За частното образование, за частните училища (2)

  • 78 115
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 855
  • Мнения: 1 970
Искам да попитам дали приема в Американския колеж, ААУ, Златарски (за София става въпрос) се влияе от вида у-ще, което е завършилодетето (7 кл.) - частно или държавно и от това КОЕ частно у-ще е завършило. Дали завършването на ЧОУ "Дружба" би повлияло на проема в "Златарски"?
И имам предвин НЕ официалното становище на гимназията, а това КАК всъщност става оценяването при кандидадстване? Как вида и кое е у-щето влияят върху изпитващите и ръководството на частната гимназия да вземат решение дали да приемат детето или не.

Дали завършилите "Св. София", например за едни гърди пред завършилите "Дружба" пред АК, само заради това КОЕ ТОЧНО е училището. Изключвам фактора ниво на подготовка и знания в двете у-ща.

Ти май си представяш "Златарски" като британски топ колеж Grinning Когато ние кандидатствахме в АК около входа на АК обикаляха хора на "Златарски" и зарибяваха кандидати с листовки. Демек "Ако тук не ви приемат елате при нас". При това положение не вярвам да се опъват много при приемане, по-скоро ще вземат всеки ставащ що-годе кандидат.

Aбсолютно съгласен с отговора, който са Ви дали, тази година имаше също пред входа на колежа, но на въпроса:

Освен като ниво на знание, което казвате , че изключвате , как точно си предствяте, че може да повлияе училишето от което идва кандидата?
В този смисъл, да, има значение, но като ниво на знания, защото априори средният успех на гимназистите в Св. София и  на тези от СМГ (според статистиките на РИО) е далеч по-висок от този на 81-во Младост примерно или не знам кое си СОУ Дружба, е, естествено, че едните ще са по-добре подготвени от другите...
Което е и критерий за приема в АК да речем, изпита.
За ААУ също, само дето там Дружба дефинитивно шанс няма, щото изпита е на английски - есе, нещо не ми се връзва как точно ще го напише детето, освен ако не го е учило някъде или сериозно с учител.
За Златарски - има тема, там, общо взето, аз поне не знам на някой да са отказали...Щом го влече...

# 856
  • Мнения: 4 877
Химикал, странно извърташ думите ми. Това, че децата разпускат, играят на чист въздух горе на Витоша, не означава, че не учат. Учат и то доста (справка НВО, математическите състезания, рейтинга на кодбг), но всичко е въпрос на организация на учебния процес. И на мениджмънт.

# 857
  • София
  • Мнения: 5 782
За АК действително е въпрос на резултат от изпита. Приемат деца от най-различни училища - и държавни, и частни.

За ААУ съм чувала, че не е въпрос само на много пари. Проучват внимателно родителите. И отказват да приемат някои деца, въпреки многото пари.  Wink

За "Златарски" нямам преки впечатления, но синът на една моя позната завърши там, сега е в Англия. Не беше от най-ученолюбивите деца. Записаха го там, след като не го приеха в читаво ДУ. Бяха доволни родителите, но конкретни подробности не знам.

# 858
# 859
  • Мнения: 472

И от сайта на РИО София град http://www.rio-sofia-grad.com/

"Учениците от ЧСОУ „Св.Георги” представиха отлично България на Световната олимпиада по английски език ВЕО /26.03.2013 – 08.04.2013/, която се провежда ежегодно в Англия. През тази година в състезанието се включиха 80 училища от Европа и Южна Америка, като българско училище участва за първи път. Отборът на ЧСОУ „Св.Георги” получи три първи награди от общо шест направления:

- ВЕО международен форум
- Световен туристически пазар
- Представяне пред местните медии"

# 860
  • Мнения: 1 007
Химикал, странно извърташ думите ми. Това, че децата разпускат, играят на чист въздух горе на Витоша, не означава, че не учат. Учат и то доста (справка НВО, математическите състезания, рейтинга на кодбг), но всичко е въпрос на организация на учебния процес. И на мениджмънт.



