ТУЕС - 3 тема През ТУЕС със страст минаваме и за супер работа се стягаме

  • 43 514
  • 751
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 1 525
Не за първи път се опитвам да обясня във форума какъв е духа на това училище и всеки път се изумявам на част от коментарите....Госпожа Босилка Динова има особености, но не е непреодолимо препятствие за децата, които учат математика, за да я разберат.Вярно е, че може да не изкарат 6-ца в осми клас - факт. Това не ми се струва особено важно на фона на нещата, които биха научили в това училище. Ще ви кажа и друг факт - синът ми завърши тази година, мина през Босилка и след това учи математика 4 години при Г-жа Абрамович . Решил е 3 теста вкъщи за проба преди матурите по математика, не е ходил на уроци и както се вижда не е особено трудолюбив, нито е някакъв гений. Оценката от матурата му е 5,75. Ще ви оставя да помислите всеки за себе си какво му е дало образованието специално по този предмет в ТУЕС...
Имам усещането, че много мами прекалено много се доверяват на преценката на децата си и са склонни да проявяват закрила повече от необходимото. В ТУЕС учат повече момчета.Оставете ги да порастнат големи и отговорни мъже,  а не мамини синчета. За всички ще е по-добре.

 smile3501 smile3501 smile3501

# 526
  • София
  • Мнения: 157
Не знам колко внимателно сте чели темата, но майките които се разтревожиха са предимно на седмокласници, тоест бъдещи евентуални ученици в ТУЕС. Те не познават училището, нито пък учителите и това е нормално. Аз лично мъничко се уморих от натякването, колко сме различни и неповторими. Мили майки на по-големи деца, бъдете честни със себе си - не Ви ли тревожеха навремето същите проблеми? Мислех си, че тук е мястото за споделяне, както казва Надя приятелите са за да си споделят.... Ако всеки ден се убеждаваме един друг как всичко е наред и по-добре и не би могло да е, или просто мълчим - ще бъде ли "по-добре за всички"?

# 527
  • Мнения: 1 525
Аз казах, че ще замълча. Но и на мен ми омръзна.

"Мили майки на по-големи деца, бъдете честни със себе си - не Ви ли тревожеха навремето същите проблеми?

Кои проблеми визирате?
Учителката по математика ли?
По-различните изисквания на някои учители ли?
Какви проблеми има според вас в това училище?
Аз не си спомням миналата година по това време да са се споменавали пред тогавашните кандидат-осмокласници.
И мен никой не ме е "плашел" с проблеми в училището.

Но наистина ще сложа голяма точка в тази тема.

# 528
  • София
  • Мнения: 4 349
Имам усещането, че много мами прекалено много се доверяват на преценката на децата си и са склонни да проявяват закрила повече от необходимото. В ТУЕС учат повече момчета.Оставете ги да порастнат големи и отговорни мъже,  а не мамини синчета. За всички ще е по-добре.

Преценката на децата разбира се, че е субективна. В крайна сметка те са в центъра на урагана  Mr. Green Mr. Green Ние не можем да имаме собствено мнение по простата причина, че не присъстваме в часовете и следователно, за да си съставим някаква бегла представа на това, което става в училището слушаме това, което ни споделят децата. Не може да отричаме това, което те преживяват и споделят. А колкото до закрилата - не смятам, че е повече от необходимото. Ако детето ти донесе една - две двойки по който и да е предмет, ще се опиташ да разбереш причината, а не да му разпишеш с усмивка бележника и да му кажеш да се оправя само, за да не стане мамино синче. Друг е въпросът как и къде откриваш причината, но това е строго индивидуално за всеки. Но нашата намеса като майки в такива случаи е повече от необходима - било то като осигурим допълнителни уроци, курсови или друго на детето, било то по някакъв друг начин. Но да му кажеш "оправяй се сем" - не става.

Аз не си спомням миналата година по това време да са се споменавали пред тогавашните кандидат-осмокласници.

