За паралелките изобщо не е слух, а член от последния проект за закон за образованието. Разбира се всичко е направено много деликатно, не се закриват директно, но им се отрязва финансирането и броя часове. Сега музика се изучава до 9кл. включително. Според новия закон ще бъде до 8кл. А профилирано изучаване на музика е предвидено за 11 и 12кл. Повечето от вас споделихте, че децата ви свирят на нещо и значи сте наясно, че тези занимания е необходимо да се започнат в ранна детска възраст. Логично е да се попитаме кой ще се възползва при това положение от възможността да учи разширено музика едва в 11кл? В момента в повечето паралелки в страната разширеното обучение по музика започва или от 1кл. или от 5кл., а профилираното от 9кл. като държавата финансира само това, което е от 9кл. Другото се финансира от бюджета на съответното училище, ако има подкрепата на директора и колектива. Сами разбирате, че и сега е достатъчно трудно оцеляването им, а промените на практика ще унищожат тези паралелки или ако случайно някоя от тях просъществува ще намали качеството на обучение драстично. А това от своя страна ще повлияе и на приема на ВУЗовете и съответно и на цялата професия учител по музика и/или инструменталист(певец).
Изобщо тази тенденция за намаляване броя на часовете по музика не е от скоро и точно това мен ме притеснява. От една страна много учители по музика ще останат без работа, но това да кажем е по-малкия проблем, повечето от тях биха могли да се преквалифицират. Но от друга страна на децата ни се отнема една прекрасна възможност за допълнително интелектуално и духовно развитие, както казах досега безплатно. Затова пуснах тази тема, защото имах нужда да "чуя", това което написахте, че
Накратко, в твоята държава бъдещето на детето е такова, каквото е като семейна ценност. Училището няма да му даде музикална култура, поне не в смисъла да заобича музиката.