Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 174
  • 754
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 40
Аз имам затруднение със следната задача за 7 клас.
В една кутия има сини, червени и жълти тебешири - и от трите вида. Сред всеки 26 тебешира има син тебешир и червен тебешир. Колко най- много тебешири може да има в кутията?

1 жълт, 24 сини и 24 червени.
Така както и да конструираме група от 26 тебешира, ще има поне един син и един червен.

Да. 49 дават за отговор. Днес ми се вижда толкова ясно и логично, пък вчера си помислих, че има грешка в условието. Спал съм като съм я чел  Grinning. Благодаря Carmela Biscuit за бързия отговор.

# 301
  • Мнения: 226
Може ли да помогнете с решение на следната задача:

На 3 клона имало 23 врабчета. На вторият 4 пъти повече от първия, а на 3тият повече от на първия и по-малко от на третия. Колко врабчета има на всеки клон?



Благодаря предварително!

# 302
  • Мнения: 163
Може ли да помогнете с решение на следната задача:

На 3 клона имало 23 врабчета. На вторият 4 пъти повече от първия, а на 3тият повече от на първия и по-малко от на третия. Колко врабчета има на всеки клон?



Благодаря предварително!
Има нещо грешно в условието.
Иначе, ако на третия клон врабчетата са по-малко, отколкото на втория, се получава:

Първи  Втори   23-(първи)-(втори)
    1          4            18
    2          8            13
    3         12             8
    4         16             3
значи 3 врабчета на първия клон, 12 на втория и 8 на третия.

Последна редакция: пт, 24 май 2013, 09:54 от muro04

# 303
  • Мнения: 40
Може ли да помогнете с решение на следната задача:

На 3 клона имало 23 врабчета. На вторият 4 пъти повече от първия, а на 3тият повече от на първия и по-малко от на третия. Колко врабчета има на всеки клон?



Благодаря предварително!

Ще се пробвам на грешно условие да дам верен отговор  Wink

I- 3
II-12
II-8
X -врабчета на първия  4X - на втори и   Y- на третия клон

5X+Y=23
X<Y<4X

5X= 0, 5, 10,  15, 20
х=   0 ,1   ,2,   3,   4
4x= 0 ,4,   8,  12,  16
y =23, 18, 13,  8 ,  3

1) 23 не е по-малко от 0
2)18 не е по- малко от 4
3) 13 не е по- малко от 8
4) 8 е по-голямо от 3 и 8 е по-малко от 12 (това е възможно решение)
5) 3 не е по-голямо от 4

отг. първи клон-3 врабчета
       втори -12
        трети - 8

Последна редакция: пт, 24 май 2013, 10:01 от Алекс Белята

# 304
  • Мнения: 982
По окръжност са записани 100 числа, всяко от които е равно или на 0 или на 2. Известно е че няма 10 последователни числа със сума равна на 10. Нека S е сумата от всичките 100 числа. Колко на брой различни стойности може да приема S? (6-ти клас)

Нищо не ми хрумва.

# 305
  • Мнения: 105
Здравейте и от мен.
Понеже форумът е основно за мами, (а аз не съм  Grinning) ще се придържам само към темите за математика.Матурите минаха и сега всички мами на 7-мо класници са в очакване на резултатите.Пожелавам късмет на всички и нека децата запишат да учат това, което им е интересно.

# 306
  • Мнения: 105
По окръжност са записани 100 числа, всяко от които е равно или на 0 или на 2. Известно е че няма 10 последователни числа със сума равна на 10. Нека S е сумата от всичките 100 числа. Колко на брой различни стойности може да приема S? (6-ти клас)

Нищо не ми хрумва.


Много готина задача.
Трябва малко логическо мислене.Нека N-е броят на различните стойности, които може да приема S.Започваме да поставяме цифрите.Първо пишем по окръжността само нули и отбелязваме възможна стойност за S.После поставяме една дойка,после 2 двойки и т.н. и броим докато стигнем до N=82,което е и верният отговор.Това е шега разбира се.Има си и математическо решение,но ще го напиша малко по-късно  Wink

# 307
  • Мнения: 40
По окръжност са записани 100 числа, всяко от които е равно или на 0 или на 2. Известно е че няма 10 последователни числа със сума равна на 10. Нека S е сумата от всичките 100 числа. Колко на брой различни стойности може да приема S? (6-ти клас)

Нищо не ми хрумва.


Много готина задача.
Трябва малко логическо мислене.Нека N-е броят на различните стойности, които може да приема S.Започваме да поставяме цифрите.Първо пишем по окръжността само нули и отбелязваме възможна стойност за S.После поставяме една дойка,после 2 двойки и т.н. и броим докато стигнем до N=82,което е и верният отговор.Това е шега разбира се.Има си и математическо решение,но ще го напиша малко по-късно  Wink


k - брой двойки
10 : 2 = 5
=>k e различно от 5
=>Групите от 10 елемента можем да разделим на 2 части.
1) 0<=k<=4
2) 6<=k<=10


1)
2k = S => нечетно S не можем да получим, но 10.2.0<=S<=10.2.4 => стойностите на S са членове на аритметична прогресия с a1 = 10.2.0 = 0, an = 10.2.4 = 80 и d = 2.
an = a1 + d(n-1)
n = ( an - a1 ) : d + 1
n = ( 80 - 0 ) : 2 + 1
n = 80 : 2 + 1
n = 40 + 1
n = 41
=> 1) 41.