Не може да си спомняме нещо, което не е съществувало. Преди да пусна темата за това училище в нета нямаше почти никаква информация нито за ТУЕС, нито за изпита (поне аз не откривах). Дори в ТУ отказаха да ми дадат такава информация (за задачите), защото имало курсове, а задачите били "авторски" на преподаватели от ТУ. А негласно ми споделиха, че преподавателите с тези задачи си дават частни уроци и водят курсове, т.е. не може да са "общодостъпни". Намя нищо лошо в това, частните уроци са "златна мина" за амбициозни родители и е напълно разбираемо всеки учител да си пази хляба. Дори и един сборник, който беше излязал през 2004 година мисля, беше изчерпан от книжарниците, а и задачите "не били точно такива", защото материалът се е променил. После излязоха и други сборници, които свободно можеха да се купят от ТУЕС, но това беше вече малко преди и след кандидатстването миналата година. Така че, когато пуснах темата, идеята ми беше да се вдигне малко мъглата около информацията за това училище и изпита за него.


Естествено е майките на 7класниците да се вълнуват, защото изборът на училище след 7 клас донякъде определя пътя, по който ще поемеш и възможностите, които ще имаш след завършването на средно. Това поне е моето мнение, въпреки че съм чувала и обратното - завършил кварталното училище, но станал известен бизнесмен. Е има и такива сличаи.

Всички сме убедени в правотата на нашия избор. Затова сме тук, затова "защитаваме" ТУЕС, затова се вълнуваме. Че кое училище няма проблеми, ТУЕС не е идеалното училище да няма проблеми. Но те са затова, да се решават, а не да се прикриват и да се вика, че всичко е идеално. Може идин родител да вижда проблемите в едно, друг в друго, а трети изобщо да не вижда проблеми. Ако детето ти се справя без проблемно в училище и оценките му са само 5 и 6, тук таме някой заблудила се 4, и аз не бих "търсила" проблеми нито в дедето, нито в учителите или училището. Но ако детето ми в бележника има повече 2 и 3 и тук-таме някоя 4 за разкош, бих търсила проблемът. Пък бил той и в детето ми, или в учителя или в училището.


Че ще станат хора нашите деца, ще станал. Че се стараем да не са мамини синчета и да бъдат по-самостоятелни, полагаме усилия да ги оставим намира и да не се бъркаме. Но и да премълчаваме това, което ни тормози, само и само, за да не загрозяваме цялостната картинка, и това не е надобре. Така че споделянето води до повече мнения, до по-обективна картина и повече информация в търсенето на "истината". Така че и тези, които споделят тревогите си, и тези, които не споделят само хубави неща, са прави от своята гледна точка. А и досега не сме чули гледната точка на дете или родител на дете, оставено на поправителен  newsm78 newsm78

# 529
  • на терасата
  • Мнения: 797
Благодаря на Naddya, Jord, както и на всички, които споделят в тази тема. Наистина има малко информация за това училище, но постепенно, благодарение на вас, започвам да разбирам как стоят нещата там. Не харесвам, когато някой се има за последна инстанция, но и тези мнения взимам под внимание. Разбира се, че трябва да се споделят, както проблемите, така и успехите, нали затова четем и пишем в този форум. Децата са различни, някои са по-самостоятелни, други имат нужда от подкрепа и затова е важно за мен, като родител на седмокласник, да зная повече за това училище. Защото на 14 години все още нямат зряла представа каква да е професията им, с какво точно искат да се занимават и колко усилия ще им струва това.

