Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 62 600
  • 752
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 62 595
Нямах наменерие да пиша в темата, но се налага. Само да те питам, ти къде прочете нещо да съм написала и дори намекнала за зарязани деца? Интерпретацията ти няма нищо общо с това, което съм написала. А написах, че не бих разчитала на системата и ще обясня какво имам предвид - ли по обективни, дали по субективни причини на управляващите и работещите в тази система, няма как да се изпълни това, което тук се обсъжда, примерно с това да се използва в урока повече картинен мотериал. едно, че материалната база не отговаря във всяка стая да има прожектор, компютър и пр., че да се правят презентациите, а и второ, в един момент с учудване може да разберете, че ако Джуви примерно, иска повече картинки, родителят на дете с проблеми, които водят до неразбиране на картинките, а което е по-добре със слуховата преработка, ще протестира и ще иска повече да се говори, отколкото да се показва. С две думи, много често проблемите при различните деца могат да се окажат коренно противоположни и взаимноизключващи се. Е, как в един масов клас ще се угоди на всички? Тук сме възрастни хора и не е трудно да се сетим, че такова нещо е невъзможно. Едно дете е зле с четенето и родителят ще каже, че трябва повече да се слуша. Друго дете е зле със слушането и неговите родители ще кажат, че трябва повече да се чете, а трети като е с проблеми в говора ще иска само писмено да ги изпитват, пети има проблем с аритметиката и ще иска по-малко аритметични задачи, а шести ще е зле с езика и няма да иска текстови... Е? Какво предлагате? Готова съм да се хвана на бас, че ако вземем, че съберем вашите деца в един клас и всеки си каже какво иска и какво не иска, накрая сами ще видите, че ще стане хаос и поне двама човека ще искат за своето дете точно обратния подход и едва ли ще се разберете. Това го казвам за илюстрация, а не защото съм с някакви определени очаквания или размахвам пръст или всичко което беше казано по мой адрес.

# 511
  • Мнения: 482
Как според мен трябва да изглеждат нещата вече ти го написах вече - няма нужда да се връщаме.

А относно какво би се случило ако децата ни са в еднин клас - това са изцяло твои предположения и вменяване на някакво поведение ... което няма нищо общо с реалноста. През цялото време се опитваш точно това да правиш - да вменяваш някакво поведение и някакво мнение, на базата на твои представи и реалности (евентуално) и да ни размахваш пръст за това. Просто не прави преположения за хората - не е необходимо.

та бяхме заподозряни че обвиняване други ...
че ще бутаме системата .....
а сега че няма да се разберем ... (може пък да се разберем ... знам ли Grinning трудно ли е да го допуснеш и да не илюстрираш Grinning

# 512
  • София
  • Мнения: 62 595
На никого не размахвам пръст! Ако на някого му се привижда размахване на пръст, това е негово лично възприятие! Аман вече! Искаш аз да съм виновна за всичко ли? Ок, виновна съм! Сега стана ли ти по-леко? Stop

# 513
  • Мнения: 40
Кенет КЛАРК (английски изкуствовед  ) е казал ,че за да разбираш живописта ,трябва да си рисувал.Аз бих казала за нашите деца , че да ги разбираш трябва да ги познаваш добре.На Andariel мисля ,че писах по горе в темата,по закон не може ДА ИМА ПОВЕЧЕ ОТ ДВЕ ДЕЦА СЪС СОП В ЕДИН КЛАС.Мисля ,че не разбираш нашите проблеми ,а и не е необходимо.



# 514
  • София
  • Мнения: 62 595
Много добре разбирам, защо реши, че не разбирам, защото нямам дете със СОП ли? Хубаво си говорим, че по закон не може да са повече от 2, но тук говорим за 2 диагностицирани, които си имат всички документи, минали са обследване и пр. А тези, които си ходят самостоятелно, никога не са диагностицирани и се водят в норма? А да не говорим за деца, които очевадно имат някакви проблеми с ученето, но никога не са водени на обследване? От пишещите тук в темата, на колко от вас децата ви са официално със СОП? Защото по това, което чета, поне за две деца се съмнявам да се водят със СОП. Детето може да си ходи на логопед и пак да не се води със СОП. И ако в един клас има официални 2 със СОП, обаче още поне две-три с проблеми в обучението без официални документи, обаче родителите им настояват и на тях със специално отношение в редовните часове и специално и техните да вървят по отделна програма, тогава колко деца всъщност стават в клас? Защото аз зная за такива случаи, не е като да не се случва - по документи е едно, а на практика се оказват повече. Нека не си затваряме очите, знаем всички тук за какво става въпрос! И да го отрече някой, това няма да го промени като фактическо положение.

# 515
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Тук споделяме, не изискваме статистика колко са със СОП, сега да не кажеш, къде го питам това.

А това което си описала за деца в класа, отдавна сме го обсъждали. И за деца създаващи проблеми също.

Избор на родителя е дали да направи това - и това сме обсъждали.


# 516
  • София
  • Мнения: 62 595
Значи говорим за едно и също и няма почва за конфликт между нас - казвам точно това, което се споделя тук от всички. Peace

# 517
  • София
  • Мнения: 1 224
А как ви се струва това интервю, относно американската образователна система? http://e-vestnik.bg/2722

Вероятно написаното не е общовалидно, но имам братовчедка там /в друг щат/, която споделя същите неща. Казва, че държавната политика е, колкото се може повече ученици от малцинствени групи и с дефицити, да завършат средно образование и придобият умения, за да имат шанс за работа.

Признавам, че някои правила ми се струват абсурдни, но ми се иска сина ми да учи по сходна система.

