Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 215
  • 754
  •   1
Отговори
# 195
  • гр.Варна
  • Мнения: 722
Задачката е за 3 клас.
В едно стопанство има 420 птици,а в друго само петлите са една седма от всичките птици. На първото стопанство, гъските са една шеста, патиците една пета ,пуйките- една чевърт,кокошките- една трета , а пилетата - една втора.  С колко птиците от второто стопанство са повече от тези на първото?

# 196
  • Мнения: 208
Задачката е за 3 клас.
В едно стопанство има 420 птици,а в друго само петлите са една седма от всичките птици. На първото стопанство, гъските са една шеста, патиците една пета ,пуйките- една чевърт,кокошките- една трета , а пилетата - една втора.  С колко птиците от второто стопанство са повече от тези на първото?

Нещо не е наред задачата или хич не съм я разбрала. Една шеста плюс една пета и т.н. плюс една втора е повече от 1, т.е. птиците ще излязат повече от 420. Освен ако пилетата не се броят за недорасли кокошки, но пак не става, защото една втора е повече от една трета. Да не би пък кокошките да се смятат за пилета? И така обаче няма да излезе нищо.
За второто стопанство пък нищо не се знае. Птиците в него може да са от седем до колкото си решим.
Откъде е тази задача?

# 197
  • гр.Варна
  • Мнения: 722
Задачата е от това помагало на стр.64
 Мисля, че е сгрешено нещо условието.

# 198
  • София
  • Мнения: 5 553
Не писах преди малко, защото като прочетох условието, бррррр, тотално е оплескано. Няма никакво отношение частите на птиците от първия двор, към броя на петлите от втория.

# 199
  • Мнения: 982
За 6-ти клас.

Нека m и n са естествени числа и m < n. Известно е че:
(а) Не съществуват естествени числа a и b такива, че a × m + b × n = 39.
(б) Не съществуват естествени числа c и d такива, че c × m + d × n = 61.
(в) Съществуват естествени числа e и f такива, че e × m + f × n = 19.
Намерете m и n.

# 200
  • Мнения: 208
За 6-ти клас.

Нека m и n са естествени числа и m < n. Известно е че:
(а) Не съществуват естествени числа a и b такива, че a × m + b × n = 39.
(б) Не съществуват естествени числа c и d такива, че c × m + d × n = 61.
(в) Съществуват естествени числа e и f такива, че e × m + f × n = 19.
Намерете m и n.


С пълно изчерпване на възможностите намерих, че числата са 8 и 11, но си беше доста хамалска работа. Не се сещам за по-елегантно решение. Ще се радвам, ако някой предложи нещо по-добро.
Пълното изчерпване е тук: http://dox.bg/files/dw?a=2f6fbda013
Почнах отзад напред - с възможните m и n, отговарящи на условието (в), и после търсих a и b или c и d (пак с пълно изчерпване), които да отхвърлят тази възможност.

# 201
  • Мнения: 31
Искам помощ за тази задача:

В конкурс по пеене участвали Петела, Враната и Кукувицата. Всеки член на журито гласувал само за един от тримата изпълнители. Кълвача пресметнал, че в журито имало 59 съдии, при което Петела и Враната получили общо 15 гласа, Враната и Кукувицата – общо 18 гласа и Кукувицата и Петела – общо 20 гласа. Кълвача сгрешил и четирите числа, но казаните от него числа се различавали от истинските с не повече от 13. Колко гласа е получила Враната?

# 202
  • Мнения: 208
Искам помощ за тази задача:

В конкурс по пеене участвали Петела, Враната и Кукувицата. Всеки член на журито гласувал само за един от тримата изпълнители. Кълвача пресметнал, че в журито имало 59 съдии, при което Петела и Враната получили общо 15 гласа, Враната и Кукувицата – общо 18 гласа и Кукувицата и Петела – общо 20 гласа. Кълвача сгрешил и четирите числа, но казаните от него числа се различавали от истинските с не повече от 13. Колко гласа е получила Враната?

