За частното образование, за частните училища (2)

  • 77 911
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 1 200
  • Мнения: 2 961
Дани, Елис (да не изброявам), мерси за класацията и уточненията.

Особено за 7-ми клас , когато детето е с висок бал, но не е сигурно дали ще му стигне, родителите изпадат в голямо недоумение какво да пишат след 5-те топ училища.

Зори, абсолютно съгласна. Вчера обсъждахме проблема с родители в тази ситуация. Има 500-600 места за пол в ТОП 5 и ако си под чертата, кофти. Проблемът ще става и по-сериозен - следват по-големи випуски, а местата в ТОП ДУ не се увеличават (когато сегашните седмокласници тръгваха на детска градина - имаше места за всички, където и когато поискат).  Сравнявах данни за родени в София, стига се до +40%. 
Ако парите следват детето - това ще даде глътка въздух. Таксите за гимназиите в ЧУ падат (така поне ми се стори) и повече деца ще имат шанс за добро образование. (и повече данъци за държавата).

Обаче искам да Ви попитам нещо друго. Породи се едно (не)обосновано съмнение, затова че Клисарова има още 1 закононарушение. Искам мнението Ви. newsm78

Цитат от статията в offnews: "министърката на образованието Анелия Клисарова, която още в първите дни от встъпването си в длъжност постави под въпрос качеството на образованието в частните училища, защото там, по думите й, контролът бил занижен."
Да добавим и непредставянето на данни за ЧУ.

Заблуждаваща реклама ли е изказването на министърката?
Ето какво пише в чл. 33, ал. 1  от ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА:

Чл. 33. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент.

Тя е партиципал на ДУ, които са конкурент на ЧУ.

Важи ли законът за НЕЯ и за МОН?
Чл. 2. (1) Този закон се прилага по отношение на:
2. държавни органи, включително органи на изпълнителната власт и на местното самоуправление, ако изрично или мълчаливо предотвратяват, ограничават, нарушават или могат да предотвратят, ограничат или нарушат конкуренцията в страната;

4. физически лица, които извършват или съдействат за извършване на нарушения по този закон.

Има ли наказание за нарушаване на Закона?
Чл. 102. (1) Физическите лица, съдействали за извършването на нарушения по закона, ако деянието не съставлява престъпление, се наказват с глоба в размер от 500 до 50 000 лв.

# 1 201
  • София
  • Мнения: 5 782
biborana, според мен основният проблем се състои в това, че пари няма... Клисарова и да е имала желание (в началото) да задоволи нашето справедливо искане, са й обяснили, че кранчето не пуска и са я инструктирали да говори разни популистки глупости... Мен също много ме дразнят изказванията й... Ама като се пренесат нещата от чисто юридическата страна на въпроса (за нарушените ни права) до чисто практичната, всъщност се оказва, че май кипи напразен труд в нашите редици... Поне за момента не виждам реален шанс да се случи нещо положително... Дори напротив! Някои от новите идеи и странни критерии за разпределяне на и без това малкия бюджет ми се струват направо опасни!

# 1 202
  • Мнения: 4 877
Ако си спомняте първата ми статия, тя беше точно срещу тези обидни думи за ниското качество в ЧУ. После открихме, че се притеснявала и че се плаща за 6 и диплома. Е, за мен това е най-важното - да спре да говори и да насажда такива внушения.
Досега колко министри минаха и ни залъгваха, но бяха далеч по-дипломатични, коректни и внимателни. Никой не е дал пари за ЧУ, но и никой не е внушавал досега такива глупости за качеството на обучение в ЧУ.

# 1 203
  • София
  • Мнения: 1 560
За Ерих Кестнер мога да кажа за 7 клас (щото познавам лично дете от там) - приемат с изпит и изключват за успех под 4,00 (общ) и 4,50 (немски) - за малките класове не знам.

# 1 204
  • София
  • Мнения: 37 618
Не може да се подведе под отговорност за заблуждаваща реклама, защото не говори с конкретика и имена.
Може да се подведе под отговорност за нанасяне на неимуществени вреди и нанасяне на емоционални травми Laughing

Меридиан - приемат след проверка на знанията, мисля, че не изключват, но децата, които определено не се справят сами с "отлюспват".
Познавам детенце, на което родителите бяха в абсолютен шок, че той в пети клас /и учил в ДУ /не знае почти нищо. Онзи ден, когато бях на завършването той беше един от отличниците на външното оценяване за 7 клас Peace Истинско удоволствие беше да видя брилянтния резултат от къртовския труд!

