СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 2

  • 82 100
  • 744
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 2
Затова бих помолила родителите на семегейци, пишещи в темата, също да кажат дали са се сблъсквали с корупция, нечисти практики на управление и фаворизиране на деца в СМГ. Може пък аз да съм била сляпа за тях.

Не.
Минахме през 2г. курсове и 3 г. училище. Напротив, винаги ми е правило впечатление еднаквото отношение към всички деца. Няма разлика между състезатели и деца, които не се класират - това е в сила за нашата учителка. Възможно е да не е така при всички.
По отношение на парашутистите - не виждам разлика между случващото се в СМГ и в останалите училища и посочените числа казват точно това.

Между другото, когато започнахме 5-ти клас бях впечатлена как не събрахме никакви пари (или почти никакви). Идвайки от елитно столично училище бях свикнала да стартирам с едни 80-100лв. За мен това е плюс за управлението на училището.
Напълно подкрепям - има еднакво отношение към всички деца, независимо дали са състезатели.
Опит в СМГ - 8 години с едното дете  и още 3 с другото. Сега се надявам на още 5.

А за парашутистите...може и да има, но това което аз съм видяла - в гимназията едно единствено дете дойде допълнително - с множествена склероза, не мисля че някой си мечтае точно за този "парашут". В 6ти клас - едно изявено състезателче от съседната паралелка.

Убедена съм, че основната част от приказките за корупция, фаворизиране и т.н. са силно преувеличени от тези, за които "гроздето е кисело".

# 136
  • Мнения: 939
По правило обвиненията в корупция са най-вече от неуспели да влязат след 4 клас. Разбирам разочарованието и горчивината на неуспелите и не ги виня. Има и такива, които не харесват математика, но са "направили компромис" за да учат в добро училище, където да получат добра база за кандидатстване в ЕГ. И те все са недоволни и се оплакват за каквото се сетят.
За гимназията не се чуват толкова оплаквания, може би защото там парашутист няма да се чувства добре и няма какво толкова да получи от СМГ, ако не му върви математиката.
Иска ми се да се излезе от "по правило" или "по принцип". Нека сме конктретни - хората да напишат "аз се сблъсках с корупция в СМГ", "на мен ми намекнаха, че за да стане еди какво си, трябва да направя еди какво си" или "детето Х го пускат по състезания, защото баща/майка му е..." или "не съм се сблъсквал с такива неща в СМГ". Всичко останало е просто бла-бла.

# 137
  • София
  • Мнения: 1 659
vimares  newsm10

Никакво специално отношение по каквито и да било параграфи - състезатели,
парашутисти, деца на колежки, всички са в кюпа. При всички учители.

При приема 5-7 клас със сигурност има парашутисти, но не знам и не съм чула да става въпрос
за пари, по скоро е заобикаляне на вратички за деца на колеги, издатели на учебници и сборници и
други, намерили начин.

Аз лично съм скептична по отношение на ползата от такива нестандартни летателни планове
за самите деца. Поне тези, за които зная, са все такива, на които не им е достигнало много на изпитите
и продължава да не им стига и в учебния процес, и при вписването в средата.

# 138
  • Мнения: 478
vimares  newsm10
Аз лично съм скептична по отношение на ползата от такива нестандартни летателни планове
за самите деца. Поне тези, за които зная, са все такива, на които не им е достигнало много на изпитите
и продължава да не им стига и в учебния процес, и при вписването в средата.


Напълно подкрепям  Peace.
В началото на текущата учебна година - 6-ти клас, едно дете от класа на сина ми се прехвърли (неясно как) в СМГ. Децата си общуват по скайп. Освен, че въпросното дете не е напреднало с математиката (видно от резултатите от състезания и успехът в училище), другите предмети също куцат. Детето непрекъснато се оплаква от голямото натоварване и бързото темпо.
Е, аз не завиждам на тези деца. "Всяка жаба...."

# 139
  • Мнения: 51 155
Е, щом се иска конкретен отговор, то мога да кажа, че не съм се сблъсквала с корупция в СМГ по никакъв повод.