С П, В, К означавам гласовете съответно за петела, враната и кукувицата. С Ж означавам броя на членовете на журито. Тогава П+В+К=Ж. Символите "<=" означават "по-малко или равно". От условието директно следва:
59-13<= Ж <= 59+13
46<= Ж <= 72            (1)
Също така:
15-13<= П+В <= 15+13
18-13<= В+К <= 18+13
20-13<= П+К <= 20+13
Събираме почленно последните три двойки неравенства:
14<= 2(П+В+К) <= 92
14<= 2Ж <= 92              :2
7<= Ж <= 46, което заедно с (1) означава, че Ж=46, като това е възможно само ако трите десни неравенства по-горе са равенства, т.е.
П+В=28
В+К=31
П+К=33
Оттук вече лесно се намира К=18, П=15, В=13.

Последна редакция: ср, 15 май 2013, 11:30 от Staniolka

# 203
  • София
  • Мнения: 1 659
Искам помощ за тази задача:

В конкурс по пеене участвали Петела, Враната и Кукувицата. Всеки член на журито гласувал само за един от тримата изпълнители. Кълвача пресметнал, че в журито имало 59 съдии, при което Петела и Враната получили общо 15 гласа, Враната и Кукувицата – общо 18 гласа и Кукувицата и Петела – общо 20 гласа. Кълвача сгрешил и четирите числа, но казаните от него числа се различавали от истинските с не повече от 13. Колко гласа е получила Враната?

Според данните на Кълвача:
П+В+К=59
П+В=15
В+к=18
К+П=20
Събираме последните три равенства:
2 (П+В+К) = 53 => П+В+К=21.5 =>
За да се доближат двете стойности, първото число трябва да се намали максимално, а следващите три да се увеличат.
59-13 = 46
46*2 = 92
92-53 = 39 т.е. трите суми трябва да се увеличат общо с 39, т.е. всяка от тях трябва да се увеличи с
максимално възможната стойност 13. От тук истинските числа са:
П+В+К=59-13=46
П+В=15+13=28
В+К=18+13=31
К+П=20+13=33

Оттук вече лесно се пресмята П+В+В+К=59, а П+В+К=46 => В=13 гласа

# 204
  • Мнения: 31
Мерси,момичета.Схванах:)

# 205
  • Мнения: 982
За 6-ти клас.

Нека m и n са естествени числа и m < n. Известно е че:
(а) Не съществуват естествени числа a и b такива, че a × m + b × n = 39.
(б) Не съществуват естествени числа c и d такива, че c × m + d × n = 61.
(в) Съществуват естествени числа e и f такива, че e × m + f × n = 19.
Намерете m и n.


С пълно изчерпване на възможностите намерих, че числата са 8 и 11, но си беше доста хамалска работа. Не се сещам за по-елегантно решение. Ще се радвам, ако някой предложи нещо по-добро.
Пълното изчерпване е тук: http://dox.bg/files/dw?a=2f6fbda013
Почнах отзад напред - с възможните m и n, отговарящи на условието (в), и после търсих a и b или c и d (пак с пълно изчерпване), които да отхвърлят тази възможност.


Сега разгледах табличката, която си направила и ми направи впечатление, че всички контрапримери в третата колона са конструирани, като едното от двете събираеми (e × m и f × n) остава непроменено и се увеличава другото събираемо.

Например:
2 × 2 + 3 × 5 =19 → (2+ 10) × 2 + 3 × 5 = 39, добавяме 2 × 10 = 20,
2 × 4 + 1 × 11 =19 → (2+ 5) × 4 + 1 × 11 = 39, добавяме 5 × 4 = 20,
2 × 3 + 1 × 13 =19 → (2+ 14) × 3 + 1 × 13 = 61, добавяме 14 × 3 = 42,
3 × 4 + 1 × 7 =19 → 3 × 4 + (1 + 6) × 7 = 39, добавяме 6 × 7 = 42.