Затова пишете, скъпи майки на ТУЕС-арчета Wink

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 15:55 от рак-щрак

# 530
  • София
  • Мнения: 4 349
А и защото сме събрали тук, водени от една обща тема IT, малко инфо

  http://robopartans.com/register/sofia/advanced/  &nb … sp;    


Между другото какво ще ги правите синковците през лятото  newsm78 newsm78 newsm78

# 531
  • София
  • Мнения: 4 349
А ето и доказателството, че всичко си тече и всчико се развива. Явно промени предстоят и дано са за добро  Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green А това е може би "доказателство", че излизащите специалисти със средно образование не отговарят напълно на потребностите на пазара, не казвам, че това са децата от ТУЕС, а по принцип. И МОН се е заело да промени нещата. А дали ще е за добро, ще разберем после  Laughing Laughing

  http://robopartans.com/2013/06/10/ministry_kiril_mitov/ & … sp;    

# 532
  • София
  • Мнения: 157
рак-щрак  Hug Смело напред! Grinning
Надя, и аз се питам същото - какво ще ГИ правим синковците?  Grinning Някак си, ако можеше да се разбират и да се виждат за футболни или баскетболни мачове например - еееххх, мечтииии! Не ми се ще да минава както всяка ваканция пред екрана..... Някой да има идеи?
А иначе за другото - браво на отбора на г-н Митов. Кога ли ще попаднем при него?

# 533
  • Мнения: 171
При господин Митов мисля, че се "попадаше" в 10-ти клас.
Той е един съвременен будител (ако мога така да се изразя).
Относно написаното по-горе от притеснени родители - мисля, че в ТУЕС трябва да влизат и да се записват деца с подчертан интерес към инженерните науки . Ако няма такъв афинитет на децата ще им е трудно. От това училище и от учителите може да се вземе много, само и единствено, ако детето е мотивирано да го направи. Никой не е казал, че е лесно, то и в ТУ не е лесно. Затова има наплив за кандидатстване в УНСС (например) в сравнение с ТУ. Това е нормално. Стана ми леко забавно от изопачаването на думите ми - не казвам да се оправят сами, а да им помогнем да станат самостоятелни. Моята майка навремето не знаеше какво уча в гимназията и какви точно проблеми имам , с кой учител, предмет.... Завърших с 6.00.
Опитвам се да кажа, че твърде много им се "връзваме" .
Jord , все по-трудно ще накараш един туесар да рита топка пред това да стои пред монитора....с времето страстта към компютъра се засилва и не мисля, че можеш да се пребориш с това.И не, не съм имала същите мисли и терзания преди 5 години, защото знаех къде попада детето ми (самата аз съм възпитаник на ТУ) , знаех колко е тежко и му обясних с какво се захваща. И той нямаше отличен при Босилка,имаше проблеми с нея- през цялото време го убеждавах, че трябва да учи математиката за себе си, не за оценката. В интерес на истината госпожа Абрамович в 9 клас направи входно ниво и съобразно него попълни дупките в знанията им. Така , че нищо фатално не е станало. И да- различни са децата, които знаят какво правят в ТУЕС. Те ще се ориентират на пазара на труда и в дебрите на висшето образование много по-бързо от връстниците си и ще знаят какво точно искат за себе си. Такова е моето впечатление.Друг е въпросът колко деца от випуск са такива.
Майки на седмокласници, това, че детето играе игри на компютъра от малко не значи, че е за ТУЕС. За да се чувства добре в ТУЕС трябва да е мотивирано да се научи как се пишат игри, например Wink От вас зависи да му обясните да разбере, че нищо не се получава даром и, че за да завършат успешно ТУЕС ще трябва да учат , и то много. Ако не са склонни на това изберете им друго училище.

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 17:26 от Yontcheva

# 534
  • София
  • Мнения: 1 074
Мдааа, както много пъти съм казвала, това училище не е за всеки. Трябва наистина да си убеден, че искаш да се занимаваш с това, за да кандидастваш.
За математиката, вчера питах младежа, каза че от техния клас 1 дете остава на поправителен, тъй като имал 3 двойки и 1 тройка. Това е казала вчера учителката.

