Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 62 599
  • 752
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 35
dara18, замисляла ли си се да публикуваш тези мисловни карти, които си подготвила?
И имам предвид някаква форма, която е платена.
Сигурна съм, че ще има интерес от много родители, които имат деца със СОП.

# 496
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, щом е за мечтаене... Извинявам се.

# 497
  • Варна
  • Мнения: 6 026
Много ви се възхищавам за това, което правите, за да помогнете на децата си.   bouquet
При нас опитите да се справим продължават. Най-големият проблем на моя син, според мен е неговото тотално нежелание да учи, съчетано с огромна доза мързел и желание за игри. Може да играе с всичко, каквото му попадне в ръцете с часове.

Според каталога на варненската библиотека книгата на Робин Темпъл Дислексия има две издания. Първото от издателство Наука и изкуство София през 2000г. Второто от издателство Авангард принт Русе 2009г.
Първата би трябвало да я има и за вземане в къщи. Ще проверя като ходя в библиотеката. Най-скоро обаче следващата седмица, защото тая малката не е градина.
Може би в русенското издателство би могло да има някоя останала бройка - това е тел им
Тел.: 082/ 507 242, а това страницата във ФБ https://www.facebook.com/pages/Avangard-Print/225211520847166

# 498
  • sofia
  • Мнения: 9 285
Е, щом е за мечтаене... Извинявам се.

Уплаши се, че някой ще "събори" системата всеки момент ли?  Laughing

# 499
  • Мнения: 24 467
За жалост в нашата библиотека я няма, Деспина.

Веси, ако успееш ще облекчиш вероятно доста хора в търсенията им. Стига да знаят да попитат тук.

Харесах много този руски сайт и отправих запитване за условията на доставка до България на книгите. Чакам отговор. Първите ми изглеждат точно практични, насочени и към родителя.
http://www.logopedkniga.ru/products?ahutina-hotyleva-galaktionov … 790#comments_form

Не мога да си обясня- толкова литература има и с толкова реални практически предложения. А не се превежда у нас.Камари литература има за що е това дислексията, напр., но какво от там- насетне- нищо подробно няма, написано на български, което може да свърши работа на родителя.

Друго да споделя- за математиката. Миналата година с малкия имахме трудности при разбиране условията на някои текстови задачи. Тях съм обяснявала винаги с лист и моливи. Чертахме торти и рязахме на парчета, пръчки делихме, кофички в пясъка между спасителни постове рисувахме. Нищо, че на състезанието на СБНУ по мат. имаше максимални точки. Задачите там бяха леки, но когато му дадях някоя по- "инаква", състезателна, изискваща повече умения- запецваше сериозно.
През лятото имаше напредък. Доста работихме по това и тази година започнахме работа със състезателни. Целта е да се научи да чете и мисли, разбира се, да намира решения. Рисуваме и пишем. За мен беше трудно, т.к. нямаше кой да ми окаже практическа помощ, пък и аз не знаех що за проблем е това. Още повече, че баткото задачите ги решаваше с поглед и за мен бе непонятно.
Аз имах проблем, както споделих вече, точно с простите сметки. И точно един калкулатор ми оправяше проблемите. Условията на задачите си ги разбирах, правех грешки в сметките. Мислех си винаги, че са от разсеяност. Но какво значи "разсеяност"? След като с елката си оправях условията, значи там можех да внимавам, а в сметките- не?
С малкия ще продължаваме да работим, разбира се. По- бавно вървим, но напредък има. Особено като обясним някакъв тип задача му давам след това няколко от същия вид и той така, като пореши няколко еднотипни, успява да ги разбере по- добре. Научих го да си рисува, пише и т.н. според както си представя отделните изречения от условието на текста. Всяко изречение да прочете и да си го представи, да си го запише на чернови лист. Ей това ако знаете само колко месеци ни отне и още имаме работа по него. Най- накрая да прави опити за решения.
Решава от раз, обаче, задачите тип какво трябва да поставим на празното място сред няколко картинки, кое число липсва в редичката, математически ребуси, магически рамки и квадрати- т.е. там, където има някаква схема и логика. Тях не ми се е налагало изобщо да обяснявам и ги решава по- бързо от мен. Не спирам да се изумявам на тези особености.
Миналата година нашата учителка /доста загрижена жена, между впрочем/ сподели, че е много изненадана от тази му несъвместимост- отговаря на въпроси, рисува, моделира, няма проблеми с фина моторика, изразява се добре, но писането му е ужасно и не можела да си обясни защо. 

Последна редакция: вт, 04 ное 2014, 14:31 от Judy

# 500
  • Мнения: 50
Момичета, дайте практически, асоциативен, образен или .... за каквтото там се сетите начин, подход метод да обясня (с надеждата че ще го запомни) на моята малка госпожица що е това сутрин, обед вечер, вчера, утре и т.н. Освен за подхода - в коя част на деня какво правим, аз за друго не се сетих. Но очевидно не работи много добре, защото вчера я хванах, че ги бърка - кога закусваме, обядваме,  вечеряме, кога е светло и кога тъмно - и това в коя част от деня става?
Дайте идеи ....

# 501
  • София
  • Мнения: 35
И при нас е така. Не съм се притеснявала за това. Само я поправям, когато сбърка.
С времето намаляха грешките, но още се случва да сбърка. Сега е на 9 години.