# 518
  • sofia
  • Мнения: 9 285
daniabc, там системата е такава, защото имат разнородно население.
Информацията от интервюто се покрива със споделеното от мои познати и от непреки впечатления.

Има и друг основен момент - разликите в начините на финансиране. При нас са "сбъркани" и в средното образование, и във висшето. Плащането на "калпак", в случая на брой ученик (студент) никога не е водило до нищо добро.

# 519
  • София
  • Мнения: 754
Нямах наменерие да пиша в темата, но се налага.

Кое го налага? Да не си от тези форумци, които бродят по различни теми и наставляват (понякога се заяждат) без да имат връзка с темата.

... - ли по обективни, дали по субективни причини на управляващите и работещите в тази система, няма как да се изпълни това, което тук се обсъжда, примерно с това да се използва в урока повече картинен мотериал. ..., че ако Джуви примерно, иска повече картинки, родителят на дете с проблеми, които водят до неразбиране на картинките, а което е по-добре със слуховата преработка, ще протестира и ще иска повече да се говори, отколкото да се показва. ... Тук сме възрастни хора и не е трудно да се сетим, че такова нещо е невъзможно. Едно дете е зле с четенето и родителят ще каже, че трябва повече да се слуша. Друго дете е зле със слушането и неговите родители ще кажат, че трябва повече да се чете, а трети като е с проблеми в говора ще иска само писмено да ги изпитват, ... Е? Какво предлагате?

Напротив - възможно е и дори съществува, точно по тези "английски системи" в България. Писала съм и съм го разказала подробна, но ти не си изчела цялата тема.
В едно частно училище, моето дете е обучавано в такъв клас. Часовете са на блокове - първия час: урокът се преподава и пише на дъската, след това се прожектира на презентация (с много картини и снимки), след това се раздава лист с резюме на урока, където с различни цветове маркери се подчертават ключови думи. Вторият час на блока се раздават тестове (по същия урок) и се решават. По този начин е обхванат всеки тип възприемане - чрез писане, чрез гледане, чрез слушане и чрез говор. И работи!
Всичко е възможно Andariel, само не и да предадеш социален опит! Затова никога няма да разбереш за какво пишем тук. Някой неща трябва да се преживеят за да се разберат. Всичко останало е просто суета.
Довиждане Andariel!

# 520
  • София
  • Мнения: 62 595
Маргели, Защо се държиш толкова грубо? Кое не ти е на сгодата? Не знам кой не чете - тук става въппрос за масовите училища по нашенско, а не за частните. В частното училище срещу пари и двойни хорариуми и слон ще ти доведат, но не е в това въпросът! 99,99 процента от децата посещават масови училища, а не частни. В честно училище могат срещу много пари да си позволят и клас от по пет деца, но в масовите са по 30..
И с това  грубо "довиждане", няма да ме изгонаш от темата! Няма да стане на твоето, само защото си решила, че никой не може да разбере, ако не е с дете с дислексия! Ако искам ще пиша, ако не исскам - няма! Никого с нищо не съм обидила, нито, както се вижда, съм написала грешни неща! А това, че на теб ти е крив светът си е твой проблем! Това, което пишете не е някакво чудо невиждано или тайно знание, дето се спуска свише само на теб! Ти какво, за много специална ли се имаш?

# 521
  • София
  • Мнения: 754
Andariel - това стана лично вече.
Ако съм груба извинявай, възпитанието ме задължава да се извиня.
Били сме в държавно училище до 10 клас, знам много добре какво представлява.
Темата е отворена за всички, пиши щом искаш. Просто считам, че пишеш за неща, които не разбираш.
Така или иначе, спирам диалога с теб.
Но пак казвам - този форум е за подкрепа и помощ, не за назидание!
А се сбогувах с теб, защото този форум по никакъв начин не е свързан с теб и семейството ти и реших че ще ни напуснеш.

# 522
  • Мнения: 482
Andariel наистина - няма нищо конструктивно в "разговорите" с теб и нещата в които пишеш - колкото и да отричаш че "размахваш пръсти" и "назидаваш" - правиш точно това. Би трябвало да имаш достатъчно интелект и такт, да се усещаш че волно или неволно обиждаш и засягаш някой потребители.
Виждам че си доста активна в изявите си и явно ти е необходима трибуна - бг-мама предлага достатъчно такава - но ако другите теми не са ти достатъчни ... ползвай и тази ....   bouquet

# 523
  • sofia
  • Мнения: 9 285
Ето линк за сваляне на книгата "Дислексия. Практически и лесни за следване съвети"

http://dox.bg/files/dw?a=a89848170c

# 524
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно, че отношението към мен е лично, а не само по обекта на дискусия! Кой какво знаел, кой какво не знаел, пък нямал право, пък не знам какво! Неконструктивен става разговорът именно от нападателното отношение на Маргели, че и твоето Темп! Вие сте алфата и омегата на цялото знание относно дислексията ли? И то само заради това, че имате дете с дислексия? И никой, който няма дете с дислексия няма право да каже нищо? Брех, какво самолюбие ви тресе! Нима мислите, че така си помагате? Не, защото ако аз съм майка на обикновено дете, ако в клас ми цъфне някоя като вас и започне да се държи точно така, както вие двете и особено Маргели сега се държи към мен, не само няма да получите от мен разбиране и подкрепа, а направо ще ме настроите срещу себе си. Може би си заслужава да се замислите и върху това! Не сте някакви свещени крави и двете, че да трябва да ви ходя по свирката!

Общи условия

Активация на акаунт