# 535
  • Мнения: 1
То че училището не е като другите е ясно. Има куп причини за това. Обективни и субективни.  В някаква степен такава субективна причина е и Динова. Но не тя е определящата. Стара школа, със своите си разбирания и най-важното хъс да ги накара (ако ще и под заплахата за поправителен) да научат материала. Фокусът днес е върху нея, защото тя е камИчето в обувката на вашите деца, които са принудени да влагат най-много усилия за оценката при нея. И съответно "пищят". Ако ви кажа, че работи за без пари, няма да вярвате. Но е факт. Без да съм и апологет, жената заслужава уважение за отношението и отговорността си към професията. Има си кривиците и тя. Характеропатия собствена. Но работата си върши. Което се явява проблем.
Отвреме, навреме прелитайки през форума се сещам за сериала Туйн Пийкс. Най-вече за оная култова фраза: Нещата не са това, което са. Проблемът Динова е в някаква степен проблемът на децата да положат повече усилия, отколкото смятат за необходимо. Фокусът е върху него, писъкът е от там. Никой не пищи от преподавател, при който му е лесно, защото оценките се получават лесно. И... Някой да се е фокусирал върху такъв проблем. Това проблем ли е? А има ли го?

Характеропатията на няколко преподаватели и ръководството създава атмосферата на училището. Субективни фактори. С годините част от тях ги смачкаха разни майки. Други още се държат.

Да се върна към началото. В ТУЕС преподават и лектори от ТУ. Тяхната подготовка и манталитет на преподаване е повече университетски, отколкото "даскалски" (не влагам лош смисъл в тая дума). Випуска е около стотина човека. Кога в рамките на ограничения брой часове те ще имат време да оценяват характера на децата, когато целта е да преподадат и оценят знанията? А ако във всеки клас има двама трима, които са решили да се правят на интересни?

Това за субективното.

Обективно, ТУЕС е интересно и търсено, заради конюнктурата. Намерете сфера, където днес не са необходими IT кадри. Това са най-търсените специалисти на трудовата борса днес. И с най-високите заплати. Вижте само заглавието на темата. Ако не беше така, мислите ли, че който и да е преподавател ще си позволи да поставя високи критерии? Като знае, че кандидатите за училището ще са последните дупки, които нямат шансове никъде другаде?

Та мили мами, наострете ушите не само в посока камИчетата в обувките, а и към скритите проблеми. Там има доста за шлайфане. Ако целта освен диплома са и реални знания разбира се. Wink

Последна редакция: ср, 12 юни 2013, 20:52 от татко бг

# 536
  • София
  • Мнения: 4 349
Ако ви кажа, че работи за без пари, няма да вярвате. Но е факт.

Татко бг То това е валидно за всички учители, независимо от училището, в което преподават. Имам предвид държавните или общинските. Но все пак математиката и бел са предмети, които са търсени, и ако си страхотен или поне добър учител ще си "докарваш" приличен доход с даването на частни уроци. В никакъв случай не омаловажавам усилията, които учителите, независимо от предмета, по който преподават, полагат за нашите деца. Всички сме им признателни и благодарни, че заради такива като тях продължава да съществува държавното образование. Но все пак всеки си преценява къде започва работа и дали ще може да се издържа с мизерната заплата, която получава, или ще си осигури и "странични" доходи, но се се "посвети" на децата.

Все пак си мисля, че децата биха спечелили повече от едно университетско преподаване. Но все пак е хубаво, ако учителите поне малко се опитват да разберат и характера на децата. Най-малкото след време, когато децата ни станат велики личности и репортерите отидатв ТУЕС и натикат микрофони пред устата на някой учител той да може да си спомни и да каже нещо различно от това, че това или онова дете е учило в ТУЕС  Mr. Green Mr. Green Все пак в училището влизат деца, а всички твърдим, че ще излязат личности. ТУЕС не е конвейер, естествено е да не се запомнят някои лица, но ако учителите мислят само за преподаване и оценка на знанията няма да помнят нито един ученик.

ТУЕС е търсено и харесвано, защото IT специалностите са търсени на пазара, а от училището излизат едни от водещите специалисти в тази област. Надяваме се и ние да се похвалим след време с постиженията на нашите деца. 

