ОСМИ клас е лесен, а чуждите езици песен- 2 тема

  • 44 945
  • 753
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 62 595
Нали виждам текущите оценки, по какво да разбера! И по родителските срещи, че и при оформянето учителите често си казват основанията. Трудно има скрито-покрито, защото децата обикновено знаят или подозират кой какви оценки има. Няма как да съм много хепи, ако при оценки на кантар между 5 и 6, основанието на учителя да остави по-ниската оценка за срока е, че "детето може повече, и затова ти/му пиша петица, за да покаже/ш повече". Е, мерси, викам аз, на такова поощрение! Това не е като по школите оценките на контролните да са само ориентир, а в училище си е съвсем истинско, с истински последствия, например тровене на нерви до последно, само и само да се стигне до по-високата оценка. И за какво? За да има да си го спомня на стари години с лошо чувство, а често и с лоши последствия като недостигнал бал за стипендия примерно, или за някакъв конкурс или нещо друго. На мен лично още ми горчи, защото едно такова "поощряване" ме остави  извън вратите на университета първата година, при равни други оценки при балообразуването в сравнение с някой друг, дето не са го поощрявали с петици. Нали знаеш, понякога перцето може да наклони везната! Лошото чувство остава. Затова, ако ще бъде поощряван някой, нека да е с положително, с нещо отгоре, ако ли не нека не бъде поощряван, а да бъде оценен според показаните до момента резултати. Другото ми омразно нещо беше репликата "този срок ти пиша пет, нищо че си между пет и шест и можех да ти пише 6, обаче другият срок ще имам да ти давам".Познай дали това "даване" се е случвало! И не защото учителят го е направил нарочно, а просто защото при толкова много ученици се забравя като отмине време. Така да се каже, минавало е в графата "отписани вземания и давания".
Пак казвам, не е лично към теб, просто твоят пост ме подсети.

# 91
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681

Фокси неприятно наистина, но нека девойката не се настройва срещу госпожата, да преглътне сега и дано не се случва вече. Иначе ще и е по-трудно и може да разлюби и математиката. Уверила съм се, че любовта към даден предмет е поне наполовина заслуга на учителя Hug

liebesbaer , май нещо си объркала, ние сме доволни от учителката.  Wink

# 92
  • Пловдив
  • Мнения: 1 671
Споделям пълна шестица по математика без нито едно червено на контролна на сина . Тва не съм го виждала от 4ти клас при него. Това обаче съвсем няма да оправи 4ката на класната. Петица по математика за срока.

# 93
  • гр. София
  • Мнения: 4 992

Цитирам "Тя си имаше петици и една шестица, можеше спокойно да й остави 5 и без да я изпитва пак, но както и да е. "
Какво значи, можеше спокойно да не я изпитва?
Оценката не значи всичко. Щом учителката е изпитала детето, дори и да му е оставила 5, значи е преценила, че трябва да я изпита! Това не значи, че трябва непременно да пише 6 за срока.
Учителят има право да изпитва ученика! Във всеки час!

Ганис, съгласна съм, че учителите могат да изпитват децата и всеки час, ако искат!  Peace Въпросът при дъщеря ми беше, че изпитването беше специално за оформяне на оценка за първия срок, а не просто поредното изпитване. В крайна сметка тя си решава без грешка дадените задачи, получава 6, за срока й се пише 5, защото имала 5 на входното ниво и 5 на класното. Тогава какъв е смисълът от изпитването? Оценката е решена предварително. На нея също не й стана ясно целта на занятието. Дори се ядосваше, че докато решавала задачите, г-жата предавала нов урок /геометрия/ и тя изпуснала обясненията.

Leila, струва ми се, че дъщеря ти има реален шанс за шестица по МАТ за края на годината, ако работи все така упорито. Hug Тя смята ли, че петицата е реалната й оценка, или се чувства леко ощетена?

Утре съм на родителска среща.


За момента сме доволни от петица за срока. Г-жата им е доста строга, въпреки че им е класна, не пише много високи оценки, критериите свързани с предмета са завишени в сравнение с мин. година /поне за дъщеря ми/, класът като цяло не е силен по математика. Мисля, че не се чувства ощетена.  Heart Eyes

Надявам се и при нас скоро да има РС.

А да попитам всички майки - как върви тийнеджърската любов при децата ви  Crazy? Има ли я? Говорят ли за това с вас - кой кого харесва..........или трудно стигате до такава информация?

