Строеж - къде, как, колко? Тема за взаимопомощ 25

  • 45 568
  • 743
  •   1
Отговори
# 570
  • Балчи-Варна
  • Мнения: 419
Ivelia,без да разговаряш по-вече с тях направо жалба до КЗП.Има на страницата им готов формуляр- жалба и само попълваш.И искай 100процентово възстоновяване.От личен опит ти казвам,че ще ти обърнат нужното внимание.Прилагай и снимкови материяли,договора,касовата бележка.....

# 571
  • Мнения: 2 575
Много кофти това с дограмата, но си мисля, че още на място е трябвало да не я приемате просто.
Най-малкото да не доплащате сумата, която обикновено остава за след монтаж Confused
И понеже ние сме изключително доволни от нашата дограма и изпълнители, споделям фирмата, ако има интересуващи се - Алумина Елит ( основен офис в Търново, но ние работихме със софийския и са чудесни хора).
Много ми се иска да пусна някоя снимка, но засега няма нищо подходящо Embarassed освен баните, които мноого си харесвам, но не са довършени на 100%.............

# 572
  • Мнения: 47
  Безкрайно много благодаря на всички, които взехте отношение по нашия проблем.   bouquet Нямате представа, колко ми помагате. Имаше моменти, в които си мислех, че аз съм параноичка и очакванията ми са нереалистични. Само, че същата марка дограма, но по стар модел и клас , поставяна преди много години в апартамента, в който живеем сега, съвсем не изглежда по този начин. Нямаме никакви оплаквания от нея и затова избрахме същата марка. Този факт ме караше да продължавам да не се съгласявам, че качеството отговаря на цената и очакванията ни .  
   Показах на мъжа ми вашите коментари, малко го поуплаших, но той все пак твърди, че дограмата е лепена, щял да снима по-добре профилите  за да  ви ги покажа за коментар.  А ето и писмото на момичето , за което ви писах вчера:

Здравейте!
           Бих искала да Ви попитам, госпожата с фамилия Андонова ли е?
Живея в нов блок, дограмата е като вашата, но петкамерна /уж/, обаче в спалнята ни не може да се спи. Свири! Като локомотивна свирка, особено сега, когато беше по-ветровито. Извикахме познат, който смени гуменото уплътнение на касите, но проблема изобщо не се реши. Облепях с тиксо - не помогна, защото минава покрай пантите. Ужас... Може би трябва да сменим уплътнението и на крилата. Всичко това идва и от лош монтаж, спестени някакви укрепващи железа в балконските врати... и т.н.  ooooh!
         Всички съседи се оплакват на строителя, той ми даде телефона на някаква госпожа Андонова, с която трябваше да се уговоря да установят проблемите и да ги отстранят. Уговорихме се уж за следващата седмица да се чуем пак /примерно в сряда/, за да уточним часа. Преливаше от любезност. Звъня й в сряда и о, ужас! Как съм си позволявала да я притеснявам, да й звънна след час, защото шофирала. Ами аз да не съм врачка, за да знам, че шофира. В края на крайщата така ме нахока, че се разлюлях, вдигнах кръвно и....  се отказах да се занимавам с нея. Сега строителя може би я съди, но дълбоко се съмнявам.... Пък и ако трябва три години да чакам да ми се оправи дограмата....
           Така и не знам коя е фирмата, поставяла прозорците при нас, но описанието, което направихте ужасно ми напомни тази отвратителна жена, с която опитах да проведа нормален разговор....
        Желая Ви успех. Ако можете да сте в къщата, когато е ветровито - направете го. В спокойно време почти не може да се забележи проблем от неспециалист...


След моето запитване за разрешение да публикувам горното, ето какво ми е писала пак:

           Да, публикувайте писмото по този начин. Ще си позволя да ви дам и още съвет. Приятелят, когото извикахме да ни спасява, се занимава с поставяне на дограми и в стария ни апартамент монтира една "Кьомерлинг", от която вече десетина години съм безкрайно доволна. В новия блок имат апартаменти и мои роднини, та го хванах да оглежда и техните прозорци. Първоначално си мислехме, че основния проблем са ни балконските врати, но не са само те, уви. Нашия приятел    забеляза как една от вратите прави "корем". Освен това промушваше едно календарче и по този начин откриваше луфтове там, където не трябва да има. За да се корегира това, трябва да се разкърти и свали, да се отремонтира и отново да се постави..... Липсваха капачки на едни френски прозорци /не е проблем стойността на капачката, а това, че сега няма как да бъдат монтирани на висок етаж/ и от там може да влезе вода и да повреди ламината; Както казах за балконските врати - нашите са високи и е трябвало вътре в профила да има някаква подсилка, която да не позволява усукване и измятане; пантите не съответствали на тежестта и т.н. тънкости, които като неспециалист няма как да знам. Касата на един двукрил прозорец не е поставена както трябва.... Щом още не сте измазали отвън, проверете много добре как стоят при вас нещата. Стискам ви палци да се преборите  . Ще попитам и строителя на блока до къде е докарал нещата.