Ако си поиграем още малко виждаме, че се добавя:
20 × 1 = 10 × 2 = 5 × 4 = 4 × 5 = 20 или
21 × 2 = 14 × 3 = 7 × 6 = 6 × 7 = 42,
откъдето идва идеята, че трябва да се „работи” с делителите на 20 и 42, откъдето отзад-напред идва и следното „елегантно” решение:

Числата m и n не могат да бъдат делители на 39 – 19 = 20, защото тогава биха съществували естествени числа g и h такива, че g × m = 20 или h × n = 20 и тогава уравнението a × m + b × n = 39 ще има решение в естествени числа при а = e + g, b = f или а = e, b = f + h. Следователно m и n не могат да бъдат 1, 2, 4, 5, 10, 20.

Числата m и n не могат да бъдат делители на 61 – 19 = 42, защото тогава биха съществували естествени числа i и j такива, че i × m = 42 или j × n = 42 и тогава уравнението c × m + d × n = 61 ще има решение в естествени числа при c = e + i, d = f или c = e, d = f + j. Следователно m и n не могат да бъдат 1, 2, 3, 6, 7, 14, 21, 42.

Понеже e, f, m и n са естествени числа, то m < n ≤ 19, но тогава m и n могат да бъдат само някои от числата 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19. Понеже m + n ≤ e × m + f × n = 19 и от друга страна 9 + 11 = 20 > 19 следва, че m = 8, откъдето n = 11.

Синът ми я решаваше в неделя и я решаваше по същия начин с изчерпване на случаи. Аз също не можах да се сетя за „кратко” решение.

# 206
  • Мнения: X
Момичета, моля ви за помощ за задачи за 5 клас!

Има ли някаква техника за решаване на този тип задачи:
- три от стените на правоъгълен паралелепипед имат периметри 14 см., 18см. и 20 см., колко е обемът
(аз освен със система от 3 уравнения не знам как да я реша)
- три от стените на правоъгълен паралелепипед имат лица 32 кв.см., 36 кв. см. и 72 к. см. Колко е обемът му?

Благодаря предварително!  Simple Smile

# 207
  • Варна
  • Мнения: 7 033
Имам един въпрос за една задача от 5 клас. Embarassed От лесните е уж.

Скрит текст:
Турист изминал маршрут за 3 дни.
Първи ден- 3/4 от маршрута.

Втори ден-4% от изминатото.

Колко % е изминал през третия ден?

Въпросът ми е за втория ден, 4-те % от изминатото дотогава ли е( 4% от първия ден), или 4% от изминатото през трите дни( целия маршрут)? Crazy

# 208
  • Мнения: 208

Първи ден- 3/4 от маршрута.

Втори ден-4% от изминатото.

Колко % е изминал през третия ден?

Въпросът ми е за втория ден, 4-те % от изминатото дотогава ли е( 4% от първия ден), или 4% от изминатото през трите дни( целия маршрут)? Crazy

Според мен втория ден е изминал 4% от изминатото през първия ден. Иначе щяха да напишат 4% от целия маршрут.
Първия ден е изминал 75%, втория - 3% и третия 100-75-3=22%.

# 209
  • Мнения: 208
Момичета, моля ви за помощ за задачи за 5 клас!

Има ли някаква техника за решаване на този тип задачи:
- три от стените на правоъгълен паралелепипед имат периметри 14 см., 18см. и 20 см., колко е обемът
(аз освен със система от 3 уравнения не знам как да я реша)
- три от стените на правоъгълен паралелепипед имат лица 32 кв.см., 36 кв. см. и 72 к. см. Колко е обемът му?

Благодаря предварително!  Simple Smile


В другата тема Тинкърбел вече е обяснила подробно задачата: http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=716066.msg25171120#msg25171120.

Общи условия

Активация на акаунт