# 94
  • Мнения: 15 227
По последния въпрос-споделя,за себе си и за приятелите.За сега учението е с прериоритет и на двата фронта ,но докога не се знае.Много по-взискателен е към външния си вид,но го отдавам на възратта и училището.

# 95
  • София
  • Мнения: 1 654
Добре де, защо оценката за срока да не е средноаритметична -толкова устни изпитвания, толкова писмени, чертата и готово. Ако се поличи 5.49 да се погледне класното в края на срока и то да бъде перцето, което ще наклони везната. За мен най-справедливо е да има определен , равен
брой оценки от участия, устни и писмени изпитвания и да се вземе средната. Така Иван ако е притеснителен и се справя по-добре на писмените няма да е ощетен и обратното.
 Аз пък винаги ще помня как в 7 клас по всичко имах 6, само по физическо -5. Ама другарката Диана Алексиева си държеше на предмета Blush

# 96
  • София
  • Мнения: 5 551

Ганис, съгласна съм, че учителите могат да изпитват децата и всеки час, ако искат!  Peace Въпросът при дъщеря ми беше, че изпитването беше специално за оформяне на оценка за първия срок, а не просто поредното изпитване. В крайна сметка тя си решава без грешка дадените задачи, получава 6, за срока й се пише 5, защото имала 5 на входното ниво и 5 на класното. Тогава какъв е смисълът от изпитването? Оценката е решена предварително. На нея също не й стана ясно целта на занятието. Дори се ядосваше, че докато решавала задачите, г-жата предавала нов урок /геометрия/ и тя изпуснала обясненията.

Лейла, така като чета поста излиза, че детето има 2 оценки до изпитването.  Може и да са повече, не знам. Но, за да се оформи срочна оценка при предмет, изучаван 3 часа седмично е необходимо ученикът да има 4 оценки. Изпитването може и да е заради това.



Последна редакция: ср, 23 яну 2013, 21:18 от ganis

# 97
  • Пловдив
  • Мнения: 1 671
Гадже няма , ама то моя е геймър така че освен някоя виртуална мома геймърка  друга скоро не очаквам.

# 98
  • в огледалото на живота
  • Мнения: 8 196
Лейла,как уцели въпроса само..... Simple Smile
Толкова да се опитва моя момък да си прикрива трепетите,но явно има нещо на хоризонта.
Тактично и шеговито подпитвам,но само сумти и дума не обелва  Laughing

За сега държи фронта с оценките на добро ниво,дано не получа някоя изненада за срока  Thinking

# 99
  • Мнения: 779
Влизам и аз да споделя ,защото нервите ми не издържат вече..Първо искам да си похваля детето ,което е във ФЕГ ..Влязла е там със бал доста над средния,полага изключително големи усилия всеки ден !По френски е сред първите в класа ,дори по математика има 5 –ца ,като се има пред вид факта ,че е най-слабия й предмет.
До тук добре..По Български език и Литература обаче средно от 6 оценки натрупани през срока и се получава 4.833333.(благодарение на две 4 –ки от едно и също нещо-интерпретативно съчинение,което според нейната госпожа тя владее за 4- ка!!Естествено доооста субективно съждение,защото срочната оценка едва ли се определя единствено и само от това съчинение,но нищо-приемаме го за факт!)
Та,задава й се въпрос :”Ти не си за 5,а за 4-рка!.Ще се бориш ли за 5 или да ти оставям 4-ка?”
Естествено дъщеря ми изключително обидена ,тъй като на други ,които знаят далеч по малко от нея и са за 3 и половина им се оставя също 4-ка ,че и 5 –ци даже,а на нея и се реже почти  единица През целия срок работи активно ,взима участие,включва се с верни отговори постоянно,но госпожата и дава пълен игнор,не я отразява..
Малкото останало човешко достойнство на  детето ми ,я кара да откаже и :
“не ,Госпожо!Аз няма да се боря ,пишете ми 4!”.
Тук държа да вмъкна една скоба,че малката идва от специализирана българска паралелка.Предмета винаги й е вървял много ,ако изобщо мога така да се изразя и никога не е имала 4-ка.Изключително харесва Българския и Литературата,пише отлични есета например ,справя се много добре...
Преди това естествено се опитала  да разбере ,защо така се получава при нея точно ,но госпожата и казала ,че оценката от класното ,която е 4 ка от въпросното съчинение се равнява на 3 оценки!!!
Дори и така да е (странно правило ,което за първи път чувам,защото класната е на някакво си съчинение,което никой не е в състояние да ме убеди ,че определя всички знания на ученика,това не  е математика например..)Та,дори и така да е ,средно тя отнооово има над 4.50, а именно 4.60 и нещо си..
След ,като се разбират ,че няма да я изпитва и ще и забие 4-ка,щото така й е кеф,още на другия ден я изпитва и така два поредни дни и й пише минус и двойка.Ей така за спорта,за да й покаже ,че може да прави с тях ,каквото и колкото си поиска.(2 ката не  е от незнание ,а от отказ да я изпита)
В резултат на всичката тази супер безсмислена война ,детето е ми е травмирано ,плаче всеки ден и е на път да намрази любимия си предмет..
Иначе ,как оформя въпросната?Изпитва другите ,като на тези ,които харесва им задава един и същ супер елементарен въпрос ,които другите повтарят ,вече чули отговора от първия казал,а на други задава въпрос ,който никога не е бил обсъждан в часа или изучаван изобщо.
Нямам думи да изразя възмущението си !
П.С.Извинявам се за дългия пост,но искам да кажа,че според мен да си учител ,далеч не е това,което някои уж учители демонстрират.