Дани, не извъртам думите ти. Програмата е една и съща, изискванията също. В разказвателните предмети има страшно много подробности, подготвят те за "Стани богат" Laughing Както споменахме в предишни страници, това е недостатък, но е факт, че тези подробности трябва да се знаят за НВО (ние имахме и в пети клас), на олимпиади, състезания. Може да си много умен и да имаш логическа мисъл, но ако на изпит сбъркаш маската на Терес с маската на Агамемнон, губиш точка  Laughing Така е по всички предмети. Не ти искат анализ на водите в Африка, питат те за дължината на Нил. Тестова система, какво да правиш. Ако нещо има за обясняване, то е в първата част на деня, после трябва да вкараш тази информация в главата си. Не казвам, че това е добре, но системата е такава. Е, как ще стане това в стая с 10-15 деца, вече уморени от сутрешните часове, евент. от изпитвания, контролни, респ. вече разсеяни, шумни? Казваш, въпрос на организация. Възможно е. Но за мен времето за самостоятелна подготовка е изключително ценно и ако някое училище - държавно, частно или марсианско - ме лиши от него, без да ми остави избор, няма да го предпочета. Не искам детето ми да се образова от тестове и формати. Искам да има стабилни знания, които да може и да възпроизведе в текст. Всъщност разговорът започна именно от там - че невинаги парите, които влагаш в дадено училище, са едновременно и пари за образование и ако сложиш знак за равенство между двете, може и да си навредиш.
Не знам дали във всички ЧУ целодневното обучение до 7-ми клас е задължително, но ако е така, мога да си обясня и размера на таксите. Излишен ангажимент към вече големи деца, който за мен просто не им е в полза.

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 13:16 от Химикал

# 861
  • Мнения: 7 683
Момент! За никого не е тайна, че училището в днешно време е един голям купон. Просто аз нямам доверие на днешните шестици - справка, НВО. На мнение съм, че знанията трябва да се затвърдят на спокойствие, на отпочинала глава, в детайли, а предвид некачествените учебници, да се вкара дообясняваща информация. Това не ми се връзва с целодневното обучение. То е подходящо за детската градина, най-много за първи клас. Просто след пети клас науките са вече сериозни и аз държа на сериозното отношение. Няма проблем да играе на ластик пред блока в паузата между ученето на два урока, но докато тези уроци се учат, трябва спокойстие и усамотяване.

Т.е. да не учим в библиотека, защото не сме сами? Не си права. Атмосферата е различна, духът на ЗНАНИЕТО обикаля ...

Не знам как е било при вас, но аз нито като ученик в малките класове, нито в гимназията, нито като студент съм можел да уча в библиотека или въобще при наличието на други хора. Изцяло съм на мнението на Химикал и също много ми е странно това целодневно обучение и най-вече как го издържат деца в 1ви, 2ри или 3ти клас. Със сигурност си спомням, че ние в началното училище имахме по 4 часа на ден, а в прогимназията - по 5. Чак в гимназията имахме по 6, а повече от 6 часа дневно никога не съм имал. В НУ и прогимназията ходех до обяд на училище, а следобяд основно играех, като до 5 клас ИЗОБЩО НИКОГА не съм сядал да уча. Е да, четях си книжки, но за индианци, за каубои, за пирати - такива неща:) И съучениците ми правеха същото. Пък никой не пропадна после в живота. Недоумявам как 7-годишно дете може да издържи от 8 сутринта до 17-18 часа вечерта да учи??? и ако прибавим и 2 часа транспорт...извинявайте, ама аз дето съм дърт пръч, не бих издържал на такъв режим. Ми че това е нечовешко за толкова малки деца.


















# 862
  • София
  • Мнения: 62 595
Моите, че са двама, и всеки може да учи в различна стая, пак мрънкат, че си пречели, а какво остава да са петнайсет човека на едно място!  Peace

# 863
  • Мнения: 4 877
Прекрасно е, че държавни, общински, частни, а се надявам до 10 години да се открият и марсиански училища - за всекиго по нещо.  Heart Eyes

# 864
  • София
  • Мнения: 5 782
Татко Мецан, когато се сблъскаш със съществуващата в момента образователна система не само теоретично, а и на практика, вероятно ще установиш, че всички аналогии с времето, когато ние сме били ученици са напълно неуместни по простата причина, че нещата са тотално несравними вече. Всички неща. Като се започне от особеностите на съвременните деца, които никак не приличат на нас и се стигне до... и аз не знам какво да си харесам за пример, тъй като просто всичко е коренно различно. Само някои преподаватели в ДУ са същите, ама не се представят по същия начин, понеже всички обстоятелства са се променили...
Децата са много по-ангажирани в днешно време и имат по-малко време за игра. Това не зависи от избора на училище - ЧУ или ДУ - важи за всички. Хубавото на ЧУ е, че улесняват родителите, които нямат възможност да разчитат на баби, дядовци, детегледачки и т.н., които да ги водят по всякакви извънкласни неща и които да им помагат при подготовката за следващия ден. В съвременното образование много голям акцент се слага на самоподготовката в къщи, отколкото беше по наше време. Тогава си запомняхме уроците в училище, написвахме си за 20 минути домашните и хуквахме да играем... Ама сега не е така. Wink