# 537
  • Мнения: 1
Надя, Босилка е на хонорар. Един хонорарен час е 3 лв. Четири седмици по 16 часа са 64 часа по три лева са ... смешни пари. Не бих ги сравнил със средната учителска заплата около 550 лв. щат. Очевидно не е приличен доход.

Частните уроци са извънреден труд, който и да се полага, не е редно да прибавя механично към основното трудово правоотношение, от което ти зависят осигуровки и т.н. Отстрани лесно се броят чужди пари. Трудно се виждат усилията. Друг е въпросът, че политиката в образованието дотолкова е свалила критериите, че ученици със средни познания получават много добри и отлични оценки на външно оценяване. Но това е друга тема.

За друго говорех аз. Ще има време пак да го кажа. Wink

# 538
  • София
  • Мнения: 157
Ясно е за какво, за шлайфането!? За "истинските" проблеми. За това да не се вторачване в дребното камъче... Но само си намекваме и продължаваме.... Не е редно сигурно и много да бърборим тук, не знам. Въобще - сложнотия. Това, което на мен много,ама много, ми се набива на очи е как всеки си стои на своята камбанария и не помръдва оттам. Как всички всъщност говорим за едно и също нещо, искаме едно и също нещо, но бързаме! Страшно много бързаме да убедим всички други как не са прави, как нищо не са разбрали, как са лоши родители и как ние сме единствените които знаем какво правим и защо сме там. И как много знаем, но сега ще замълчим драматично. Каква е ползата от това, хора? Всички треперим за това училище! И за децата си. Всички сме разумни същества и знаем, че образованието е мръсна дума в тази държава, скоро четох хубава статия за това, но мноооого тъжна. Че това е ЕДИНСТВЕНОТО действащо техническо училище в държавата. Всички знаем, че ще плачем от вълнение след 3-4-5 години, когато нашите /вече/ мъже вземат живота си в своите ръце, благодарение точно та тези хора там! И ще го помнят цял живот. Повечето тук сме с някакъв вид техническо образование, получено около "тошовото" време и на всички родителите ни не знаеха, какво учим, кои са приятелите ни, къде ходим и кога се прибираме. И съм сигурна, че средния успех на родителите е над 5.50. Ако искате да си сканираме дипломите? Това е вече минало и май е най-добре дружно да го забравим, никога няма да се доближим дори до него. А да се каже, че РАЗНИ майки са унищожили преподавателите, според мен, е смешно!

# 539
  • София
  • Мнения: 4 349
Наистина не може и да става сравнение на нашето време и това на децата ни. Ние на времето имахме много повече "съвест", много рядко, особено в елитните училица, имаше обратната страна на медала, т.е. деца, които не учат. А такова нещо като поправителен разбрах, че го има чак при висшУто.  Mr. Green Mr. Green На времето изпълнямахме комсомолските поръчения, впили взор в бъдещото партийно членство. Е, може и да има по-млади родители, които са "опитали" само от чавдарството и пионерството, но това е друга тема. Времената са се изменили и няма почва за сравнение.

Убедена съм, че ние като родители, правим най-доброто за децата си. Стремим се те да постигнат повече и да развият таланта си (наследен разбира се от майките  Mr. Green).


Наистина ми прави впечатление, че откакто започнах да чета за IT (не съм в тази сфера), все се натъквам на имена по един или друг начин свързани с ТУЕС. Как един не каза, че е възпитаник на Джон Атанасов например? Къде отиват тези деца от това училище например?  newsm78 newsm78 Или път от информационните паралелки на математическите гимназии? Може би там си наблягат за математиката все пак.  newsm78 newsm78


А иначе днес е емоционален ден. Имаме първите срочни и годишни оценки - по химия и математика СИП / ЗИП.  Crazy Crazy Усеща се вече мирисът на море  Mr. Green Mr. Green  

Общи условия

Активация на акаунт