За частното образование, за частните училища (2)

  • 78 129
  • 1 311
  •   1
Отговори
# 840
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно, що пък ние се караме заради някакви статистики, дето дори не знаем как са правени! Да имахме изходните данни разбирам, пък то!

# 841
  • Мнения: 19 999
Кой е Пламен или има нещо изтрито в темата?

Като тръгвахме да избираме училище, мъжът ми изтъкна същите доводи като татко Мецан. Сметките бяха, че с парите, които ще спестим от таксите за частно училище, ще може да изкара пълното си образование в уни в Германия ).
Обаче като тръгнах да обикалям по държавните училища и се хванах за главата. Просто тези, които са в нашия район, не стават. Или базата е ужасна, или славата им.
Така се стигна до обикаляне на няколко частни. Дали ще се окаже по-добра алтернатива, не знам.
Виждам обаче, че сега от децата се изисква много повече отколкото навремето от нас.

За детските градини съм напълно съгласна. Ние бяхме в частна и беше въздух под налягане. После се преместихме в държавна. Сигурно не с всички частни е така.

# 842
  • София
  • Мнения: 2 361
Солей, има изтрити постове.
А относно дали образованието е инвестиция, ето и статия по въпроса:
http://www.segabg.com/article.php?id=652470#.Ubde9RR59I8.facebook
Моят принцип е , че по-добре е да осигуря на детето си добро образование, отколкото да му купя някоя скъпа вещ. След време при добра квалификация, то само би могло да си купи тези неща.
И пример за това е моя приятелка, чиято майка пордаде наследствен апартамент, за да учи тя в Оксфорд. Сега обикаля на досто места по света по различни проекти и конференции.Работи й носи удовлетворение и може да си позволи луксове.

# 843
  • Мнения: 1 007
Образованието е много деликатна материя. И нямаме право на грешка. Затова и не трябва да се предоверяваме на формулата "колкото по-скъпо, толкова по-качествено". Понякога е точно обратното. Ще дам пример. Познато дете учи в частно училище и тази година ще е в пети клас. Говорим си с майката и тя казва, че щели да са на целодневно обучение. Хм Thinking Който е имал петокласник, знае за какво натоварване става въпрос и колко е важно детето да разполага с половината от деня си за самоподготовка. Да не говорим за шести и за седми клас. В този случай дори да ми плащат, не бих поверила детето си в такова училище. Ако искам да демонстрирам личен престиж, бих си купила скъпа и непотребна вещ, но с образованието не бих рискувала. При положение че програмата е една и съща и денонощието все е 24 часа, мисля, че е въпрос на лични качества и усилия да си най-добър.
Нека мнението ми не се възприема като отричане на частното образование, а само като несъгласие, че цената е определяща за качеството на образованието. Simple Smile

# 844
  • Мнения: 7 683
И пример за това е моя приятелка, чиято майка пордаде наследствен апартамент, за да учи тя в Оксфорд.

Това е съвсем различно. И аз бих направил същото. Но нали на всички е ясна разликата между Оксфорд и което и да било частно учебно заведение в България.
Не съм от тези, дето се стискат, колко пари сме пръснали с жена ми например по екскурзии и други удоволствия, например кръчми и магазини, ха ха Laughing , та за детето ми ли ще ми свиди. Смятам, че образованието е най-добрата инвестиция, аз самият съм плащал за второто си висше и то досега се изплати хилядократно. Не обичам обаче да хвърлям на вятъра пари, не обичам да плащам скъпо за нещо, което не си струва цената или въобще не си струва. Посетих досега четири частни образователни институции, наистина не са много, но пък и детето е още малко. Ами останах с впечатление, че няма да научи в тях нещо кой знае колко в повече от държавните.
Особено пък ако е вярно, че и децата от ЧУ ходят на частни уроци, то тогава нямам думи. Да плащаш веднъж за училище и после втори път за частни уроци, понеже това, платеното училище, не си е свършило работата, въпреки че е платено - ми че това си е тотално прецакване.