    Сега ужасно съжалявам, че бях коректна и възпитана и не публикувах името на фирмата още преди една година. За тези, които не са разбрали все още , става въпрос за СТРОЙИНВЕСТ , София.
Това е сайтът им и линка се отваря на профила, използван за нашата дограма:
http://stroyinvest.net/bg/Geneo

gul4i, благодаря за съвета, отивам да чета как се пуска жалба до комисията за защита на потребителя.  Тя и Ms.Gorgeous това ме посъветва и ми  пусна извадка от закона. Благодаря и на нея.

Asinka, в действителност ние не сме приели дограмата. Не сме подписали приемо предавателен протокол. За съжаление обаче бяхме платили 100 % авансово (голяма глупост, но госпожата наистина умее да омайва), тъй като това носеше някаква отстъпка , малко по-висока от лихвата на банката за този период. И моля те, пусни някоя снимка на баните ви , дори и не съвсем готови, че това ни предстои. Нека погледаме нещо хубаво, след ужасиите, които аз ви показах.

Последна редакция: ср, 03 апр 2013, 09:33 от Ivelia

# 573
  • Мнения: 790
Ако и момичето, както и целия блок по отделно пуснат жалби по едно време, според мен няма как да не ви обърнат сериозно внимание, когато сума ти народ се оплачат от една и съща фирма.  Успех! Peace

15 кв. и на мен не ми се виждат чак толкова много, ако се слагат и пелети там. Но, има го и този момент, че колкото и да ти го направят, лека по лека се намират неща, които да запълнят празнината и в един момент се складират къде нужни, къде не нужни неща.

# 574
  • Балчи-Варна
  • Мнения: 419
 Конкретизирайте какво съдействие искате от страна на КЗП- тук пиши какво съдействие искаш от КЗП,каквото пишеш това става.Аз съм писала жалба,ако искаш мога да ти помогна.Дори два пъти писах-веднъж за счупен стъклопакет на дограмата-смениха го и за румбата дето четките били консуматив и нямали гаранция,а чрез КЗП ми изпратиха четки.Успех ти желая и не се предавай.До седмица,най-много 10 дена Кзп отговарят-или по телефона или на пощата ти.

# 575
  • Банкя
  • Мнения: 823
Ivelia Съжалявам да прочета, че имате такива проблеми с дограмата. Но тези определено са си оставили ръцете при сглобяването и монтажа. Надявам се да ти съдействат от КЗП. Не ми се е налагало да прибягвам към тях, но другите момичета са те посъветвали. Simple Smile
Нашата дограма е Thyssen и я монтира фирма от Враца (споменавам го, защото писа, че сте от там). Доволна съм от изпълнението и монтажа, но не живеем още в къщата, за да споделя повече. Към прозорците ни монтираха и външни щори. Peace

Chuby И според мен складът не е излишно голям, особено, че ще съхранявате и пелети. При нас като се наложи да правим мазе, си оставих едно малко килерче към кухнята за зимнина и други дреболии, а останалото ще е в мазето. Wink

# 576
  • София
  • Мнения: 37 612
Конкретизирайте какво съдействие искате от страна на КЗП- тук пиши какво съдействие искаш от КЗП,каквото пишеш това става.Аз съм писала жалба,ако искаш мога да ти помогна.Дори два пъти писах-веднъж за счупен стъклопакет на дограмата-смениха го и за румбата дето четките били консуматив и нямали гаранция,а чрез КЗП ми изпратиха четки.Успех ти желая и не се предавай.До седмица,най-много 10 дена Кзп отговарят-или по телефона или на пощата ти.
Помагали са и на мен, едно момиче ми беше консултант по въпроса и нещата се решиха за седмица. Peace

Извади договор, мейли и т.н, всичко, с което разполагаш.
При рекламация, която може да е устна или писмена, госпожата е длъжна да я заведе в регистър на рекламациите. Почти на 100 % съм сигурна, че не го е направила. Това би направило нейните права по договора нищожни. Неизпълнение на гаранция по договор - все в хартиения му вариант пише нещо по въпроса Peace Просто не се оставяйте така.
Това са толкова пари, че просто на мен ми се къса сърцето.
И друго, те профилите са си едни/Рехау, Саламандър и т.н/ и всяка гаражна фирма може да тръби, че са номер 1, но това не значи, че "майсторите" им не са били охранители до вчера, примерно....