# 1 205
  • Мнения: 4 877
Хора, аз си мислех, че резултатите и класирането се крият само от родителите. Обвинявахме у-ща, че не ни я предоставят, а слагат откъслечни данни. Оказва се, че и те почти нищо нямат. Някои у-ща ме помолиха да им препратя информацията, други пък слагат линкове на сайтовете си към моя сайт. Май никой никога не им я пращал.

Браво на Евростар, че м.г. някак са я получили и са я публикували и ни дадоха знак какво да търсим и сега!

Междудругото БАЧУ публикуваха снощи данните и класиранията за 4 и 7 клас, каквито и аз получих. Браво за това! Още в четвъртък в интервю на Милка Славчева ставаше ясно, че разполага с тези класации и затова ни се изостри апетита да ги имаме. 

Не мога да разбера защо институциите крият тази информация не само от родителите, а и от училищата.

# 1 206
  • Мнения: 4
Дорис Тенеди:
Зa подготвителен - събеседване с родителите и детето
За първи клас - диагностичен тест за училищна готовност
За осми клас - комбиниран входен тест по български език и математика и минимален общ успех от І срок на VІІ клас - Мн. добър (5,00)
За всички останали класове - тест по първия чужд език; есе по зададена тема; тест по математика.

# 1 207
  • Мнения: 7 682
http://www.bg-mamma.com/url.php?u=aHR0cDovL3d3dy5iYWNodS1iZy5jb2 … 4I21zZzI1NDUwMDY4


Междудругото БАЧУ публикуваха снощи данните и класиранията за 4 и 7 клас, каквито и аз получих.

Да, така е, давам линк с пълната класация след 4 клас, интересна е.
Иначе за таблицата след 7 клас наистина навсякъде, където я има, е от линкове към сайта на Данибон. Струва ми се, че освен сайта на Данибон друг първоизточник няма. Благодарности на Дани.

# 1 208
  • Мнения: 1 479
Макар че изпит със сложността на олимпиада трябва да се сложи на входа, а не в самия пети клас. Така е някак половинчато и отново забранено за деца, чиито родители не са готови да покриват три години таксата (колкото и да е кадърно детето, винаги има шанс да не вземе първо, второ или трето място).

Кога? В първи клас ли? Обективна оценка на това кои деца мислят, и кои са напомпани с уроци по смятане не може да се направи преди 3-4 клас, защото материалът е елементарен.

Но все пак може би не е лишено от основание класацията за ЧУ да е отделна. Напр. споменахте, че с успех под 4,50 ЧУ има право да изключи дете. ДУ няма това право. От там и различните правила и плоскости.  

Напълно съм съгласна, много добре напипан проблем.
Няма никакъв проблем Черна станция. Тези "проблеми" отдавна са решени в цивилизованите страни макар и по различни начини.  Ролята на ЧО не е да препокрива това на общественото а да развива интелектуалния елит на държавата. Затова ЧУ имат АВТОНОМНОСТ, която във Великобритания достига до абсурдни, според вашите виждания за ЧО, размери.  
Тази автономност им дава изключителни права, които имат една цел - максимално стимулиране на образователната им система. Хората си плащат и съвсем резонно е да изискват високи резултати от училището.  Критерий за тези резултати са еднаквите общодържавни изпити. В САЩ също имат такъв единен критерий - изпити тип АР, SAT и пр.  Хората се хвалят с тези резултати, както и с броят на приетите в престижни ВУЗ  а не с олимпиади и състезания, т.е. те се хвалят с крайната цел на учебният си процес.  Например в бившето ЧУ на дъщеря ми, което е в топ 10 на ЧУ на САЩ , никой не подготвя децата за олимпиади а  училището дори не се ангажира  при съставянето на сборният отбор по математика за международно състезание. При тях всичко е оставено на  инициативата  на учениците. Съвсем друг е въпросът с подготовката по SAT, където дори и външна фирма е подготвяла учениците..  С една дума практичност и ефективност !!!