# 140
  • Мнения: 7 277
Е, щом се иска конкретен отговор, то мога да кажа, че не съм се сблъсквала с корупция в СМГ по никакъв повод.
Това е и моето мнение. Peace

# 141
  • София
  • Мнения: 19 964
Затова бих помолила родителите на семегейци, пишещи в темата, също да кажат дали са се сблъсквали с корупция, нечисти практики на управление и фаворизиране на деца в СМГ. Може пък аз да съм била сляпа за тях.

Не.
Минахме през 2г. курсове и 3 г. училище. Напротив, винаги ми е правило впечатление еднаквото отношение към всички деца. Няма разлика между състезатели и деца, които не се класират - това е в сила за нашата учителка. Възможно е да не е така при всички.
По отношение на парашутистите - не виждам разлика между случващото се в СМГ и в останалите училища и посочените числа казват точно това.

Между другото, когато започнахме 5-ти клас бях впечатлена как не събрахме никакви пари (или почти никакви). Идвайки от елитно столично училище бях свикнала да стартирам с едни 80-100лв. За мен това е плюс за управлението на училището.
Напълно подкрепям - има еднакво отношение към всички деца, независимо дали са състезатели.
Опит в СМГ - 8 години с едното дете  и още 3 с другото. Сега се надявам на още 5.

А за парашутистите...може и да има, но това което аз съм видяла - в гимназията едно единствено дете дойде допълнително - с множествена склероза, не мисля че някой си мечтае точно за този "парашут". В 6ти клас - едно изявено състезателче от съседната паралелка.

Убедена съм, че основната част от приказките за корупция, фаворизиране и т.н. са силно преувеличени от тези, за които "гроздето е кисело".



Екстремист, ако намекът за "гроздето е кисело" все пак касае мен заради поста ми - ще те разочаровам, не си познала. Балът ни някога стигаше  и за немската пралелка на СМГ, но всеки си има предпочитания. Peace Та няма какво да ми киселее. Просто пуснах статистика, касаеща все добри столични училища. А и безкрайно харесвам СМГ ,показвала съм го  в толкова свои постове, та не е нещо лично и злобно. Не знам защо така се наостряте..Все едно да ми кажат, че в НЕГ, където учи детето ми, няма връзкари, минали през задния вход . Има и още как. Разговорът  придобива  друга посока, а  именно  как се чувствали не на място парашутистите и как училището не било за тях, как изпитвали затруденения с усвояването...Това е съвсем друга тема. Същината е самият полет и  приземяването там, където по заслуги не се полага ..Само толкова. Peace Цифри за  няколко училища, без  какъвто и да е сантимент..

# 142
  • Мнения: 2
Екстремист, ако намекът за "гроздето е кисело" все пак касае мен заради поста ми - ще те разочаровам, не си познала. Балът ни някога стигаше  и за немската пралелка на СМГ, но всеки си има предпочитания. Peace Та няма какво да ми киселее. Просто пуснах статистика, касаеща все добри столични училища.
[/quote]
Определено НЕ и съжалявам, че неволно съм те засегнала.
Не визирам никого лично, а и срещу официална статистика не мога да споря.
Имам предвид тези, които нямат информация от първа ръка, но имат категорично мнение.

И още нещо, за мен това, че учителско дете учи в училището, в което преподава негов родител може да не е съвсем законно, но за мен е напълно морално и не може да се окачвстви като корупция. Аз не бих лишила хората, които дават толкова много на нашите деца, да дадат и на своето, без да ощетяват никого. Крайно време е това да се регламентира по някакъв начин.

# 143
  • Мнения: 1 782
Иска ми се да се излезе от "по правило" или "по принцип". Нека сме конктретни - хората да напишат "аз се сблъсках

Ок, не за това, което се коментира, но 4х28=112, а 4х32=128 - цели 16 конкретики Simple Smile
В друг аспект не мога да кажа лоша дума. А факта, че това го има и в другите елитни гимназии не отменя твърдението, че го има и тук...

# 144
  • Мнения: 3 164
Конкретно се визираше един пост на мамамилк, но елегантно се заобиколи WinkИ ставаше въпрос за след 7кл. , че стават разни рокади из паралелките, а и извън тях.

