеря ти има реален шанс за шестица по МАТ за края на годината, ако работи все така упорито. Hug Тя смята ли, че петицата е реалната й оценка, или се чувства леко ощетена?

Утре съм на родителска среща.

Общи условия

Активация на акаунт