2)
2k = S => нечетно S не можем да получим, но 10.2.6<=S<=10.2.10 => стойностите на S са членове на аритметична прогресия с a1 = 10.2.6 = 120, an = 10.2.10 = 200 и d = 2.
an = a1 + d(n-1)
n = ( an - a1 ) : d + 1
n = ( 200 - 120 ) : 2 + 1
n = 80 : 2 + 1
n = 40 + 1
n = 41
=> 2) 41.

41 + 41 = 82
Отговорът ми е 82.

Последна редакция: пн, 27 май 2013, 02:35 от Алекс Белята

# 308
  • Мнения: 40
Тези, които не знаят формулата an = a1 + d(n-1) трябва да си я изведат с разсъждения.

Нека с n означим броя на елементите в редицата, с a1 - първия член на редицата,  с an - n - тия, а с d - разликата между всеки два съседни члена на редицата.

Колко члена има между a1 и an, включвайки a1 без an?           отговор: (an - a1) : d
                                                                                                   Намираме го с малък пример.
=> С an броя на членовете става (an - a1) : d + 1

# 309
  • София
  • Мнения: 2 300

x - брой двойки
y - брой нули
2x+0y = S => нечетно S не можем да получим, но 0<=S<=160 => стойностите на S са членове на аритметична прогресия с a1 = 0, an = 160 и d = 2.
an = a1 + d(n-1)
n = ( an - a1 ) : d + 1
n = ( 160 - 0 ) : 2 + 1
n = 160 : 2 + 1
n = 80 + 1
n = 81 => Отговорът ми е 81.

Признавам, че това време на денонощието не ми е силно при решаване на задачи, но все пак да попитам -  защо сумата трябва да е не по-голяма от 160? S спокойно може да бъде 200 или 198 например.

Скрит текст:
Ти, момко, защо не спиш по това време?

# 310
  • Мнения: 40

x - брой двойки
y - брой нули
2x+0y = S => нечетно S не можем да получим, но 0<=S<=160 => стойностите на S са членове на аритметична прогресия с a1 = 0, an = 160 и d = 2.
an = a1 + d(n-1)
n = ( an - a1 ) : d + 1
n = ( 160 - 0 ) : 2 + 1
n = 160 : 2 + 1
n = 80 + 1
n = 81 => Отговорът ми е 81.

Признавам, че това време на денонощието не ми е силно при решаване на задачи, но все пак да попитам -  защо сумата трябва да е не по-голяма от 160? S спокойно може да бъде 200 или 198 например.

Скрит текст:
Ти, момко, защо не спиш по това време?

Скрит текст:
Дремнах следобед Simple Smile
При повече от 160 вече имаме повече от 4 съседни двойки.

# 311
  • София
  • Мнения: 2 300

При повече от 160 вече имаме повече от 4 съседни двойки.

А това какво ни пречи? В условието пише 10 последователни числа,  а не СРЕД 10 последователни числа  Thinking
Искаш да кажеш, че ако тръгнеш да търсиш измежду десет последователни числа, дори и само 5 числа, примерно, не могат да са със сбор 10...не го разбирам точно така... newsm78

Да, определено ми е късно. Както казва поговорката - утрото е по-мъдро от вечерта.
Лека нощ.

Последна редакция: пн, 27 май 2013, 02:07 от Elfi

# 312
  • Мнения: 40

При повече от 160 вече имаме повече от 4 съседни двойки.

А това какво ни пречи? В условието пише 10 последователни числа,  а не СРЕД 10 последователни числа  Thinking
Искаш да кажеш, че ако тръгнеш да търсиш измежду десет последователни числа, дори и само 5 числа, примерно, не могат да са със сбор 10...не го разбирам точно така... newsm78

Да, определено ми е късно. Както казва поговорката - утрото е по-мъдро от вечерта.
Лека нощ.

Съгласен съм.
Поправих се.

# 313
  • Мнения: 59
Да пораздвижа малко темата.
Пускам една задача за 6-ти клас от пропорции :

Две свещи с еднакви дължини и различни дебелини са запалени едновременно в 11 часá. Първата може да изгори напълно за 2 чáса, а втората – за 3 чáса. Горящите свещи са фотографирани 2 пъти. На първата снимка се вижда, че дължините им се отнасят както 3:5, а на втората снимка – 1:4. В колко часá е  направена всяка от снимките ?

# 314
  • Варна
  • Мнения: 3 308
Първата свещ гори с 1/120 част на минута, втората - с 1/180 част на минута
т.е. след Х минути първата ще е изгоряла с (Х/120) части, а втората - с (Х/180) части

I-ва снимка  - > (1-X/120)/(1-X/180)=3:5, х=80мин, т.е. в 12:20
II-ра снимка - > (1-X/120)/(1-X/180)=1:4; х=108мин, т.е в 12:48

Общи условия

Активация на акаунт