СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 2

  • 81 907
  • 744
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 2 300
Моята информация е за 5.70. Това е поредното безумие на държавата!!! Не може да се приравняват училищата по такъв начин, за всички е ясно, че не са равностойни отличните оценки!

Къде точно е безумието?

# 631
  • София
  • Мнения: 676
Безумно е сумата за стипендии, която се дава на училищата, да е пропорционална на общия брой ученици, а не на реалния брой отличници. Това си е дискриминация. Става така, че там, където са концентрирани ученици, за които училището и образованието са приоритет, няма да получат стипендии или в най-добрия случай ще бъдат в много малък размер, а в други, не само че има стипендия за всички отличници, но и тя е двойна.

Последна редакция: пн, 21 окт 2013, 07:56 от Mryn

# 632
  • София
  • Мнения: 2 300
Безумно е сумата за стипендии, която се дава на училищата, да е пропорционална на общия брой ученици, а не на реалния брой отличници. Това си е дискриминация. Става така, че там, където са концентрирани ученици, за които училището и образованието са приоритет, няма да получат стипендии или в най-добрия случай ще бъдат в много малък размер, а в други, не само че има стипендия за всички отличници, но и тя е двойна.


Много са си наред нещата. Все пак летвата е вдигната доста високо. На който не му харесва, да смени училището.  Между другото, може би няма да е зле да прочетеш наредбата - има различни видове подпомагане и насърчаване. Средствата, отпускани за стипендии се разпределят не само и единствено между ученици с отличен успех.

# 633
  • София
  • Мнения: 19 926
Мрън, нищо не е чак толкова безумно, има си замисъл в нещата, но зависи къде и как са реализирани отпуснатите средства.. Има една базова сума , която се отпуска за стипендии според броя гимназисти в училището. Би било наистина безумие , ако нещата оставаха дотук, защото тогава в едно училище, в което отличниците са кът, раздаването на стипендии в големи размери щеше  да е факт  за сметка на ниските  стипендии  в училища с мотивирани ученици, а оттам и с доста отличници. Но те не  остават дотук. Според постановление на МОН има добавки в различни размери от 18, 32 или 50 лева на гимназист, в зависимост от представянето на зрелостниците на гимназията  на матурите през последните 3-4 години. Тоест батковците и каките в една гимназия определят до голяма степен размера на стипендиите. Така  училищата , на които се полагат тези добавки, биват класирани в 3 групи. В първа са училищата с добавка 18 лева. Във втора тези с 32 и в трета  тези с 50 лева.  СМГ, ако помня добре, е в група 2, следователно сумите, с които разполага за стипендии, са по-малки  от тези  на училища в група 3. Това от една страна. От друга страна по наредба на ръководството на всяко училище се дава свобода как да разпредели средствата. Както Елфи е отбелязала, в графата стипендии влизат еднократни финансови стимули за отлични представяния на олимпиади и състезания. А в СМГ точно дал господ такива деца..При даването им на еднократни поощрения се стига  до допълнително лимитиране  на сумите за стипендии за отличен успех. Тоест не следва да сравняваме стипендиите  в СМГ и примерно в 164 ГПИЕ . Което обаче не значи, че няма училища с да кажем  съмнително разпределение на стипендиите. 91 НЕГ е в най-високата група и се взимат добавки от 50 лева на дете, но това не пречи стипендиите да  са по едва  двадесет и няколко лева дори и за пълните отличници. Peace Ако имаш съмнения за нещо непрозрачно, винаги би могла да попиташ управата.

Последна редакция: пн, 21 окт 2013, 13:17 от пенсионирана русалка

# 634
  • София
  • Мнения: 676
Съвсем нямам съмнения относно някакви непрозрачни действия на управата!

Искам да ви попитам дали смятате, че е също толкова нормално да се определят сумите за детски надбавки в зависимост от броя жители на дадено населено място, независимо от броя на децата/имам предвид принципът на разпределение да е такъв/?

Разпределението на сумите за стипендии в различните училища по никакъв начин не ми е съмнително, проблемът за мен е в държавата. Смятам, че стипендиите трябва да са с фиксирана сума за всеки отличник, независимо от училището, броя отличници или броя ученици и да се отпускат на училището целево. Изобщо не става дума за необходимост от подпомагане, учениците трябва да са равностойни за държавата! Наистина не разбирам как може да ви се струва нормално???