# 502
  • Мнения: 24 467
Моят в градината редовно "вечеряше" на обяд и "закусваше" вечер. Обяснявахме и поправяхме непрекъснато. Ако го питам- "Сега кое хранене е?" си казваше, но когато бързаше да се изприказва, често ги бъркаше. Отдавах го на характера му- доста емоционален и припрян.В училище постепенно спря да го прави от самосебе си. Питахме го в градината- сега закуска, обяд или вечеря има.  Simple Smile

# 503
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
http://vbox7.com/play:4a0bab65ee един интересен репортаж.

Много ме впечатли.

# 504
  • Мнения: 636

А да ни видите само мисловната карта за видовете изречения – от това по-нецензурно… Най-прилично е съобщителното изречение: „Краката ти миришат.” Обаче ги запомни завинаги.


Дара, може би го знаеш сайта, това са мисловни карти за 5 клас.Може да са ви полезни.

http://www.pomnilesno.eu/blog/pages/youtube-canala.html

# 505
  • Мнения: 24 467
http://vbox7.com/play:4a0bab65ee един интересен репортаж.

Много ме впечатли.


О, това е казанлъшкият учител! Следя от години- готви деца за олимпиади по физика редовно. Евала на човека!
На пръсти се броят учителите, наистина. Всяка материя може да стане достъпна и интересна за децата. Всяка.
А от този материал, изложението от 5.00 мин и 13.30 мин може да се копне с големи букви и да се постави над вратите на всяко училище. Да го четат учителите всеки ден. Пък дано 1 от десет го прочете, разбере и възприеме.
А от мин. 8.00 е нещо, което следва да се прати в МОН, НС и МС. Истината е такава- практиката ни е от ХІХ век. Както и мисленето на много хора, за жалост.
............
Моето дете така се чувства, когато ходи на шах- толкова му е добре там. Иска да ходи всеки ден.
Ходи от месец юни, това лято.

Последна редакция: ср, 05 ное 2014, 08:19 от Judy

# 506
  • Мнения: 28
Kalona, благодаря за сайта с мисловни карти, не знаех за него. Структурата на уроците е много добра и мога да я ползвам.
Pooh, подхвърляли са ми идеята за издаването на мисловни карти и би ми било много приятно да се занимавам, но ме плаши мащабността на проекта. Това си е огромен труд. Може би около 2 години за един учебник на едно издателство по един предмет. Нашите асоциции са си наши и трябва да се заменят с по-общоприети, картинките да се заменят с по-четливи, дизайнът и съдържанието да се решат, щото нашето са си непрофесионални драсканици. А как ли стои въпросът с авторските права на съответния учебник и одобрението от МОН...
Опитах да прикача снимка на картите, но си падам малко индианец и не ми се получи newsm78

Казанлъшкият учител за мен си е жив светец....
 

# 507
  • София
  • Мнения: 35
Kalona, благодаря за сайта с мисловни карти, не знаех за него. Структурата на уроците е много добра и мога да я ползвам.
Pooh, подхвърляли са ми идеята за издаването на мисловни карти и би ми било много приятно да се занимавам, но ме плаши мащабността на проекта. Това си е огромен труд. Може би около 2 години за един учебник на едно издателство по един предмет. Нашите асоциции са си наши и трябва да се заменят с по-общоприети, картинките да се заменят с по-четливи, дизайнът и съдържанието да се решат, щото нашето са си непрофесионални драсканици. А как ли стои въпросът с авторските права на съответния учебник и одобрението от МОН...
Опитах да прикача снимка на картите, но си падам малко индианец и не ми се получи newsm78

Казанлъшкият учител за мен си е жив светец....
 

Според мен това с МОН можеш да го прескочиш. За родители на деца с образователни трудности, надали ще е важна препоръката на МОН. Щом си го мислила, може би има потенциал да се направи. Помисли за нещо по-... аматьорско като изпълнение, за да не губиш време, което сигурна съм ,че ти е малко. Може дори да е само в електронен формат. Слагаш едно предупреждение, че това е само виждането на автора и няма претенции и гаранции за универсалност, изчерпателност и т.н. Ползва се на свой риск и пр. Слагаш някаква символична цена, предвид горните уговорки.
Това ми хрумва на момента, без да съм го обмислила. Може да има много причини да не е  работеща идея, но пък знае ли човек.

# 508
  • Мнения: 636
Дара каква хартия ползваш за мисловните карти?

# 509
  • Мнения: 482
Темп, няма виновен! Линчуването може да ти свали емоционално временно напрежението, но нещата пак ще са същите - проблемите няма да изчезнат, и пак ще се наложи да се справяш с тях.
Не бе! Питах кой е този, дето е обвинил системата за това - него да набием ... Ти нали това казваш че не може да се обвинява системата - и аз те питам кои я обвинява.

Ако аз имах дете с обучителни трудности, нямаше да разчитам на системата, а щях да се опавям индивидуално - с частни уроци, терапия и др. В скоро време няма да се заприлагат наедро методи за деца с обучителни трудности, така че и да пискам, и да не пискам - на никого не му дреме. Приказката за неволята я знаем.
Че някой, от пишещите тук да си е зарязал детето?!
При теб е АКО ... за другите реалност ....

p.s. просто ми се струва че си влязла в темата с някви нагласи (явно не съвсем отговарящи на действителноста) и вече "война" водиш да покажеш правилният път ....

Общи условия

Активация на акаунт