Последна редакция: нд, 02 юни 2013, 21:23 от Shoni

# 145
  • Мнения: 8 993
При такава масовост предполагам, че най-често нареждането е отгоре.
В противен случай не виждам как от самата гимназия, която и да е тя,  ще посмеят да приемат още няколко ученика просто ей така, че и да ги скрият от погледа на РИО или МОМН.  newsm78

Рокади из паралелките, като изключим немската, на мен лично не ми изглеждат порочни, дори ми се струва, че са полезни.
Имам предвид само движение вътре в самото училище.


Искам да питам, има ли традиция определени учители да поемат осмите класове или не, мисля, че съм чела преди време нещо такова или бъркам?

# 146
  • София
  • Мнения: 283
и аз имам въпросче - за нивото, от което започва обучението по английски език в осми клас.
Питам, защото дъщеря ми много иска да учи в СМГ, а не знам дали ще й стигне бала за немската паралелка (надяваме се за английските да стигне). Нейният англ.език е на ниво FCE (В2) по европ.езикова рамка. Чудя се какво би правила в 8-ми клас, когато се учи предимно английски..

# 147
  • България, София
  • Мнения: 644
Искам да питам, има ли традиция определени учители да поемат осмите класове или не, мисля, че съм чела преди време нещо такова или бъркам?
Тазгодишните учители по математика от 7 клас продължават да водят и 8-ми.
В 9-ти, мисля, че влиза и трети преподавател, тъй като двама вече не стигат.

# 148
  • Мнения: 976
   Относно въпроса на Прокибар - Би си пропиляла годината, ако не се заеме с нещо друго. Все едно първокласници и десетокласници да учат в един час - нищо не се получава. Сменяме вече 4-ти учител за две години по английски.

# 149
  • Мнения: 939
Канкретно се визираше един пост на мамамилк, но елегантно се заобиколи WinkИ ставаше въпрос за след 7кл. , че стават разни рокади из паралелките, а и извън тях.

Не те разбирам. Постът май беше на kkondova и беше изяснен от Carmella Biscuit.

Не знам защо така се наостряте..Все едно да ми кажат, че в НЕГ, където учи детето ми, няма връзкари, минали през задния вход ...Само толкова. Peace Цифри за  няколко училища, без  какъвто и да е сантимент..
Русалке, не съм имала нищо лично, а и мисля, че правилно те разбрах. Предизвиках тази дискусия заради намеци от сорта на "намирисва на нещо", които често се появяват за СМГ (няма да цитирам постове, виждат се в темата). Моята позиция е - да,  в СМГ (както е видно и в другите училища) има парашутисти, но тяхното наличие се дължи на нормативната уредба и вратичките в нея. Искам тя да се промени и да не позволява подобни, както ти ги наричаш, "полети" от училище в училище или от клас в клас (от които - пак мое мнение - се възползват хора от бранша - учителите, работещите в инспектората, министерството, издателствата). Но не мога да кажа, че в СМГ  ми намирисва, колкото и да се мъча да доловя нещо. Затова и помолих ако има някой, доловил някакво зловоние, да сподели. Благодаря на всички, които дадоха мнението си и sorry, ако съм нагорещила страстите  Hug

Искам да питам, има ли традиция определени учители да поемат осмите класове или не, мисля, че съм чела преди време нещо такова или бъркам?

Единственото правило, което наблюдавам, е, че по математика А и Б клас се поемат от учителя по математика, който до 8-ми клас е бил класен на А клас.

и аз имам въпросче - за нивото, от което започва обучението по английски език в осми клас.
Питам, защото дъщеря ми много иска да учи в СМГ, а не знам дали ще й стигне бала за немската паралелка (надяваме се за английските да стигне). Нейният англ.език е на ниво FCE (В2) по европ.езикова рамка. Чудя се какво би правила в 8-ми клас, когато се учи предимно английски..
Мнението ми е, че езиковата година в СМГ е полезна само за немската паралелка. За останалите деца 8-ми клас е пълен релакс (от моя гледна точка - загуба на време и инерция). Който знае английски на ниво FCE нагоре - скучае.

Последна редакция: нд, 02 юни 2013, 21:39 от Obsolete

Общи условия

Активация на акаунт