Отговори
# 45
  • Magrathea
  • Мнения: 2 771
Гласувах за тези:
Местоживеене на детето в района на училището: въпреки, че това е доста неясно като понятие. Пример: живеем в Сердика, училището е във Възраждане. В същото време ни е удобно и е на 3-4 мин път с транспорт и на 10-15 мин пеша.
Брат/сестра в същото училище- това според мен задължително, особено след като близнаците имат предимство.
Родител, работещ в същото училище
Поредност на желанието при кандидатстване в повече от едно училище
Деца-сираци
Деца-полусираци
Като допълнителните точки да бъдат от рода на 01. или 0.5 , не повече, тъй като наистина част от децата ще ползват голямо предимство и ще излезнат начело в доста списъци

# 46
  • Мнения: 256
опа, не мога да редактирам броя гласове за всеки потребител - не ми дава да избера повече от 10, ще питам модератор, ако не е възможно ще трябва да обединим опциите така че да станат 10

Може ли да има 2 анкети в една тема - примерно да се раздели на гласуване за общи и за социални  newsm78

# 47
  • София
  • Мнения: 9 517
опа, не мога да редактирам броя гласове за всеки потребител - не ми дава да избера повече от 10, ще питам модератор, ако не е възможно ще трябва да обединим опциите така че да станат 10

Може ли да има 2 анкети в една тема - примерно да се раздели на гласуване за общи и за социални  newsm78
не може - отряза ме при опит да добавя анкета

# 48
  • Мнения: 4 465
В момента няма смисъл да се правят много прецизни анкети, защото освено заявено намерение за въвеждане на електронно кандидатстване (и вероятно класиране) от СО не са дали повече конкретика. Т.е. ако дадат нещо конкретно, ще може да се структурира и анкета.

Сега само можем да се ориентираме взаимно кой какво мисли по въпроса, но за останалото няма смисъл да гадаем.

# 49
  • Мнения: 18 639
Замислих се по въпроса за класните и паралелките с различна насоченост. Наистина би било добре да се предвиди като възможност в системата. Кандидатстваш  на 1/2/3/ниско желание в у-щето X в паралеката на класна Y. В противен случай пак ще се стигне до палатков лагер пред училището, за да може родителите на приетите деца да ги запишат при лелеяната класна. От друга страна какво става с тези родители, които нямат информация за класната и им е все едно в коя от паралелките ще попадне детето? Кошмар...

# 50
  • София
  • Мнения: 9 517
Замислих се по въпроса за класните и паралелките с различна насоченост. Наистина би било добре да се предвиди като възможност в системата. Кандидатстваш  на 1/2/3/ниско желание в у-щето X в паралеката на класна Y. В противен случай пак ще се стигне до палатков лагер пред училището, за да може родителите на приетите деца да ги запишат при лелеяната класна. От друга страна какво става с тези родители, които нямат информация за класната и им е все едно в коя от паралелките ще попадне детето? Кошмар...
и аз все за това мисля... от друга страна как ще стане класирането за дадена Класна или даден профил - по точки не мисля, че е много коректно, защото какво излиза - живееш близо до училището, значи се класираш за желаната паралелка или друго - това не е много коректно. Може би разпределението по паралелките на класираните деца трябва да се извършва чрез жребий при повече желаещи за даден клас... т.е. в самата система ще трябва да има възможност за избор на класен или профил, което също не е много коректно....

и друг въпрос ме тормози - преместването след приемане - няма да се лъжем че училищата са като детските градини, напротив - там факторите са различни и може да се наложи преместване на детето по средата на учебната година и то спешно. Тук не влиза само преместване от един град в друг, но и проблеми с други деца, проблеми с класен ръководител и т.н.

# 51
  • Мнения: 456
Тъй като все пак говорим за прием в училища си мисля че следните критерии, които съм избрала са напълно достатъчни:

- Местоживеене на детето в района на училището   
- Брат/сестра в същото училище   
- Жребий на всички, подали молби   
- Класиране по точки и жребий за граничните групи   
- Поредност на желанието при кандидатстване в повече от едно училище


Бях тръгнала да избирам наред социалните критерии, но като се замислих ми се струва че само деца с определени заболявания би следвало да ползват предимство за прием в училища, които са специализирани за техните проблеми или групи в училища, с такава насоченост, ако съществува такава алтернатива тъй като признавам не съм наясно с организацията.

И сега прочетох за паралелките с различна насоченост и мисля че при кандидатстване за тях трябва също нещо да се направи - може би някакъв входящ тест на вече приетите  Thinking

# 52
  • Мнения: 18 639
и друг въпрос ме тормози - преместването след приемане - няма да се лъжем че училищата са като детските градини, напротив - там факторите са различни и може да се наложи преместване на детето по средата на учебната година и то спешно. Тук не влиза само преместване от един град в друг, но и проблеми с други деца, проблеми с класен ръководител и т.н.

Най-лесно е да се остави, както е сега - с молба в училището. Което може би ще създаде предпоставки за "нерегламентирани действия" след класирането. Но иначе какъв е вариантът - класирания всяка седмица/месец? И си представям как директорките ще си обявяват свободните места Whistling Сложна работа и не виждам как може да се измисли без ощетени.


