проблем с учителка и първокласник

  • 4 812
  • 54
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 24 467
РИО-то казва тежката дума след разглеждане на показанията и на другата страна.
мда, щото тя другата страна никога не лъже - имам пресен опит с директорка, която излъга РИО-то най-нагло, кво да я правя - да я линчувам или другия път да я запиша, за да имам доказателства, че лъже  ooooh!

Да, аз например имам и такива неща из архива.  Wink

В една нормална среда един учител не само не би доливал масло в огъня, като сам настъпва детето, а би преустановил дразгите между хлапетата. Видях такава учителка, гледах я четири години и разбрах, че може. Човек и учител да има в класната стая- това е.

# 46
  • I want it all and I want it now.
  • Мнения: 4 734
Учителката е тази, която спира всички такива прояви на подигравки още от началото.
В класа на сина ми от 1 клас имаше  пълни деца и едно дете с заболяване. Други ,който не усвояваха бързо материала и т.н.  Никога помежду си не са се обиждали или подигравали на тази тема. Вече в 5 клас се оформиха на групи, но все още са задружни.
Направо сменете училището, като подберете учителка с опит. Успех.

Светкавица Едното дете е с по ниски родители и съответно и той беше нисък.
Записаха го да тренира баскетбол. Най добрият е от отбора и печели състезания и доста дръпна на височина.  Peace
Стига да го влече може да пробвате.  Peace

# 47
  • Мнения: 4 841
По отношение на екскурзиите - одобрявам рестриктивните мерки  Peace Учителят трябва да тръгва спокоен и уверен в децата, за които отговаря. Взимайки със себе си дете, на което не може да се разчита, че ще спазва правилата, реално поставя в риск всички останали деца. Хайде представете си как учителят хуква да гони разсърдил се Пенчо, и оставя 20 деца без надзор, на... кула в Царевец, например, или на камъните в Перперикон, или до оживено кръстовище  Thinking

В класа на сина ми има дете, което на два пъти по време на екскурзии поставя и учителката, и целия клас в такива настръхващи ситуации, че е цяло чудо как нещата приключиха благополучно. Откакто му се отказа достъпът до екскурзии, подобни неща не са се случвали. Апропо, като се предложи на бабата (и там има баба в схемата) да придружава детето на екскурзиите, и да си отговаря персонално за него, тя отказа, защото... не можела да се справи  Confused

В много подобни теми съм го писала, ще го напиша и тук. Конфронтацията родител-учител не води до нищо добро. Сътрудничество е решението. Разговори, подкрепа, съдействие. Заедно. Не с рогата напред, не с "моето гардже - най-доброто", не с жалбите и скандалите. Всеки учител освен учител е и човек, и родител, и винаги може да се намери общ език. Стига да се търси.

# 48
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Дано бързо се оправят нещата! Аз лично си мисля, че родителите отдавна са изпуснали момента да се намесят навреме. Съмнявам се и че учителката може да направи повече от нищото, което е сътворила досега. Може би единствения полезен ход е оплакване от всички по веригата по официуалния ред с входящи номера и успоредно бързо месетене.

Децата са всякакви и едно или две нещастни, необгрижени или жестоки деца могат да развалят буквално цял клас. Ако няма учител на място. Неговата работа е да насърчава и ако трябва да налага добронамереност в класа.

Наскоро приятелка ми се оплака от системен тормоз над детето ѝ в клас от децата. При това класната с нескопосана намеса е фиксирала проблема вместо да го тушира. Ако не се действа при първи сигнали става все по-зле. Кой може да докаже, че детето няма набедената сестра, след всички лоши неща сътворени от класната?

ПП Категорично не е ОК бабата да стои на пост. Не е ОК едното дете да е с привикани родители, а другото  - не. Това Е дискриминация. Подобно нещо би следвало да идва от директор и много след нежен съвет от страна на класната за местене на детето. Класната се е отказала от функциите си. Поне да не разваляше нещата...

редакторам за да добавя:
В много подобни теми съм го писала, ще го напиша и тук. Конфронтацията родител-учител не води до нищо добро. Сътрудничество е решението. Разговори, подкрепа, съдействие. Заедно. Не с рогата напред, не с "моето гардже - най-доброто", не с жалбите и скандалите. Всеки учител освен учител е и човек, и родител, и винаги може да се намери общ език. Стига да се търси.
Това е самата истина. Стига да добавиш, че е човек. А не добър човек. Безчовечният, безотговорен човек, с диплома за начален учител, но с тотална липса на подход, усещане за справедливост и смелост да си върши работата не е партньор. Той е пречка за всички в ситуацията. Особено когато родителите са изпуснали първите знаци за проблем и проблемът е наболял, а предубежденията изуели.