Усилващите елементи във врати, големи крила на прозорци и т.н са си мноооого важни.

 Гретел, баш "железар" ни трябва, който да ни направи олекотена конструкция Rolling Eyes

# 577
  • Русе
  • Мнения: 3 710
Оххх, това със 100% авансово плащане голям грешка. И нас са ни изкушавали да го правим, заради разни отстъпки, но никога не сме отстъпвали. Предпочитам да дам някой лев повече, но да стане като хората всичко. Ако ли пък не, то просто не доплащаме. За щастие такива сериозни неща не са ни са случвали, но никога не е застрахован човек.

# 578
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 620
Изкушавах се да го напиша, но малко се притесних, че ще ме вземете за Плюшкин. На мен и 30кв.м. ще са ми малко.
Не, просто много от момичетата тук са на на по-малка възраст от теб и мен... Laughing Което, с найдобри чувства, има значение..в смисъл - отделеното време за домакинстване през годините, не за друго..

Права си, има значение. От година на година багажа расте ли расте...А уж нищо излишно няма. Rolling Eyes

# 579
  • Мнения: 4
Това е сайтът им и линка се отваря на профила, използван за нашата дограма:
http://stroyinvest.net/bg/Geneo

Най 'забавното' в цялата работа е, че най-отгоре се мъдри логото на REHAU -> Оторизиран партньор..
Няма да е лошо да запознаете Rehau България със случая и да ги помолите за експертно мнение. В случай, че не желаят да ви съдействат, ги уведомете, че ако се наложи ще пишете до търговския им офис в Австрия или централата в Германия. Обикновено помага.

# 580
  • Мнения: 47


Извади договор, мейли и т.н, всичко, с което разполагаш.
При рекламация, която може да е устна или писмена, госпожата е длъжна да я заведе в регистър на рекламациите. Почти на 100 % съм сигурна, че не го е направила. Това би направило нейните права по договора нищожни. Неизпълнение на гаранция по договор - все в хартиения му вариант пише нещо по въпроса Peace Просто не се оставяйте така.
Това са толкова пари, че просто на мен ми се къса сърцето.
И друго, те профилите са си едни/Рехау, Саламандър и т.н/ и всяка гаражна фирма може да тръби, че са номер 1, но това не значи, че "майсторите" им не са били охранители до вчера, примерно....

Усилващите елементи във врати, големи крила на прозорци и т.н са си мноооого важни.

 

Ms.Gorgeous, имаме имейл, в който мъжът ми описва дефектите и иска съгласно договора да бъде заведена рекламация.
Ето ви копиран този имейл:

"Уважаема г-жо Апостолова,
 
За съжаление отново нищо не бе отстранено от дефектите по монтираната от вашата фирма дограма. Единствено беше оправена вратата и то след като забелязах, че вашият служител беше махнал насрещника в който опираше вратата.
Моля, това писмо да бъде заведено като официална рекламация в регистъра ви за рекламации съгласно договор 448 от 22.12.2011г.
 
Констатирани дефекти:
- лошо и недостатъчно опенване на дограмата (профилите са запълнени едва на една трета от ширината;
- лошо поставени държатели на касите (50% от винтовете не са завити качествено);
- непрекъснато разрегулиране на отваряемите части и то при положение, че дограмата още не се използва;
- неправилно отрязани и монтирани стъклодържатели на 90% от прозорците;
- застъпване на предпазно фолио при напречните профили на вратите;
- наранено покритие на места по дограмата;
- непочистени усенъци от залепването при ъглите;
- счупване на 2 броя стъклопакети след изрязване на пяната и преди обръщане на прозорците;
- прозорците не остават в положението на което са отворени, което означава, че не е нивелирана правилно.
 