Последна редакция: чт, 24 яну 2013, 10:27 от zlatina_ZZ

# 100
  • София по рождение
  • Мнения: 396
Златина, много тъжна действителност. Моя приятелка беше дълги години преподавател по БЕЛ именно във 9 ФЕГ. Напусна преди 2-3 години, когато дойде сегашната директорка. Доколкото зная там има сменен доста преподавателски състав, поради несъгласие с "откровената простащина" на новата шефка. Приятелката ми сега е в чужбина от СУ, където понастоящем работи, но като се върне /след февруари, мисля/ мога да се опитам да разбера дали въпросната госпожа ще продължава да "трови" и през следващите години детето и изобщо за схемата на преподаване по предмета във 9 ФЕГ, и за нея самата. Ако искаш ми прати на лични името на тази твар.
Мен също са ме рязали за поощрение или по-точно са "имали да ми дават за втория срок", което така и не ставаше, и макар да се забравят след години нещата, освен, че намразих предмета, тези случаи ме научиха на недоверие в живота.
Някои учители не си дават сметка, че освен на определени знания по предмет, учат децата на оптимизъм, доверие, съчувствие и куп други човешки качества, било с личен пример, било чрез ей такива случки.
Златина, Евалла на дъщеря ти, че се отказала от повишаване на оценката, и аз бих направила същото!

# 101
  • Мнения: 779
На helli_sun , както и ако има и други , които са прочели поста ми , поднасям извинения за пропуснатото уточнение от моя страна!Става въпрос за Фег Пловдив!
Извинете ме!
helli_sun благодаря ти за подкрепата , поне малко ми олеква , като разбера ,че не съм единствена ,която осъжда подобно отношение от страна на учител !
Жалко наистина за децата , които имат желание да учат ,да постигат , да се развиват..Винаги има някой ,който намира това за ненужно и "стимулира" по свой собствен и идиотски начин други , за които да се скатаваш , да бягаш от отговорност и да деградираш , спейки на чина е по-значимо занимание от това поне да се опиташ  малко да усъвършенстваш себе си!
Иронията е в това ,че същата тази госпожа намираше есетата на дъщеря ми за толкова добри ,че дори и 12 то класник не можел да напише....а още по-голямата в това ,че пише по френски отлични съчинения,което странно как става при положение ,че горката е толкова зле ,че чак е за 4 ка по БГ!!

Последна редакция: чт, 24 яну 2013, 12:55 от zlatina_ZZ

# 102
  • Мнения: 22
Да се присъединя макар и късно към Вас...


С въпрос-колко задачи бяха на класната ви по математика...при нас 18 за 1 учебен час.
Личното ми мнение е ,че не може така да се постъпва с децата..

# 103
  • София
  • Мнения: 157
Мисля, че е по темата и си заслужава четенето, само е малко далечко ... и студеничко
http://teacher.bg/cs/blogs/nina/archive/2007/10/28/2866.aspx

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
Уха, много, бе! Хвърлих един поглед на класното -бяха повече от три задачи, ама пет ли, шест ли, не помня. И трябваше да се разпишат от-до.

Общи условия

Активация на акаунт