проблем с учителка и първокласник

  • 4 828
  • 54
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 442
Как го вижда опитът ти?

# 31
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
Това не е педагогически похват. Защо ще го накажат? Защото е пълничък и децата му се подиграват?
Така го "вижда" лелята. Но дали е така в действителност? Дългогодишният ми учителски опит ме кара да мисля по-различно.

Аз отворих темата за наказанията.


Лелята привидно е добронамерена, но...
не искам да хвърлям вина само на учителката,
... вътрешно недоволства, че училището не си влиза в ролята, по начин удобен за родата.

Детето има личностен проблем, а за решаването му основно отговарят родителите.

# 32
  • София
  • Мнения: 3 824
 
Това не е педагогически похват. Защо ще го накажат? Защото е пълничък и децата му се подиграват?

Така го "вижда" лелята. Но дали е така в действителност? Дългогодишният ми учителски опит ме кара да мисля по-различно.
Незнам за опита ти, обаче няма пълно дете, което да не обира подигравки понякога. Ако е първокласник и е от по-чувствителните, ето го резултата - смачкано самочувствие, което води до неадекватно поведение. И ако в този случай детето няма подкрепата на учителката, даже напротив, как ли ще му се отрази това за в бъдеще... Дали някой ден няма ние данъкоплатците да плащаме лечението му на нарко-зависим или издръжката му в затвора? Мъничко усилия трябват, за да се осигури добро бъдеще на всяко дете, независимо от това какви са родителите му и какво правят за него.

# 33
  • София
  • Мнения: 13 724
детето бяга само ако го обидят другите, спъват го, той е леко тромав и им е смешно на децата. крадат му парите. смеят му се, ей такива детски неща.

Ми не съм съгласна, че това са детски неща. Моята голяма щерка е много буйна. Винаги такава е била, но никога не се е присмивала на дете, не дразни другите по тоя начин като им взима вещи, или като им скроява кофти номерца. Винаги е защитавала по-слабите, винаги е дружала с отхвърлените. Иначе много могат да се оплакват учителите от дисциплината й  Wink

Това с пейката наистина е доста откачено.  На мен даже ми звучи като подигравка  Rolling Eyes
 За ресурсния учител аз не знам как седят нещата, но си мисля, че ресурсен учител върви с дете със СОП, а не е назначен в дадено училище. Ако има дете с нужда от ресурсен учител, той идва. Може и да греша де... Confused

Вината си е изцяло на учителката.. на кого друг да е? Тя е авторитета отговорен за дисциплината в класа, отговорна е за здравето на децата, и физическо, и психическо. Така че тя всъщност е доста отговорна, затова вината е нейна. Тя не си е на мястото.

Където и да преместите детето, все ще има някой, който да го наскърбява. Защо не опитате да бъде "частен ученик"  на домашно обучение поне до 4 клас. Дотогава психиката му ще укрепне и той ще може да се защитава и тази склонност към бягство ще позатихне. Предполагам, че всеки може да научи детето си да смята и да чете. До 4 клас не е труден материал и всички ние го знаем.
това майтап ли е  Shocked

И да не е на това прилича..  Joy

Изказванията на Саморая много ми приличат на стила на учителката в дежурната детска градина, която след първото посещение на 3 г. ми дъщеря ми се навика как може 3-годишно дете да няма задръжки... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Това след като е предупредена сутринта, че детето е по-буйно и трябва да се държи изкъсо. Направо щеше да ме набие, че детето на 3 г. не спазва правилата за вътрешен ред в градината и е напуснало групата, за да отиде в другата където е по-интересно  Grinning

# 34
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
Мъничко усилия трябват, за да се осигури добро бъдеще на всяко дете, независимо от това какви са родителите му и какво правят за него.
Не знам вече как да го кажа. Родителите имат отговорности. Детето е пълничко и бабата се мъчи да му създава режим. Хората работят и през свободното си време искат да отдъхнат. Разбирам ги. По време на планирането на детето не е имало учителка, която да им обещае, че като ѝ го тръснат, ще го възпита като по учебник. За каква педагогика говорим? Това е наука, а науката се различава много от действителността, особено когато го има човешкият фактор.

Бабата иска специално отношение към внук ѝ, щото имал проблем и бил чувствителен. Че то кой не иска специално отношение, другите тапири ли са?

# 35
  • София
  • Мнения: 9 517
РИО-то казва тежката дума след разглеждане на показанията и на другата страна.
мда, щото тя другата страна никога не лъже - имам пресен опит с директорка, която излъга РИО-то най-нагло, кво да я правя - да я линчувам или другия път да я запиша, за да имам доказателства, че лъже  ooooh!

# 36
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
мда, щото тя другата страна никога не лъже - имам пресен опит с директорка, която излъга РИО-то най-нагло, кво да я правя - да я линчувам или другия път да я запиша, за да имам доказателства, че лъже  ooooh!
Уплаши я с Торбалан  Laughing Никой не те е спрял да си отвориш тема за този случай. Сподели.

Сега да си признаем, че както има учители, които не си изпълняват задълженията, така има и незаинтересовани родители и да си стиснем ръцете  Peace

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 21:26 от Саморая

# 37
  • Мнения: 442
Така е, наука е. Факт е, че е много трудно, когато се опре до практикуване. Точно затова самата професия е трудна, не е за всеки. Но ако се използва това за извинение, какъв ще е смисълът от тази наука?