# 845
  • Мнения: 4 877
Минахме "страшния" 5 клас. Минахме и "страшния" 6 клас. Чакаме "страшния" 7 клас.

Аз разбирам притесненията на родителите от общинските училища, защото и аз съм била в такова и знам каква е системата там, т.е. не се е променила от нашето детство. Но синът ми би се изсмял само. Всичко е коренно различно като организация на учебния процес и ако го питаш как мина денят, ще разбереш, че едва ли не цял ден са ритали футбол, пързаляли се зиме на пързалката, играли са тенис, хапнали нещо и т.н. Изобщо не усещат натоварване, защото всичко им е организирано по коренно различен начин. Всичко научават там, а като идват информациите, анализите и бележките в е-дневник си личи, че доста се учи, но така и не го усещаме като натоварване нито при детето, нито в семейството. Няма как да го възприеме човек, който не се докоснал до това. Доста е по-различно от обучението в държавните/общинските у-ща.

То е същото и с детските градини на децата. Аз докато се чудя каква система да подхвана, за да ги уча да четат, се оказа, че отдавна си четат. А всичко е спокойно и с много игри.

Всичко е въпрос на мениджмънт.

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 10:02 от Danybon

# 846
  • София
  • Мнения: 62 595
Данибон, и моя като го питаме "как беше в училище", откакто е тръгнал на предучилищна, та досега, вече след изпитите, отговаря едно и също "много хубав мач стана; мачът не стана; вкарахме пет гола; вкараха ни пет гола". Ще каже човек, че само на двора киснат с топката седем години. Мимоходом  или ако специално го питам казва нещо "по същество", и то доста небрежно казва "а, да, изпитаха ме по български", като дори не си дава труд да спомене, ако са му писали шестици, осведомява ни само за по-ниските оценки, и накрая виждам две страници изписани в бележника, а аз зная само за част от тях. За подготовката цяла година за кандидатстването, за ходенето по пробни изпити, олимпиади и пр. дума нямаше да чуеш, освен ако не го попиташ изрично - все едно не е било. Та, това какво споменава детето не е индикатор колко му е натоварено и организирано в училище. Просто децата говорят за това, което им е най-важно - в случая на твоето и на моето момче са им важни мачовете.

# 847
  • Мнения: 4 877
 Не, Andariel, не, за мен говори, че си избрала страхотно училище на детето си.

# 848
  • София
  • Мнения: 62 595
обикновено училище е. Да, болшинството от учителите по основните предмети са свестни, просто децата в класа не са побойници, нищо, че не не са от най-амбизиоцните, а дори тези, на които не им се учи и карат около 3-4, поне стоят кротко и не пречат. Донякъде е и въпрос на нагласа на детето кое му е важно. То така реагираше и в старото училище, където нещата бяха по-зле като цялостна организация, и единствено класната държеше юздите. Детето просто не обръща внимание колко време и усилия му коства всичко, включително ние вкъщи колко сме помагали. Ние като родители се впрягаме много повече, да не кажа, че само ние се впрягаме, а децата си карат по-спокойно през живота.

# 849
  • Мнения: 1 550
Искам да попитам дали приема в Американския колеж, ААУ, Златарски (за София става въпрос) се влияе от вида у-ще, което е завършилодетето (7 кл.) - частно или държавно и от това КОЕ частно у-ще е завършило. Дали завършването на ЧОУ "Дружба" би повлияло на проема в "Златарски"?
И имам предвин НЕ официалното становище на гимназията, а това КАК всъщност става оценяването при кандидадстване? Как вида и кое е у-щето влияят върху изпитващите и ръководството на частната гимназия да вземат решение дали да приемат детето или не.

Дали завършилите "Св. София", например за едни гърди пред завършилите "Дружба" пред АК, само заради това КОЕ ТОЧНО е училището. Изключвам фактора ниво на подготовка и знания в двете у-ща.