# 635
  • София
  • Мнения: 19 926
Ами и аз намирам нелогични неща във вашия пост.. Например сравнението на детските надбавки  със стипендиите.  Първите са, макар и смешни като размер, суми за подпомагане  издръжката на едно  дете. И е съвсем логично да са съобразени и с броя деца в семейството, и с доходите на родителите.   Вторите имат характера на  символична парична награда за положени усилия и достигнат успех и нямат нищо общо с гореиброените фактори. Целите на едните и на другите се разминават съществено.  И не виждам кое ви се струва чак пък толкова нелогично.. Нима  един отличник в забутано квартално СОУ е положил същите усилия  като ученик от нека го наречем добро, а не "елитно " училище? И нима той с 6,00 успех превъзхожда като знания и умения примерно един семегеец с  успех 5,70.. Не, нали? На мен фактът, че има някаква  дифренциация в  разпределението на средствата за стипендии ,  не ми се струва толкова алогичен. В работата Ви  като раздават премии, еднакви по размер ли ги дават на всички или всекиму  според заслуженото? Имагинерно е малко  това равенство, което гоните .. По-скоро за мен  са мъгляви правилата  на МОН  за разпределение на вече отпуснатите суми. А не  на какъв принцип са отпуснати. Уж имаше дефинирани минимум и таван, като минимумът беше 21 лева, а максимумът 50 лева и директорите имаха дотолкова свободата, че  да се вместят  в решенията си в тези граници.. Но явно не е така, след като столично училище дава стипендия 100 лева за пълно 6, а друго 21. Нещо куца в наредбата, но за мен поне то не е принципът за  определяне на годишните/срочните суми за стипендии.
Но не искам да споря.. Peace

Последна редакция: вт, 22 окт 2013, 00:59 от пенсионирана русалка

# 636
  • София
  • Мнения: 676
И не виждам кое ви се струва чак пък толкова нелогично.. Нима  един отличник в забутано квартално СОУ е положил същите усилия  като ученик от нека го наречем добро, а не "елитно " училище? И нима той с 6,00 успех превъзхожда като знания и умения примерно един семегеец с  успех 5,70.. Не, нали? 
Ами точно имам предвид и аз - там, където се предполага, че успехът е по-реален и труднопостижим, прага трябва да се сваля вместо да се вдига.
И това е проблем, който се предопределя от Министерството, но и аз не искам да споря. За мен след като не могат, а и не желаят да определят реално единно ниво на учениците в цялата страна (това, за което пише Черна станция), трябва да се отпускат еднакви стипендии за всички над един фиксиран успех.

Последна редакция: вт, 22 окт 2013, 09:50 от Mryn

# 637
  • Мнения: 50 811
Трудно е да се вземе добро управленско решение на база на грешни данни. А данните ( в случая успехът на децата и знанията на отличниците в различни училища) са съвсем ненадеждни. При това положение няма как да се направи напълно справедлива система за определяне на размера на стипендиите.
Винаги съм си мислела, че оправянето на образователната ни система може да стане само на базата на адекватно оценяване - всеобщо и еднакво за всички деца. Май в САЩ е така - годишни изпити, на които децата получават запечатан плик с тестове, попълват, запечатват и изпращат за оценяване в министерството. А квесторите да са независими лица (може и учители от конкурентно училище). И не да се определя колко точки стигат за тройка след изпита, та сакън да не лъсне истината. Ако истината е, че 50% от децата са за двойка, нека излезе наяве. Ама какво си чеша езика, няма да стане.

# 638
  • Мнения: 335

И това е проблем, който се предопределя от Министерството, но и аз не искам да споря. За мен след като не могат, а и не желаят да определят реално единно ниво на учениците в цялата страна (това, за което пише Черна станция), трябва да се отпускат еднакви стипендии за всички над един фиксиран успех.

Абсолютно подкрепям Mryn!!!
Въобще не би трябвало да ни интересува "замисъла" на нещата с отпускането на сумите, след като резултатът е абсурден - отличник в едно училище с 20 лв., а отличник в друго училище със 100 лв. И реплики от рода "на който не му харесва да си ходи".... "конкуренцията била голяма" ... справедливостта била имагинерна и утопична... ми се струват лишени от желание да се реши проблема. А проблем очевидно има, т.к. едно добро намерение в действителност е изродено, точно както го нарече Mryn, в  "дискриминация".

# 639
  • София
  • Мнения: 2 300

И това е проблем, който се предопределя от Министерството, но и аз не искам да споря. За мен след като не могат, а и не желаят да определят реално единно ниво на учениците в цялата страна (това, за което пише Черна станция), трябва да се отпускат еднакви стипендии за всички над един фиксиран успех.