# 49
  • sofia
  • Мнения: 9 296
Спрете се бе, хора!
Кой от вас лично е изживявал подобно нещо? Бях докарана до там, че да се съмнявам в собствените си способности да бъда родител! И да, учителката беше в дъното на нещата!
Приемете, че има учители, които не са хора......и на мен ми беше трудно да повярвам, докато не се сблъсках с подобна особа.

Лесно е да се теоритизира, особено когато си мислиш, че човека срещу теб е нормален (какъвто и смисъл да се в влага в тази дума).

ПП: Преди месец в ЧКР изнасят урок на децата какво поведение е недопустимо в училище, как и на кого да кажеш, ако ти се случват еди какви си неща. Темата беше нещо за насилието в училище.
Моя син идва и ми казва, че в стария клас му се били случвали почти всички неща, за които са говорили, че не е нормално да ти се случват. Чак сега почва да се отърсва от мисълта, че той е "идиот" и "не е нормален". И дори и старата му учителка да не го наричала в прав текст така, успешно беше успяла да го накара да се чуства по този начин.

Последна редакция: ср, 24 апр 2013, 10:05 от vesi1

# 50
  • Мнения: 3 371
родителите работят! абсолютно им е невъзможно да излизат на повикване - майката е на другия край на софия, трябва и час и половина , за да стигне до 'бъкстон'.

сутрин бащата го води на училище, после кара майката на работа и всеки има ангажименти.

всички деца в класа са така и 80% нямат баба пенсионерка на разположение. майка това е питала -ако нямаше баба на разположение, какво щяха да правят? в класа са 6 такива палави деца - но те си няма баба за пазене, още повече на една крачка да живее от училището.

детето ходи на психолог защото училищният психолог каза, че трябвало да ходи. психологът, при който ходи каза, че освен лек говорен дефект, който не е в неговата компетентност, няма проблеми. има концентрация, ако го подхванеш - си пише, чете, учи. проблемът е, че е чувствителен към неправдите-ако го дърпат, бутат, блъскат/а те го закачат постоянно/ - той отвръща/колкото и да му пълнят главата, че не бива, и не бива да обръща внимание на обидите/.

родителите се грижат за детето  - никой не го е изоставил! но просто нямат физическа възможност да излязат преди 18 часа от работа! просто нямат, какво толкова е странно???

ако бяха легнали да лежат пред телевизора   - щяхте сигурно да кажете - ето ги, лентяи, мързеливци!

не нападам учителката - питах само редно ли е да викат родител/настойник/баба на пост?

ще се премести в друго училище. определено никой не иска да работи в напрежение. детето е невротизирано само като приближи училището -боли го корема, водиха го на лекар, личния, и на специалист. от друга страна и учителката се изнервя - ясно е, че не може така да се продължава.

майка ми ограничава храненето - практически то обядва и вечеря при нея. събота и неделя си е при родителите и не е при нея през деня.





# 51
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Подозирам, че горния ти пост е рекация на други /които не съм прочела/ намекващи за необгрижване на детето вкъщи. Без да знам повече от няколкото прочетени поста, съм склонна да мисля същото. Детето явно е справедливо и докачливо. Такива са много чисти и добри деца. С тях обаче трябва повече контакт. И съответно повече пазене при конфликти. Струва ми се, че това не се е получило въпреки доброто желания. Вероятно защото не са подозирали, че такова нещо може да им се случи. Кой го очаква?

Живот и здраве, на ново място, с добро начало ще се оправят нещата, но родителите трябва да са близо до детето. Дори по 30 мин на ден да е. Да знаят какво става преди да има конфликт. Особено след всичко дотук. И като другите деца не получват привикване за мъмрене, категорично е трябвало да няма и за племенника ти. Двойният аршин не помага.

# 52
  • Мнения: 3 371
родителите си взимат детето  най-късно в 19 часа. по-рано просто физически не могат. направо не знам как не разбирате?

събота и неделя е с тях.

непрекъснато се набива в главата на детето , че трябва да слуша, да не обръща внимание на нищо, да седи кротък. не могат да го сложат в изолатор обаче. разбирам и учителката - няма как да се раздели между 20 деца, голяма отговорност е. но все пак се питам -ако нямаше баба, какво щеше да стане? кого щяха да викат? ето, и други деца има проблемни, но там няма кого да повикат. и се справят. значи може все пак.

# 53
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
родителите си взимат детето  най-късно в 19 часа. по-рано просто физически не могат. направо не знам как не разбирате?

събота и неделя е с тях.

непрекъснато се набива в главата на детето , че трябва да слуша, да не обръща внимание на нищо, да седи кротък. не могат да го сложат в изолатор обаче. ...

Аз лично се опитвам да помогна, защото е много неприятна ситуацията. Обаче това, което съм писала няма никаква връзка с написаното от теб. Важно е да се общува редовно, а не по колко време. А "набиването" не е общуване.

# 54
  • Мнения: 7 289
По желание на авторката.

Общи условия

Активация на акаунт