Бях тръгнала да избирам наред социалните критерии, но като се замислих ми се струва че само деца с определени заболявания би следвало да ползват предимство за прием в училища, които са специализирани за техните проблеми или групи в училища, с такава насоченост, ако съществува такава алтернатива тъй като признавам не съм наясно с организацията.

Не е точно така. Представи си едно дете с диабет - училището трябва да е в близост до родителите или който и да е близък на разположение - баба/дядо, за да могат в случай на криза да стигнат по най-бързия възможен начин.

# 53
  • Мнения: 4 465
Аз за сефте чувам, че можеш да си избираш профил и класна. От училищата, чийто прием познавам, класните не се избират, а децата се разпределят в рамките на самото училище. При записване всеки си казва с кой иска да е в един клас и при кой учител би искал детето му да учи и когато заявените желания са повече от местата в даден клас, училището разпределя децата по класове. Знам че много родители това няма да ги устройва, но в много училища така се процедира. Все си мисля че електронната система ще регулира нещата до входа на училището.

Иначе ще стане панаир ако в системата всяка паралелка е сама за себе си (по името на класния ръководител).

А под профил съвсем не ми става ясно какво означава. Има СИП и ЗИП, които са избираеми и разпределението на децата по СИП и ЗИП в рамките на самото училище пак става след записването. Иначе означава че в рамките на едно училище трябва да има толкова индивидуални класирания, колкото са паралелките за първи клас.

# 54
  • София
  • Мнения: 9 517
В училището, в което учи сина ми при кандидатстване избираш име на класен ръководител или профил - децата се приемат по реда на кандидатстване, т.е. ако имаме госпожа Х, за която има много желаещи - в нейния клас влизат първите 25 кандидатствали за нея деца. Отделно можеш да избираш профил - при нас бяха италиански език, английски език, ИТ и изобразително изкуство. На първата родителска среща се оказа, че нямало достатъчно желаещи за ИТ и ги бяха прехвърлили в ИИ.

Това беше в нашето училище - то е квартално и не е елитно - както писах при нас висенето беше за избор на класен ръководител. Peace

# 55
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 997
И ако се сътвори такава система за прием в първи клас, то тя ще е точно толкова "прозрачна", колкото и ИСОДЗ. И отново ще има презастраховане - да се кандидатства в 10 - 20 училища, за по-сигурно. И отново ще има дълъг период за отсяване на приетите - застраховали се, които ще трябва да бъдат изчакани да не се запишат, та мястото да се освободи за следващия. ...

# 56
  • София
  • Мнения: 9 517
И ако се сътвори такава система за прием в първи клас, то тя ще е точно толкова "прозрачна", колкото и ИСОДЗ. И отново ще има презастраховане - да се кандидатства в 10 - 20 училища, за по-сигурно. И отново ще има дълъг период за отсяване на приетите - застраховали се, които ще трябва да бъдат изчакани да не се запишат, та мястото да се освободи за следващия. ...
де факто вече в някои училища е така - има квартали, които нямат достатъчно училища или училищата се водят елитни и там нещата са точно по този начин поставени. И тук говоря за кандидатстване за набор 2005 г., изобщо не мога да си помисля, как ще стоят нещата през 2014  Peace

# 57
  • Мнения: 4 465
В училището, в което учи сина ми при кандидатстване избираш име на класен ръководител или профил - децата се приемат по реда на кандидатстване, т.е. ако имаме госпожа Х, за която има много желаещи - в нейния клас влизат първите 25 кандидатствали за нея деца. Отделно можеш да избираш профил - при нас бяха италиански език, английски език, ИТ и изобразително изкуство. На първата родителска среща се оказа, че нямало достатъчно желаещи за ИТ и ги бяха прехвърлили в ИИ.

Това беше в нашето училище - то е квартално и не е елитно - както писах при нас висенето беше за избор на класен ръководител. Peace

Това е в случай, че има критерий време. Ако е жребий няма как да се отсеят първите 25 освен по номер, което не знам колко е удачно. А това и означава вторично класиране за всяка конкретна паралелка, а те са доста. А за профила - той се заявява след записване - с декларацията за СИП и ЗИП. То не виждам какво друго определя профила. Но все си мисля че това трябва да се случи след записване, защото касае преразпределението на децата вътре в самото училище.

В нашето училище нямаше критерий време. След като ни класираха и на самото записване всеки си каза мъката и желанието и бяха понаредили класовете съгласно тях. Но за всеки учител си имаше желаещи. Не е било всички да се строят за един от четиримата учители.

# 58
  • София
  • Мнения: 4 587
Аз се редактирах и гласувах за соц. критериите.
Сираци, полусираци, ТЕЛК, СОП, родител или друг член-инвалид - нека да има предимство.

За многодетните мисля, че също тр. да има предимство. Просто шапка им свалям на хората, решили се на повече от 2 деца. Но това си е лично мнение...

# 59
  • Мнения: 735
Честно казано, нямам нерви да премина още веднъж през истерията, наречена "електронна система за прием.."
Не, че имам нещо против всичко да става по електронен път - за много хора това ще спести време, но в случая изхабените нерви ще бъдат пак същите, че и повече, и в крайна сметка, ще се окаже, че детето ти трябва да ходи в Кремиковското у-ще, защото не е било класирано в кварталното "весело" такова..

Общи условия

Активация на акаунт