Не ми се отваря темата за наднорменото тегло при децата. Но и без да е провокирало с нещо, самата пълнота ги провокира да се държат по-различно, защото за тях то е по-различно.
Това е първи клас. Тепърва децата трябва да се приспособят към режима на учебния процес, на съответната учителка, на училищния живот. Тепърва трябва и да се работи над това от класа да се получи колектив. Тепърва опознаваш децата. Да се окажеш в такова положение като това дете, когато най-важно е да се приспособиш към средата...

Има и нещо друго. Винаги това прехвърляне на топката - родител-учител и обратното, оставя детето на много заден план. Докато прехвърчат искри между двете страни, никой не взима адекватни мерки за оправянето на проблема.

# 38
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 673
Винаги това прехвърляне на топката - родител-учител и обратното, оставя детето на много заден план.
Съгласна съм, че всеки иска да му е лесно. В това няма нищо лошо. Все пак учителят е леко встрани от семейството, което по презумпция е основен авторитет за детето. Освен това той работи с още 20 деца и ако му е лесно, децата ще напредват по-бързо. При конфликт всеки гледа интереса само на своето /но госпожата не работи индивидуално с него и трябва да обръща еднакво внимание на всички/. Затова не може да се пренебрегне средата, в която и детето има своето място, както и принос за създалите се взаимоотношения. Иначе средата, социализацията, колектива са теми №1, но дойде ли време за решение на проблем:
учителката е решила, че детето е лошо ....

винаги той е виновен ...

той е вече набеден за палав и буен. в класа има още няколко деца - много по-палави , но техните родители не ги викат...

ресурсен учител в училище няма.

ако нямаше баба под ръка, какво щеше да прави учителката след като не може да се справи с дисциплината в класа?

учителката казала, че ако не дойде придружител - детето нямало да го вземе на екскурзията.

Последна редакция: вт, 23 апр 2013, 21:47 от Саморая

# 39
  • София
  • Мнения: 3 824
Има и нещо друго. Винаги това прехвърляне на топката - родител-учител и обратното, оставя детето на много заден план. Докато прехвърчат искри между двете страни, никой не взима адекватни мерки за оправянето на проблема.
Да, и аз това си мислех... Но личният ми опит досега ме  е научил, че това е само тук, във форумите. В реалният живот за щастие съм срещала само професионалисти. Когато имахме проблемно дете в класа (втори или трети клас беше това), учителката (и целият клас в последствие) работеха за това детето да се интегрира в средата, да се чувства добре и да напредва. Майката не идваше на родителски срещи, но не съм чула някой да я обвинява. В началото детето псуваше, биеше всички наред, пречеше на часовете. Накрая на годината резултатите бяха много добри, детето успя да се приобщи. Дали щеше да има добър резултат, ако го имаше лошото отношение и я нямаше подкрепа на учителката?

# 40
  • Мнения: 4 992
щом детето ходи на психолог значи си има някакъв проблем, но директорката  Shocked - ако има повече такива деца диванче и клуб на пенсионера ли ще отворят?

# 41
  • Мнения: 13 434
Детето от темата вероятно ще пооправи фигурата си, ще отслабне и ще спре да обира негативи от съучениците си.

Но моето, например, едва ли ще напълнее, едва ли ще ще се "извиси" над най-високите, каквито и усилия да полагаме и пак ще има подигравки .

Децата нямат задръжките на възрастните в оценка на визия, физически качества, впечатляващи атрибути/ очила и др/Което не означава, че трябва да вдигаме рамене пред неспособността да им внушим, че физически недостатъци не е редно да се коментират.

Затова учителката е тази, която трябва да изглажда недружелюбната атмосфера в училище, а не да предлага пейки и др. комични способи, когато вижда, че дете реагира болезнено на словесната агресия, отправена към него.

# 42
  • Мнения: 2 906
Как го вижда опитът ти?

Нещата винаги имат две страни. Тук се представя само едната. Всички нападнаха учителката само въз основа думите на лелята. А дали наистина е така? Децата са различни. Малка част са тези, които обиждат брутално и се подиграват. Да бягаш и да те търсят и гонят, не е нормалната реакция. Може да плачеш, да удариш, да крещиш или и ти да обидиш - така е при децата, но да изчезваш... Най-голямият проблем на това дете не са кг му, а липсата на родители, за които не разбрахме къде са.

# 43
  • София
  • Мнения: 3 824
Най-голямият проблем на това дете не са кг му, а липсата на родители, за които не разбрахме къде са.
Верно нещата имат две страни, но за другата нищо не знаем. Аз коментирам само възоснова на казаното в темата. Обаче ти от къде знаеш кой е най-големият му проблем? Да нямаш някаква допълнителна информация?

Ето и един вариант за другата страна:
Нормална реакция е да бяга и да се крие, ако детето е горделиво. Горделивите не обичат да плачат пред другите. Те страдат особено много от подигравките.
Може да са малко тези деца, които от злоба му се подиграват, но може учителката да е решила "за негово добро" да смачка самочувствието му, защото, да кажем, за нея е без покритие. Нали си учителка - знаеш как става тая работа. Лесно е да осмееш в началния курс дете пред класа. Другите деца много се забавлят и лесно поемат щафетата.
Не е ли възможно да е така?

# 44
  • Мнения: 15 348
Възможно е!

Общи условия

Активация на акаунт