# 865
  • Мнения: 19 999
Аз много добре учех в библиотека навремето, но говорим за университета и гимназия. Нямах никакъв проблем да се концентрирам.
За по-малки деца със сигурност е по-трудно. Като гледам дъщеря ми се разсейва от много дребни неща.
Аз с радост бих плащала частно образование, но ми се иска, освен дисциплина, да има и различен подход на преподаване. Не искам да се наливат голи факти в главите на децата, които само трябва да наизустяват.  Такива неща са ми останали от моето основно образование. Надявам се да разбудят интереса на децата към материята, а не да се учи от страх, защото госпожата ще се скара.

# 866
  • Мнения: 9 045
Детето ми е малко...но следя темата с интерес още от сега.
Не ми е ясно защо смятате че ученето е само на тишина и на едно място.
В момента моя син се учи да чете по методиката на Зайцев.
Ето какво пише за нея:
Николай Александрович Зайцев e автор на знаменитите "Кубчета на Зайцев" – нестандартен способ за бързо научаване на четенето, а и на много други методи за ранно развитие на детето. Роден през 1939 г, работил като възпитател в детска градина, места за малолетни престъпници, интернат за умствено изостанали, бил е учител по руски език и литература, английски език, преподавал по руски език на чужденци. Автор на съвсем ново направление в начина на обучение за четене (кубчетата на Зайцев), преподаване на граматика и математика. Основател и ръководител на центъра "Нестандартни технологии в образованието".
Стандартният урок по метода на Зайцев продължава 25 минути в игра. Децата могат да ходят, стоят, лежат и това даже се поощрява. Ние сме свикнали че по време на урок се стои тихо зад чина. При занятията в центъра на Зайцев (Санкт-Петербург) учениците бягат, шумят, движат се непрекъснато – ходят от таблици към кубчета, от кубчета – към дъската и са много въодушевени. Според Зайцев – основата на всяка учебна игра е базирана на търсене и избор. Докато работи с кубчетата, детето постоянно търси, така то се научава да чете - да разбива думите на срички, да поставя ударение, да съставя думички, да чете и пише. Методът на Зайцев използва такива сетива като докосване, слух, зрение. А това спомага за активното развитие на речта на детето.

# 867
  • Мнения: 7 263
http://www.kadedaucha.com/?id=1327&aid=11122 пускам ви този линк с обещание за разбора на частните училища, в които се изучава немски език. Не съм ви забравила, просто се налага да се заработват едни такси  Wink

# 868
  • Мнения: X
Нашата радостна новина - дъщеря ми е приета в ПЧМГ в 6 клас за догодина. Дадоха ни служебна бележка за прием днес.

И почти сигурно е приета и в ЧОУ Света София, утре ще разберем окончателния резултат, защото днес беше на изпит по английски и при психолог, а в понеделник се яви на изпит по БЕЛ и МАТ (по МАТ има пълна шестица, решила си е първа задачите безпогрешно). Жената, която я изведе днес от изпита, каза, че почти сигурно я приемат, че математиката й е страшно силна, малко по БЕЛ не е направила нещо, при психоложката е била безпогрешна, там е редила някакви логически задачи и е трябвало да възпроизвежда по 10 думи и числа. Само с английския не знам как се е справила, въпреки че тази седмица си взе сертификата от Амер. колеж за положено ниво B1, 5 години ходи на съботен курс в АК.

Сега ще падне огромното чудене какво да правим. Тя и сега е в много желано и добро училище - НУКК, където се пребори с 5 деца за място преди 5 години. (тази година на изпита за 1 клас пак се явиха около 400 деца, а бяха приети 78).

Приемам съвети всякакви, аз не вярвах, че ще я вземат, то пък стана една...

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 08:56 от Анонимен

# 869
  • Мнения: 363
Жасмин, поздравления, много ме зарадва поста ти. Докато четях усещах радостта ти:-)

Доволна ли си от курсовете в АК?

Общи условия

Активация на акаунт