По разбираеми главно популистки причини, държавите членки на  ЕС от бившият соц не гледат благосклонно на ЧУ.  Въпреки обструкциите напредъка е осезаем както в дотирането, така и в автономността. Знам държава  където по закон ЧУ е задължено  да преподава максимално до 30% от учебният материал задължителен за ДУ., т.е. 70% сами си формират  уч.материал.
   
Правилно Химикал е поставила проблема с изпита след 4 клас. Не е вярно това което казвате, че "обективна оценка на това кои деца мислят, и кои са напомпани с уроци по смятане не може да се направи преди 3-4 клас, защото материалът е елементарен."
Най обективният метод е методиката използвана в тестовете за интелигентносt за деца.
При нас има в някои начални ичилища приемни тестове от 1 клас на базата на методологията на IQ тестовете , които са разработени от специалисти в тази област..  Тази методология изключва придобитите знания, така че училището на практика не е „забранено за деца, чиито родители не са готови да покриват три години таксата”. В този случай "кадърността" на детето не се измерва с придобитите знания, за които в повечето случаи се изисква немалко средства,  а със  СПОСОБНОСТИТЕ  на детето  да види и реши проблемите .
Проблемът не е в изпита а главно в това , че у/щата са квартални а евентуалната входна селекция на практика ще обезличи идеята за създаването им като такива. Точно и затова са необходими ЧУ.

Да има обща класация, но да направим и отделни по-различни критерии. .... училища с подбор - обща за ЧУ и ДУ.
Защото ако включим музикалното или спортните, те също са с подбор  newsm78).   А има държавни, в които само някои паралелки са с подбор.
Музикалните и спортните са част от специализираните у/ща , където по закон се изисква приемен изпит с който се доказва талант.

Добре би било да се сравнят ЧУ в бившите соц страни от ЕС, за да видим  настоящето положение на българските..

Последна редакция: пн, 17 юни 2013, 13:33 от plamenhk

# 1 209
  • Мнения: 4 877
http://www.bg-mamma.com/url.php?u=aHR0cDovL3d3dy5iYWNodS1iZy5jb2 … 4I21zZzI1NDUwMDY4


Междудругото БАЧУ публикуваха снощи данните и класиранията за 4 и 7 клас, каквито и аз получих.

Да, така е, давам линк с пълната класация след 4 клас, интересна е.
Иначе за таблицата след 7 клас наистина навсякъде, където я има, е от линкове към сайта на Данибон. Струва ми се, че освен сайта на Данибон друг първоизточник няма. Благодарности на Дани.

БАЧУ са я имали още в четвъртък. Не съм им я пращала. Радвам се, че вчера я пуснаха, а и в интервюто си Милка Славчева даде доста информация в четвъртък, за да се ориентираме как да търсим.

Ето линк към рейтинга на 4 клас от сайта на БАЧУ
http://www.bachu-bg.com/index.php/component/content/article/77-about-us/309-4
Има вляво и за 7 клас.

# 1 210
  • Мнения: 4 877
Класация от изпитите след IV клас: 14 училища в Топ 15 са частни
http://offnews.bg/index.php/207615/klasatsiya-ot-izpitite-sled-i … top-15-sa-chastni

# 1 211
# 1 212
  • Мнения: 32
Да, има го и това - хубаво ще го изключат детето за успех под чертата, но къде отива това дете? Или в ЧУ, което не изключва, или в държавно училище (ако е преди седми клас, защото трудно ще го наместят в някоя от елитните гимназии... или греша?).
Аз си мисля, че основния брой отпаднали са в класовете между 4-ти и 7-ми.

# 1 213
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, за тях също! И като отпаднат от едното, подбиват резултатите на другото училище.

# 1 214
  • Мнения: 4 877
Е, не е сигурно дали ще смъкне резултата. Ако идва от Американския колеж с успех 4,50 или други често спрягани училища, не се знае. Дори съм чувала точно обратните истории - стават отличниците на класа. Може да е стрес, може да е мобилизация, но си има ефект.

Общи условия

Активация на акаунт