# 850
  • Мнения: 1 007
Момент! За никого не е тайна, че училището в днешно време е един голям купон. Просто аз нямам доверие на днешните шестици - справка, НВО. На мнение съм, че знанията трябва да се затвърдят на спокойствие, на отпочинала глава, в детайли, а предвид некачествените учебници, да се вкара дообясняваща информация. Това не ми се връзва с целодневното обучение. То е подходящо за детската градина, най-много за първи клас. Просто след пети клас науките са вече сериозни и аз държа на сериозното отношение. Няма проблем да играе на ластик пред блока в паузата между ученето на два урока, но докато тези уроци се учат, трябва спокойстие и усамотяване.

# 851
  • Мнения: 50 988
Искам да попитам дали приема в Американския колеж, ААУ, Златарски (за София става въпрос) се влияе от вида у-ще, което е завършилодетето (7 кл.) - частно или държавно и от това КОЕ частно у-ще е завършило. Дали завършването на ЧОУ "Дружба" би повлияло на проема в "Златарски"?
И имам предвин НЕ официалното становище на гимназията, а това КАК всъщност става оценяването при кандидадстване? Как вида и кое е у-щето влияят върху изпитващите и ръководството на частната гимназия да вземат решение дали да приемат детето или не.

Дали завършилите "Св. София", например за едни гърди пред завършилите "Дружба" пред АК, само заради това КОЕ ТОЧНО е училището. Изключвам фактора ниво на подготовка и знания в двете у-ща.

Ти май си представяш "Златарски" като британски топ колеж Grinning Когато ние кандидатствахме в АК около входа на АК обикаляха хора на "Златарски" и зарибяваха кандидати с листовки. Демек "Ако тук не ви приемат елате при нас". При това положение не вярвам да се опъват много при приемане, по-скоро ще вземат всеки ставащ що-годе кандидат.

# 852
  • Мнения: 1 550
Искам да попитам дали приема в Американския колеж, ААУ, Златарски (за София става въпрос) се влияе от вида у-ще, което е завършилодетето (7 кл.) - частно или държавно и от това КОЕ частно у-ще е завършило. Дали завършването на ЧОУ "Дружба" би повлияло на проема в "Златарски"?
И имам предвин НЕ официалното становище на гимназията, а това КАК всъщност става оценяването при кандидадстване? Как вида и кое е у-щето влияят върху изпитващите и ръководството на частната гимназия да вземат решение дали да приемат детето или не.

Дали завършилите "Св. София", например за едни гърди пред завършилите "Дружба" пред АК, само заради това КОЕ ТОЧНО е училището. Изключвам фактора ниво на подготовка и знания в двете у-ща.

Ти май си представяш "Златарски" като британски топ колеж Grinning Когато ние кандидатствахме в АК около входа на АК обикаляха хора на "Златарски" и зарибяваха кандидати с листовки. Демек "Ако тук не ви приемат елате при нас". При това положение не вярвам да се опъват много при приемане, по-скоро ще вземат всеки ставащ що-годе кандидат.

Имах предвид и "Златарски", и АК и ААУ ... Въобще частните гимназии. Не конкретно Златарски

# 853
  • Мнения: 1 550
Момент! За никого не е тайна, че училището в днешно време е един голям купон. Просто аз нямам доверие на днешните шестици - справка, НВО. На мнение съм, че знанията трябва да се затвърдят на спокойствие, на отпочинала глава, в детайли, а предвид некачествените учебници, да се вкара дообясняваща информация. Това не ми се връзва с целодневното обучение. То е подходящо за детската градина, най-много за първи клас. Просто след пети клас науките са вече сериозни и аз държа на сериозното отношение. Няма проблем да играе на ластик пред блока в паузата между ученето на два урока, но докато тези уроци се учат, трябва спокойстие и усамотяване.

Т.е. да не учим в библиотека, защото не сме сами? Не си права. Атмосферата е различна, духът на ЗНАНИЕТО обикаля ...

# 854
  • Мнения: 50 988
За ААУ чувам, че е въпрос на (много) пари. Зор е само ако целта е да се вземе пълна стипендия. Признавам, не знам как става, но те си решават самоволно.
За АК има анонимен изпит и никой не гледа кой от кое училище идва. Гледа се само балът.

Общи условия

Активация на акаунт