Абсолютно подкрепям Mryn!!!
Въобще не би трябвало да ни интересува "замисъла" на нещата с отпускането на сумите, след като резултатът е абсурден - отличник в едно училище с 20 лв., а отличник в друго училище със 100 лв. И реплики от рода "на който не му харесва да си ходи".... "конкуренцията била голяма" ... справедливостта била имагинерна и утопична... ми се струват лишени от желание да се реши проблема. А проблем очевидно има, т.к. едно добро намерение в действителност е изродено, точно както го нарече Mryn, в  "дискриминация".

Отпусканите стипендии са последния проблем на образователната ни система. Много, много други неща стоят преди това. Но пък те може би не са толкова реални като 80-те лв, получени от чуждото дете.

# 640
  • Мнения: 335
Последен или не не е моя работа да оценявам тежестта на проблемите в държавата и в частност на образователната ни система, а и не е тук мястото. Просто ми писна да гледам как някой, когато се възмути от факт, в който абсудността крещи и ще ти извади очите, се намира друг, който  с кротък тон да му обясни компетентно как стоят нещата, та даже и да му се зачуди на реакцията!!!

Но пък те може би не са толкова реални като 80-те лв, получени от чуждото дете.

"Ама да, разбира се, как не се сетих, проблемът на първия е в това, че гледа в паничката на другарчето, какво друго ще го накара да се възмущава така"... всичко е просто, ясно, обяснимо... и цинично в нашия Абсурдистан.

 Stop Не искам да споря, просто исках Mryn да не остава с впечатление, че няма съмишленици.
 

Последна редакция: вт, 22 окт 2013, 16:02 от unna

# 641
  • Мнения: 976
     Елфи, не свеждайте нещата до махленска завист, обидно е. Не сме се събрали да се обиждаме. Факт е, че да си отличник в СМГ не е като да си отличник в техникум по туризъм, нали? Защо тогава освен занижаването на успеха /поради явно голямата конкуренция/ едно мотивирано дете да остава разочаровано и от занижения си "стимул". Абсурдно е. Защо при студентите няма разлика дали учиш в Н-тия филиал на Селскостопанския институт в Русе примерно немска филология /познавам такива случаи/ и СУ?
      Unna, абсолютно сте права! Само че забравяте, че има хора, ПОСТАВЕНИ да отклоняват и гнева, и възмущението, и да ги насочват към другарчето, това е продължаващата комунистическа практика - създавай му проблеми, разделяй и владей!

# 642
  • София
  • Мнения: 1 507
Защо при студентите няма разлика дали учиш в Н-тия филиал на Селскостопанския институт в Русе примерно немска филология /познавам такива случаи/ и СУ?

За това не съм толкова сигурна. На СУ се отпуска определена сума за стипендии, и тя се разделя на броя на хората с определени оценки (не съм сигурна, дали този бал не се гласува всяка година), но така или иначе, колкото повече хора - толкова по-малки стипендии. Освен това май има и социален и  възрастов критерии. Специално за мен възрастовият критерий е дискриминационен, ако всички останали условия са еднакви.

# 643
  • София
  • Мнения: 757
Обръщам се към родителите на 7-класници. Моля Ви, кажете какво знаете от децата си как преминават учебните часове по БЕЛ. От думите на детето съм направо отчаяна - час и половина проверка на домашно и в оставащия по-малко от половин час  даване на следващо домашно върху НЕПРЕДАВАН материал и "преподаване" на материала от домашното от предишния път. Като чета седмокласната тема как се преподава в останалите училища и докъде са стигнали с материала направо съм в потрес. Кажете - какво казват дацата - наистина ли има проблем , или моето чадо просто ме "успива"?!

# 644
  • София
  • Мнения: 320
Обръщам се към родителите на 7-класници. Моля Ви, кажете какво знаете от децата си как преминават учебните часове по БЕЛ. От думите на детето съм направо отчаяна - час и половина проверка на домашно и в оставащия по-малко от половин час  даване на следващо домашно върху НЕПРЕДАВАН материал и "преподаване" на материала от домашното от предишния път. Като чета седмокласната тема как се преподава в останалите училища и докъде са стигнали с материала направо съм в потрес. Кажете - какво казват дацата - наистина ли има проблем , или моето чадо просто ме "успива"?!

Абсолютно същата е и моята информация, поради този факт детето само поиска да ходи на БЕЛ извънкласно повече от веднъж седмично, каквито ни бяха намеренията в началото на годината, т.е. спасяваме се поединично!

Последна редакция: чт, 24 окт 2013, 13:23 от tufche

Общи условия

Активация на акаунт