Прилагам копие на платежни документи и снимков материал за да оцените качеството на дограмата и монтажа.
 
Очаквам вашето становище и решение по отстраняване на въпросните дефекти. "
 


dreamhouse, точно това сме решили  да пишем и до Rehau, хубавото за нас е, че фирмата действително е оторизиран техен дистрибутор. Това беше и едно от нещата, което ни накара да им се доверим.

Meggysan, наистина много изглупяхме с това авансово плащане, обещавам по форумски, никога, ама никога повече да не го правим от тук нататък.

Акси, gul4i, в събота ще отидем да огледаме и пробваме всички врати и прозорци. После отново да опишем всички дефекти (видими и открити за сега) и след това ще напиша молба до КЗП.  Който е писал вече такава , на лични може да ми помогне малко, за което разбира се, предварително благодаря. Истината е , че ние българите , дори не знаем на какво имаме право и какво обезщетение  можем да искаме за нанесени ни морални и материални вреди.


# 581
  • София
  • Мнения: 37 612
Иве, този мейл е достатъчен да заведете жалба за нищожност на договора, предвид неспазената гаранция и частичното замазване на положението.
КЗП имат телефон за връзка. Обадете се и изложете нужното. Консултант ще ви посъветва как да пуснете жалба и как се процедира- спрямо вашия случай Peace
Моят съвет е да не искате компенсация, а пълната цена на заплатеното.
Дано не ти стане по-кофти, но тази дограма не става за нищо Confused

Не знам за вас, но ние сме работили с едни от големите фирми за дограма, фаянс, подови настилки и вътрешни врати, гаражни и външна врата- никъде не са ни искали сумата на 100% авансово.

Нашата дограма е Саламандър от СААВ. От поръчката до монтажа - точно 7 дни с включено взимане на мерки. Около 90 квадрата е Peace

# 582
  • Балчи-Варна
  • Мнения: 419
Ivelia.гледах пак снимките на дограмата.Както писала Ms.Gorgeous това е достатъчно за пускане на жалба.А пък,ако ще трябва още някои документ,те от КЗП ще ти го поискат.Аз като пусках жалбата за счупения прозорец,писах,че искам съдействие от тях да ми се смени стъклопакета.Нямаше и седмица като ми се обадиха от фирмата,че идват да ми сменят стъклото.А жалбата много лесно се попълва.Всичко ще се оправи гарантирам ти,спокойно.

# 583
  • Sofia
  • Мнения: 559
Ива, не искам излишно да наливам масло в огъня, но аз бих действала в посока разваляне на договора, а не просто рекламации и отстраняване на дефектите. Не ми изглежда да са в състяние да оправят нещата, съдейки по снимките не разполагат нито със знания, нито с компентност и умения да го направят. Аз на твое място също бих се свързала задължително с Рехау(освен с КЗП), първо тук, ако не подейства с Германия. От там на 100% ще ти обърнат внимание. Ако се наложи с удоволствие ще помагам с немския, само пиши.  Peace Ще се оправят нещата, стига да предприемете нужните стъпки. Успех!
За сервизните помещения - 15кв не са никак много, а при отопление с пелети със сигурност ще са ви от полза.

# 584
  • Мнения: 1 744
Здравейте момичета.
Ива успех с тези мошеници, момичетата добре са те посъветвали.
По въпроса за къщата - видяхме се с два архитекта. До тук, аз винаги съм живяла в апартамент вярно 90 кв., но все ми се струва, че щом там всичко се събираше и тука ще се събира. ММ иска 130 кв къща с цел да има по-голям двор. Пълен маниак е на тема растения, двата ни балкона са зеленчукови градини. Няма да отстъпи. Варианта с пелетите май ще отпадне, имало проблеми с доставките миналата зима и не били качествени се оплакваха съседи при нас. Ще минем на дърва и въглища защото могат да се съхраняват на двора под навес и така да си останем с 15 кв мазе и да не се пипа скъпоценния двор.
Аз нещо наистина не мога да се ориентирам с пропорциите. Архитектката продължава да настоява със една спалня долу, ние се инатим и не искаме.
Вече да ви кажа започват да ме плашат парите. Страхувам се, че няма да ни стигнат за строежа, а мисълта пак да опираме до банка ме ужасява.
Мисля да поискам някаква примерна оферта и от строителната фирма да си направим по-точно сметката. Не искам да остана с недовършена къща.

Общи условия

Активация на акаунт